X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
שר האוצר ונכבדים בחתימה על "הסכם לפינוי השדה" שימשיך לפעול עוד שנים העירייה, חיל-האוויר, חברות התעופה, התושבים - כולם מתנגדים מתי ילמדו בממשלה שעסקות עושים במעשים, ולא בדיבורים?
▪  ▪  ▪
שדה דב. תוכניות על הנייר

כבר שנים שלא קיבלתי הזמנה לטקס הזוי מעין זה: משרד האוצר הזמין אותי לאירוע (יום ד', 14.8.13) ב-11 בבוקר, בשדה דב הוז, שדה התעופה של תל אביב. האירוע: חתימה על ההסכם לפינוי השדה. נכון, יש הסכם, ויחתמו עליו. אבל מחתימה ועד ביצוע בפועל עוד ארוכה הדרך, אם בכלל.
רשות מקרקעי ישראל ובעלי הקרקע הגיעו להסכם על השיטה למימון 250 מיליון שקל, הדרושים כדי להעביר את הטיסות האזרחיות מתל אביב לנתב"ג. השדה אמור להיסגר, לפי התוכנית, ביוני 2016, כמעט בעוד שלוש שנים. האם זה יקרה בפועל? ספק רב.
העירייה מתנגדת, ותוכל לעכב את הפרויקט כרצונה
עיריית תל אביב הודיעה שלדעתה יש להמשיך בהפעלת השדה. במכתב רשמי היא אומרת שהעיר זקוקה לשדה התעופה, "ואיננו רואים מניעה להפעלתו בשנים הקרובות". התוכנית היא לבנות 12,000 דירות על השטח שיתפנה. אין דבר קל יותר לעירייה מאשר "לא למהר" באישור תוכניות הבנייה המפורטות, וכך ממילא לא יהיה כל עניין ממשי לסגור את השדה. כבר ראיתם בישראל תוכנית שלוח הזמנים המקורי שלה מתגשם? (ע"ע "רכבת קלה בתל אביב", באחריות שר התחבורה).
גם עיריית אילת תתנגד לתוכנית, מחשש שהעתקת השדה תביא לירידה בכניסות התיירים לעיר ובפגיעה בכלכלה שלה.
חיל-האוויר, האמור להעביר את פעילות מטוסיו לשדה הקטן בעין שמר, כבר הודיע שהוא לא נערך כלל להעברת מטוסיו ופעילותו. כך הודיע לפני כחודש וחצי מנכ"ל רשות שדות התעופה גיורא רום. חלק מהעברת הפעילות אינו ישים, מסיבות שאי-אפשר לפרסמן. שר התחבורה ישראל כ"ץ יודע מן הסתם על הבעיות הללו, אך הוא מעדיף למלא פיו מים ולהתהדר היום בהשתתפות בטקס הזוי.
די במכתב של מפקד חיל-האוויר
חיל-האוויר יכול לשבת בשקט. הוא לא צריך למהר. די בכך שמפקד החיל ישלח מכתב, שבו יודיע כי "מסיבות ביטחוניות" אי-אפשר להעתיק את הפעילות משדה דב, וכל התוכנית תרד לטמיון.
גם חברות ארקיע וישראייר, שהן הלקוח העיקרי של שדה דב, הודיעו שהן מתנגדות לעבור לנתב"ג. הן צופות ירידה חדה בתנועת הנוסעים לאילת ולגליל. כל מי שטס פעם מנתב"ג לאילת מבין היטב מדוע.
יותר מזה, אומרת ארקיע, היא לא תוכל להפעיל מנתב"ג את מטוסי ה"אטר" שלה. זה עלול להיות סופה של החברה. אני כבר רואה את פיטורי העובדים, את העיצומים והשביתות, את ההתנגדות הפעילה של בעלי החברות, את התביעות המשפטיות ואת העתירות לבג"ץ. לעבור ב-2016? הצחקתם אותי.
אפשר להעתיק שדה תעופה, כשהצרכנים שלו מתנגדים?
האם מישהו חושב באמת שאפשר להעתיק שדה תעופה בניגוד לדעתם של הצרכנים העיקריים?!
גם עירית אילת מתנגדת כמובן להעתקת השדה, העלולה להביא לירידה ניכרת בתנועת התיירים לעיר.
השכנים, המתגוררים בתוכנית ל', יגישו התנגדויות רבות מני ספור לכן שיבנו להם "מתחת לאף" 12,000 דירות. התנגדויות אלו יעכבו את אישור התב"ע המפורטת למשך שנים - שלא לדבר על העיכובים מצד העירייה. אם אין תב"ע, אין בנייה, אין התרי בנייה ואין צורך בפינוי. אז על מה מדברים שם בממשלה?
התומכים היחידים בסגירת השדה הם מאות אנשים, בעלי הקרקע שעליה עומד השדה. הם צודקים. אבל הם עשויים לתמוך בהצעתו של מנכ"ל ארקיע, גד טפר, לפתור את הבעיה בצורה פשוטה וזולה יחסית: להשאיר את השדה בתל אביב, להעתיק את מסלול ההמראות והנחיתות ולבנות את אולם הנוסעים היוצאים והנכנסים לאזור תחנת החשמל רדינג. אפשר יהיה להעביר לאותו מקום גם את המתקנים הקטנים יחסית של חיל-האוויר.
אני חושש שהצעה זו לא תתקבל. הסיבה: היא פשוטה, הגיונית וזולה.
אם לא לבנות, לפחות לקטוף פרסום
האם שרי האוצר והתחבורה ומנכ"ל רשות מקרקעי ישראל אינם יודעים את כל העובדות הללו? הם יודעים ועוד איך. זו בדיוק הסיבה שהחליטו לערוך היום את הטקס המוזר: הם יודעים, שהשדה יועתק בעוד שנים רבות, אם בכלל, כאשר כבר לא יהיו בתפקידיהם ולא יגזרו את הסרט. אז לפחות שיוכלו להזמין עכשיו כתבים וצלמים (ורצוי מאוד גם טלוויזיה!), כדי ליהנות מרגע של תהילה ופרסום.
מתי, והאם בכלל, ילמדו שרי הממשלה ו"נכבדים" אחרים, שעסקות כלכליות עושים במעשים, ולא בדיבורים ובטקסים?!

