בנק לאומי "מתייעל" בימים אלו בשיטה מוזרה המכבידה על הלקוחות. עד היום, היה הלקוח מתקשר ישירות לסניף או ליועץ - וזהו. מעתה, לא תוכל להתקשר ישירות לסניף או לבנקאי שלך, אלא למוקד לאומי-כל. התהליך ארוך ומסורבל, גוזל זמן שלא לצורך ומועד לטעויות. אלו שמונת השלבים:
- נא לחייג מספר בן 10 ספרות, במקום 7 עד עתה, דבר שכמובן מגדיל את הסיכוי לטעות (חייגו פעם אחת למספר הישן, וקבלו את המספר החדש והארוך);
- להודיע אם מבקשים לקבל שירות בעברית או בשפה אחרת;
- לקרוא לתוך שפופרת את מספר הזהות, כולל ספרות ביקורת (טעית או לא דיברת ברור - הכל מבוטל);
- לקרוא לתוך השפופרת את מספר החשבון (טעית או לא דיברת ברור - הכל מבוטל);
- ללחוץ על שלוחה לקבלת סוג השירות הדרוש (ומה עם כל הלקוחות, המקבלים שירות במספר נושאים מבנקאי אישי?)
- אם מבקשים לדבר עם בנקאי (כלומר עם עובד לאומי-כל, ולא תקליט), יש ללחוץ על מספר מיוחד;
- העובד מזדהה בשם פרטי בלבד. בשיחת ניסיון, הגיע כתב News1 לעובד בשם אביב, שהודיע: "אסור לי למסור את שם המשפחה שלי".
- העובד יעביר את השיחה לסניף או לעובד הסניף המבוקש.
בבנק לאומי אומרים כי השיטה החדשה היא במסגרת התייעלות של הבנק. לדעתם, הדבר יקל על הלקוחות ולא יכביד עליהם. עוד אומרים בבנק, כי הלקוח נדרש להזדהות במספר זהות ובמספר חשבון, כדי שמידע על חשבונו לא יימסר בטעות לאדם אחר.
News1 מציג: כך תתגברו על "ההתייעלות" אתר News1 מציע בזאת לקוראים ולגולשים שיטה פשוטה, איך להתגבר על "התייעלות" הבנק, ולהגיע ישירות לסניף שלכם: תחילה, חייגו 067-86. לאחר מכן, חייגו את מספר הסניף, בשלוש ספרות. ואחר כך "11", ותגיעו למרכזיה של הסניף. אגב, מספר הטלפון הישיר של מנהל הסניף הוא לעיתים קרובות "00", במקום "11".