X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
עמוס תמם הכובש וארוסתו היפה טל נרובאי [צילום: איציק בירן]
קזבלן - חגיגת ה-200
המחזמר הישראלי ב-הא הידיעה בעשורים האחרונים הוא "קזבלן" שחגג אמש בתיאטרון הקאמרי את הצגת ה-200 שלו בתוך 8 חודשים. 25 הצגות בחודש, עם הקאסט המקורי שעדיין נלהב ורענן עוד יותר מתמיד, זכה הקהל אמש בתום ההצגה להתרגש עם כל היוצרים והשחקנים שלגמו שמפניה לכבוד המאורע

ההצגה מתרחשת ביפו של ראשית שנות החמישים, כשבתי הערבים שנטשו את העיר עם כיבושה בידי אצ"ל, הפכו למשכנם של כל העולים החדשים שהגיעו לארץ חסרי-כל. יפו, העיר העתיקה ביותר בישראל, עמדה במרכזם של מחזות כמו "הצוענים של יפו" מאת ניסים אלוני, "מי תהום" ואחרים של מיטלפונקט, וכמו-כן גם באגדות יוון כמו "אנדרומדה" שהסלע על שמה מצוי מול החוף בבת ים. הקסם של העיר נסוך על המחזמר, והמקצב היווני (הסירטאקי) של חלק מהשירים מזכיר את תקופת מועדון "אריאנה" בו כיכבו אריס סאן ועליזה עזיקרי.
נעם סמל, מנכ"ל התיאטרון הקאמרי, סיפר שכשנדם הכדור האחרון במבצע "עמוד ענן", החלה בשעה 9 בערב ההצגה הראשונה של "קזבלן". ומאז - 200,000 איש צפו בה, ועוד יצפו בה פי כמה, לדעתי. המחזמר כל-כך ישראלי, נוגע בכל השכבות והקבוצות האתניות המרכיבות את עמנו, כולו שירים וריקודים, שיכולים היו להותיר את הקהל במצב רוח נלהב אפילו ללא ההפסקה.
כל שיר במחזמר המבוסס על מחזהו של יגאל מוסינזון, שכתבו חיים חפר, דן אלמגור ועמוס אטינגר, למוזיקה המתנגנת לך בלב של דובי זלצר, נכנס לך ללב ולנשמה. הן בזכות המסר, העלילה והלקח ("כולנו יהודים”). הבימוי הכה מוצלח של צדי צרפתי, והליהוק המופלא (כל אחד בלהקה שיחק בעברו המוכח בתפקידים ראשיים, שר ורקד) עושים את המחזמר הזה לחווית חיים.

צפייה שנייה: ריגוש לא פחות מסעיר
צוות שחקנים מצוין [צילום: איציק בירן]

