X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
שלושה שופטי בית המשפט המחוזי מרכז דוחים בפסק דין שנתנו עלילת עו"ד יוסי כהן נגד השופט רפי ארניה מפסק הדין עולה: עו"ד יוסי כהן מסר לבית המשפט טיעונים כוזבים וביודעין בניסיון להביא לבטלות גזר הדין נגד לקוחו לקוחו הסכים לעסקת טיעון לאחר שעו"ד כהן מסר לו גירסה שקרית לפיה השופט הבטיח שלא יישלח לכלא אם יודה בעבירות
▪  ▪  ▪
יוסי כהן. בדאי [צילום: ניר קידר]
חשיפה: כך הונה עו"ד יוסי כהן את לקוחו והעליל על השופט רפי ארניה
יואב יצחק
עו"ד יוסי כהן הסתבך בהבטחות שווא ללקוחו שהורשע (ע"פ הודאתו) על-ידי השופט רפי ארניה ונשלח לכלא לשנה * עתה טוען הנאשם אריאל מרקוס, בערעור שהגיש עו"ד כהן בשמו, כי הסכים להודות לאחר שעו"ד כהן הבטיח לו מפיו כביכול של השופט כי אם יודה לא יישלח לכלא למאסר בפועל * תגובתו הנחרצת של השופט: טענותיו של עו"ד כהן חסרות שחר
לרשימה המלאה

עו"ד יוסי כהן הולך ומסתבך בבדותות ובעלילות. הפעם גם עם שופטי בית המשפט המחוזי מרכז. אלה נאלצו להוציא תחת ידיהם פסק דין (02.05.13), המצביע על הכזבים ומופרכות טיעוניו של עו"ד כהן - שבנסיונו לחלץ עצמו משקריו ללקוחו הטיח האשמות חסרות כיסוי ועלילה מכוערת נגד שופט בית המשפט השלום בראשון לציון, רפי ארניה.
את הפרשה הזו חשפנו ב-News1 [כך הונה עו"ד יוסי כהן את לקוחו והעליל על השופט רפי ארניה, 28.01.13]. הצבענו על כשלונו של עו"ד כהן בייצוג לקוחו, אריאל מרקוס, שהורשע על-פי הודאתו במסגרת עסקת טיעון. השופט רפי ארניה גזר עליו שנת מאסר בפועל, חילוט כספים וקנס כספי כבד.
בחשיפתנו הצבענו על העלילה שרקם עו"ד יוסי כהן, בעקבות זאת, בכתב הערעור שהגיש לבית המשפט המחוזי, במטרה להביא לביטול גזר הדין, וזאת לאחר שהטעה ואף רימה את לקוחו. עו"ד כהן טען, כי השופט הוא שיזם את עסקת הטיעון, ואף דחק במרקוס לחתום על עסקת טיעון. לדבריו, בשיחה שקיים בלשכתו האיץ-דחק כבודו בעו"ד כהן להשפיע על לקוחו להסכים לעסקת טיעון, ואף הזהיר: "אם לא תסגרו עכשיו יהיה בסוף כלא". הדברים הנ"ל נאמרו, לטענת עו"ד כהן, וזאת לאחר שקודם לכן, בהליך גישור בלתי פורמאלי שהתקיים לטענתו בלשכת השופט, אמר השופט, בהתייחסו להצעת עו"ד כהן להעביר את התיק לגישור בפני שופט אחר: "... כדאי לכם להישאר פה, אצל שופט אחר יהיה כלא...".
השופט ארניה הכחיש את הדברים, מכל וכל. "הטענות [של עו"ד כהן] המועלות בפניה חסרות שחר", נמסר ל-News1 בעקבות הפניה אליו לקבלת תגובתו. דוברת הנהלת בית המשפט הציגה בשמו של ארניה את תגובת הפרקליטות לדבריו של עו"ד כהן בכתב הערעור. "...בית משפט קמא מעולם לא אמר אף דברים ברוח דומה, או קרובה, לדברים המצוטטים בפסקה האמורה", נמסר. עכשיו כאמור ניתן פסק הדין, המלמד יותר מכל על האופן הנכלולי שבו מנהל עו"ד כהן את מהלכיו בבית המשפט.
נציג להלן כמה מקביעות השופטים: אברהם טל (אב"ד), זהבה בוסתן וצבי דותן, המדברות בעדן, בדחותם את בקשת מרקוס לחזור בו מהודאתו.

