X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מסעדת הדרכים "אסדו יקום" שבשרון מנסה לשווא להתחזות כמסעדת-בשרים ברמה ארגנטינאית, אבל מצליחה בהחלט להשקיט רעב של בטן מקרקרת
▪  ▪  ▪
חיקוי עלוב לאסאדו [תמונת אילוסטרציה]

צליית הבשר על הגריל או האש בשיטת האסדו נפוצה ביותר במדינות דרום-אמריקה ובעיקר בארגנטינה. עיקרה של השיטה הוא פשוט ובסיסי: לפני הצלייה על צלבי המתכת אין הבשר נח במשרה, ולכל היותר הוא מומלח.
חיקוי עלוב למדי של צליית הבשר בנוסח הארגנטינאי מצאנו במסעדת הדרכים "אסדו" של קיבוץ יקום בשרון, הממוקמת על כביש החוף בין נתניה להרצליה. "אסדו יקום" היא, אומנם, מסעדה מרווחת ומסבירת-פנים לסועדיה - בדרך כלל עוברי-אורח המזדמנים אליה בדרכם אל מחוזות-חפצם - אלא שעם יד על הלב צריך להודות שהמרחק בין האסדו היקומי לזה המקורי של ארגנטינה, הוא כרחוק מזרח ממערב.
עם זאת, האמת חייבת להיאמר שאחרי ביקורנו בארץ הבשר, ארגנטינה, לא היו לנו מי יודע מה ציפיות ביקום. בסך-הכל זו מסעדה המבקשת לשחק ב"כאילו", אלא שעל בטן מקרקרת כשלנו החלטנו, בכל זאת לתת לה את הצ'אנס הראוי, מה גם שהמלצרית שעטה עלינו, הבטיחה לנו מראש הרים וגבעות.
לבטן מקרקרת
מן התפריט שהוגש לשולחננו בחרנו בשני שיפודי-כבד-עוף, שפורקו על הצלחת כמנה נדיבה ביותר, אך תפלה למדי, בלוויית חומוס עייף וטחינה לאה, עם חמוצים מעוררי-תיאבון. בת הזוג הימרה על 300 גרם בשר-אנטרקוט בלוויית מחית תפוחי-אדמה וסלט ירוק - מנה שלא הלהיבה אותה במיוחד ובוודאי שלא הגיעה לקרסוליים של האסדו הארגנטינאי בעל השם של ארץ-מוצאה. את צימאוננו הרב לעת צהריים חמים הירוו לימונדה טרייה ופנטה תוססת.
על קינוח ויתרנו הפעם והסתפקנו במשהו שהתחזה לאספרסו כפול. החשבון שהוגש לנו הסתכם ב-187 שקל לשניים והוספנו עליו תשר של 10% לשירות די הוגן.
בשורה התחתונה הענקנו ל"אסדו יקום" את הציון "מספיק ודי". אחרי ככלות הכל, בסטנדרט הישראלי המקובל קשה לצפות ממסעדת-דרכים ישראלית שכזו שתצליח להעפיל לגבהים. בוודאי לא לרמה של מסעדת-בשרים ארגנטינאית מן השורה. בסך-הכל היא עונה בהחלט על צרכים של בטן מקרקרת, ובתור שכזו גם עולה בידה להשתיק את הרעב הגדול.

תאריך:  04/04/2013   |   עודכן:  04/04/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עליס בליטנטל
בערוב יומו (בעוד חודשיים ימלאו לו 100 שנה) פנה אלוף משנה יצחק פונדק, מפקד גדוד 53 בגבעתי, לד"ר אורי מילשטיין ואמר לו "איני יכול למות בטרם אחשוף את כל האמת על פרשת הפקרת לוחמי ניצנים". ההיסטוריון המעמיק והצמוד ביותר לאמת, ד"ר מילשטיין, חושף בספרו החדש "הופקרו למוות" את הפרשה המזעזעת, שלולא כל ההוכחות שהוא מביא בו, היה ניתן לחשוב שזה סיפור מתח שכולו דמיון. ולא היא
מיכאל טוכפלד
הרב אלי בן-דהן מצר על שהחרדים לא נכנסו לממשלה, אך קורא להם לחשבון נפש    הוא מקדם בחירתו של רב ראשי ציוני, אך מסרב לומר במי הוא תומך באופן אישי    ומשוכנע שתדמית משרד הדתות בעוד ארבע שנים תשתנה לחלוטין
הרצל חקק
קווים לניהול טוב יותר מפי טלי ושלמה בורלא, צמד בחיים ובעסקים
ראובן לייב
מסעדת "נובה ג'ויה" בהרצליה רחוקה מלהיות מה שהייתה בימיה הטובים בעבר, כאשר ייצגה בכבוד את המטבח האיטלקי
ד"ר אורון שמואלי
שיני זהב? גיל הזהב? אלו הם מונחים של העולם הישן    רפואת השיניים המודרנית מדברת על שתלי טיטאניום, על תחליפי רוק ועל טיפולי שיניים משקמים, המעניקים איכות חיים ואסתטיקה גם בגיל השלישי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il