X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
תומר שרון, ליא קניג ודבורה קידר, רעל ותחרה [צילום: ז'ראר אלון]
"רעל ותחרה" - תענוג של ממש
ל"הבימה" יש כעת שובר קופות. ומגיע לה, לאחר כל הסבל שעברה בחמש שנות שיפוץ התיאטרון. מחזהו של ג'וזף קסרלינג בבימויו של משה קפטן הוא מעדן של תענוג בצחוק בלתי נלאה
דבורה קידר, ליא קניג ויושבים- אילנית גרשון ווייס ותומר שרון [צילום: ז'ראר אלון]

בתוך תפאורה ריאליסטית ומדויקת של בית עתיק בברוקלין, המדיף גינונים של סלון אנגלי, מתרחש מחזה מתח בלשי, שברגע מסוים כה הבהיל, כפי שרק סרטי פרנקנשטיין היו פעם , כך מספרים. אבל מה הקץ'? הבימאי המחונן משה קפטן, העמיד כאן הצגה כה רווית הומור, גם אם לפעמים שחור, עד שרוב הזמן נגבתי את דמעות הצחוק. כמעט ללא הפסקה. ובימים מעצבנים אלה, כשהרדיו והטלוויזיה לא חדלים לחפור ולטחון את אזנינו בחזרות נשנות של השערות וניחושים אידיוטים מה יהיו פני הממשלה הבאה - הרי להשתרע בכורסות המהודרות שבאולם היפה ביותר בארץ, ולראות את שתי ה"גראנד דאמות" של התיאטרון הלאומי עושות לנו בית ספר למשחק - אין יותר טוב מזה.
כל דקה מהשעתיים המלאות של ההצגה היא צחוק ומתח. שתי נשים קשישות, אחיות, מרתה ואבי, (ליא קניג ודבורה קידר) גרות בבית הכי עתיק בשכונה. הן כל כך עושות חסד, שכל איש גלמוד וזקן המגיע אליהן לשכור חדר - עובר מיד בעזרתן לעולם שכולו טוב. ליא קניג ודבורה קידר מקסימות בטירוף. הן הקרם דה לה קרם של השחקניות הבשלות בארץ.
מה שכה מוצלח הוא, בעוד שאת המחזה קסרלינג כתב בצורה שכולה ההיפך מריאליזם, הרי בעזרת בימויו של קפטן אנו נכנסים לעולם הזוי אמנם, אבל באמצעים ריאליים לגמרי, שזוהי מהות התיאטרון: להעביר אותנו לעולם אחר, בלי גבולות. כי תיאטרון זה לא רק מציאות, אלא גם פרי הדמיון.
כל זה - תוך יצירת קריקטורה מושלמת מהכל: על השגעון הפושה בבני המשפחה הזו, על צמד הרוצחים האימתניים המגיחים לבית, והופכים את כל סדריו, והדמות שהכי מפתיעה בחיוניותה ובהיותה קריקטורה של אשה צעירה, היא הג'ינג'ית היפה הלוהטת אילנית גרשון-ווייס. היא התגלמות המסר של ההצגה בשיאה. בן הזוג שלה, האחיין של הקשישות, תומר שרון, הוא קומיקאי מלידה, כשרון מולד עם קסם טבעי, מאד חביב בתפקיד מורטימר, מבקר התיאטרון. שדווקא עליו מפיל המחבר את כל פגעי המבקרים, מתוך לעג לא מוסתר.מה שלא היה חביב על עמיתי.
אלון נוימן באיפור-מסכה המשווה לו את דמותו של בוריס קרלוף האימתני מ"פרנקנשטיין", אינו זקוק להבעות ולמשחק. קולו החזק ופרצופו המפחיד עושים את העבודה. על-מנת להעלים את הגופות, מי שעוזר לקשישות הוא האחיין המטורלל החושב שהוא הנשיא טדי רוזוולט. אמנון וולף, שחקן ת' "גשר", שהוא ייבוא מצוין להבימה. כך גם סיפוחו של ארז רגב, שכה הקסים בתפקיד אריס סאן במחזמר "סיגל" - גם הוא מצוין. הוא ממצק את דמות השוטר, ועושה אותה אמינה מכול יתר השוטרים.
כל תהפוכות המחזה לא משאירות את הקהל אדיש אפילו לשניה. ההתרחשויות רודפות אחת את השניה, וחרף שמירת העיקרון של "אחדות הזמן, המקום והמעשה" היוונית הקלאסית, הרי אין כאן רגע דל. פיני קדרן כשותפו של הרוצח, המנתח הפלסטי שמשנה פרצופים לפי בקשת הפציינטים, הנמלטים מבית הסוהר או מהמשטרה, אינו אימתני כשותפו, אך אנושי מאד בתגובותיו.
עיצוב התפאורה הכה משכנע ומשרה האווירה של ערן עצמון, התלבושות התקופתיות המעוטרות שעיצבה ילנה קלריך, והכי הכי - מלאכת הפאות הנפלאה של המחלקה של אסנת שגיא - ראויה לציון מיוחד. המוזיקה של דניאל סלומון, עיצוב המסכה של רוני וגנר ומשחקם של השחקנים בקצב שמתקתק אותם קפטן ובעיצוב התנועה הנהדר שלהם - מהווים חוויה שאסור לפספס. כמובן - אם אתם אוהבים לצחוק ולחיות בכיף.
תענוג של ממש.

תאריך:  18/02/2013   |   עודכן:  18/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הראלה ישי
הבחורה יכולה להיות כליל השלמות - יפה, מצחיקה, חכמה - אבל אם אימא שלה מעצבנת את הבחור, הוא יפסול את הבחורה על הסף    על תופעה שמאפיינת פנויים ופנויות רבים היום: "תסמונת הבררנות הסדרתית"
דרור עמית
מאחר שהמחוקק לא קבע תקנות המחייבות לגדר או לשים מעקה שימנע החלקה ונפילה, נוצר מצב שבו הנושא הופקר לחסדי שמיים. למרות כל המקרים הטרגיים שנגרמים בשל ההזנחה, אין בכך כדי לשנות את המנטליות המתעלמת של משרד התשתיות, משרד הפנים ועיריית תל אביב - יפו
שוש מיימון
רחל וד"ר חיים ורט, חברים של שחר יהושע, תרמו את ביתם היפה באנסינו וארגנו מסיבה קטנה לרגל השידוך עם בית חולים 'בני ציון'. למי שלא זוכר במלחמת לבנון האחרונה טיל נפל בירכתי בית החולים הוותיק, הממוקם בכרמל אשר אין לו מקלט
אסף גבור
ברשות הפלשתינית מתכוננים ברגשי מרמור לביקורו של ברק אובמה בישראל. אמריקה, מתלוננים בכירי הרשות, מגבה את הדרישות הישראליות המוקדמות למשא-ומתן, במקום את שלנו: ירושלים, שיבת הפליטים ושחרור המחבלים. התקווה הפלשתינית נמצאת באירופה
שרלי שטרית
יש פוליטיקאים שעבורם אופניים הם הזדמנות לתמונה בעיתון או כלי לניגוח יריבים - ויש שעבורם אופניים הם כלי רכב לעבודה ואג'נדה סביבתית    כתבה מבית מראות אימג'
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il