X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
הורים, חשוב שתדעו, כי תביעה מכוח פוליסת ביטוח אינה באה על חשבון תביעה מכוח רשלנות (פקודת הנזיקין) וניתן לקבל פיצוי גם מחברות הביטוח בגין פוליסת ביטוח שהופעלה וגם בגין תביעה נזיקית עקב רשלנות כלפי הילד שנפצע
▪  ▪  ▪
לא למהר לקבל פיצוי [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]
עו"ד הדאיה

במהלך חופשת הקיץ מתקיימות אלפי קייטנות בישראל בהשתתפותם של מאות אלפי ילדי ישראל. במהלך הקייטנה מתבצעות לילדים פעילויות רבות, אשר חלקן עלולות לגרום לפציעה (חס וחלילה) לילד.
רוב רובן של הפציעות הינן פציעות קלות, אשר מסתכמות בשריטות או בכאבים בעוצמה נמוכה, אך למרבה הצער, לעיתים פציעתו של הילד הינה חמורה ואף בלתי הפיכה.
כאשר ילד נפגע בקייטנה, על ההורה לדאוג בהקדם האפשרי כי יירשם דוח מסודר בקייטנה על פציעתו. חשוב ביותר לבדוק מה נרשם בדוח ולוודא כי אירוע הפציעה נרשם באופן ברור, שכן לא תמיד האינטרס של בעל הקייטנה הינו זהה לאינטרס של הילד הפצוע.
הדבר השני שצריך לעשות הוא לדאוג שהילד מקבל טיפול רפואי באופן רצוף ולא בקיטועים. ישנה משמעות גדולה לרצף טיפולי וחובה לדאוג שבכל פעם שכואב לילד, יש גם רופא שבודק אותו ורושם את תלונותיו.
העניין המרכזי בפגיעה בקייטנה, הוא שברוב הפעמים ניתן לתבוע מספר רב של גורמים ולקבל מהם פיצוי. בדרך-כלל ישנה חברת ביטוח מאחורי הקייטנה, אך לא רבים יודעים כי ילד מבוטח 24 שעות ביממה בביטוח תאונות אישיות של תלמידי בית-הספר. בכך ניתן לתבוע גם את חברת הביטוח של הקייטנה וגם את חברת הביטוח של תלמידי בית-הספר (ללא קשר אם הקייטנה קשורה לבית-הספר או שהפציעה התרחשה בבית-הספר).
יש להדגיש, כי חובה על הקייטנה לדאוג לביטוח מוסדר, כך שבמידה והקייטנה לא דאגה לביטוח לילד, היא תחויב לשאת במלוא עלות נזקיו.
במידה וישנה רשלנות מצד גורמים בקייטנה (חוסר השגחה, זלזול וכדומה), ניתן להגיש גם תביעה על-פי פקודת הנזיקין כנגד הקייטנה וצד שלישי (כגון בעלים של בריכה או לונה פארק) ובכך למקסם את סכום הפיצוי.
הורים, חשוב שתדעו, כי תביעה מכוח פוליסת ביטוח אינה באה על חשבון תביעה מכוח רשלנות (פקודת הנזיקין) וניתן לקבל פיצוי גם מחברות הביטוח בגין פוליסת ביטוח שהופעלה וגם בגין תביעה נזיקית עקב רשלנות כלפי הילד שנפצע.
הורים, חשוב גם שלא למהר ולקבל פיצוי שמציעות חברות הביטוח להורים מייד לאחר התאונה (בדרך-כלל סכומים נמוכים), שכן רק לאחר תקופה ארוכה ניתן לדעת מהו מצבו הרפואי של הילד ואם פציעתו הפיכה או שלא.

כתבה זו אינה תחליף לייעוץ משפטי ומהווה המלצה בלבד
הכותב הינו עו"ד ינון הדאיה, בעל משרד עו"ד עצמאי בדימונה, המתמחה בתחום האזרחי על כל רבדיו. טלפון: 08-6732277
תאריך:  10/06/2013   |   עודכן:  10/06/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כיצד תקבלו כסף אם ילדכם נפצע בקייטנה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לימור יצחק
ממחקרים שפורסמו בשנים האחרונות עולה שהשימוש בספריות הציבוריות במגזר הערבי לא נופל מזה של הציבור היהודי לעתים אף עולה עליו ומגיע לכ-25%    הסיבות לכך הן רבות וקשורות להרגלי הפנאי המשתנים של הציבור היהודי במדינת ישראל
דבורה צרויה
אנשים בכלל, ובפרט מבוגרים וזקנים זקוקים למקום נוח, בטוח ומותאם להרגלים ולעיסוקים היומיומיים, כך שלא תיפגע איכות חייהם וירגישו מוגנים
ראובן לייב
כ-400 מהם נטשו את אדמת גרמניה וניתקו כל קשר עם משפחותיהם שם. הם התגיירו, השתקעו בארץ, הקימו משפחות ודוברים עברית רהוטה. מסתבר שכ-100 אחרים כמותם עומדים אף הם להגיע לארץ    סיפורם של צדיקים מסדום המרשעת
הרצל חקק
על ספרו של שמואל יריב "כשנשים אוהבות", הוצאת בת אור, 2013, 382 עמודים
אורנית יונה
סיבים תזונתיים הם פחמימה, אשר אינה נספגת בגוף ולכן אין לה ערך קלורי    עם זאת, בדרכה במערכת העיכול החוצה, היא תורמת רבות לבריאותנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il