X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מחדל הבקרה בתחבורה הציבורית

מכרז אחד, 250 שאלות

למעלה מרבע מיליון שקלים שילם משרד התחבורה לחברת בקרה חיצונית על התחבורה הציבורית בישראל. הנתונים מתפרסמים באופן חסר ומאוחר. המכרז מתעכב בניגוד לכללי מינהל תקין
▪  ▪  ▪
יחזקאל חכם, מנכ"ל יחזקאל ריבה ושו"ת [צילום: מן הטלוויזיה]
מנהלת הוועדה לאה ורון ומ"מ היו"ר רונן הופמן [צילום: מן הטלוויזיה]

עידן יוסף
לאן נעלמו אלפי תלונות למשרד התחבורה

ועדת הכלכלה: משרד התחבורה מצפצף עלינו
עידן יוסף
הוועדה דרשה מידע מפורט על אופן העסקת לבקרת הבקרה החיצונית המפיקה את "דוח ריבה" על התחבורה הציבורית * המשרד גם התעלם מההנחיה וגם האריך את זיכיון החברה ושילם לה 31 מיליון שקל עבור 9 חודשי פעילות בלבד
לרשימה המלאה

משהו פה מסריח
משרד התחבורה יכול לטעון מכאן ועד הודעה חדשה שהכל גלוי ושקוף. אבל במי שנאבקו שנים כדי שהמידע הזה, שעליו משלמת המדינה סכומי עתק מכספי משלם המיסים, הוא לא יצליח לתעתע. משרד התחבורה נוקט במדיניות של הסתרה, נקודה. וכשמישהו מסתיר משהו במקום שבו מתגלגל כל כך הרבה כסף, ומכרזים מתעכבים באופן תמוה שגורם לחברה אחת לשלשל לכיסה כמעט 3.5 מיליון שקל כל חודש, משהו פה מסריח. פולו דה מאני!

