X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
פריצה לחשבונות פייסבוק היא לא דבר נדיר. כיצד תשתלטו מחדש על החשבון שנפרץ ואיך החברים שלכם יוכלו לעזור בזה
▪  ▪  ▪
ניתן להשתלט מחדש על חשבון הפייסבוק [צילום: AP]

כשזה מגיע לפשיעה מקוונת, לא קשה להבין למה פייסבוק היא הרשת החברתית המועדת ביותר לפורענות. עם מעל למיליארד משתמשים פייסבוק היא מוקד משיכה לסוגים שונים של הונאות, ובפייסבוק ניתן למצוא עשרות מהן מדי יום. פריצה לחשבונות פייסבוק זה לא דבר נדיר בכלל, לכל אחד מאתנו יש לפחות חבר אחד ברשת החברתית שבוקר אחד כתב סטטוס בסגנון "בדם ואש נפדה את פלשתין" או ששלח לנו הודעה בסגנון "מצאתי תמונה ממש מביכה שלך בלינק המצורף".
אבל העובדה שחשבון הפייסבוק נפרץ היא לא תמיד ברורה, זה תלוי מאוד במה שהפורץ החליט לעשות עם החשבון הפרוץ. אם הוא רק שולח באמצעותו קצת ספאם לחברים שלכם או סתם מחטט בתמונות או במידע שלכם שלא חשפתם לכולם, יכול להיות שלא תזהו מיד שהחשבון שלכם נפרץ. אך אם הפורץ החליף את תמונת הפרופיל בדגל סוריה ופרסם בשמכם סטטוסים לוחמניים או אפילו החליף את הסיסמה ו"נעל" אתכם מחוץ לחשבון, זה יהיה די ברור. ברוב המקרים מדובר דווקא באופציה הראשונה שההאקר מנסה למשוך כמה שפחות את תשומת ליבו של בעל הפרופיל, כדי להמשיך ולהוציא אל הפועל מגוון של הונאות מבלי להתגלות, אך מה תעשו אם נעלו אתכם בחוץ?
החשבון שלי נפרץ, מה עושים?
במידה שהפורץ לא שינה את כתובת האימייל של פרופיל הפייסבוק שלכם, תוכלו לנסות להשתלט מחדש על הפרופיל על-ידי דיווח לפייסבוק בדף הייעודי שהם הכינו לשם כך. על-ידי נתונים כמו שם מלא, אימייל או מספר טלפון. פייסבוק תנסה לעזור לכם לקחת שליטה מחדש על החשבון, אך זה תלוי בכך שהתוקף לא שינה יותר מדי נתונים בשמכם. תוכלו גם לנסות את האופציה "שכחתי סיסמה" כדי לנסות להשתלט בחזרה על החשבון. כחלק מהתהליך תתבקשו על-ידי פייסבוק לבחור סיסמה חדשה, אז ודאו באותה הזדמנות שאתם בוחרים סיסמה חזקה שמורכבת משילוב של ספרות ואותיות גדולות וקטנות (באנגלית), והשתדלו לא לבחור בתאריך יום ההולדת שלכם או משהו שאחרים יוכלו לנחש בקלות.
עוד הערה חשובה בנוגע לסיסמאות - אם אתם מאלה שנוהגים להשתמש באותה סיסמה למספר אתרים, כדאי מאוד שתחליפו את הסיסמה גם באתרים האחרים, ובמיוחד אם מדובר על הסיסמה לחשבון הג'ימייל שלכם. אם אתם בעלי סמארטפון בעל מערכת ההפעלה אנדרואיד והאקר כלשהו יצליח להשיג את הסיסמה לחשבון הג'ימייל שלכם, תהיה לו גישה גם לטלפון שלכם ומשם הדרך להתקין אפליקציות זדוניות על המכשיר שלכם מבלי שתבחינו בכך מתקצרת מאוד.
עם קצת עזרה מחברים
הפיצ'ר החדש אותו השיקה פייסבוק השבוע יאפשר לכם להשתלט על חשבון הפייסבוק שלכם, על-ידי הגדרה מראש של "אנשי קשר בטוחים" (Trusted Contact), גם אם התוקף שינה את כתובת האימייל ואין באפשרותכם לאפס את הסיסמה, כפי שמתואר למעלה.
