X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
wendy mayer after louise [צילום: עליס בליטנטל]
אמנות בריטית כיום
Saaychi Gallery בלונדון הוא המוזיאון בהא הידיעה לבקר בו כדי לדעת מה מתרחש כרגע באמנות הבריטית. הגלריה, היא בעצם מוזיאון פרטי שהוקם ע"י ענק הפרסום סאאצ'י, שמזה 25 שנה תומך באמנות האנגלית. התערוכות שהוצגו בה קבעו אמירה חזקה ביותר לאמנות הבריטית בת זמננו. בתערוכה המוצגת בה עד ה-29.9.13 תוכלו לחזות בזאת במו עיניכם
nathancashsoitisdecreed [צילום: עליס בליטנטל]

rafal zawistowski BenedictXVI [צילום: עליס בליטנטל]

המוזיאון שנבחר בפייסבוק ובטוויטר כאחד משלושת המוזיאונים האהובים בעולם, לאחר ה- Moma בניו-יורק, ממוקם באזור החביב עלי ביותר בלונדון - אזור צ'לסי היוקרתי. בעברו של הרובע - התהילה לה זכה כשהבוטיקים שלו היו הראשונים שהכתיבו את צווי האופנה האנגלית ששלטה בשנות ה- 70 הסוערות. משם יצאה בשורת אופנת ה"מיני" של מארי קוואנט. דונה קאראן, אז עדיין דיילת אויר אמריקנית, הייתה מגיעה בטיסה כל סופ"ש לצ'לסי, רוכשת את החידושים האחרונים ומוכרת אותם. מכאן החלה הקריירה שלה כמעצבת לנסוק, וראו איפה היא כיום... גם כיום, לא תמצאו בין המסתובבים שם בחנויות היוקרה ובבתי הקפה ה"איניים" את סוג התיירים המחפשים מציאות. כאן ניתן לראות מהו "קלאס" אנגלי. וכמו-כן גלרית סאאצ'י: איכותית, מרהיבה בתוך הבנין המלכותי, לא ענקית ומעייפת כמו גדולי המוזיאונים, אך נחרצת באיכות מוצגיה ותערוכותיה המתחלפות. על תרומתו לאמנות הבריטית זכה סאאצ'י בתואר לורד.
בביקורי האחרון בלונדון התענגתי ללא מצרים על התערוכות שמוצגות כעת בגלריה סאאצ'י. התערוכה המרכזית היא: New Order: British Art Today. כל אמן מתוך 17 המציגים מרתק את עיני הצופים בסגנונו. הסגנונות מגוונים, אך הבשורה אחידה: הציור לא מת, המכחול הוא עדיין המלך, בעוד השפעות העבר בתולדות האמנות ניכרות גם בחדשניות שבעבודות. כמו למשל הקשר של צ'ארלי בילינגהאם לקריקטורות מהמאה השמונה עשרה של קרויקשאנק וגילארוי, מהתקופה בה התקשטו כולם בפאות ענקיות, כובעים מקושטים בנוצות, והכל היה מגונדר ועמוס. כאנטיתזה לתקופה ההיא מצייר בילינגהאם קריקטורות של חלקי גוף, כמו אחוריים, שלי הזכירו את האיורים לספר על מקס ומוריץ מילדותי. -ציוריו ממש מקסימים ומלאי הומור.
ונדי מאייר בפסליה שחלקם עשויים מראשי בובות משחק וחלקם מבדים, והמוטיב המשותף לכולם מלבד נושא המשפחה - הוא המחטים הענקיות הנעוצות בבדים -מה שמעיד על האלימות המצויה גם בתוך התמימות של הילדות. כי המחטים עלולות להינעץ בהורים. הדמות של האשה קטנת הקומה שראשה מבצבץ מכרית ענקית שמשמשת לנעיצת התופרת את המחטים - גורמת להלמות לב. אתה חושב בשניה הראשונה שזו גמדה, ואח"כ מקשר אותה לפסלי האדם המוקטנים שנראים במוזיאונים ובגלריות פרי יצירת אמן נודע בן זמננו. אך למאייר יש מסר בפסליה, בעוד שלקודם יש רק אפקט צורני.
רפאל זביטובסקי יליד פולין החי ויוצר בלונדון כמו כל האמנים בתערוכה, גם אם נולדו בישראל או בספרד, משתמש באייקונים מהמיתולוגיה הנוצרית, כמו ישו, מריה, יהודה איש קריות ועד לאפיפיורים בני זמננו. בציוריו הוא אינו נכנס לפרטי הדיוקנאות אלא לחומריות של הדמות בשפע הנחות הצבע, אך מסמן את הקדושה שאופפת את דמותם, כשהוא מצייר במכחול רחב את ההילה סביב ראשם ולעיתים גם גופם.
גיא רושה בתגובה לאירועים עכשווים כמו הנישואים המלכותיים ב-2011, צייר חלקי גוף, ישבנים עם ערווה, כביטוי להרמוניה בין בני הזוג, ולרצון לענג ולגרום הנאה לפרטנר. מה שמצטייר כמו פגישת אוהבים. ציורו הכמעט מופשט והמעודן מדגים כיצד המציאות משתנה בהתאם לחפצו של האמן.
לעומתו, תדומיניק מ-לוטון - (שמו מושפע משמות המאסטרים האיטלקים הגדולים שנקבע על-פי שם עיר הולדתם), לועג למרגרט תאצ'ר, רוה"מ הבריטית הנערצת, בהצטלמו לבוש בדמותה, יושב על גבי כסא גלגלים: כביקורת על העוול שגרמה מדיניתה לדעתו לבריטים, וראו לאן זה הוביל אותם. בתערוכה מוצגים צילומי סטילס מתוך סרט שעשה.
נתן קאש דוידסון בחר בהנרי השמיני ותפארת העבר כנושא לציוריו הסרקסטיים. בציורו נראה הנרי ה-8 עם כתפיים מוגזמות להפליא ברוחבן, שרשרת הזהב המשתלשת עד לבטנו בוהקת כאילו הזוהר שלה הוא הסמל לשלטונו, וראש אשה ערוף (איזכור לאן בוליין, רעיתו השניה שנערפה) מוחזק בידי יד נעלמה מאחורי גופו. כל הציור עמוס בפרטים, וההגזמות שבו מעצימות את הסרקזם שבציורו המרשים במיוחד.
התערוכה אינה מכילה רק ציורים. יש בה פסלים מינימליסטיים שהקשר למינימליזם האמריקני שרווח בשנות הששים והשבעים חילחל לאמנים הצעירים כאן. גם יצירות של חפצים מהיומיום המוגדלים למימדים לא ריאליסטיים, של ג'יימס קאפר, והמזכירים את קלאס אולדנברג האמריקני, אך עשויים כולם מתכת, בשונה מאלה של אולדנברג.
כל מי שמזדמן ללונדון בקיץ זה, עד ה-29.9.2013, כדאי וראוי שיגש לגלריה סאאצ'י וירווה את עצמו במידע על מה שקורה היום בבירת הממלכה המאוחדת.
רענן, אמנותי ומרתק במיוחד.