כשהסתיימה הצגת הבכורה לביקורת של קזבלן בדצמבר 2012, אמרתי בלבי: את ההצגה הזו חייבים לראות עוד פעם. כי קשה להתרשם עמוקות מספיק מכל-כך הרבה מרכיבים, סצנות ושירים. ובאמת, הצפייה בקזבלן בפעם השנייה, היא חוויה עוד יותר מרגשת. אתה יוצא עם השירים בתוכך, וכשאתה קם למחרת - אתה שר אותם שוב ושוב ללא הרף. כל-כך עמוק זה נכנס ללב.
רק כשראיתי את השחקנים בהרמת הכוסית שוב, במקום ההתכנסות שלהם שמאחורי הקלעים, ללא האיפור והתלבושות הססגוניות, גיליתי למשל עד כמה שרון אלימלך, שמשחקת את אשתו המבוגרת של איציק כהן, כתימנייה זקנה - יפה וצעירה. זה כוחם של הכישרון והתיאטרון. את אורי רביץ שמופיע לסירוגין עם אוהד שחר בתפקיד ההונגרי המגוחך, וכאן כיסו אותו עם המשקפיים, הכובע והגינונים והמבטא המצחיקים - אפשר היה לראות במסיבה עד כמה הוא יפה-תואר. עודד ליאופולד (קצין המשטרה, חברו של קאזה מהצבא), שגופו הבנוי לתפארה היה עוטה מדים בהצגה - נראה טבעי וחמוד לאחריה בקז'ואל. עודד הוא אחד הכישרונות הגדולים באוצרו של הקאמרי. לעומת זאת - יפים כמו שחר ישי, בלטו בהצגה (בשירה ובריקוד) כמו במציאות. שחר מככב גם בהצגה החדשה של התיאטרון הארצי "הקיץ שלי".
אך ההפתעה הגדולה בהצגת ה-200 הייתה הגיבור האמיתי, הכוכב הענק של "קזבלן" - עמוס תמם. אם העז מישהו להשמיע השגות לא ראויות בנושא קולו, בגלל השוואה ליורם גאון מההצגה מ-1966 - הרי אמש קולו של עמוס תמם חזר וכבש את הבימה ואת כל האולם מקצה לקצה, בעוצמתו, בשירה כמו גם בעת הדיבור, בהיגוי הברור וביופי שקולו הפיק. על כך יש לברך את מדריכו הקולי חיים פנירי. תמם הפך משחקן דרמטי בסדרות שלא תישכחנה כמו "השביתה", לזמר ופרפורמר בעל נוכחות שאין להתעלם ממנה. זאת - כי יש לו את ה"משהו" הזה, שלא לרבים יש - סמכותיות וקסם שופעי הוד. ולא משנה אם הוא משחק פועל במפעל, היוצא בשביתה כנגד הבעלים המנצלים, או גנגסטר ביפו החי מפרוטקשן. הוא תמיד כובש את הקהל.
לכבוד אירוסיו לשחקנית הצעירה והיפה טל נרובאי, ונישואיהם הקרובים בחודש הבא, הרימו כולם את הכוס הראשונה במסגרת הרמת הכוסיות באירוע לכבוד הזוג הצעיר. בהמשך, בירכו את המפיק המצליח חיים סלע, השותף להפקה הגרנדיוזית הזו, שרק התפאורה המהממת שלה עלתה מיליון דולר, עם תזמורת חיה על הבמה, מאחוריה, בניצוחו של יוסי בן-נון - שמהווים חלק חשוב בהצלחה. ללא חלקו של סלע בנטל - לא הייתה ההפקה יכולה לעלות כמות שהיא. טל היפהפייה, הכלה המיועדת, סיפרה לי שהיא עשתה הסבה ממשחק לריפוי בעיסוק במשחק - בכך תביא ברכה יתרה.
לאור החוויה של הצפייה אמש בהצגת ה-200 של קזבלן, קיבלתי בקשה מבן-זוגי: "אני רוצה לראות הערב הצגה כמו אתמול”. דהיינו, לא פחות ממשהו מושלם ונהדר שכזה. נו, טוב, שיחכה קצת, עד השיא הבא.

שרון אלימלך מאחורי הקלעים [צילום: איציק בירן]
תאריך:  13/08/2013   |   עודכן:  13/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
חברת המזון התאילנדית והסחר במו"מ לרכישת 30% מכלל    איך גייסה 9.38 מיליארד דולר לרכישת 15.6% מחברת ביטוח סינית? האם היה לה די הון עצמי? מדוע ביטל בנק סיני הלוואה? האם ומדוע הלווה לה USB כ-5.5 מיליארד דולר?
אלי אלון
בט"ו באב הלכה לעולמה הזמרת האהובה גילה אדרי, מבצעת הלהיט "הנשיקה הראשונה", שעד היום גורם לרבים השומעים אותו להתרגש ולהיזכר. היא נפטרה בחטף מאירוע לב, מותירה אחריה בעל, שלושה ילדים, נכדים ומעריצים רבים
גלית פרי
כשמפסיקים להתאמן על בסיס קבוע בגלל חופשה, פציעה או מחלה, חלים שינויים אנטומיים, פיזיולוגיים וביצועיים    גם אצל ספורטאים מקצועיים תחול ירידה הדרגתית ביכולת הגופנית כשהם ללא אימונים קבועים, המתבצעים על בסיס שוטף
יורם שוייצר, אביעד מנדלבאום
למרות שחזונו של אל-זוואהירי לכונן ח'ליפות איסלאמית ולהחזיר את עטרת האיסלאם ליושנה ולימי זוהרה לא נראים כברי הגשמה, נראה, כי אל-קאעידה באמצעות שותפיו ואולי אף בעצמו, בעקבות נסיגת כוחות ארצות הברית ונאט"ו מאפגניסטן, צפויים לנסות ולחדש את מאמציהם לבצע מערכת טרור רבתי כפי שעשו בעבר
ראובן לייב
בניגוד לדמות המיתולוגית מן המיתוס הסלאבי, שבו היא מתגלה כיצור די מפחיד - מסעדת "באבא יאגה" התל אביבית, שנושאת בגאון את שמה, דווקא מסבירה-פנים לאורחיה ומציעה להם תפריט רוסי אגדי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il