אם החשבון שלכם נפרץ תוכלו ליצור קשר עם לפחות שלושה מהחברים שלכם, שאותם הגדרתם בתור Trusted Contact, ולהגיד להם שאתם זקוקים לעזרתם כדי להיכנס בחזרה לחשבון. כל אחד מאנשי הקשר שבחרתם יוכל להשיג עבורכם קוד גישה, אותו תתבקשו להזין כשתשחזרו את הגישה לחשבון שלכם. חשוב שתבחרו חברים קרובים שאתם יכולים פשוט להרים אליהם טלפון במקרה הצורך או כפי שפייסבוק הגדירה זאת - "מישהו שהייתם משאירים אצלו את המפתח לבית שלכם".
הגדרת אנשי הקשר הבטוחים היא מאוד פשוטה. בפרופיל הפייסבוק שלכם, כנסו ל"הגדרות אבטחה" בדף שייפתח לחצו על 'ערוך' בשורה של Trusted Contacts. לאחר מכן לחצו על Choose Trusted Contacts ובחלון שייפתח פשוט רשמו את שמות החברים אותם אתם רוצים להגדיר כחברים בטוחים, מנגנון ההשלמה האוטומטי יעזור לכם לוודא שלא טעיתם בחבר שאותו רציתם להגדיר.
חכו, זה לא נגמר
אחרי שהשגתם שליטה מחדש על הפרופיל שלכם עליכם לבצע סריקה מלאה למחשב כדי לוודא שלא קיימים וירוסים או תוכנות זדוניות אחרות במחשב שייתכן שהוחדרו לשם על-ידי התוקף. אם אין לכם תוכנת אבטחה, ניתן להשתמש בסורק וירוסים מקוון. כמו-כן, יידעו את החברים שלכם שהחשבון שלכם נפרץ ואם הם קיבלו מכם כל מיני הודעות משונות שימחקו או שיתעלמו מהן.
ניתן מלכתחילה למנוע את הפריצה לחשבון הפייסבוק שלכם ולחסוך מעצמכם את כאב הראש, וכדי לעשות זאת מומלץ לא לאשר חברות לאנשים שאתם לא מכירים, להשתמש בסיסמה ייחודית וחזקה ולא ללחוץ על קישורים מפוקפקים והבטחות לתוכן פרובוקטיבי או סנסציוני.

הכותב הוא מנכ"ל ובעלים משותף של חברת קומסקיור, נציגתה הבלעדית של חברת ESET בישראל. חברת ESET היא המפתחת של תוכנת האנטי וירוס NOD32.
תאריך:  26/05/2013   |   עודכן:  26/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חשבון הפייסבוק נפרץ? כך תשתלטו עליו שוב
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלדד שידלובסקי
"מהו העולם האמיתי - זו שאלה קשה מאוד"    בעקבות ספרו של מורקמי 1Q84
יוסף אורן
העיון בסיפורי הקובץ החדש של ישעיהו קורן - בסיום העיון בסיפורי הקובץ הזה, אי-אפשר להימנע מהעלאת ההשערה, כי כוונתו של קורן, ואולי גם שאיפתו המקורית, הייתה לכתוב - עם החומרים הדומים ששיקע בנובלה ובשלושת הסיפורים האלה (המרחב הנופי, הדמויות וחוויות הילדות) - יצירה בהיקף של רומן
ד"ר זהבה לבר
החליפו נעליים לעיתים קרובות    כל נעל תופסת ולוחצת את הרגל בצורה שונה, לכן כדאי לשנות, גם כשמדובר בנעל הנוחה ביותר    אם מתחילות צרות - עור יבש, יבלות, פטריות - טפלו בהן מייד
מנשה שאול
מי באמת אחראי למרחץ הדמים בארץ הנהריים    למרות הטיעונים של טהרן ושל גרורותיה בעולם הערבי כי גל הטרור הפוקד את עירק הוא תוצאה של הנוכחות האמריקנית בה, יש עלייה מסחררת במעשי האלימות דווקא מאז יציאתם של האמריקנים משם לפני כשנה ומחצה
רונית דוייב
שימו לב להתנהגות מתמשכת של אכילה בררנית, משום שהיא עלולה להוביל לחוסרים ברכיבים תזונתיים ולהשלכות בריאותיות    הפתרון העיקרי לתזונת לקויה הוא הקניית הרגלי אכילה נכונים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il