254,507 שקלים שילמה המדינה במצטבר לחברת הבקרה החיצונית "ריבה", כדי שתבצע פעילות בקרה פעילות התחבורה הציבורית בישראל. נתוני הבקרה הועברו למשרד התחבורה, שקנס את המפעילים, אך לא ידוע מה הפער בין הקנס שהושת למה שנגבה בפועל. אין זה הדבר היחיד שאינו גלוי וידוע.
בדיון שקיימה (יום ב', 6.5.13) ועדת הכלכלה של הכנסת, התברר כי רק חלק מהמידע אותו ביקשה הוועדה באשר לאופן העסקת החברה החיצונית נמסר. עוד התברר כי מתוך 35 הפרמטרים שנבדקים באוטובוסים, רק 17 מתפרסמים בדוח ריבה. הדוח שבמשך שנים דואג משרד התחבורה להעלים מהציבור, ורק לאחר הגשת עתירה בנושא פרסם פעם רק דוח אחד וגם הוא במתכונת מצומצמת, נותן מידע חסר ומתומצת.
לדברי שלמה כץ, הממונה על הפיקוח הארצי במשרד התחבורה, הציבור אינו מתעניין בשאר הפרמטרים, כגון: איחור/הקדמה מעל שש דקות וכדומה, ולכן לא הכל מתפרסם. כץ, שיחד עימו בדיון היה גם יהודה אלבז, מנהל אגף תחבורה ציבורית, ייצגו את משרד התחבורה בדיון, והדפו לכל אורכו טענות כלפיהם, שלאו-דווקא עסקו בנושא הדיון, אלא גם כאלה שגלשו ועסקו בנושאים אחרים, בהם נושא תלונות הציבור [ראו ידיעה נפרדת], שעצם העלאתו יצרה סלט וחוסר הבנה אצל הנוכחים.
"את הדוח הזה אתם אלה שצריכים לדברר!", טען כלפיהם ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) שיזם את הדיון ודרש שקיפות מלאה. "למה צריך לחלוב מכם את הנתונים, וכשכבר חולבים מקבלים מים, ולפעמים מים עכורים?!". הוא אף ציטט מדברי התלמוד, ואמר כי "כל הרוצה לאבד ממונו ישכור פועלים ואל יעמוד עליהם".
חברת ריבה, נבהיר, אינה עוסקת באכיפה אלא בבקרה. היא מקבלת כ-40 מיליון שקלים תמורת שירותיה, המקיפים כ-10% מכלל הנסיעות המבוקרות אקראית באמצעות כ-200 בקרים. על-פי נתוניה, כפי שהוצגו בין היתר על-ידי המנכ"ל יחזקאל חכם, מדי שנה היא מבצעת 60 אלף נסיעות סמויות, 280 אלף דגימות של יציאות אוטובוסים מתחנות המוצא, 21 אלף בקרות בתוך האוטובוסים מהן עשרת אלפים סמויות.
נושא הדיון, שנוהל בידי חבר הכנסת רונן הופמן (יש עתיד), היה אי-עמידת משרד התחבורה במועד בו היה אמור להתפרסם המכרז לחברת הבקרה, בניגוד ליעדים שהציב ובניגוד לעמדת החשב הכללי במשרד האוצר. מחדל זה הביא להארכת החוזה מול ריבה בתשעה חודשים נוספים, שעבורם היא מקבלת 31 מיליון שקלים. נציג החשכ"ל, אלעד שפירא, גילה בדיון שרק לפני כמה חודשים פורסם מכרז, שעליו הגיעו 250 שאלות הבהרה.
- סימן שהמורה לא מסביר טוב! - הזדעק מקלב. החרה-החזיק אחריו ח"כ ישראל חסון (קדימה), שהטיח בכץ: "אם אחרי שנתיים אתה לא יודע מה הלקחים שצריך להפיק ומוציא מכרז שאחריו אתה מקבל 250 שאלות, אתה מבין איפה פה הבעיה?".
כץ ואלבז אמרו, תוך שהם משלימים זה את דבריו של זה, כי לא הייתה בעיה במכרז או בשקיפות שלו, אך הייתה בעיה במועד. הם הטילו את האחריות לפתחה של ועדת המכרזים במשרד התחבורה, וציינו שהם מנסים לשפר את העניין. נציגי משרד התחבורה הודו כי קיימת בעיה של צוואר בקבוק בוועדת המכרזים של משרד התחבורה, שבגללה מחכים בתור מכרזים רבים, וציינו כי סוגיית המכרז והתקציב לו דומה לשאלת הביצה והתרנגולת בדיונים מול האוצר - מה קודם למה. כדוגמה, ציין את האופן בו מעכבת הוועדה מכרזים אותם הוא מכין ומנסה לרכך את תנאי הסף כדי להגדיל את מספר המתמודדים, למשל - להשמיט את הדרישה שכל המועסקים על-ידי חברת הבקרה יהיו עובדיה.
כאשר דחק ח"כ חסון ושאל מה נעשה בעניין, אמרו נציגי המשרד כי דלית רגב עמדה (בלשון עבר) בראש ועדת המכרזים [במשרד התחבורה הבהירו כי היא עדיין בתפקידה]. צעדים נוספים אותם פירטו:
  • שינוי הרכב ועדת המכרזים;
  • הפרדת תחום התחבורה הציבורית משאר מכרזי התחבורה;
  • חלוקת התחום למספר ועדות מכרזים;
  • הכנת מכרזים מקצועיים יותר.
נציגי משרד התחבורה טענו כי כל דוחות ריבה מופיעים באתר משרד התחבורה. אמירה זו התבררה כלא נכונה, כאשר יושב-ראש ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל, סטלה אבידן, גילתה לוועדה שכל הדוחות שנכתבו בשנים 2010-2003 מעולם לא פורסמו לציבור. חיזקת את דבריה עו"ד גיא דיין מהתנועה לחופש המידע, שציין כי הנתונים הגולמיים מתנקזים למאגר מידע גדול ששם הם חסויים מעיני הציבור. לדבריו, גם הדוח שפורסם היה מתומצת, ולאיש אין את היכולת לדעת ולבדוק. ח"כ חסון הקשה מדוע האזרח אינו יכול לראות את הנתונים ולתת משוב, ובתגובה טען משרד התחבורה כי הנתונים מתפרסמים, למעט הנתונים הגולמיים. אולם חרף התביעות לפרסם הכל לא ניתנה תשובה משכנעת מדוע לא הכל גלוי על השולחן.

