X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
אין כמו שאול בן אדרת, שף לדוגמה ובעליה של מסעדת "התרנגול הכחול" בצפון תל אביב, הראוי לזכות בפרס הנכסף, בזכות יצירות המופת שהוא מצליח לרקוח בידיו הברוכות
▪  ▪  ▪
מסעדת התרנגול הכחול. חלום על שכווי

חלום על תרנגול כחול מקרקר, שחלם בזמנו שף הצמרת שאול בן אדרת, לא זו בלבד שקרם עור וגידים במסעדה הנושאת את שמו של השכווי - אלא הוא גם זה שהפך למופת ולסמל של אוכל-גורמה. אין לי צל של ספק שאילו רק הונהג פה פרס-ישראל לקולינריה טובה, היה בן אדרת זוכה בו לפני כל שף אחר במדינה.
הדברים אמורים במסעדה מרווחת ומעוצבת היטב, בבעלותו של שף לדוגמה, הממוקמת בלב מתחם צמרת ג'י של צפון תל אביב (רחוב ניסים אלוני 10). זו מסעדה שוקקת-חיים כל ימות השנה ואשר שמה יצא לפניה לא רק בשל מטעמי הגורמה שהיא מציעה, אלא גם בזכות חומרי הגלם הטבעיים ושופעי הבריאות, שאותם רוקח בן-אדרת ביד אמונה.
ל"תרנגול הכחול" הסבנו לעת ערב בשניים, כאשר המסעדה עצמה שופעת אלגנטיות לשמה וקהל האורחים בה מונה, בעיקר, את שמנה וסלתה של העיר תל אביב. כספתח הוגש לשולחננו קוקטייל נפלא על חשבונו של הבית, בצד תפריט מרשים של מעדנים מעוררי-תיאבון, שהקשה להחליט על איזה מהם יפול, בסופו של דבר, הפור שהטלנו.
ארוחה מאתגרת
אחרי התלבטות לא קלה בחרנו כמנה ראשונה בפטה כבד-עוף, עם דבש וריבת גזר מתובלת, שהוגש בלוויית צנימים וסלסלת לחם שחור מתוצרת הבית. ואכן, הכבד היה נימוח ועשיר בטעמו המעודן, ואילו המאפה לצידו הוסיף לו רק נופך של פיקנטיות לשמה. גם מנתה של בת הזוג - שקדי עגל, עם לבבות עוף, על מצע של טחינה ירוקה, נענע ואגוזים - הייתה ממש במיטבה.
אנטרקוט צלוי בגריל, עם קוביות תפוחי-אדמה באיולי וזעפרן, התגלה אף הוא במלוא-תפארתו. החרה-החזיק אחריו נתח נכבד של המבורגר-קצבים, עם פטריות צלויות, תפודים וצ'ילי - שפתיים יישק.
אף שהבטן כבר הייתה מלאה, לא ויתרנו על שני קינוחים מאתגרים בתפריט. הראשון שבהם היה: שטרודל תפוחי-עץ גרנד-סמיט, בקינמון, אגוזים וגלידת-וניל; השני היה קרם-שניט, בשכבות של קרם-וניל ודפי פילו פריכים ברוטב מנדרינות. גמרנו את ההלל על שניהם, שהותירו בפינו רק טעם של עוד.
והיו גם אספרסו כפול וסודה צוננת כאקורד הסיום של קוקוריקולינריה לשמה. שילמנו עליה 389 שקל והוספנו תשר של 15% לשירות מעולה של צוות אדיב וקשוב. את "התרנגול הכחול", המומלצת מאוד, זיכינו, ללא כל היסוס, במלוא 10 הנקודות של הסולם הקולינרי.

תאריך:  16/05/2013   |   עודכן:  16/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קולינריה הראויה לפרס ישראל
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
קרניבורים
רחובותית טבעונית  |  16/05/13 13:33
2
כולם אצלו עשר גרגרן חסר תקנה ל"ת
ליב המחלק  |  18/05/13 14:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שמעון ואקנין
כדאי לרכוש שמפו ומרכך חדשים התואמים את סוג שערנו ובעלי ניחוח מרענן ואוורירי שיתאים למזג האוויר החם והיבש    הקפדה על גזירת קצוות מפוצלים אחד לחודשיים חשובה בכלל לשמירה על השיער ובפרט בחודשי הקיץ
י. אלקלעי, י. פרידמן
מלנומה הוא סרטן אלים מאוד עם מהירות גבוהה ביותר של הכפלת תאים    הוא מתחיל בדרך-כלל בשומה תמימה למראה, שעם הזמן הוא מעמיק את חדירתו ושולח גרורות לשאר הגוף
יואב יצחק
שר הפנים גדעון סער עומד להודיע על-כך פומבית    ההחלטה - בעקבות כתב האישום שהוגש נגד צבי בר בגין עבירות שוחד והנחיית בית המשפט העליון
יואב יצחק
באיחור של חודש וחצי פרסמה קווינקו שבשליטת יגאל זילכה דוחות שחורים: הפסדי ענק בסך 417 מיליון ש"ח; הון שנחתך בשני שליש ל-127 מיליון ש"ח; תזרים מזומנים שלילי; וחוסר וודאות באשר להמשך קיומה של החברה כ"עסק חי"
אסף גבור
רגע לפני שהנשיא אסד מנתק את סוריה מהרשת, יצא כתבנו למסע אלקטרוני בו פגש סורים שלכודים ברשת סבוכה של אלימות וכעסים. אשמים: המשטר, מתנגדי המשטר, חיזבאללה, לבנון, סוריה, השיעים, העלאווים ואיך אפשר בלעדינו, ישראל. מה שבטוח, ההפגזה האחרונה היא שיתוף פעולה בין היהודים ליריב - המשטר או המורדים, תלוי את מי שואלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il