X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
משרד התחבורה אישר סגירת מוקד מידע לתחבורה ציבורית וניתוב הפונים למוקד ארצי. הניתוב נעשה בניגוד לכללים אותם קבע משרד התחבורה תוך פגיעה בלקוחות
▪  ▪  ▪
בשעות מסוימות ביממה אין מענה
   עידן יוסף
מוקד "זמני" - 3 שנים ללא מכרז

   עידן יוסף
אגד השבית את מוקד המסרונים החינמי

אמות המידה
נוסעים הפונים למוקד צריכים להיענות לפי אמות מידה שירותיות שנקבעו בתנאי המכרז:
▪  ▪  ▪
זמן המתנה ממוצע: 40 שניות
אחוז שיחות נענות: 85
אחוז שיחות ננטשות: 15
90% מהשיחות חייבות להיענות בתוך 45 שניות
שאר השיחות (10%) חייבות להענות בתוך 80 שניות (1:20 דקות)

אין אכיפה
כל חברת תחבורה ציבורית יכולה למסור מידע על שירותיה בלבד, ולכן הרעיון להעביר את כלל המפעילות למוקד אחוד היא רעיון טוב ביסודו. אולם לא ייתכן שלנוסעים המבקשים לקבל מידע טלפוני בשעות הבוקר המוקדמות או בשעות הלילה המאוחרות לא יינתן מענה.
חמורה שבעתיים היא העובדה שפתיחת המוקד בשעות אלה כבר נקבעה בכללים, אך איש במשרד התחבורה אינו טורח לדרוש זאת ממפעילי התחבורה הציבורית.
מילה טובה יש לומר לזכותה של חברת נתיב אקספרס. החברה, הספקת תחבורה ציבורית שמשרתת גם את המגזר הערבי, מפעילה מוקד מידע טלפוני הפתוח 24/7. מלבד היותו פתוח בכל שעות היממה הוא פועל גם בכל ימות השנה, לרבות יום הכיפורים, באמצעות מוקדנים ערבים. בקרוב צפויה החברה להרחיב את מספר הטלפנים ולהוסיף אליהם דוברי שפות זרות.

