X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
האם ניתן "לנקות" ברשת האינטרנט כתבה שלילית, מלאה לכלוכים וחצאי אמיתות הנדבקת לאדם המוזכר בכתבה? ניתן בהחלט. להלן הדרכים לעשות זאת
▪  ▪  ▪
עידן המידע [צילום: פלאש 90]

לפעמים אנשי ציבור נענשים על לא עוול בכפם. בסך-הכל הם עושים את אותם הדברים שהם עוסקים בהם תמיד. הבעיה היחידה היא שאיזה עיתונאי או אפילו סתם כותב בלוג אנונימי מתלבש על אותו אדם וכותב עליו דברים שליליים באינטרנט. האם זה נורא? בעידן גוגל - זה אסון.
איך הדברים מתנהלים בעידן האינטרנט? מנוע החיפוש של גוגל לוקח את הביטוי שמחפש הגולש ומוציא את מה שנראה לו הכי רלוונטי לאותו הביטוי. אם נניח שאנו מחפשים מידע על פלוני אלמוני - מיד נקבל את כל התוצאות שיש בגוגל לחיפוש של השם שלו.
עכשיו בואו נגיע לבעיה. נניח שאיש ציבור כלשהו רכש אויב, אותו אויב סך הכל לוקח בלוג חינמי שקיימים מיליונים כמותו באינטרנט, כותב כתבה שלילית מאוד, מלאה לכלוכים וחצאי אמיתות, מפרסם אותו היכנשהו בפייסבוק והנה הכתבה הזו נדבקת לאדם הזה עד סוף חייו.
מאותו רגע והלאה, כל פעם שיקישו את השם של האדם הזה בגוגל, כולם יראו את הכתבה השלילית הזו. האם זה לא עוול כלפי אותו אדם? בהחלט.
אז מה עושים? איך מנקים את השם שלכם בגוגל?
למזלנו הגדול, הדברים הם סופניים ובהחלט ניתן לנקות את השם שלכם בגוגל. רק הערה אחת חשובה: יחסי ציבור הם לא פתרון לדבר הזה. אם אתם חושבים לקחת משרד יחסי ציבור כדי ליצור חומרים נוספים עליכם, חישבו שנית, כי זה לא הפתרון המתאים.
המהלכים שצריך לנקוט:
קודם כל חייבים ליצור כמות גדולה של כתבות עליכם. למשימה הזו ממש לא מתאים משרד יחסי ציבור, במיוחד כי אנחנו צריכים ליצור כתבות שהן לא לגמרי טבעיות, אלא כתבות שהתוכן בהן מסודר בצורה כזו שתתאים למטרת העלייה במנועי החיפוש.
הכתבות האלו יהיו מלאות במידע חיובי עליכם ועל אודות הפעילות שלכם בכל תחום שלא יהיה. אך הגורם העיקרי כאן יהיה ההתאמה של הטקסט בכתבה למילות החיפוש שלכם. זאת אומרת שאם השם שאנחנו רוצים לנקות הוא ישראל ישראלי, אז כותרת הכתבה צריכה להתחיל בשם הזה והטקסט צריך לכלול את השם הזה כמה פעמים גם כן.
חשוב לשים לב שכאשר אנחנו מדברים על כמות כתבות, אנחנו מדברים על מספרים שהם בעשרות. בפרויקט ממוצע של ניקוי מוניטין בגוגל, אנחנו משתמשים בכמות מוערכת של 35 כתבות ייחודיות ושונות לחלוטין שממוקמות באתרים שונים על דומיינים שונים.
קידום הכתבות
ברגע שנכתבו כל הכתבות, זה עדיין לא אומר שהעבודה נגמרה או אפילו קרובה לסיום, זה ממש לא המצב. עכשיו נשאר החלק החשוב והקשה ביותר, שזה קידום הכתבות האלו בגוגל. הרי העובדה שכתבתם כתבה חדשה, לא בהחלט גורמת לכתבה להיות ראשונה בגוגל כאשר מחפשים את השם שלכם. אז איך מביאים את הכתבה למעלה?
הדרך להביא את הכתבות שלכם למעלה היא ליצור מנגנון של קישורים (היפר לינקים), בין הכתבות, כאשר הלינק יוצא מתוך השם המקודם ומפנה לכתבה אחרת באותו הנושא.
התוצאות
בדרך כלל, אחרי שלושה או ארבעה חודשים של עבודה רציפה, ניתן בהחלט להגיע למצב שבו כאשר יחפשו את השם שלכם בגוגל - יראו אך ורק את הדברים שאתם רוצים שאנשים יראו, שזה בדיוק הציפייה.

הכותב הוא מומחה לניקוי מוניטין בגוגל.
תאריך:  24/02/2013   |   עודכן:  24/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 משרד יחסי ציבור
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איך מנקים את השם שלכם באינטרנט?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תעשיית השקר נכשלת תמיד
ירון זכאי 1  |  25/02/13 11:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מרדכי קידר
ה"מגזר" על המחבר והמפריד את חלקיו    לא ניתן להתעלם מתופעות של "אפליה מתקנת": חוקי התכנון והבנייה, המקוימים באופן כמעט מלא במגזר היהודי, אך מקוימים באופן חלקי ביותר במגזר הערבי ובפרט בחלקו הבדווי בנגב, שבו הם הקימו אלפי בתים, ללא היתר בנייה
רועי אורן
כבר עשר שנים שאתר "הבמה", מהאתרים החשובים ביותר בתחום התרבות בישראל, מציג מידע עדכני, כתבות, ביקורות ולוח מופעים המקיפים את כל המתרחש ורוחש בעולם התרבות בארץ
יונה סוקולובסקי
פרק מרומן ארצישראלי    הרב חבשוש נהג ללכת לבית הכנסת לתפילת מנחה ומעריב. לאחרונה עזבוהו כוחותיו    את חנותו סגר    בניו ארגנו עבורו קרן פנסיה שנתנה לו קצבה חודשית והוא עסק בתורה. עורו נראה מצהיב ויבש
שרלי שטרית
את פורים חוגגים בישראל יום, מקסימום יומיים לאומרי מ-א-ת-י-ים, אבל המרוץ אחר התחפושת המקורית מעסיק את העולם 365 יום בשנה    היש צוהלת ושמחה
מיכאל טוכפלד
אורי אריאל מכחיש את קיומה של ברית בין הבית היהודי ליש עתיד, סבור שנתניהו טעה טעות חמורה כשנתן ללבני את תיק המשפטים, ומקווה להקמת ממשלה רחבה שתכלול את החרדים. בינתיים, הוא לא מבין מדוע "כולם עצבניים" ולא ממתינים בסבלנות להשלמת המגעים הקואליציוניים. ראיון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il