לצפייה דיון המלא
תאריך:  06/05/2013   |   עודכן:  07/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהים צרצור  אברהם מיכאלי  אברהם (אבי) וורצמן  אגד  אגד תעבורה  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איילת שקד / Ayelet Shaked  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן כבל / Eitan Cabel  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליהו ישי  אמיר אסרף / Amir Asraf  אמנון כהן  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה אדרעי  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דב חנין / Dov Hanin  דב ליפמן  דן / Dan  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זבולון כלפה  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנא סוייד  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלב אבו-עראר  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יעל גרמן / Yael  German  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת קריב  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק הרצוג  יצחק וקנין  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל חסון  ישראל כץ / Israel  Katz  כרמל שאמה-הכהן  ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מוחמד ברכה  מטרופולין /  Metropoline  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מיקי רוזנטל  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מסעוד גנאים  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה מזרחי  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משה זלמן פייגלין  משולם נהרי / Meshulam Nahari  משרד התחבורה  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  נסים זאב  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd  נתיב אקספרס  סופרבוס /  Superbus  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סתיו שפיר / Stav Shafir  עדי קול  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עמרם מצנע  עפו אגבאריה  עפר שלח / Ofer  Shelah  פניה (פאינה) קירשנבאום  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קווים  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רונן הופמן  רות קלדרון  רינה פרנקל  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שמעון  אוחיון  שמעון סולומון  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מכרז אחד, 250 שאלות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אז לא רק אורגיות גן שוחד
העם הטיפש  |  7/05/13 19:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 19
עופר וולפסון
ועדת הכספים אישרה ההטבה לעסקים הקטנים שמחזור עסקותיהם עד 1.95 מיליון שקל בשנה - עד לסוף 2014
ראובן לייב
מי שעתיד הדמוקרטיה הפרלמנטרית בארץ אכן עומד לנגד עיניו ייטיב להרהר בשנית בהשלכות השליליות לטווח ארוך שביוזמת החקיקה המטופשת שאותה מקדמים נתניהו, בנט ולפיד, המבקשים שלא לסמוך בשאלות גורליות על הכנסת, אלא להזדקק לשמיעת רצונו של העם שבחר בה
עידן יוסף
בשיעורו השבועי התייחס להחלטת מועצת חכמי התורה: "היינו חייבים. תדונו אותנו לכף זכות"    רומז כי העדיף אותו על ישי כי תמך רבות בישיבות
ערוץ הכנסת
ערוץ הכנסת - ערוץ 99 - הרגעים המצחיקים ממליאת הכנסת והוועדות. מתוך אייכלר יעקב, חמישי ב-21:30
עידן יוסף
שנים על שנים פמפם יו"ר שס המודח על כך שאצל הציונים הדתיים דברי הרבנים הם בגדר המלצה בלבד. ברגע האמת כשל ולא השלים עם דברי רבותיו. אם אינו מסוגל לקבל על עצמו את הדין עליו להחזיר את המנדט
רשימות נוספות
כנסת 19  / מי ומי    | 
השילוש התפרק: דרעי יהיה יו"ר שס  /  עידן יוסף
את מי רוצים הח"כים המזרחיים בשטר?  /  עידן יוסף
גפני יהיה יו"ר ועדת המדע  /  עידן יוסף
משוררים מזרחיים וראויים  /  יעקב מרגי
כל הארץ במה  /  יצחק מאיר
קול לא-מוסרי  /  עידן יוסף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il