X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
ח"כ עליזה לביא (משמאל). הדרה קיימת גם בערוץ 2 [צילום: פלאש 90]
יום האישה הבינלאומי
הדרה בקול ברמה? קחו את זה בפרופורציה
עליזה לביא, שהייתה ברשות השנייה וכיום חברת כנסת מטעם יש עתיד, מעדיפה גישה של המשך הידברות מול התחנה מאשר כפייה באגודה לזכות הציבור לדעת מעדיפים גישה אקטיביסטית
דלת הכניסה לאולפני קול ברמה

עידן יוסף
קול ברמה יחויב לשדר נשים

תגובות מעורבות להמלצות הצוות למניעת הדרת נשים שהקים היועץ המשפטי לממשלה, בראשות שרית דנה, לבטל לחלוטין את הדרת הנשים הקיימת בתחנת הרדיו קול ברמה. הצוות קבע כי ההסדר בין הרשות השנייה לרדיו קול ברמה, המאפשר לתחנה להגדיר שעות שידור לנשים ושעות שידור לגברים, יש בו משום פגיעה חמורה בזכויות יסוד - שוויון, כבוד האדם וחופש הביטוי.
חברת הכנסת עליזה לביא (יש עתיד), שהייתה ועדת מחקר ורב-תרבותיות ברשות השנייה, ולדבריה קידמה את מניעת הדרת הנשים בקול ברמה, אומרת ל-News1 כי ראוי היה לקיים את מניעת ההדרה בדרך ההדרגתית אותה הציעה בזמנה. "במועצת הרשות השנייה היה תהליך ארוך כדי למצוא פתרון. הצלחנו לנהל דיאלוג, שזה הישג ראשון עם המרחב החרדי, כי בדרך כלל ניסיונות שכאלה נתקלים בחומה אטומה ונגמרים באי-הסכמה. אני דחפתי לתהליך הדרגתי שבו יהיו שש שעות", אמרה לביא תוך שהיא מזכירה את ההנחה שעשה לתחנה יושב-ראש הרשות אילן אבישר, שהשתמש בקולו הכפול כדי לאפשר לתחנה פחות שעות שידור לנשים.
לביא: "העניין לווה גם משפטית ע"י היועצת המשפטית הילה שמיר שליוותה את המכרזים והדיונים. אבל צריך לראות הכל בפרופורציה. שני מכרזים יצאו כדי לתת מענה לציבורים שאינם מקבלים מענה בתחנות הקיימות - 'גלי ישראל' למתנחלים ו'קול ברמה' לציבור הספרדי שהיה מאזין לערוצים הפירטיים. יכול להיות שהיום היו כותבים אחרת את המכרז ונותנים אותו לקבוצה אחרת וכך לא היה רדיו שמזוהה עם שס ושלא משמיע נשים, לא הייתי אז ברשות השנייה. הכל חייב להעשות בכפוף לחוקי המדינה, אבל צריך לזכור שלא הכל זה שיח של משפטנים".
עליזה לביא גם מסבירה: "אני נגד הדרת נשים, נקודה. אבל צריך לתת מקום לאוכלוסיות אחרות. צריך לעשות הכל בהידברות ובהדרגה. זה לא רק גברים שמתנגדים להשמעת נשים בתחנה, יש גם נשים חרדיות שמתנגדות. אני לא באה להגן על קול ברמה, הם לא פעם עשו דברים לא בסדר, אבל בערוץ 2 למשל גם לא הכל בסדר, ומספר הנשים שמשתתפות בתוכניות רציניות שאינן ריאליטי, שעשועונים וכדומה. אפשר לראות שמהמסך נעדרת גם נוכחות של אוכלוסיות שונות - ערבים, יוצאי חבר העמים ואתיופיה, דתיים ואוכלוסיות אחרות. עדיין מי ששולט על המסך - ועל זה עשיתי את הדוקטורט שלי - זה הגבר האשכנזי הלבן שגר במרכז. לכן כאשר מדברים על הדרת נשים צריך לזכור שהיא לא נמצאת רק בקול ברמה ולהיכנס לפרופורציות".

