X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
בירושלים ייפתח בקרוב פסטיבל ישראל; חלק מן האירועים יוצעו בחינם לקהל הרחב "הכינותי בדיעבד" - תערוכת מחווה למורה ולאמנית בתיה עוזיאל בגלריית דודו גרשטיין בת"א הקאמרי יארח קשת רחבה של מחזות מאת אחד מגדולי המחזאים הישראלים חנוך לוין
▪  ▪  ▪
פסטיבל ישראל. יחל ב-23.5 [צילום: פלאש 90]

פסטיבל ישראל
המתופפים מיפן בפסטיבל אשתקד [צילום: פלאש 90]
22.6.13-23.5.13 - ארבעה שבועות של מופעים במגוון אתריה הקסומים של ירושלים
▪  ▪  ▪

חמישים ושתיים שנים לקיומו של פסטיבל ישראל. הוא נמנה עם טובי הפסטיבלים בעולם. פסטיבל ישראל מציע אירועי ומופעי תרבות איכותיים במיוחד. יוצרים אמנותיים בינלאומיים מצאו כאן במה שחשיבותה האמנותית לא נופלת מאירועי תרבות מרכזיים בעולם. הפסטיבל נותן גם במה ליוצרים ישראלים מוכרים, ואף לכאלה שהם בראשית דרכם האמנותית.
משה קפטן הוא המנהל האמנותי של הפסטיבל, אשר מעבר לאמנות רב-תחומית בה הוא מעורב, הוא בוחר להציג חלק מהתוכנית האמנותית, בתחומי המחול, התיאטרון, המוזיקה, בחללים אלטרנטיביים מאתגרים וחד-פעמיים, מאירים באור אחר את הפסטיבל הייחודי הזה ואת אתריה ההיסטוריים והגיאוגרפיים של ירושלים בירת ישראל.
כל חברה אחראית לתושביה, לא רק מבחינות הכלכלה, הביטחון, הבריאות והחינוך, כי אם גם לצד התרבותי והערכי שלה.
הפסטיבל, משום ראייה אחראית לנכסי התרבות, פונה לקהל צעיר ומגוון, שיעמיד בסדר יומו החברתי את החלק התרבותי הנחוץ כאוויר לנשימה בכל חברה מפותחת ופתוחה.
העיר החוגגת את הפסטיבל, מזמינה את תושביה להשתתף באירועים הראויים לכל המשפחה וכמו-כן מזמינה תיירים ואורחים מחוץ לה ומחוץ לארץ להשתתף בתוכניות המיוחדות ובאווירת נופי ירושלים הקסומים. בחלק מן האירועים לא גובים כסף. הם פתוחים לקהל הרחב.
שבו את לבי שתי תוכניות מחול מאתגרות במיוחד. האחת תתקיים במוזיאון מגדל דוד, ונקראת: DRESSED TO DANCE. זה מופע המשלב בין ריקוד ספרדי לבין תצוגת אופנה, הכוללת למעלה מ-60 פרטי לבוש שעוצבו על-ידי פיקאסו ודאלי. החיבור מדגיש את הקשר המעניין בין עיצוב אמנותי, אופנה ואמנות במה.
תוכנית המחול של בלט ז'נבה, בין הבולטות באירופה, מגיעה לישראל לשתי הופעות. היצירה גלורי, למוזיקה של הנדל בניהול הכוריאוגרף אנדוניס פוניאדאקיס, והיצירה השנייה היא כלולות למוזיקה הרוסית שכתב סטרווינסקי לבלט הרוסי - יצירתה של דידי וולמן.
כדאי להצטייד בתוכנית הפסטיבל ולסמן בה אירועים ומופעים מעניינים ומומלצים במיוחד.

