X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
שירין אלבק טכנולוגית מזון   |  מי-עדן
מחקרים מצאו, כי המים משפרים את הזכרון לטווח הקצר, מסייעים בריכוז ובביצוע פעולות חשבון ואף בביצוע תנועות מהירות הדורשות תשומת לב יתרה
▪  ▪  ▪
המים מסייעים בריכוז [צילום: פלאש 90]

כל אחד מאיתנו יודע - בלי מים אין חיים. המים ממלאים תפקיד קריטי כמעט בכל תפקודי הגוף ולכן חשוב מאוד "לחדש ולהחליף" מדי יום את המים בגופנו. מים משפרים את הפעילות הגופנית, מאיצים את תהליכי ההרזיה, משפרים את כושר הריכוז והחשיבה ועוד.
מים - מספר עובדות על נוזל החיים
סקר שנערך לאחרונה בבריטניה הוכיח, כי שתיה של שמונה כוסות מים ביום, משפרת את הבריאות בצורה דרמטית: היא מחייה את העור, מפחיתה מתחים, משפרת את בריאות הנפש ומסייעת בסילוק רעלים.
לא סוד הוא כי המים הם המשאב השני בחשיבותו לאדם, אחרי החמצן והרבה לפני המזון. המים מהווים כ-70% ממשקל גופנו והם ממלאים תפקיד קריטי כמעט בכל תפקודי הגוף: מווסתים את טמפרטורת הגוף, מסייעים לעיכול, מובילים חומרי מזון לתאים, משמנים מפרקים, מגנים על איברים ומסלקים פסולת ולכן, אם אנחנו רוצים לשמור על גוף מאוזן ובריא, חשוב מאוד "להרוות" מדי יום במים את גופנו.
מים משפרים את הפעילות הגופנית
כשאנו מבצעים פעילות גופנית או מאמץ גופני, גופנו מאבד כמות רבה של נוזלים. בשעה אחת של פעילות מאומצת, אנו עלולים לאבד כשני ליטר נוזלים. לכן, חיוני ביותר לפצות את הגוף על איבוד הנוזלים ולהשלים חוסרים.
חוסר בנוזלים הינו הגורם העיקרי לעייפות, לירידה בביצועים ובקורדינציה, ולכיווץ שרירים. איבוד של 1% ממשקל הגוף בעת פעילות גופנית, גורם לירידה של כ-5% ביכולת הביצוע הספורטיבי. איבוד נוזלים משמעותי יותר, עלול לגרום לירידה של עד 30% בביצועים שלנו. פיצוי מהיר על אובדן הנוזלים, ושמירת מאזן הנוזלים, יסייעו לנו לשפר את הביצועים הספורטיביים ואת כושר הסיבולת שלנו.
מים מאיצים את תהליכי ההרזיה
מים מסייעים לתהליך ההרזיה. מרכזי השליטה על הרעב והצמא במוח, קרובים מאוד זה לזה. לעיתים קרובות אנו מזהים את תחושת הצמא כתחושה של רעב, וניגשים לאכול. שתיית מים, מקנה תחושת שובע ובכך מסייעת להורדה במשקל. מלבד זאת, שתיית מים תורמת לחילוף החומרים ולשמירה על טמפרטורת גוף אופטימלית, המסייעים אף הם לירידה במשקל.
מים מחיים את עור הפנים
כמות המים בגוף משפיעה על העור, משום שהוא מכיל יותר מ-20% מן המים בגוף. לכן, אספקה מועטה של מים לגוף משפיעה לא רק על המערכות הפנימיות של גופנו, אלא גם פוגמת בחיוניות העור ומשפיעה על מראהו. כדי לשמור על רמת לחות מספקת בשכבת העור החיצונית, אנו חייבים לשתות באופן סדיר, ליחוח העור בעזרת תכשירים קוסמטיים אינה יכולה להספיק, שכן הלחות הנרכשת אז, הינה קצרת מועד.
מים משפרים את כושר הריכוז והחשיבה
מים מהווים 85% מהמוח. לפיכך, כאשר אנו סובלים ממחסור במים, כל הפעילות העצבית והכימית המבוצעת במוח נפגעת. בנוסף, מחקרים מצאו, כי המים משפרים את הזכרון לטווח הקצר, מסייעים בריכוז ובביצוע פעולות חשבון ואף בביצוע תנועות מהירות הדורשות תשומת לב יתרה.

הכותבת היא שירין אלבק (B.Sc,M.Sc), טכנולוגית מזון ומנהלת תחום בריאות בחברת מי-עדן
תאריך:  02/04/2013   |   עודכן:  02/04/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מים ואיזון הגוף
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
זה נשמע כמו פרסומת
מזכיר_המדינה  |  3/04/13 20:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שולמית קיסרי
ארוחת בוקר שאכלתי במלון עדן בכרם התימנים לא הורכבה ממאכלים מן המטבח התימני אלא ממעדני בוקר וערב של רוסים וצרפתים    בעלי המקום, עולים מרוסיה, רופאים במקצועם, החליטו כי העתיד שלהם הוא בכרם התימנים והמקצוע שלהם הוא מלונאות
ד"ר אילן קיציס
מי נכלל באוכלוסיית הסיכון להתקף לב? האם יש הבדל בין נשים לגברים? מה ניתן לעשות על-מנת למנוע התקף לב בגיל 45? מתי יש להתחיל ליטול תרופות למניעת התקף לב? להלן כל התשובות
ד"ר איתן קריינר
הקיץ כבר בפתח וזה אומר שאלפי משפחות ברחבי העולם מתכוננות לרילוקיישן לקראת שנת הלימודים 2014    כמה חיות יחתימו דרכון בחודשים הקרובים?
איתמר לוין
השופט משה אלטר מפגין רגעים של חוסר ריכוז לצד תשומת לב לכל פרט. לעיתים הוא אינו שם לב לעמדות הצדדים בנוגע לענישה, ואחרי רגע הוא טוען בשמם יותר טוב מכפי שהם עושים זאת בעצמם
מתי דוד
במהלך אותן שנים רבות, אומנם הכרתי וראיתי מקומות נפלאים ומראות ייחודיים רבים; ואולם הפעם בטיול להכרת טנריף (האי המטריף) הייתי עם אשתי וידידים רבים, כנוסע רגיל בקבוצה שלא בהדרכתי. הייתה זו חוויה מלהיבה ובלתי שגרתית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il