X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מסעדת "מטעים". בשיתוף עמותת עלם [צילום: דרור כץ]
חוויה נדיבה ברמת הנדיב
יופי מרהיב-עין שוכן ברמת הנדיב אשר בזכרון יעקב. במרכז המבקרים ממוקמת מסעדת "מטעים" בה מוגשות מנות המורכבות בעיקר מירקות ומדגנים, עם ובלי שילובי גבינות, יוגורט ושמנת, ומנות דגים עם דגנים וירקות אירוח אצל רוטשילד
רמת הנדיב. גנים מופלאים

ממנות המסעדה [צילום: דרור כץ]

[צילום: דרור כץ]

סיפור החיים של משפחת רוטשילד, שהמייסד שלה, אנשיל רוטשילד מגטו פרנקפורט, נולד באמצע המאה ה-18, הוא אחד הסיפורים המרתקים של תולדות האנושות. רוטשילד, שלמד בחדר בגטו ודיבר רק אידיש, נשלח בגיל ההתבגרות לעבוד כנער שליחויות בבנק במנהיים שהיה שייך למשפחה יהודית. הנער, שלא הכיר יותר מאשר את רחוב מגוריו בגטו, הפך תוך שנים מעטות למומחה למטבעות וליועץ כספים אישי של נסיכים ושליטי מדינות בגרמניה, בעל מוניטין מקצועי ואישי. לימים פתחו חמשת בניו חמישה בנקים ברחבי אירופה - בנאפולי, בפרנקפורט, בוינה, בפריס ובלונדון - נכדי המייסד כבר היו בעלי הבנקים להלוואות לפרויקטים של ממשלות אירופיות, למשל הלוואה בבנק רוטשילד הצרפתי למימון בניית תעלת סואץ שנפתחה ב-1870.
בני משפחת רוטשילד לדורותיהם נודעו בנדיבותם, בטעמם האליטיסטי באמנות ובתרבות, בצניעותם ובאצילותם, בתמיכתם בעם היהודי ובמתיישבי ארץ ישראל, במפעלות המחקר הרפואי להם תרמו ועדיין תורמים, ועוד. כל המחשבות על המשפחה עברו בראשי בטיול לרמת הנדיב עם ארוחת צהריים במסעדת "מטעים" באחת מפסגות הכרמל בזכרון יעקב. אדמונד דה רוטשילד - הנדיב הידוע - הקים בארץ ישראל בשלהי המאה ה-19 את מושבות הברון ותרם לפיתוח מושבות אחדות בארץ ישראל. הוא אחראי לבניית כבישים ודרכים בארץ ישראל, רכישת 500 אלף דונם אדמות והקמת תשתית לענפי חקלאות, כולל ענף היין, על-ידי מומחים מצרפת.
רמת הנדיב בזכרון יעקב
בזכרון יעקב משתרע גן מופלא ברמת הנדיב, על אחת מפסגות הכרמל, מסביב לקבר הברון אדמונד בנימין - הנדיב הידוע - ורעייתו עדה-אדלאיד שקבריהם הועתקו מפריס לזכרון בשנת 1954.
70 דונם של גן מחולק לנושאים: גן המפלים, גן הריחות, גן הדקלים ואמפיתיאטרון למופעי קיץ. מסביב עוד 5,000 דונם של סלעים ומצוקים, אורנים וברושים, כרמים וחפירות ארכיאולוגיות ומשרידי ארמון הורדוס. יופי מלוא כל העין.

טעים במסעדת "מטעים"
החוץ נכנס פנימה. "מטעים" [צילום: דרור כץ]

המסעדה ממוקמת במרכז המבקרים. מבנה אבן מוצל עם נופך ארץ ישראל העתיקה, יצירה של עדה כרמי. המסעדה רחבת ידיים, כולה זכוכית ואבן, פונה אל הגנים הנכנסים פנימה המעניקים תחושת טבע פראי-מרוסן. "מטעים" היא אחת משלוש מסעדות ברחבי הארץ המבוססות על פרויקט בית ספר לבישול והכשרה לעבודה בענף המסעדנות לנוער במצוקה שהופך נערים ונערות של עמותת עלם לבעלי מקצוע ובונה את עתידם. זו מסעדה חלבית (מילה שכדאי להחליף), שמנותיה עשויות בעיקר ירקות ודגנים, עם ובלי שילובי גבינות, יוגורט ושמנת, מנות דגים עם דגנים וירקות. מאכלי הירקות האפויים הם מאכלים מהסוג הבלתי שגרתי, שילובים מקוריים של דגנים מבושלים שלא מזכירים את מאכלי העדות הנפוצים במסעדות בישראל.
תפריט יפה לעין, שופע בריאות, מצוין לחיך ולחוש הריח המתבשם גם ממבחר היינות הישראלים מהיקבים הישנים והחדשים במושבות הברון.
במרכז המבקרים תוכלו לראות סרט על משפחת הברון ועל סיפור רמת הנדיב. הכניסה לרמת הנדיב ללא תשלום כיאה למארחים-למשפחת רוטשילד - לא כולל הארוחה במסעדה.

תאריך:  14/05/2013   |   עודכן:  14/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חוויה נדיבה ברמת הנדיב
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אפשר לציין אם המסעדה כשרה?
אזרחית  |  14/05/13 17:15
 
- המקום בכללותו אסור לכהנים
הרב הראשי  |  15/05/13 07:12
2
תבדקי באתר מטעים רמת הנדיב ל"ת
לעניין הכשרות  |  15/05/13 13:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צילה שיר-אל
המפה נותנת תשובות לגבי כל השאלות הגדולות כקטנות, המעסיקות כל אדם בכל תחום שהוא. לדוגמה: כסף, עבודה, קריירה, זוגיות וכו´. מבחינה קרמתית, המפה עונה עם מה הגענו לגלגול זה, מה השיעור אותו עלינו ללמוד ובאיזה אופן נממש את התיקון
רונן מואס
בימים אלה, כשחברות אבטחה רבות טוענות שסיסמאות – אפילו מורכבות – כבר לא מספיקות כדי להגן עלינו ברשת, כדאי יותר מתמיד לעבור לאימות דו-שלבי. איך עובד אימות דו-שלבי ולמה כדאי להשתמש בו במיוחד אם אתם משתמשים באנדרואיד?
עליס בליטנטל
כשם שכל תיאטרון רפרטוארי מכובד מטפח כיום את דור העתיד של השחקנים, כך גם היידישפיל מטפח מזה כמה שנים קבוצת שחקנים משובחים צעירים, לימד אותם יידיש, עד שהתמזגו כליל עם הוותיקים, והם מאלפים ומענגים אותנו בכל הצגה בה הם נוטלים חלק
פזית רבינא
כשלון הבאת החיילים הנעדרים מקרב סולטן-יעקוב, שהוטל על בן זיגייר, מפנה את האצבע אל נאשם אחר: המוסד. ייתכן שהלבנוני זיאד אל-חומסי, ששמו עלה כסוכן מוסד שזיגייר חשף לכאורה, הפיל את המוסד בפח כשגרם לאנשיו להאמין שהם מגייסים אותו לטובת איתור הנעדרים. התוכניות ששמע מהם סוכלו כשסיפר עליהם ללבנונים
חיים נוי
שרית הררי הפיקה מחזה קולח, מלוהק בידי שחקנים מוכשרים, אבל התוצאה הסופית אינה מושלמת. דלית ענבר עיצבה תפאורה יפה ופרקטית. אני אטדגי עיצבה את התלבושות הנאותות והרלוונטיות. התאורה של דולב ציגל היא טובה מאוד ובמיוחד בקטע המסיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il