X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
השת"פ בין אמדוקס לחברת הענק סינגפור טלקום, במסגרתו יקימו בארץ מרכז מו"פ משותף לאיתור ואימוץ של טכנולוגיות ישראליות, נועד להוות שער כניסה עבור סטארט-אפים ישראלים המחפשים דרכים לשוק האסייאתי הענק זוהי פעילות ללא כל סיוע של גורמי ממשלה ורשות ההשקעות - שתקדם את ההיי-טק הציוני
▪  ▪  ▪
אמדוקס. פעילות של מו''פ ציוני [צילום: פלאש 90]

צריך היה לשמוע יותר מפעם אחת את אלי גלמן, המנכ"ל הנמרץ של אמדוקס (Amdocs), בסיום מסיבת העיתונאים שנערכה שלשלום (יום א', 3.3.13) בה הוכרז שיתוף הפעולה עם סינגפור טלקום . לדבריו, "לא כל דבר נמדד בדולרים או בשורת הרווח. שיתוף הפעולה שלנו עם הסינגפורים לא נועד להכניס לה רווחים בצורה ישירה, אולי בעתיד. המטרה שלנו היא לסייע לחברות הזנק ישראליות, אשר מעוניינות לעבוד בשוק האסייתי הענק. אנחנו לא שוכחים אף פעם שאמדוקס החלה את דרכה עם 20 עובדים. ללא ספק היא הייתה סטארט-אפ כאשר הוקמה לפני 30 שנים, בעוד שכיום היא מעסיקה 20 אלף עובדים".
זוהי אמירה חריגה למנכ"ל של חברה שחיה על שורת הרווח מרבעון לרבעון. גלמן אמר אותה יותר מפעם אחת ובהכרה מלאה. לא, הוא לא יקבל על הראש מבעלי המניות. להפך, אולי זר פרחים. מאחורי האמירה מסתתרת מציאות שאנו לא תמיד מודעים לה. אמדוקס, הנחשבת לאחת מספינות הדגל של ההיי-טק הישראלי, נוסדה בתקופה שבה הראש היהודי הקים לנו חברות שהיום מהוות שם דבר: סאיטקס (Scitex), אינדיגו (Indigo), אורבוטק (Orbotech), צ'ק-פוינט (Check Point) ועוד. חברות אלו פועלות בדרך כלל בחו"ל. חשיפתן לשוק הישראלי, ברוב המקרים, היא מינורית; לרוב נשמע עליהן בהקשר בורסאי, חיובי או שלילי. אגב, בזמן האחרון, הוזכרה אמדוקס בהקשר של הרווחים הכלואים. גם היא הייתה מטרה להסתה חסרת תקדים של פקידים בירושלים, המשרתים פוליטיקאים אפורים, הרוצים להרוויח עוד חצי מנדט בבחירות.
במסיבת העיתונאים הכריזה אמדקוס על הקמת מו"פ עם סיגנפור טלקום במתקניה ברעננה. המטרה לאתר חדשנות ישראלית לאמץ אותה לפלטפורמות שלה ואולי גם לרכשו חברות ישראליות.
ההכרזה הזו יכולה להיות אחת התשובות לקינטורים נגד החברות הרב-לאומיות הפועלות בישראל. ולא רק. הן אולי משלמות מס נמוך - על-פי חוק כמובן - אבל מעבר לדולרים שהן מכניסות לארץ, הן גם מסייעות לחברות צעירות וליזמים בעלי חזון וחסרי ממון להגשים את חלומם.
גלמן אמר כי החליטו ללכת למהלך הזה כי חדשנות זה השם השני שלנו. חדשנות משיגים במספר דרכים: השקעה בהון האנושי של החברה, פיתוח רעיונות וכיבוש שטחי שוק בלעדיים בתחום הטלקום או בכל תחום אחר. זהו "קו הייצור" המקובל בדרך כלל.
אולם בעשורים האחרונים החלו חברות גדולות להבין שהחוכמה לא נמצאת תחת קורת גג אחת, גדולה ככל שתהיה. בעולם הטלקום החוכמה היא אצל הדור הצעיר, אלו שרואים את המציאות היום ומסוגלים לדמיין אותה בעוד 30-20 שנים. אבל כדי לממש את הרעיון הם צריכות פלטפורמות כמו אלו של אמדוקס וחברות ותיקות אחרות. בדיוק כמו בחיי היום, כאשר הילדים שלנו גדלים ויוצאים כביכול לדרך חדשה ועצמאית - אבל עדיין זקוקים לעזרה של המבוגרים למשך תקופה ארוכה.
