X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
עו"ד טל נבו, עו"ד ענת מולסון  |  משרד עו"ד לרשלנות רפואית נבו מולסון  |  http://rashlanut.co.il
לא תמיד הבחירה בהליכי תביעה נגד המוסד הרפואי שהתרשל בטיפול במטופל היא האופציה היחידה הפתוחה בפני ניזוקים מרשלנות רפואית. גם הגשת תלונה נגד רופא היא אלטרנטיבה שיש לשקול כדי שבסופו של יום רופאים רשלנים ישלמו מחיר כבד על טעויות שביצעו ברשלנות ולבל יישנו מקרים אלה בעתיד
▪  ▪  ▪
ייתכן כי מדובר ברשלנות רפואית [צילום אילוסטרציה: AP]

תביעות רשלנות רפואית בשנים האחרונות מוגשות בכמות גבוהה מאוד וניכר כי הציבור מתחיל להפנים כי הרופא אינו כל-יכול וכי אינו חסין מתביעה במידה שהתרשל בתפקידו.
בד בבד עם האופציה של הגשת התביעה, שואלים נפגעים רבים האם הם יכולים לנקוט באפיקים אחרים בנוסף או במקום תביעה, על-מנת להביא את ידיעת המקרה לידיעת משרד הבריאות ולנקיטה בהליכים משמעתיים כנגד הרופא הרשלן לכאורה.
בעיקרון, בפני מטופלים שנפגעו בצורה כזו או אחרת עקב רשלנות רפואית לכאורה, עומדות מספר אפשרויות לנקיטת פעולות שונות במקרים שונים של פגיעה בזכויות. להלן נסקור שני מוסדות ממלכתיים מתוקף החוק: נציבות קבילות הציבור במשרד הבריאות וועדת האתיקה להגשת תלונות על רופאים.
1. אפשרות אחת: פנייה בתלונה לנציבות קבילות הציבור
הנציבות היא יחידה הכפופה תחת מסגרת משרד הבריאות. תפקידה העיקרי הוא בירור תלונות של הציבור על קופות החולים ועל נותני השירות מטעמן. הנציבות פועלת מתוקף חוק ביטוח בריאות ממלכתי. משנת הקמתה בשנת 2005, כל אדם מבוטח זכאי לפנות בתלונה במידה שסבור הוא שזכויותיו לפי החוק הופרו. הנציבות מטפלת בפניות בכתב, הנבדקות על-יד משפטנים, בסיוע גורמים רפואיים. במידה שאכן התבררה פגיעה בזכויות החולה, הנציבות יכולה לאכוף את קביעתה על קופת החולים.
2. אפשרות שנייה: פנייה לוועדת האתיקה
כיום רופאים נתקלים מדי יום בדילמות רפואיות רבות, הנושאות אלמנטים מוסריים רבים. כצורך לפתרון וליצירת מענה להתמודדות ראויה עם דילמות אלו נקבע על-פי חוק זכויות החולה בשנת 1996, על הקמתן של ועדות אתיקה בבתי החולים.
חוק זכויות החולה מחייב שבכל בית חולים תפעל ועדת אתיקה. הוועדה מורכבת מצוות של משפטנים, רופאים ומגוון רחב של בעלי מקצוע. נקבע כי ועדות אתיקה יוקמו בכל בית חולים, ידונו בסוגיות ויכריעו בדילמות השונות.
החשוב לנו: חוק זכויות החולה העניק לוועדות האתיקה כוח רב! החלטותיהן מחייבות את קופות החולים ובסמכותן לאשר, לשנות או לבטל החלטותיהם של הרופאים. מופעלת ביקורת לחוסר יעילות המערכת, בה נטען כי בפועל אין ועדות מסוג זה בבתי החולים, ומאידך-גיסא, איפה שישנן ועדות הן לא מתכנסות עקב הכרעה עצמית של הרופאים החוששים מפגיעה בסמכויותיהם הרפואיות.
ייעוץ משפטי

כפי שניתן לראות, הגשת תלונות לגופים השונים היא מלאכה מורכבת ויסודית הממחישה את חשיבותו של נוכחות עורך דין בביצוע ההליך וסיוע משפטי מקיף לכל אורך ההליך והתלונה. ליווי עורך דין מנוסה בתחום יכול להיות קריטי במקרים אלו, בהם הוא יכול להחליט כי אין טעם בפנייה אל הגופים השונים במקרה הספציפי, ומנגד יאבחן קיומה של עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית היכולה להניב פיצויים שונים למטופל הנפגע.
מניסיוננו נבהיר כי במקרים רבים, תלונות מוצדקות של מטופלים, אשר נציב קבילות הציבור במשרד הבריאות לא מצא דופי באיכות הטיפול הרפואי, נקבעות מאוחר יותר כרשלנות רפואית ברורה, על-ידי בתי המשפט בישראל. לפיכך, עורך דין שמנסח את התלונה לנציב עשוי להגדיל את הסיכוי לכך שכבר בשלב מקדמי התלונה תימצא מוצדקת.

תאריך:  10/07/2013   |   עודכן:  10/07/2013
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
הגשת תלונה על רופא בגין רשלנות רפואית
תגובות  [ 2 ]מוצגות  [ 2 ] כתוב תגובה 
1
מה זה ?
סלים  |  10/07/13 21:45
2
התנהגות לא אנושית כלפי מטופל
ארז פרטוש  |  18/02/20 21:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חגית כהן
ג'יימס בונד ממשיך את חזון יוחנן: סוּפָה של אלימות לגיטימית המציעה מעט נחמה. האפוקליפסה הנוצרית לא מתה, היא רק מוגשת במסווה של חטיף בידורי
מיכאל טוכפלד
לאנשי משרד החוץ נמאס מהשחיקה המתמשכת בתנאיהם ומהכרסום בסמכויותיהם. הסגנון הדיפלומטי שלהם, שמצליח מאוד בעולם, לא ממש יעיל בעיצומים שלהם מול האוצר, אך יו"ר ועד העובדים מבטיח: סיימנו להיות הבחור הנחמד
אלי אלון
בשנות ה-70 וה-80 כתב כמה שירים ידועים, ביניהם "גבריאל" שביצעה עופרה חזה ו"אין לי איש מלבדי" שמבצע צביקה פיק. למרות הצלחות השירים, נותר למעשה קרול אלמוני כמעט לחלוטין ואין כל פרט ביוגרפי עליו. ייתכן שהסיבה לכך היא היותו בן למשפחה חרדית מיוחסת
צילה שיר-אל
להזכירכם, השאיפה הטבעית של כוכב אוראנוס הוא להיות עצמאי, לפעול לפי אידיאלים, לא להיות חייב או מושפע מאף אחד ובנוסף, קיים רצון חזק לשמור על הטריטוריה הפרטית שתהיה כמעט בלתי חדירה לזולת, ולפחות לא עד שיעמדו בתקופת המבחן הנדרשת ליצירת אמון
עליס בליטנטל
שני סיפורים קצרים של צ'כוב וביניהם חתול משעשע ומצחיק - הם הצגה משעשעת ביותר, הודות לכשרונו של צ'כוב (ברור), ולבימויה של ג'יטה מונטה. הבימאית עשתה מהמחזה ממש מעדן. המשחק מלאכת המחשבת שהיא הוציאה משחקני החאן המשובחים - הוא למעלה מכל מה שניתן לשער
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il