נתוני ההאזנה דווקא עלו

האגודה לזכות הציבור לדעת, שאומרת כי דווקא היא הייתה הראשונה שהרימה את דגל המאבק בנושא הדרת הנשים בתחנה, כבר בדצמבר 2010. פרופ' אלי פולק, יו"ר האגודה, אמר שכבר "מתחילת הדרך טענו בפני הרשות השנייה, כי לא ייתכן שרדיו הפועל בזיכיון של המדינה, יתנהל באופן המנוגד לאחת מזכויות היסוד בה. מה שהיה נראה לנו כדבר מובן מאליו הפך למאבק שנמשך קרוב לשלוש שנים.
נתוני סקר TGI מראים כי אחוזי ההאזנה לקול ברמה אחרי שהכניסה נשים לשידוריה, לא זו בלבד שלא ירדו אלא אף עלו. פולק: "אט-אט, שלב-שלב. בתחילה רק שעה בשבוע בה נשים מורשות לדבר, אחר כך העלאת בעלות תפקידים וכן הלאה. טענות התחנה כאילו העלאת נשים לשידור תפגע באחוזי האזנה, התבררו כמופרכות, אחוזי האזנה רק עלו. החלטת היועמ"ש היא השלב האחרון בתיקון שהתבקש ממזמן. אנו מצרים על אופן התנהלות הרשות השנייה בנושא זה, ומצפים כי תאכוף את ההחלטה כראוי".
מנכ"ל האגודה לזכות הציבור לדעת, נילי בן-גיגי, רואה בפתרון הבעיה באופן הדרגתי ובהידברות גישה שנותנת יד להפרת חוק ומכשירה את השרץ. "תחנת הרדיו קול ברמה עברה, בידיעה ובהסכמה של הרשות השנייה, על החוקים הללו. האם הייתה ננקטת גישה הדרגתית והידברות גם כלפי תחנה שהייתה מחליטה לא להעלות לשידור אתיופים, ערבים, חרדים או כל מגזר אחר?".
לדברי בן-גיגי, ההסדר שערכה הרשות עם התחנה, היה רק בגלל הלחץ הציבורי. "כל מי שעקב אחרי הפרשה הזו מבין, ששום דבר לא זז בסיפור הזה בלי שיאלצו ויכפו בכוח גם על התחנה וגם על הרשות השנייה, ואני אומרת את זה באמת בצער. זה ממש מאכזב. אנחנו מקווים מאוד שהמלצות צוות היועמ"ש יהוו את נקודת המפנה בגישה של הרשות השנייה בטיפול בנושא", דבריה.

תאריך:  05/03/2013   |   עודכן:  05/03/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הדרה בקול ברמה? קחו את זה בפרופורציה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הדרת נשים וחרדים - אותו דבר ל"ת
ה.א.  |  6/03/13 09:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הדרת נשים
עידן יוסף
מתחייב להעלות בקריות שיפקחו על כך שבאוטובוסים המסיעים חרדים לא תהיה הדרת נשים    בדיון בוועדת שרים התברר כי המשרד לא מילא אחר חובותיו למניעת ההדרה
עידן יוסף
נתוני בקרה על קווים הנפרדים לחרדים לא נמסרו לוועדת הכלכלה כנדרש    המשרד הפר את התחייבותו לכנסת לפרסם דוח מפורט בעניין
עידן יוסף
מנכ"ל משרד התחבורה הורה לפתוח בהליכים משמעתיים בגין אי-התערבות נהג בהטרדת נוסעת בידי חרדים    אגד: עמדנו בכל הנהלים
עידן יוסף
משרד התחבורה נמנע מלהציג את ההוראות שנועדו למנוע הדרת נשים    בדיקת News1 מגלה שההנחיות עמומות: הנהג חייב להתערב רק כאשר מופעלת אלימות כלפי נוסעת
עידן יוסף
כמעט שנה חלפה מאז המועד בו אמור היה צוות שהקים היועמ"ש לממשלה להגיש המלצות בנושא הדרת נשים    ועדת שרים בראשות לימור לבנת תובעת דין וחשבון על העיכוב הלא-סביר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il