X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
[איור: יבגני ברשקוב]
ספרם החדש לילדים ולנוער של חנה ודוד עמית, המלווה באיוריו המרהיבים של הצייר יבגני ברשקוב, הוא מסע בזמן העשוי בחוכמה ובכישרון וכולל הרבה אינפורמציה המועברת בקלילות יחסית
▪  ▪  ▪
"רחוב בירושלים - מסע בזמן מתקופת המקרא ועד היום"

אני מאמינה שהספר "רחוב בירושלים - מסע בזמן מתקופת המקרא ועד היום" יתורגם לשפות רבות, מהיותה של ירושלים העיר של "כולם", עיר שבשביל אחדים היא הבית ובשביל אחרים סוג של אגדה, אבן שואבת לאזרחי רוב העולם, עיר שהיא ספק עיר אמיתית, ספק סיפור.
הספר החדש לילדים ולבני נוער, בהוצאת כנרת זמורה ביתן, הוא ספר מיוחד במינו. באיורים מרהיבים של הצייר יבגני ברשקוב, מתוארת ירושלים ב-12 תקופות שונות. כל איור מתאר את אותו אתר גיאוגרפי - רחוב דמיוני בעיר מחוץ לחומה (ומחוץ לעיר המרכזית לפני היות החומה), הלובש ופושט צורה לפי השתנות התקופות והתושבים המשתנים של העיר.
5,000 שנה על גבעות ירושלים, עיר שעברה משלטון לשלטון ומיד ליד, עברה מתרבויות ומדתות שונות ותמיד הייתה אבן שואבת, מטרה לכיבוש, בעלת משמעות ועם קסם מיוחד.התקופות המצוירות בספר: תקופת האבות, תקופת בית המקדש הראשון, תקופת בית המקדש השני, התקופה הביזנטית, התקופה הצלבניית, התקופה הממלוכית והעותמנית, תקופת המנדט הבריטי, העיר החצויה וירושלים כיום.
כאמור, זהו אותו רחוב בירושלים, כאשר בכל תקופה משתנים הבניינים, בגדי התושבים, הכלים, הסגנון, השווקים, בעלי החיים שחיו מסביב, המסחר והרבה פרטים קטנים של אורח החיים. אבל תמיד אלה חיי משפחות ומה שמסביב לחיי היומיום.

מסע מורכב בזמן
[איור: יבגני ברשקוב]

זהו ספר לא פשוט להסבירו לילדים. ההיסטוריה הליניארית של המקום לא דומה להיסטוריה הפוליטית, המדינית והדתית. התחלופה של העמים והמאמינים היא רבה. עם ישראל לא בן-יחיד בעיר הזו ושורה ארוכה של עמים ועממים, שליטים ואימפריות, דתות ואמונות חולפים, באים והולכים. את הקשיים בהבנת מסת הזמן ותופעות היסטוריות מנסה לפתור הספר בעזרת האיורים שובי הלב ורבי הפרטים. זהו מסע בזמן עשוי בחוכמה ובכישרון עם הרבה אינפורמציה המועברת בלי לחץ ובקלילות יחסית.
אחראים לתוכן ולהצגת הסיפורים המתחלפים הם חנה עמית וד"ר דוד עמית. היא עורכת ספרים בנושאי תרבות ארץ ישראל וד"ר עמית, ארכיאולוג בכיר ברשות העתיקות, מומחה לנושא ירושלים בימי בית ראשון ושני.
זהו ספר מקסים לילדים ומעורר מחשבה למבוגרים. הסיפור של אחת הערים העתיקות בעולם, על תולדותיה, תהפוכותיה ואורחותיה, על ההיסטוריה שלא תאומן, באינטרפרטציה מסקרנת, מושכת ודידקטית.
יבגני ברשקוב, מאייר הספר - בוגר הפקולטה לתולדות האמנות באקדמיה בסט. פטרסבורג, היה סגן מנהל מוזיאון לאמנות בקישינב וצייר ראשי בבית הוצאה לאור במולדובה. חתן פרס תרבות בברית המועצות. משנת 1993 חי ועובד בישראל.

[איור: יבגני ברשקוב]
תאריך:  27/02/2013   |   עודכן:  27/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יאיר דקל
760 איש ואשה בלבד הם שומרונים. אבל כאשר הם חוגגים את חג הפסח כהלכתו, מגיעים כעשרת אלפים להשתתף בטקס ובחוויה. בין כל העדות, הדתות והעמים שיש בארץ גיליתי את השומרונים. הם רואים את עצמם כיהודים האמיתייים
חיים נוי
אין ספק כי המחזמר "יוסף וכתונת הפסים המשגעת" מהווה הפקה מוצלחת מאוד, מבדרת , קולחת ותוססת . אם תצלח ההפקה את מהמורות הקשיים ההתחלתיים ותתבסס, הרי שתיאטרון זרקור, בהנהלתה של אסתר שנהב-שניידר, יהווה גם בית מקצועי לשחקנים המצטיינים
ד"ר רון יניב
לטיפול בתפרחת חיתולים השתמשו בתכשירים משולבים ללא מרשם רופא    המעיטו בשימוש בסבון רגיל המייבש את העור והשתמשו בסבון עשיר בלחות    יבשו היטב את אזורי קפלי-העור לאחר הרחצה
איתמר לוין
לפי מפכ"ל המשטרה, המצב מעולם לא היה טוב יותר. הבעיה היא, שאת השאלות הקשות באמת לא הציגו בפניו - והנה כמה מהן
ד"ר מנחם מושקוביץ
צרבת שאינה מטופלת כראוי עלולה לגרום לסיבוכים חמורים כמו דלקת של הוושט, היצרות הוושט והתפתחות סרטן הוושט    כאשר הצרבת מופיעה בתדירות של פעמיים בשבוע ויותר, מומלץ טיפול מניעתי עם תרופות מקבוצת ה-PPIs
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il