תאריך:  08/07/2013   |   עודכן:  08/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עליס בליטנטל
עובדת הניכור בין בני האדם, החשש מהמוות, והאבסורד שבחיים, מצויים בבסיסם של מחזותיו של אז'ן יונסקו (1995-1909), כמו גם במחזותיהם של קבוצת מחזאי "תיאטרון האבסורד", שנולד באמצע המאה ה-20 והפך מכבר לקלאסיקה
ריקי פרנקל
במרפאות שכבר עובדות לפי הרפורמה, "מדביקים" למטופלים אבחנה פסיכיאטרית על-מנת שיהיו זכאים לקבל טיפול    תחשבו על הסבל הרגשי שיכול להיגרם לילדים, הסובלים מבעיות נפשיות, ושיש להם בעיות עם ההורים ועם מערכת החינוך ועם החברים, ובנוסף לכל מדביקים להם גם אבחנה פסיכיאטרית
ראובן לייב
הקולינריה של היער השחור הדרומי מצטיינת באיכות מעולה ויש בה את כל מה שאנין-טעם תר אחריו: ממנה עיקרית של דגים או בשר, ועד לקינוח מושלם של עונה או גלידה
יואב יצחק
מדוע נדרשים שמונה שופטים כדי לפצח את התעלומה הגדולה כביכול בדבר מקורם של הכספים שהחזיק אולמרט בקופה הסודית ובה מאות אלפי דולרים    מדוע לא מספיק, במקרה שכזה, בחוקר אחד ובצו מעצר לבית משפט שלום
יואב יצחק
יוסי כהן ויגאל זילכה הגישו חמש "תביעות הפחדה" ושכרו משרדי חקירות במטרה לצוד את הח"מ    המטרה: לעצור את הפרסומים ב-News1 החושפים את מעשיהם הפליליים בשורה של פרשות    התוצאה: מידע רב נוסף זורם למערכת News1 על מעשי השחיתות שביצעו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il