ע"פ 244-12 מרקוס נ' מדינת ישראל / פסק דין
לא נפל פגם בהודאת הנאשם

בכתב הערעור ביקש עו"ד כהן לאפשר למרקוס לחזור בו מהודאתו, בשל הבטחותיו כביכול של השופט ארניה, שהופרו. השופטים דוחים בקשה זו, וקובעים (ציטוט):
  • הכלל הוא כי מתן היתר לנאשם לחזור בו מהודאתו יינתן רק בנסיבות חריגות, בהתקיים פסול בהודאה, עקב פגמים ברצונו החופשי, ובהבנתו של הנאשם את משמעות הודאתו, או אם ההודאה הושגה שלא כדין באופן המצדיק פסילתה...
    במקרה שלפנינו, המערער לא טען ולא הראה כי נפל פגם ברצונו החופשי, עת חתם על הסדר הטיעון, או כי לא הבין את משמעות הודאתו, או כי ההודאה הושגה שלא כדין. המערער היה מיוצג ע"י עורך דין לאורך כל הדרך, וחתם על הסדר הטיעון מרצונו החופשי. בהסדר הטיעון צוין, כי הוא נערך על דעת הסנגור, בתיאום עם המערער ובהסכמתו. עוד צוין בהסדר, כי הוא נערך ונחתם לאחר שהסנגור הסביר למערער, והמערער הבין, כי ההסדר איננו מחייב את ביהמ"ש, וכי ביהמ"ש רשאי לגזור כל עונש שייראה לו הולם. ביהמ"ש קמא אמר למערער במפורש, טרם חתימתו על הסדר הטיעון, כי הוא אינו מתחייב לדבר בעניין העונש שיגזור על המערער (סע' 82 להודעת הערעור). המערער, בישיבת 26.06.12 הצהיר לפרוטוקול: "קראתי את כתב האישום המתוקן, אני מבין אותו, הסניגור הסביר לי את העובדות, אף אחד לא השפיע עלי להודות ולא שכנע אותי להודות, וההודיה הנ"ל מרצוני החופשי. ברור לי שביהמ"ש לא מחויב לשום ענישה שהיא".
    העובדה שנגזר על המערער עונש חמור מזה שציפה לו איננה מהווה עילה לאפשר לו לחזור מהודאתו שניתנה במסגרת הסדר טיעון.
הנה-כי-כן: לטיעוניו של עו"ד כהן לא נמצאו תימוכין. שהרי הנאשם הצהיר מפורשות כי הוא מודה בעבירות מרצונו החופשי וכי בית המשפט אינו מחוייב לשום הסכם. מדוע, אם כן, ניסה עו"ד כהן להדביק לשופט ארניה אמירות שלא היו ולא נבראו?