הכוהנת הגדולה של יצירה ואמנות

"הכינותי בדיעבד", זהו שמה של תערוכת מחווה למורה ולאמנית בתיה עוזיאל בגלריית דודו גרשטיין בתל אביב, שנפתחה ב-2 במאי. יזמו ואצרו: דודו גרשטיין ובתו נעמי.
בתיה עוזיאל מוכרת לנו מהמטבע הלשוני שלה: "הכינותי מראש", וכן מתוכניתה הפופולרית בשנות ה-60 "מלאכת-יד". בתחילה שודרה התוכנית ברדיו, ואחר-כך עברה לטלוויזיה הלימודית. היא הציעה עבודות וחומרים, ששיקפו יפה את החיים בארץ. היא דרבנה באישיותה הנשית והכריזמטית דורות רבים של יוצרים שהושפעו ממנה, בעיקר בתחום האסמבלאז'. רבים מבני דורה, כיגאל תומרקין, הגיעו לפרסום ולהערכה אמנותית, אולם בתיה עוזיאל, אף שהתריסה כנגד הממסד, והייתה מיוחדת בהופעותיה, לא הגיעה להכרה אמנותית, כנראה בשל הצורך להתפרנס. עוזיאל משתמשת בחומרים מן המוכן, הנקראים בשפת האמנות "רדי מייד". היא מציגה 30 עבודות משנות ה-70 ואף עבודות חדשות.
בתערוכה משתתפים עוד 18 אמנים, שאף הם עושים שימוש בחומרים קיימים ובפסולת, ונותנים ביטוי לעבודת-יד אינדיבידואלית, ביקורתית, על החברה בישראל ועל מצבים נפשיים.

פסטיבל חנוך לוין הבינ"ל בקאמרי
26-17 ביוני 2013
▪  ▪  ▪

תיאטרון הקאמרי יארח קשת רחבה של מחזות מאת חנוך לוין. לוין הוא בין גדולי המחזאים הישראלים. מחזותיו תורגמו לשפות רבות, והם מבוצעים על-ידי תיאטרונים ידועים באירופה ובישראל. לוין מצטיין בדרמה שלו, וגם בקומדיה. מחזותיו מערבים את קשת כל האמנויות: שירה, מוזיקה, תיאטרון, פיסול, ציור, מחול ודרמה.
הזונה מאוהיו - תיאטרון מפריז. אורזי המזוודות - הצגה שפתחה את פסטיבל בייג'ין מסין. אשכבה - התיאטרון העירוני מסלובניה. פופר - תיאטרון נובי, פוזנן, פולין. מלאכת החיים - התיאטרון הלאומי הפולני, ורשה. ועוד.
המחווה לחנוך לוין לציון שבעים שנה להולדתו, תצוין עם מיטב המערכונים, הפזמונים, קטעים מהצגות וקטעים מהקברטים הסאטיריים. כמו-כן ישחקו לוין גם בתי הספר למשחק, כמו ניסן נתיב, ואף קריאה מבוימת של מחזות לוין שעדיין לא הוצגו.

תאריך:  09/05/2013   |   עודכן:  09/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יומן תרבות (11)
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
זוכרת אותה מהטלוויזיה, אבל למה
רחובותית  |  9/05/13 14:55
 
- אמנות מהי?
לאה טרן  |  10/05/13 20:00
 
- ביקורת הוגנת ועניינית
כוכי  |  11/05/13 18:00
2
עונג שבת תרבותי
אזרח בעל טעם  |  11/05/13 17:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פרופ' מוטי קרמר
במקרים בהם המחלה אינה מטופלת כראוי, עלול הלב הימני לקרוס, דבר העלול להוביל למוות    בעקבות המחלה, הפוגעת בעיקר בנשים, הן מנועות מלהיכנס להריון בשל החשש מפגיעה קשה בבריאותן בעקבות העומס הרב על הלב לאורך תקופת ההריון
נאוה עינבר
חלב עיזים מאיץ התאוששות משלשולים ומנטרל חיידקים    יעילות ספיגת הסידן טובה יותר בחלב עיזים לעומת חלב פרה
שולמית קיסרי
סעודה במסעדת הדגים אבראז' בכיכר קדומים ביפו הובילה אותי לטעימת כריש בחריימה. הטעימה התבררה כטעימה. עוד בתפריט המסעדה הממוקמת בסמוך לנמל: ביסק סרטנים, סביצ'ה פלמידה, פסטה שחורה עם פירות ים, פירה צבוע ומנה לשלום-בית
ראובן לייב
האם קיים, אומנם, גלגול-נשמות לאחר סיום החיים? במחזור-שירים מיוחד, שכתב לזכרו של אביו ושזכה לתהודה רבה ביותר, מתמודד המשורר טובי סופר עם הסוגיה הנצחית. ארבעה משיריו הבלתי-מוכרים עד עתה עולים כאן לראשונה לאוויר
חיים נוי
אם יש בנפשכם לחוות משב רוח קייצי ורענן, אם תרצו לחזות בביצועים ענוגים ותשמחו לקפץ ולמחוא כפיים בלי להרגיש כל כלימה, המופע משירי אהוד מנור - הוא המזור לכל מועקות הימים הללו ומהווה עונג צרוף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il