X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
כינוס הרדיו: מנכ"לית הרשות השנייה דיברה על קוד אתי לרדיו האזורי, העורך הראשי של "העין השביעית" על שאלת הצורך בקוד אתי בעידן הדיגיטלי
▪  ▪  ▪
חנוך מרמרי. במרחב המקוון כלל לא ברור אם יהיה מקום לוועדות אתיקה

כינוס הרדיו: 63% מהציבור בעד הגבלת תכנים פוגעניים ברדיו בכל שעות היום, כך עולה מסקר שנערך עבור הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו על-ידי חברת מדגם ייעוץ ומחקר. לצורך סקר זה הוגדר הביטוי "תוכן פוגעני" כתוכן שיש בו קללות, גסויות או הערות מעליבות. לפי ממצאי הסקר, 22% נוספים בעד הגבלת תוכן פוגעני בשעות האזנה של ילדים. במלים אחרות, למעלה כ-85% מהאוכלוסיה תומכים באופן עקרוני באפשרות של הגבלת תכנים פוגעניים ברדיו.
את הנתונים הציגה מנכ"לית הרשות השנייה, איילת מצגר, במסגרת כינוס הרדיו "FM+", שנערך בבית-הספר לתקשורת על-שם סמי עופר במרכז הבינתחומי בהרצליה. "אני חושבת שזה נתון מאוד משמעותי", אמרה מצגר ביחס לשיעור הגבוה של התומכים בהגבלת התוכן הפוגעני ברדיו. הסקר נערך בחודש שעבר וכלל 502 מרואיינים, שהם מדגם מייצג של האוכלוסיה דוברת עברית בגילי 18 ומעלה. לפי נתוני הרשות, טעות הדגימה המרבית עומדת על 4.5%, ברמת ביטחון של 95%.
בימים אלה, אמרה מצגר, הרשות עובדת על קוד אתי לתחנות הרדיו האזוריות. "אנחנו בהחלט מנסים קו של קו-רגולציה עם התחנות", ציינה מצגר. "אני חושבת שזה אחד הפרמטרים החשובים של קוד אתי. שהגופים המשדרים ייקחו על עצמם את הדבר הזה, יעשו זאת בהסכמה, יאמינו בערכים שיש שם וירצו ליישם אותם".
לפי מצגר, הקוד האתי לתחנות הרדיו האזוריות יטפל בסוגיות כגון שפה נאותה ותקינה, ללא עלבונות וגסויות, יידוע מרואיין בעת שידור חי כי הוא נמצא בשידור ומתן זכות תגובה, שמירה על "טעם טוב" וללא "פגיעה ברגשות הציבור", הקפדה על התנצלויות במקרה הצורך, הגנה על קטינים, הימנעות מפרסום סמוי ושידור פרסומת על-ידי מגיש התוכנית, והסדרת תוכניות ייעוץ כך שיהיה ברור שאין בהמלצת יועץ כדי להחליף חוות דעת של גורם מקצועי.
חנוך מרמרי, העורך הראשי של אתר זה, התייחס לממצאי הסקר בדברים שנשא בכנס ופתח בציון העובדה כי 15% מהציבור תומכים באי-הגבלת שפה פוגענית ברדיו. "למה להגביל?", שאל מרמרי, וטען כי במרחב המקוון כלל לא ברור אם יהיה מקום לוועדות אתיקה.
"אני מציע להתחיל את הדיון לא ממה שהיה כשנקדי חיבר את המסמך המפורסם שלו", התייחס מרמרי למסמך האתיקה העיתונאית של רשות השידור, "אלא להסתכל על מה שיהיה עוד שנה, שנתיים, שלוש. בעוד כמה דקות, בזמן היסטורי, אנחנו נוכל לחיות על רדיו אינטרנטי. מה יהיה אז על הרדיו הציבורי זו שאלה מעניינת, אבל אי-אפשר לנסות להעתיק את הפסנתר הגדול הזה ולגייס אותו לתוך הרשת. בואו נזכור שבתוך העולם המאורגן ציבורית הייתה כל השנים עיתונות מסחרית, שחייתה לא רע עם תקנון אתיקה רזה. האם באמת צריך קודים ותת-קודים וועדות שמזנבות בקיום הזה? מה יקרה כשהשידור, שכבר מזמן הופקע מהמדינה, יהיה נחלת כל אחד?".
מרמרי הציע לזנוח את שאלת האובייקטיביות ואת שאלת האיזון. "העולם זז לכיוון של ערך אחר", אמר. "הערך היחיד שיכול להגן עלינו זה השקיפות. שנדע מי אתה, מאיפה באת, מה המניעים שלך, מה האינטרסים שלך, ונשפוט בעצמנו". בהמשך הוסיף: "אני מציע שנתחיל עם העתיד, ולא להתחיל עם העבר ולנסות להמיר אותו ולדחוס אותו אל העולם החדש".

תאריך:  13/04/2013   |   עודכן:  13/04/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
מורן נחקר בחשד לביצוע עבירות בשלוש פרשות. אחת מהן - פרשת קווינקו. מוטב להם, לחוקרי הרשות, למצות את החקירה, כולל חקירת מורן, בשאלה: האם פעל עבור זילכה ו/או בשליחותו
עליס בליטנטל
מחזור מ"ח של ניסן נתיב ת"א הוא כנראה משובח ביותר. זאת מצינו בצפיה במחצית תלמידי המחזור שהעלתה את ההצגה המצליחה "בבל", וכעת במחציתו השניה של המחזור, בהצגה "כמעט קרית". הצגה רווית הומור, הפתעות ומשהו-ילדותית
מיכאל טוכפלד
יועציו של שר האוצר לשעבר שטייניץ תוקפים בחריפות את השר הנכנס ואת התבטאויותיו האחרונות ברשת, ומאשימים אותו בחוסר הבנה כלכלי    ירום אריאב, מנכ"ל משרד האוצר לשעבר, מצדיק את דברי לפיד ("הממשלה הקודמת פיזרה צ'קים, והוא צריך לכסות אותם"), אך קורא לו לעסוק ברפורמות ולא רק בסגירת הבור התקציבי. בעקבות ריקי כהן
בלפור חקק
ד"ר ארנה גולן כותבת בספרה "ילדה של קיבוץ" על הקיבוץ, כחלק מִגל של כותבים שמתעדים בסיפורים ובמסות את החוויה הקיבוצית לטוב ולרע    "בעולם המהפכני שהורינו בראו בכוח חזונם הנועז, לא היה כסף כלל ואנחנו לא נתוודענו למושׂגים כמו קנייה ומכירה, רווח והפסד, משׂכורות, הוצאות והכנסות"    "בקיבוץ, כך ידעתי, אין לדבר על 'האלוהים' הזה גם לא בבית הספר. אם אדבר - יצחקו עליי"
יוחאי עופר
האוצר אומר שהפעם זה ברצינות: תקציב הביטחון יקוצץ. וצה"ל - מצד אחד משדר נכונות; מצד שני מציג תרחישים מאיימים; מצד שלישי מבקש שהקיצוץ לפחות ייעשה בהדרגה; ומצד רביעי מתייעל על דעת עצמו. 4,000 אנשי קבע יוכלו לספר לכם על זה בקיץ, בדרך הביתה
רשימות נוספות
ידיעות איחוד  /  אורן פרסיקו
מקבלי ההחלטות  /  אורן פרסיקו
תכתיב לוד  /  אורן פרסיקו
"יבורכו מבקרי העיתונות"  /  רפי מן
ענקים וגנם  /  אורן פרסיקו
מורשת הקרוקודיל   /  רפי מן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il