שיתוף הפעולה עם החברה הסינגפורית הוא ייחודי עבור אמדוקס בגלל זהות החברה - ענקית טלקום באסיה, עם יותר מ-47 מיליון לקוחות ב-26 מדינות. אבל המהלך עצמו מתקיים בפורמטים שונים, כבר כמה שנים. אחת לתקופה מוזמנים בעלי רעיונות למתקני אמדוקס, ומתבקשים להציג את הרעיונות שלהם. לא פעם ולא פעמיים נולדו כך מוצרים מעולים, חלקם שולבו במוצרים של אמדוקס וחלקם היו חלק מאקזיטים יפים. גלמן אף פירגן ואמר כי "אין לי שום בעיה עם זה. אמדוקס אינה קרן הון סיכון - היא מאמצת טכנולוגיות שמתאימות לה, ואם על הדרך יש חברות שמצליחות לייצר מזה הצלחות, זה בסדר גמור".
אז מה ייצא לי מזה?
צריך להבהיר ששיתוף הפעולה עם סינגפור טלקום, נכון לרגע זה, הוא בשלב ההצהרות בלבד. כלומר, הפלטפורמות של המו"פ מוכנות, האנשים מתארגנים, ועכשיו מחכים למוחות הישראלים הצעירים שיבואו להציע הצעות. גם הסיגנפורים וגם שותפיהם הישראלים לא יכולים לומר בשלב זה אם הפעילות הזו תניב כסף בשלב מסוים. ההיגיון אומר שכן וכך גם באמדוקס. כמו שגלמן אמר, לא תמיד צריך לחפש את שורת הרווח.
פעילות זו של אמדוקס, כמו גם של חברות אחרות הדומות לה, יכול להיקרא מו"פ ציוני. הדבר היפה בפעילות הוא שהמהלכים נעשים באופן אידיאולוגי, ללא כל סיוע של גורמי ממשלה - לא המדען הראשי, לא משרד התעשיה, המסחר והתעסוקה ולא רשות ההשקעות לקחו חלק בדבר. החברות הרב-לאומיות משלמות אולי קצת פחות מס, אבל הן נותנות הרבה יותר נשמה. הן לא נאיביות ולא שוכחות מה הייעוד שלהן, אבל בעידן המטורף של היום, צריך לבצע פעולות למען החברה בה אתה חי, לגדל את הדור הצעיר, ההיי-טק הציוני המצוין, כדי שבעתיד כולנו נרוויח מכך. תחשבו על זה.

תאריך:  06/03/2013   |   עודכן:  06/03/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
עליזה לביא, שהייתה ברשות השנייה וכיום חברת כנסת מטעם יש עתיד, מעדיפה גישה של המשך הידברות מול התחנה מאשר כפייה    באגודה לזכות הציבור לדעת מעדיפים גישה אקטיביסטית
אלעזר לוין
זה עשרות שנים שהוא מתלונן על מיחושים, והפעם אכן נפטר    התחנות בדרכו של "עד המדינה": כלל, אזורים, חברות מאגרים, ליאון תמן, חברת מאפיות, בנייני מגורים בתל אביב, עסקיו של הלל
ד"ר ענת רובינסון
גלאוקומה היא מחלה שקטה הגורמת נזק בלתי הפיך לראיה. עליית הלחץ התוך עיני אינה גורמת לרוב לכאבים ו/או הפרעה בראיה והחולה אינו יכול לדעת על קיומה של המחלה בעיניו    רק בשלבי המחלה המתקדמים, בהם הנזק לראיה בולט, יחוש החולה בהפרעה לראייתו שתהייה לרוב בלתי הפיכה גם עם טיפול
קרן זיסמן
יש להקפיד לקרוא את הוראות השימוש ולשים לב לסימון המוצר הכולל את הסיכונים ואזהרות הבטיחות    חובה לאחסן את חומרי הניקוי במקום שאינו נגיש לילדים
ד"ר נמרוד פרידמן
חזה גדול ושופע הוא סמל לנשיות, אך מסתבר כי נשים רבות עם חזה גדול מדווחות כי הדבר גורם להן לתחושת אי נוחות ודימוי גוף נמוך    נשים בעלות חזה גדול בצורה שאינה תואמת למידות הגוף שלהן עלולות לסבול מתגובת מטרידות מהסביבה ואף מבעיות גופניות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il