השקר של עו"ד כהן. הערת השופטים

בפסק הדין מנתחים השופטים את הטיעונים שהציג עו"ד כהן בכתב הערעור ודוחים אותם באופן ברור וסופי. השופטים מציינים כי אומנם - כערכאת ערעור אין בידיהם את הכלים להכריע במחלוקת העובדתית (בערכאת ערעור לא ניתן להציג ראיות חדשות או להביא עדים), אך די במה שיש כדי להצביע על מופרכות טיעוניו של עו"ד כהן ועל גירסתו שאינה אמת (ציטוט).
  • לב לבו של הערעור מתמקד בטענות כלפי התנהלותו ומעורבותו הנטענת של השופט קמא במגעים לקראת הסדר הטיעון, ובייחוד התנהלותו ודברים שאמר בישיבת יום 06.06.12.
    דא עקא, המשיבה בתגובתה טוענת במפגיע, כי טענותיו של המערער כלפי התנהלותו, מעורבותו, דבריו, של השופט קמא, אינן משקפות את מהלך העניינים כפי שהתרחש במציאות. המשיבה מכחישה מכל וכל את טענותיו העובדתיות של המערער מהחל ועד כלה, ומוסרת גירסה עובדתית שונה לחלוטין, הכל כמפורט בתגובתה לערעור. עצם קיומה של מחלוקת עובדתית יסודית בין הצדדים בשאלה מה התרחש בישיבת יום 06.06.12 וגם בישיבות האחרות (והעובדה שלא עלה בידי המערער - שהנטל עליו - להוכיח את טענותיו העובדתיות (והמוכחשות), וגם אין לו ככל הנראה אפשרות לעשות כן בערכאתנו, חורצת את גורל הערעור.
וכאן באות שורות המחץ של השופטים נגד עו"ד יוסי כהן:
  • כך המצב גם בענייננו. נוכח המחלוקת העובדתית שבין הצדדים, אין לנו הכלים להכריע במחלוקת עובדתית זו, במסגרת דיון בערעור. ברור שלא נוכל לנהל בפנינו, במסגרת הערעור, דיון הוכחות כדי להכריע במחלוקת העובדתית. נעיר גם, כי רוב רובן של הטענות המועלות ע"י המערער אינן באות לידי ביטוי בפרוטוקול, ומעט הדברים, שכן משתקפים מן הפרוטוקול, סותרים את טענותיו. כך, למשל, שלא כטענת המערער כי בישיבת 06.06.12 הורה השופט לב"כ הצדדים, בזעם, להיכנס ללשכתו, הרי מן הפרוטוקול המוקלט עולה בבירור (עמ' 285) כי לא השופט יזם את הישיבה בלשכתו, אלא סנגורו של המערער, עו"ד כהן, הוא שביקש להיכנס ללשכת השופט, והשופט נעתר לבקשתו והזמין את ב"כ הצדדים (לא בזעם) ללשכתו.
    [ההדגשות הוספו (י.י.)]
מהדברים הנ"ל עולה: עו"ד כהן ניצל לרעה את העובדה שהדיונים בלשכת השופט - בין שנאמרו מפי השופט אמירות בעייתיות ובין אם-לאו, נעשו באופן בלתי רשמי ובלא פרוטוקול כתוב או מוקלט. לכן הרשה לעצמו לפזר כזבים ולהביאם בפני בית המשפט. אלא שעו"ד כהן קצת התבלבל ונסחף, ובהתלהבות-יתרה אולי שכח כי דבריו שנאמרו באולם כן הוקלטו - מה שאיפשר לשופטים להיווכח כי עסקינן בעו"ד נכלולי, בדאי, שגירסתו, לפחות בשאלה מי הזמינו ללשכה, נמצאה כוזבת.

