X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
בלשכת היועמ"ש סבורים שסגירת הדלת האחורית באוטובוס תמנע הדרת נשים, אך אינם יודעים שבקווי הפרדה רבים הדלת האחורית סגורה לעלייה. חוסר היכרות עם המציאות מנע טיפול בשורש הבעיה - תכנון נכון של הקווים
▪  ▪  ▪
שרית דנה. טיפול בתסמינים במקום בשורש [צילום: דניאל בראון]
העיקר חסר מן הספר
עיון מדוקדק בדוח מגלה מה נאמר בו ויותר מכך את מה שלא נאמר. הדוח אומר למשרד התחבורה להגביר את הפיקוח על חברות התחבורה ולפעול בנחישות. אבל הפיקוח מוגבל הוא עוסק אך ורק בהקשר אחד - פתיחת הדלת האחורית

קווים נפרדים בהכשר שר התחבורה
עידן יוסף
השר ישראל כ"ץ, בהימנעותו מלקיים כמה כללי בסיס בתחבורה הציבורית, הוא הבכיר במערכת שמאפשר הלכה למעשה הדרה של נשים * עם קצת רצון, הוא יכול לרסק בקלות את קווי האפליה
לרשימה המלאה

אל תתנו להם קווים
עידן יוסף
זכותם של החרדים שמחמירים על עצמם לדרוש קווי תחבורה פרטית, אבל החלטת משרד התחבורה לאסור זאת מוצדקת * מוטב לציבור החרדי כי יפסיק להתעקש ואת מאבקו יפנה למלחמה בצפיפות בתחבורה הציבורית
לרשימה המלאה

חרדים לא מדירים נשים
עידן יוסף
עשרות הנוסעים שישבו בקו 451 של אגד ולא צייצו כאשר התיישבה אישה בקדמת האוטובוס מוכיחים כי הציבור החרדי אינו חפץ באמת בכך שנשים יישבו מאחור
לרשימה המלאה

מי הנוסעת הבאה שתושפל
עידן יוסף
השפלתה של עוד נוסעת בתחבורה הציבורית הנפרדת היא רק עניין של זמן. משרד התחבורה לא מחסל את קווי ההפרדה, הוא רק מעודד אותם
לרשימה המלאה

שר התחבולה
עידן יוסף
שר התחבורה הורה לחקור אי-העלאה של חיילים לקווי הפרדה. אם היה מטריח עצמו לאתר משרד התחבורה יכול היה למצוא את האשם על נקלה. קוראים לו ישראל כ"ץ, והטריקים בהם נוקט משרדו מספקים חמצן לתופעות פסולות
לרשימה המלאה