אגף תחבורה ציבורית במשרד התחבורה מאשר את ביטולם של מוקדי מידע אותן מפעילות חברות התחבורה הציבוריות, וזאת ללא הליך מסודר ובניגוד לתנאי מכרזים בהם זכו החברות. כך עולה מבדיקת News1.
נוסעים של חברת קווים, שלאחרונה זכתה במכרז אשכול חשמונאים, התקשרו למוקד המידע של החברה כדי לקבל מידע על זמני הנסיעות בתחבורה הציבורית באזורי השירות ונתקלו במענה קולי המפנה אותם לשירות "כל קו", מוקד המידע הארצי האחוד לתחבורה ציבורית, שמספרו כוכבית 8787. מוקד זה מופעל מזה ארבע שנים וחצי (ללא מכרז) על-ידי אגד.
על-פי תנאי ההפעלה להם נדרשות חברות התחבורה הציבורית, הן מחויבות ב"הפצה באופן שוטף של מידע לציבור הנוסעים, כנדרש במסמכי המכרז (פרסום בתחנות, הפצת עלונים, פרסום במקומונים, מוקד טלפוני, אתר אינטרנט וכו').
בתנאי המכרז נאמר מפורשות:
  • "...המפעיל נדרש להפעיל מוקד טלפוני אנושי למסירת מידע לציבור לגבי: מסלולים, תחנות, לוחות זמנים, תעריפים, אמצעי כרטוס ושיבושים בשירות הסדיר. המוקד יפעל בכל ימי מתן השירות, החל משעה לפני מועד תחילת השירות וכלה בשעה לאחר מועד סיום השירות."
במילים אחרות: תנאי בסיסי לכך שחברת תחבורה ציבורית תוכל לעשות מיקור-חוץ לשירותי המידע שלה הוא שהגורם אליו יועבר השירות יהיה מחויב לאותן דרישות אליה היא מחויבת.
על-פי הכללים, אמור היה מוקד המידע להיות פתוח מ-04:00 בבוקר עד 02:30 בלילה (וזאת בהנחה שלא מחשיבים את קווי הלילה). אולם בפועל מוקד המידע האחוד פועל הרבה פחות. הוא מתחיל את פעילותו מאוחר (07:00) ומסיים מוקדם (23:00). בימי שישי הוא מסיים פעילות כארבע שעות לפני כניסת השבת למרות חוסר הוודאות של נוסעים רבים באותן שעות, ובמוצאי שבתות וחגים סיום השירות כרגיל - בשעה 23:00, למרות שבזמנים אלה יש קווים המופעלים בשעות מאוחרות יותר.
כל ניסיונותינו להבין מדוע לא מוודא משרד התחבורה כי המידע יימסר לפי הכללים אותם קבע לא נענו. פניית News1 למשרד התחבורה לקבל את האישור שניתן לחברת קווים נענתה בתשובה הבאה: "לא ניתן אישור, מאחר שאישור כזה לא נדרש".
חזרנו לתנאי המכרז, לבדוק האם אכן יכול מפעיל לנתב את כל השיחות לבקשת מידע למוקד האחוד בלי לקבל אישור ממשרד התחבורה, וראינו כי בדיוק להפך - הכללים אוסרים זאת, ונאמר בהם במפורש:
  • "במידה שיינתן לכך אישור ממשרד התחבורה, יהיה רשאי המפעיל לנתב שיחות הנוגעות לקבלת מידע על מסלולים, תחנות וקווים שבשגרה בלבד, למוקד המידע המאוחד לכל המפעילים."
  • דובר משרד התחבורה אבנר עובדיה מסר: "חברת קווים מפעילה מוקד הנותן מענה לבעיות הקשורות לחברה עצמה, הפועל בשעות שנקבעו במכרז. המידע שהיה נגיש בעבר לציבור במוקד הטלפוני של חברת קווים בנוגע למסלולים ולוחות זמנים לא היה מקיף באופן מספק, ולכן בנושאים אלה בלבד, מופנה הציבור למוקד הארצי".
מחברת קווים נמסר כי משרד התחבורה אכן נתן את אישורו למהלך, אך לא ידעו לומר האם מדובר באישור בכתב או באישור בעל-פה. בקווים הוסיפו כי השינוי לא הביא לחיסכון כספי לחברה, אלא להפך - קווים משלמת למוקד האחוד ובמקביל הרחיבה את שעות הפתיחה של מוקד שירות הלקוחות. באשר לשאלת News1 האם לסגירת מוקד המידע של החברה יש השלכות על עומס השיחות למוקד האחוד, השיבו בשלילה משום שהמוקד מתורגל בתגבור כוח אדם, ובחברה אף נעשו שיחות מדגמיות כדי לוודא עמידה בסטנדרטים שירותיים.
יצוין, כי חשוב שיהיה קשר בין מוקד המידע לחברה. זאת על-מנת שהחברה תדע ביכן נתקעים נוסעים והיכן עליה לתגבר קווים. מוקד "כל קו" אינו עומד בקשר עם החברות המאפשר להן לתקן ליקויים.

תאריך:  02/06/2013   |   עודכן:  03/06/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המוקד אינו זמין כעת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הבעיה העיקרית כאן היא לא הפגיע
אלון_  |  3/06/13 13:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
אחרי סגירת תיק טניה רוזנבליט, נסגר גם תיק נעה קנטמן מסיבה טכנית    משרד התחבורה מודה לראשונה בטעות של השר והמנכ"ל: אגד פעל לפי הנהלים
עידן יוסף
גברה על חברת דן ועל מתמודדות נוספות    החברה תפעיל אשכול ענק של קווי תחבורה ציבורית מנהריה במערב ועד טובא זנגריה    התדירות בקווים תעלה משמעותית
מרסל הדר
עם סיום זיכיון ההפעלה לתחבורה ציבורית במרחב אשדוד, והיערכות משרד התחבורה להוצאת מכרז הפעלה חדש לאיזור, מסתמנים שיפורים מתוכננים רבים בתחבורה הציבורית בגן יבנה
עידן יוסף
מסוף השבוע הנוכחי יחל השלב הראשון בהיערכות למערך תחבורה ציבורית אחר במטרופולין חיפה    News1 עושה לכם סדר בבלגן
עידן יוסף
אוטובוסים רבי-קיבולת ינועו בתוואי הנסיעה בין ערי השרון לתל אביב, בתדירות של כ-5 דקות, ובין הערים כפר סבא, רעננה והרצליה בתדירות של כ-10 דקות לכל הפחות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il