מדוע התלבט גם לאחר העסקה

שופטי ערכאת הערעור דוחים את התזה הנפתלת של עו"ד כהן, שנבנתה, כאמור, על עלילה נגד השופט ארניה ועל גירסה כוזבת. אם אכן קיבלו הבטחה מהשופט ארניה, קובעים השופטים, מדוע פעלו עו"ד כהן והנאשם מרקוס כדי לקיים דיון שבו יובהרו להם מספר נקודות. וכך קובעים השופטים (ציטוט):
  • המערער טוען כי מן הדברים שהשופט קמא אמר (לטענת המערער) בלשכתו ביום 06.06.12, הסיקו המערער וסנגוריו כי אם יחתום המערער על הסדר טיעון, הרי בכך ימנע סיכון כלשהו של עונש מאסר בפועל (ר' סע' 75, 84, 112 להודעת הערעור). אלא שלאחר ישיבת יום 06.06.12, החליטו המערער וסנגוריו כי בישיבה הבאה, ביום 27.06.12, יעמדו סנגוריו של המערער על מספר נקודות, בטרם (אם בכלל) יגיע המערער להסדר טיעון (סע' 76) להודעת הערעור.
    ב"כ המשיבה טוען, ובצדק, כי אם מדבריו הנטענים של השופט קמא עלה בבירור כי חתימה על הסדר טיעון, משמעותה העדר עונש מאסר, מדוע נזקקו סנגוריו של המערער "לעמוד על מספר נקודות", בטרם יסכים המערער לחתום על סדר הטיעון? אם אכן הבינו המערער וסנגוריו מדברי השופט כי הסדר טיעון ימנע סיכון כלשהו של עונש מאסר, מדוע הוסיפו להתלבט "אם בכלל" לחתום על הסדר הטיעון? מן האמור ניתן להסיק כי השופט קמא לא אמר את הדברים שהמערער מייחס לו, וזו הסיבה שהמערער וסנגוריו המשיכו, גם אחרי ישיבת 06.06.12 לשקול האם מהלך של חתימה על הסדר טיעון הוא כדאי מבחינתו של המערער.
מופרכות טיעוניו של עו"ד יוסי כהן מבצבצים כמעט מכל שורה בפסק הדין. דבריהם הנוקבים מלמדים כי השופטים אומנם נמנעו מחריצת גורלו של עו"ד כהן בשל זאת שניסה לשבש הליכי משפט, אך הם השכילו לדחות את הערעור שהוגש, ולהצביע על כזביו של עו"ד כהן ומופרכות טיעוניו. וזה הרי החשוב יותר.

המסקנות

העלילה מצד עו"ד יוסי כהן נגד השופט רפי ארניה ופסק הדין אמורים להדליק נורות אדומות אצל גורמים שונים. התנהלותו מלמדת כי עסקינן באדם חסר עכבות. לכן:
  • כדאי ללקוחותיו של עו"ד יוסי כהן לפקח מקרוב על פעולותיו, ובעיקר להשגיח שמא הוא מרמה אותם ומוכר להם סיפורים שלא היו ולא נבראו. מסקנתי שלי: עו"ד כהן רימה את לקוחו, מרקוס, ולאחר שהבטיח לו שיחלצו מהתיק בלא עונש מאסר הוא ניסה להעליל על השופט. עו"ד כהן ידע היטב שהפרקליטות תתקשה להביא את תגובתו של השופט ארניה בפני ערכאת הערעור (את שלא עשתה הפרקליטות עשינו כאן ב-News1 וחשפנו גם בפני הגורמים המוסמכים);
  • עו"ד כהן נהג כפי שנהג כדי להציל עצמו. הוא לא "שכב על הגדר" עבור לקוחו, אלא - לאחר שכשל בייצוג לקוחו, הוא ניסה להסיט את האש ממנו בניסיון מגושם ומכוער לתפור תיק לשופט ארניה;
  • עו"ד יוסי כהן מוציא שם רע לעורכי דין. שכן בגלל אנשים שכמותו - המפרים הבנות האוסרות שימוש בשיחות שנעשו בלשכת השופט, בין שנאמרו דברים מסוימים ובין אם-לאו, עלולים שופטים להימנע מזימון ללשכותיהם את באי-כוח הצדדים. היחס לעורכי דין עלול להיות קר ומנוכר, מחשש שמא פרקליט כזבן ימציא בדותות שיגררו את השופט לדיון מיותר;
  • כדאי לשופטים להימנע מהכנסת עו"ד יוסי כהן ללשכתם, ובכל מקרה: להקפיד ולערוך פרוטוקול, כתוב או מוקלט, שיתעד את הדברים הנאמרים בכל דיון המתקיים בהשתתפותו;
  • מומלץ למשטרת ישראל, ובמיוחד לראש אגף החקירות במשטרה, ניצב יואב סגלוביץ, וגם לראש לשכת עורכי הדין, להפנים: יש לטפל, ובדחיפות, בעורכי דין המנסים לשבש הליכי חקירה ומשפט. עו"ד יוסי כהן חטא בזאת ולכן יש למצות עימו את הדין.

