X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מלחמה על לבו של הציבור האמריקני: מה משמעות המונח ג'יהאד - התמודדות אישית או מלחמת קודש בכופרים כרזת רחוב בשיקאגו: "הג'יהאד שלי - להישאר בכושר למרות לוח הזמנים העמוס שלי"
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

מהי בדיוק פירוש המונח ג'יהאד? מלחמת יחסי ציבור על משמעות המילה הטעונה הזו מתעצמת בימים אלה בארה"ב בין ארגון איסלמי לבין ארגון יהודי פרו-ישראלי. שני הצדדים משתמשים בכרזות פרובוקטיביות, ברחובות או על דפנות אוטובוסים, במאבק מתמשך על עיצוב דימויים של ערבים ומוסלמים בארה"ב, דימוי שספג מכה אנושה מפיגועי הטרור בניו-יורק ובוושינגטון ב-11 בספטמבר 2001.
אחת מזירות המלחמה הזו היא שיקאגו, שבה מנסה המועצה ליחסים אמריקניים-איסלמיים (CAIR) לקדם משמעות חיובית, בלתי אלימה של המונח ג'יהאד, שתרגומו המילולי המדויק הוא 'מאבק', ולהראות שזו מילה שניתן ליישמה בחיי יום-יום, ללא קונוטציות שליליות.
לפי כתבה שפורסמה אתמול ב"ניו-יורק טיימס", טוענים פעילי הארגון האיסלאמי שג'יהאד היא בעצם תפיסה רוחנית, שקיצונים עשו בה שימוש לרעה וקשרו אותה, ללא הצדקה, לטרור. הארגון נחוש בדעתו להשיב עטרה לישנה ולהחזיר למונח את משמעותו המקורית, הרוחנית. הקמפיין הזה נערך תחת הסיסמה "הג'יהאד שלי".
"הג'יהאד שלי הוא להישאר בכושר למרות סדר היום העמוס שלי", מכריזה אשה שראשה מכוסה בחיג'אב. בכרזה על אוטובוסים בשיקאגו. "ומה הג'יהאד שלך"? הכרזה הושקה בדצמבר. כרזות עתידיות מתארות את הג'יהאד של פליטה מעירק לפתוח דף חדש בחייה כאם חד-הורית בארה"ב, של גבר ששואף להוריד משקלו ושל ילדים ששואפים להתמודד עם בריונים שמציקים להם בבית-הספר.
בסוף פברואר, הופיעה על דפנות האוטובוסים בשיקאגו כרזה נגדית, שמחקה את הסגנון, אך לא את המסר, של הכרזה האיסלאמית: בצד תצלום של גבר שראשו ופניו עטופים בכאפיה, ושמעורר מיד אסוסאיציה של טרוריסט, מופיעה הכתובת, "טבח יהודים הוא תפילה שמקרבת אותנו לאללה (טלוויזיה של החמאס). זה הג'יהאד שלו. ומה הג'יהאד שלך?" בגרסאות אחרות של אותה כרזה מופיעים ציטוטים ותצלומים של עוסמה בין לאדן ופייסאל שחזאד, שניסה לפוצץ מכונית תופת בטיימס סקווייר. בכולן מופיעה הכתובת: "זה הג'יהאד שלו. ומה הג'יהאד שלך?"
את כרזות הנגד מפרסם הארגון הפרו-ישראלי "היזמה האמריקנית להגנת החירות", בראשות הפעילה הפוליטית הוותיקה פאמלה גלר, שקנתה לה שם לא רק בקמפיינים נגד האיסלאם אלא גם נגד נשיא ארה"ב, ברק אובמה.
בראיון ל"טיימס", אומרת גלר, כי הכרזות של CAIR הן "גרסה מטויחת' של רעיון שנועד להצדיק התקפות אלימות על חפים מפשע ברחבי תבל. "העובדה שכמה מוסלמים אינם קושרים את המונח ג'יהאד עם אלימות אינה מכחישה את העובדה שרבים מהם דוגלים בקשר הזה, אמרה גלר. "אני לא ארפה מהם בסוגיה זו מפני שמה שהמוסלמים עושים הוא מאמץ להרדים את האמריקנים".