צוות דנה - בראשות המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לעניינים אזרחיים, עו"ד שרית דנה - קבע מסמר במסגרת המאבק בהדרת נשים בקווי התחבורה הציבורית. בהמלצת הצוות, בקווים בהם נוהגת הפרדה בין המינים ("קווי מהדרין"), תתאפשר עלייה רק מהדלת הקדמית של האוטובוס. זאת, כדי למנוע מצב בו נשים תיאלצנה לעלות מן הדלת האחורית, ולהתנייד מיד לחלקו האחורי.
אין ספק שמדובר בקביעה נחרצת וחשובה, וטוב עשה היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין שאימץ אותה. אולם מי שמכיר את המציאות ואינו נוסע בתחבורה הציבורית יודע כי אין בה כדי לפתור את הבעיה.
"לא ניתן לנתק בין המשך פתיחתה של הדלת האחורית בקווים בהם נוהגת הפרדה (ומתן האפשרות לשלם בלי לעבור בעמדת הנהג) לבין קיומה של ההפרדה. במציאות הנוכחית, פתיחת הדלת האחורית בקווים אלו אינה מעשה 'ניטרלי' אלא מעשה העשוי להרתיע נשים מלעלות ולהתיישב בחלקו הקדמי של האוטובוס. המשך פתיחתה של הדלת האחורית בתנאים השוררים תורמת תרומה משמעותית להנצחתם של הסדרי הפרדה באופן העשוי לכלול גם הבטים של כפייה מסוגים שונים", נאמר בדוח, ובצדק. אולם פרק המסקנות עוסק בסימפטומים במקום להילחם בבעיה מהשורש.
מה שצוות דנה אינו יודע זה שישנם קווי הפרדה רבים, אם לא רובם, שבהם העלייה נעשית רק דרך הדלת הקדמית. ההנחיה החדשה רק תקשה מעט על הקווים בהם נשים עולות מאחור, לא יותר מכך. המסקנות הרכות רק מנציחות את המשך התופעה ולא ימנעו את התרחבותה.
עיון מדוקדק בדוח מגלה מה נאמר בו ויותר מכך את מה שלא נאמר. הדוח אומר למשרד התחבורה להגביר את הפיקוח על חברות התחבורה ולפעול בנחישות. אבל הפיקוח מוגבל הוא עוסק אך ורק בהקשר אחד - פתיחת הדלת האחורית.
מעבר לכך, אין לצוות דנה שם דרישות ממשרד התחבורה, אלא רק המלצות: "ראוי שהמשרד ימשיך לקיים בקרות שוטפות ותדירות על הפרדה באוטובוסים, תוך שימוש מוגבר יותר בבקריות נשים ומיקוד משאבי האכיפה בקווי תחבורה מועדים להפליה". אתם הבנתם את זה? רק "ראוי". כבר שנה וחצי שמשרד התחבורה לא מבצע בקרות הדרה, ועכשיו רק "ממליצים" לו לעשות זאת. נזכיר, כי כבר ב-3.3.13 התחייב משרד התחבורה בפני ועדת השרים לקידום מעמד האישה, להגביר את הפיקוח והאכיפה בקווי ההפרדה באמצעות הפעלת פקחיות ובקריות בקרב מפעילי התחבורה הציבורית. עד היום לא שמענו ממנו על ממצאים בנושא, וגם לא פורסמו עדיין מסקנות הבדיקה בעניין הפגיעה בנעה קנטמן ובטניה רוזנבליט.
במהלך דיוני הצוות, הופיע בפניו מפקד מחוז משטרת ירושלים דאז, ניצב ניסו שחם. הוא סיפר כי ישנם מקרים בהם כבר בתחנת העלייה לאוטובוס מופעל לחץ על הנוסעים על-ידי "סדרנים מטעם עצמם" הנמנים על הקהילה החרדית. סוגיה זו, כך התברר, לא נבדקה על-ידי בקרי משרד התחבורה במהלך הבדיקות שערכו, ולכן במסקנת צוות דנה נאמר כי "נדרש שיתקיימו בקרות גם בתחנות העלייה עצמן כדי לבחון קיומם של אמצעי כפייה ולחץ כבר בשלב זה". היכרות עם המציאות הייתה מגלה כי הסדרנים האמורים צצים רק באירועים מיוחדים (כגון חגים), ואינם חלק מהקווים הרגילים בשגרת היום-יום.
כאן בדיוק ההחמצה של צוות דנה. בדוח הארוך כל כך לא נרשמה אפילו מילה אחת בנושא הדילוג, ובכך הפכה פרק זה בדוח לחובבני. כלומר, בעצם העובדה שמשרד התחבורה הוא זה ש"תופר" את קווי ההפרדה, ומתכנן את המסלולים כך שידלגו במסלולם על תחנות אסטרטגיות, כדי למנוע את עלייתם לאוטובוס של נוסעים שאינם נמנים על הקהילה החרדית. קווים מדלת לדלת שיוצאים משכונה בעיר א' ומגיעים לשכונה בעיר ב' הם בעצם קווי "ספיישל" ואינם מתיישרים עם עקרונות התחבורה הציבורית בכל העולם. הנחת המוצא של צוות דנה המתעסקת בספיחי התופעה במקום בשורש שגויה. כדי לרסק בקלות את ההפרדה, צריך לקבוע דבר פשוט אחד - להורות למשרד התחבורה לשנות את מסלול הקו כך שתחנת המוצא של הקו תהיה אסטרטגית, כלומר כזו שהאוכלוסיה המתגוררת בקרבתה תהיה לאו-דווקא חרדית.

תאריך:  11/05/2013   |   עודכן:  11/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תחנת המוצא של צוות דנה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
בפ"ת מחיר שונה בנסיעה לירושלים ל"ת
ת.מרכזית/יד לבנים  |  13/05/13 11:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הדרת נשים
עידן יוסף
הסחבת בה נקט משרד היועמ"ש לממשלה בעניין קול ברמה נמשכת בעוד ארכה בלתי מוצדקת בת חצי שנה. כעת גולגל כדור הדרת הנשים לפתחה של הרשות השנייה. האם תעשה את הצעד המתבקש?
עידן יוסף
פגיעה בחופש הדת? פגיעה בצביון התחנה? חשש מבריחת מאזינים ומפגיעה כלכלית? כל הטענות של הרדיו החרדי הופרכו ע"י הצוות למניעת הדרת נשים
עידן יוסף
היועמ"ש וינשטיין אימץ את המלצות הצוות בראשות שרית דנה למניעת הדרת נשים    בהמלצות: איסור להעלות נשים מדלת אחורית באוטובוס וסיום ההסדר המפלה מול רדיו קול ברמה
עידן יוסף
הרשות השנייה החליטה להאריך את זיכיון השידור של תחנת הרדיו ולאפשר את המשך ההסדר המאפשר הדרת נשים ממרבית השידורים
עידן יוסף
עליזה לביא, שהייתה ברשות השנייה וכיום חברת כנסת מטעם יש עתיד, מעדיפה גישה של המשך הידברות מול התחנה מאשר כפייה    באגודה לזכות הציבור לדעת מעדיפים גישה אקטיביסטית
רשימות נוספות
קול ברמה יחויב לשדר נשים  /  עידן יוסף
פקחיות יעבדו גם בקווי חרדים  /  עידן יוסף
משרד התחבורה מסתיר דוחות מהכנסת  /  עידן יוסף
הדרת נשים? של מי?!  /  ציפורה בראבי
לא להדרת נשים   /  איתן קלינסקי
לישון עם בואשים בימין  /  משה נויבירט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il