X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
"במקום שבו לא צולים חיות, עוד ישרפו בני אדם", מתריע מבקר ספרות ישראלי נגד הצמחונות
▪  ▪  ▪
כוכב האדם
מחלת יבשה
שעה ביליתי עם 'הצוענים הימיים', המנהלים את כל חייהם על ספינות ועוצרים בחוף רק כדי לקנות אורז ודלק. למקרא חלק מהאינטלקטואלים שלנו, שלהיטותם לזעזע רחבה היא ונפשם צרה, אפשר להבין את הצוענים הללו

עד היום הרופא לא מבין מדוע אני חולפת על פניו בשאט-סֶלֶד, כאילו היה חיידק מיגרנה. תקופה ארוכה חיזר אחריי, מצויד באיפוק, מכונית יקרה ומרפאה מעוצבת הסמוכה לביתי. אפילו בחלומותיו המשעממים ביותר הוא לא חושד שזה בגלל העציצים.
ברור לי שלהשקות בחשאי עציצים של מישהו אחר הוא הרגל מטופש כמו שנורקל עשוי פורמייקה, אבל איכשהו, ההרגל נטפל אליי. ראיתי שהעציצים בחזית המרפאה גוססים והתחלתי להשקותם בנדיבות. חודשים הרוויתי צימאונם באישון ליל עד שנקעה נפשו של הפנאי הצפוד שלי, שדחק בי להיפטר מההרגל המגוחך. על דלת המרפאה תליתי מכתב: "שלום לרופא. בחודשים האחרונים השקיתי את עציציך כי היה לי עצוב לראותם גוועים. אם תרצה לשמור על שפעתם, אל תסתפק בהשקיה של פעם בשבוע, הם יחטפו שוב צהבת. לשיקולך, שכנה". עוד באותו ערב נתלתה על דלת המרפאה תשובתו האלגנטית ואסירת התודה: "לשכנה האנונימית - תפסיקי לחפור!"
למחרת עמד האיש בפתח מרפאתו. "אולי נשתה קפה?", שאל אותי ד"ר ג'קיל בחיוך חמים. "כבר היה לי דייט עם הפנימיוּת שלך, היא מלבבת בערך כמו סקרלטינה", רציתי לענות, אך רק מלמלתי משהו והמשכתי במהירות. עד היום הוא לא מבין. הרי בספרי הרפואה לא כתוב דבר על "נשים הלוקות בבריחה פתאומית מרופא נאה כאילו היה מוכה צרעת".
בניגוד לרופא, ערוץ 1 לא חסך במים. בזכות רוממה טבלתי באוקיינוס תכול-דכי המפייס את העשתונות ולוטף את הנפש. שעה ביליתי עם 'הצוענים הימיים', המנהלים את כל חייהם על ספינות ועוצרים בחוף רק כדי לקנות אורז ודלק. ילדיהם נולדים בים ומתיהם נקברים בים והם אוכלים מהים ואינם שבעים ממנו. "יש לנו מחלת יבשה", הסבירו לכתב הבי-בי-סי בחיוך מריר. וחשבתי: אפילו שוכני כֶּחֶל אלה אינם יודעים מהו בעצם צבעו של האופק. אך הגחתי מהאוקיינוס באישונים שזופים וצרובי מלח, וכבר נידב לי ערוץ 1 מִשְדָר רטוב שני, הפעם בים התיכון: מצנחי רחיפה מעל 'אפולוניה', ביקור במרכז סיוע לצבי ים שנרמסו בטרקטורונים או בלעו ניילונים, וקפיצה לקיסריה.
בשובי מקייטנת המים של רוממה דפדפתי בגיליון של 'אודיסאה', ולפתע נתקלתי במאמר שנתקע בגרון כמלפפון ים. ברשימה על ספרו של ג'ונתן ספרן פויר 'לאכול בעלי חיים', המתאר את זוועות תעשיית הבשר, מתריע המבקר הישראלי אריק גלסנר: אם האנושות תחדל להיות תוקפנית כלפי בעלי חיים, התוקפנות הזו עלולה להיות מתועלת למקום אחר. "במקום שבו לא צולים חיות, עוד ישרפו בני אדם", מזהיר גלסנר מפני הצמחונות. במילים אחרות, הצמחונות עלולה להמיט על העולם אושוויץ שני. על אינטלקטואל כגון זה אפשר לומר שלהיטותו לזעזע רחבה היא ונפשו צרה.
לנוכח מאמרו זה של גלסנר, המצדיק את אכזריות הציוויליזציה לבעלי חיים בלהטוטי אינטלקט מצמררים ומופרכים, נראתה לי פתאום גסות-הרוח של הרופא תמימה. מתוקה כמעט במגושמותה.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  29/08/2013   |   עודכן:  29/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האינטלקטואל כחול-המחשבה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
דווקא יש בזה משהו
נמאס מהצביעות שלכ  |  29/08/13 08:32
2
1 - איזה דרעקס
ירון מלמד  |  29/08/13 16:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר נמרוד פרידמן
הריון ולידה כרוכים בשינויים פיזיים רבים החל מעלייה במשקל, מתיחה של העור באזור הבטן והחזה, וכמובן צניחה והתרוקנות של השד    אם כן, מהי השפעת ההנקה על עיצוב החזה, מהם הפתרונות המוצעים בתחום הכירורגיה הפלסטית והאסתטית ומהם השאלות המעסיקות נשים המעוניינות להניק בהיבט האסתטי?
הרצל חקק
ראיון עם ד"ר חיים גרוסמן על אותן 'שנות טובות' עתיקות, על תולדות המנהג, על התמורות שחלו במשלוח שנה טובה לאורך השנים. בסניפי דואר ישראל יש פס ייצור של איגרות ברכה באותו סגנון מתוק של רֶטרו, ונראה שהגל הזה כובש אותנו שוב: תמונות עם נצנצים, זהב, ציפורים, משפחות ליד שולחן השבת. השנה טובה חוזרת!
צילה שיר-אל
בימים אלה בהם חוגג מזל בתולה את יום ההולדת. מומלץ לקרוא ולדעת כיצד ואיך אתם מתאימים או שלא......לשאר המזלות. אלו מכם שגם נולדו במזלות האדמה והמים: גדי, שור, דגים, סרטן ועקרב - מוזמנים לקרוא את הכתוב, ולהקיש מהנאמר, ביחס לעצמכם
ראובן לייב
ההיסטוריון והעיתונאי גד נחשון סוקר עבור קוראי News1 את סיפורה המופלא של קהילה יהודית-קטלונית בספרד, שתור הזהב שלה היה בימי הביניים
רונן מואס
מנוע החיפוש החברתי של פייסבוק, ה-Graph Search, חי ובועט ומאפשר לכל אחד ברשת החברתית לדעת עליכם הרבה יותר בלחיצת כפתור. איך בכל זאת שומרים על הפרטיות?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il