המלחמה הזו החלה אשתקד, כאשר הארגון של גלר ביקש לפרסם מודעות פרו-ישראליות ברכבת התחתית של ניו-יורק בזו הלשון: "בכל מלחמה בין האדם המתורבת לבין הפרא, תמוך באדם המתורבת. תמוך בישראל. הבס את הג'יהאד". הנוסח הזה הרתיח את המוסלמים בעיר ורשות התחבורה המטרופוליטנית של ניו-יורק סרבה לפרסם את המודעה בטענה שהיא נוקטת לשון פוגענית. אך שופט פדראלי פסק לטובת גלר וקבע שההחלטה לאסור את פרסום הכרזות מפרה את התיקון הראשון לחוקה. הכרזות של גלר החלו להופיע על אוטובוסים בניו-יורק בספטמבר. המודעות החדשות שלה על ג'יהאד הופיעו בשבוע שעבר בוושינגטון הבירה ויופיעו בתחילת השבוע הבא בסאן-פרנסיסקו.
אחמד ריהאב, ראש סניף שיקאגו של CAIR, אמר ל"טיימס", כי הופתע מכך שהכרזות בניו-יורק עוררו סערה גדולה בגלל המילה "פרא" ולא בגלל "ג'יהאד". לדבריו, הלקח הוא שהקהיליה המוסלמית בארה"ב צריכה לעשות יותר כדי לקדם פרשנות שוחרת של שלום של המונח.
אך גלר טוענת, שהקמפיין שלה נועד לחשוף את "המציאות של ג'יהאד ואת שורשי הטרור באמצעות ציטוטים מפי הג'יהאדיסטים עצמם".
הליגה נגד השמצה, אחד מהארגונים היהודיים המשפיעים ביותר, שמנהל מאבק מתמיד נגד האנטשימיות, גינה את הקמפיין של גלר. "(היזמה שלה) מקדמת אי סובלנות ומפיחה רוח בשלהבות הסכסוך בין קהילות שונות", נאמר בהודעה של לוני נסאטיר, מנהלת המשרד של הליגה במערב התיכון.

פורסם במקור: אתר "גלובס"
תאריך:  08/03/2013   |   עודכן:  08/03/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ומה הג'יהאד שלך? דיאטה או טבח ביהודים?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
Jast a translation
צשה גורליק  |  8/03/13 23:32
2
שלט שנתלה מעל בית עסק בשיקגו==
יוד יוד  |  11/03/13 22:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
מנשה שאול
עמאד אלדין אדיב: "בעולם הערבי ההיגיון הוא הפוך: ערבים הורגים ערבים יותר ממה שישראל הורגת ערבים"
אסף רגב
באופן כללי , עסוק עולם האיסלאם במעמדן של נשותיו, ובעיקר במידת הפער שבין ציוויי ההלכה הנוקשים לאתגרי המודרנה. המגמה הרווחת בשנים הנוכחיות הינה "באם המציאות לא מתאימה עצמה להלכה, זו האחרונה תתאים עצמה למציאות", קרי ההלכה המוסלמית ומלומדיה בארצות האיסלאם השונות "מאסלמים" את השינויים והתמורות מבית מדרשה של המציאות. או אז הרווח כפול - השינויים מתקבלים בחברה המוסלמית, וקבלה זו זוכה לחותם כשרות על-ידי מלומדי האיסלאם
משה דן
רמת הגולן היא יעד המתקפה הבא    עדיף מבחינת אויבינו לצאת במתקפה דיפלומטית נגד ישראל סביב הגולן, במקום לפתוח בעימות צבאי
מנשה שאול
"מאז תבוסת 1967 עסקו הערבים בכעסים ובשנאות. במהלך תקופה זו ייסדה ישראל שמונה אוניברסיטאות, מאתיים מוזיאונים, וישראל מתחרה בארצות-הברית בתחום האלקטרוניקה ובתוכנות מחשבים"    כך פונה לערבים אינטלקטואלית סעודית, וזאת, על-מנת לא להעצים את הפסדיהם
אפרים אסכולאי
לאירן חשוב לקנות זמן נוסף, ולהמשיך להרחיב ולבסס את התשתית הגרעינית שלה; לארצות הברית חשוב השיח ותהליך ההדברות (engagement), כאסטרטגיה עם הסיכונים הנמוכים ביותר לעצירת האיום הגרעיני האירני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il