תאריך:  11/05/2013   |   עודכן:  11/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עו"ד כהן נתפס בכזביו בפסק דין שניתן במחוזי
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
אתה נסחף
מגיב  |  11/05/13 17:03
 
- you make no sense
jim0  |  12/05/13 00:13
2
הדברים של השופטים ודברי יצחק,
לא יאמן ממש  |  12/05/13 00:04
3
ציד מכשפות של יואב יצחק?
מתבונן מהצד  |  12/05/13 00:12
 
- יפה... מילה בסלע... ל"ת
משקיף מהצד  |  12/05/13 16:30
 
- סוף גנב לתליה
אליהו חיים  |  16/05/13 19:33
4
הכהן הזה ,,, אינו היחידי,
כהן ישראל  |  12/05/13 05:13
5
יעלה למשרת שר ,,,,,
משפחת כהן  |  13/05/13 06:04
6
בעבר עו"ד בר שילטון מנשה וינון
צדק   |  16/05/13 12:10
7
הוא מופיע בערוץ2 שאלה משפטית ל"ת
צדק  |  16/05/13 12:36
8
למה לא-הענישו אותו כחוק ?!
Yosef Agmon  |  19/05/13 15:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר המשפט
יואב יצחק
גורמים המזוהים עם קניון מול הים, שבשליטת איש העסקים אלי ישראלי, מנסים לטרפד מתן היתר להקמת פרויקט התחנה המרכזית באילת האמור להתחרות בקניון שפלש לשטחים ציבוריים ומפעיל שטחים מסחריים שלא כדין    רות פרידמן, שמונתה להכין חוות דעת כלכלית, מסרה לוועדה נתונים שגויים    אבי הלר, הממונה על מחוז הוועדה המחוזית, שקיבל פניות בנושא, התחייב להביאן לדיון בפני חברי הוועדה
יואב יצחק
עיתון TheMarker מאשים את אי.די.בי. בכלל ואת נוחי דנקנר בפרט בתחלואי השיטה וזאת למרות חלקו בליקוקים ובהאדרה שבה נטל חלק פעיל    את המתקפה מובילים גיא רולניק איתן אבריאל וסמי פרץ בגיבוי מוחלט של עמוס שוקן    במתקפתם הם גורמים נזק עצום לנושים ולבעלי המניות ואגרות החוב שלהגנתם הם פועלים כביכול
יואב צחק
בפרשת התובענה הייצוגית שהוגשה נגד מכבי, מקדש השופט בנימיני פרוצדורה ותקלה טכנית, על-פי מתן אפשרות ראויה לבירור האמת ולחשיפתה    וכך קורה שחולי סרטן אותם גזלה מכבי עלולים להיפגע
יואב יצחק
מורן נחקר בחשד לביצוע עבירות בשלוש פרשות. אחת מהן - פרשת קווינקו. מוטב להם, לחוקרי הרשות, למצות את החקירה, כולל חקירת מורן, בשאלה: האם פעל עבור זילכה ו/או בשליחותו
יואב יצחק
פרקליטיו של השופט שנחקר בחשד להכאת ילדיו דורשים לחקור מי הדליף את המידע לעיתונאית עדי מאירי    אלא שבפועל, חקירה עלולה לשמש בידי היועמ"ש וינשטיין כלי לחקור מי האיש "המרושע" שחשף את הפאשלה הגדולה של היועמ"ש, שמרח ושיבש וטייח את מהלכי החקירה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il