תאריך:  14/08/2013   |   עודכן:  14/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסכם "לפינוי שדה דב" - שימשיך לפעול
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
להשאיר את שדה דב במקומו
ד"ר רון בריימן  |  14/08/13 11:24
 
- כוונון עדין
יוסי מ  |  14/08/13 15:56
2
אתה כל כך צודק!!! ל"ת
א׳  |  14/08/13 14:22
3
את שדה דב מזיזים כבר 30 שנה
הזקן מן ההר  |  15/08/13 18:25
 
- קבל תיקון יותר מ 50 שנה ל"ת
שכנים טובים  |  16/08/13 14:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צילה שיר-אל
הנשים מכוכב וונוס התנהגו בצורה רכה, נשית, תומכת, מכילה ועם הרבה רצון לתת, לקבל ולשוחח על כל דבר לעומק ואילו הגברים רצו כמו בכוכב מרס להיות ישירים, ענייניים, יוזמים, בעלי עצות פרקטיות, עם מעט סבלנות ועם רצון קטן לנתינה
עליס בליטנטל
המחזמר הישראלי ב-הא הידיעה בעשורים האחרונים הוא "קזבלן" שחגג אמש בתיאטרון הקאמרי את הצגת ה-200 שלו בתוך 8 חודשים. 25 הצגות בחודש, עם הקאסט המקורי שעדיין נלהב ורענן עוד יותר מתמיד, זכה הקהל אמש בתום ההצגה להתרגש עם כל היוצרים והשחקנים שלגמו שמפניה לכבוד המאורע
אלעזר לוין
חברת המזון התאילנדית והסחר במו"מ לרכישת 30% מכלל    איך גייסה 9.38 מיליארד דולר לרכישת 15.6% מחברת ביטוח סינית? האם היה לה די הון עצמי? מדוע ביטל בנק סיני הלוואה? האם ומדוע הלווה לה USB כ-5.5 מיליארד דולר?
אלי אלון
בט"ו באב הלכה לעולמה הזמרת האהובה גילה אדרי, מבצעת הלהיט "הנשיקה הראשונה", שעד היום גורם לרבים השומעים אותו להתרגש ולהיזכר. היא נפטרה בחטף מאירוע לב, מותירה אחריה בעל, שלושה ילדים, נכדים ומעריצים רבים
גלית פרי
כשמפסיקים להתאמן על בסיס קבוע בגלל חופשה, פציעה או מחלה, חלים שינויים אנטומיים, פיזיולוגיים וביצועיים    גם אצל ספורטאים מקצועיים תחול ירידה הדרגתית ביכולת הגופנית כשהם ללא אימונים קבועים, המתבצעים על בסיס שוטף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il