X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מופת חינוכי: בהבדל ממוסדות הלימוד הישראלים - בבית הספר "ללא חרדה" של ברלין לומדים ביחד תלמידים בריאים ומוגבלים כאחד, ללא הפרדה וללא הפרעה. הגיעה העת ליישם את הפרויקט הזה ללא מורא גם בארץ
▪  ▪  ▪
כולם שווים [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]
ההישגים בעינם
אף שלא ידעו כלל מהו לחץ של הישגיות, ואף שלא למדו בכיתות שבהן היו הבדלי-משכל ניכרים בין התלמידים - הופרכה הדעה הקדומה כי הלימוד בשיטה המהפכנית מזניח את פיתוח ההישגים האינטלקטואליים

מוסדות החינוך במדינת ישראל, שבהם אינטגרציה היא מילת-קסם בלבד, יכולים מן הסתם לקחת דוגמה ממוסד ייחודי בברלין, שבו לומדים בצוותא בריאים ומוגבלים בהצלחה יתרה.
"בית הספר ללא חרדה" הוא כינויו של המוסד החינוכי הגרמני, שכבר הספיק להפוך למופת חינוכי. הוא הוכיח, קבל עם ועדה, שילדים בריאים יכולים לא רק לחיות, ללא הפרעה, במחיצתם של ילדים מוגבלים, אלא גם מסוגלים ללמוד באותה כיתה ביחד עימם ואפילו לצאת מכך נשכרים.
"בית הספר ללא חרדה" ממומן כולו ביוזמה ציבורית. תלמידיו אינם צריכים לחרוד לציונים ולתעודות שנתיות. לא מוטלת עליהם חובה להכין שיעורי-בית ואין הם חייבים להשתתף בלימודי מקצועות במועדים קבועים. כך או אחרת מבצעים התלמידים את תוכנית הלימודים הרשמית בשבוע-לימודים של חמישה בקרים, לרבות משחקים, ספורט וחוגים לאמנות.
במרכז מטרות הלימוד של בית הספר עומדת ההתפתחות החברתית. התלמידים הבריאים לומדים לסייע לבני-גילם המוגבלים, ואילו המוגבלים לומדים להסתייע בעמיתיהם הבריאים. המשרד הפדרלי להשכלה ולמדע החליט כי ראוי לאמץ את הפרויקט הזה כאלטרנטיבה לנוהג החינוכי המקובל, הדוגל בבתי-ספר מיוחדים לכל סוגי המוגבלים מבחינה פיסית, שכלית או חברתית.
מדוח של מועצת ההשכלה הגרמנית מתברר כי לא היו כל קשיים למישהו מהתלמידים שעברו ללמוד בבתי-ספר סדירים בבוואריה, אחרי ארבע שנים של חינוך ממוזג בבית-הספר "ללא חרדה" שבברלין. אף שלא ידעו כלל מהו לחץ של הישגיות, ואף שלא למדו בכיתות שבהן היו הבדלי-משכל ניכרים בין התלמידים - הופרכה הדעה הקדומה כי הלימוד בשיטה המהפכנית מזניח את פיתוח ההישגים האינטלקטואליים.
חינוך משותף
מבדקים שנערכו הוכיחו שלמרות הדגש על חינוך חברתי, ומן הסתם גם אולי בזכותו, הושפעה לטוב גם ההתפתחות המושגית. "הלימוד החברתי" עזר גם לאותם ילדים, שקודם לכן היו בגדר "כישלון מוחלט" בבתי-ספר ציבוריים. בבית הספר שבברלין הם הגיעו לרמת-הישגים נורמלית.
עד כה מקיף הניסוי בברלין רק את ארבע השנים הראשונות של בית הספר היסודי. כעת לומדים בו 160 תלמידים בחמש כיתות ו-55 מהם נחשבים למוגבלים מסוגים שונים. עתה דורשים המורים וההורים מרשויות החינוך לאפשר את הלימוד הממוזג עד לשלב ההכשרה המקצועית.
מדעני מכון המחקר לרפואת-ילדים חברתית ולרפואת-נוער בברלין מגינים על התפיסה כי בימינו אפשר להנהיג את החינוך המשותף, החופשי מכפייה, בכל בתי הספר של גרמניה, בתנאי שהמורים יוכשרו הכשרה בסיסית מתאימה בתחום החברתי-חינוכי ותהיה דאגה לטיפול פדגוגי כלשהו. יתר על כן: לדעת המדענים אפשר להגשים את הדגם הברלינאי בכל מקום, ועל כך הם נותנים את דעתם בדין-וחשבון שהגישו באחרונה לוועדה הפדרלית לתכנון ההשכלה בגרמניה.
רופאים, פסיכולוגים ואנשי חינוך מ-21 מדינות התעניינו ובאו עד כה לברלין, כדי ללמוד את השיטות והאפשרויות של חינוך משותף לבריאים ולמוגבלים. כולם כאחד הגיעו למסקנה חד-משמעית שבית הספר "ללא חרדה" ראוי, אכן, לשמש כדגם לחינוך קואופרטיבי לשמו.

תאריך:  16/09/2013   |   עודכן:  16/09/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ראובן לייב
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מוגבלים אינם מופלים בחינוך
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הכל בשביל לחסוך כמה גרושים?
מכיר מקרוב  |  19/09/13 03:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צילה שיר-אל
טיפ לילידי השבוע: הכוכב מרקורי יימצא במשך כל השבוע הקרוב בבית הכספים שלכם, כך שנראה שזה בדיוק הזמן הנכון לבדוק את מכלול תוכניותיכם הכלכליות לחודש הקרוב
רועי אורן
כאשר מדברים על מלחמת יום כיפור מדברים בדרך כלל על מלחמות הגנרלים, גיוס המילואים, ועדת אגרנט, ההפתעה המצרית והסורית, ועוד. אנו ננסה לראות מה קרה במוזיקה ובתרבות באותה תקופה
יוסף כהן אלרן
כשפעוט נולד נהוג לחשוב שזה אביב חייו, תחילת צמיחתו היפה    כשפעוט נולד בסתיו נוצרת תחושה כי נולד לחיים לא קלים במיוחד, אולי היישר אל קשיי ההתבגרות    כזאת יולי, גיבורת ספרה של טל איפרגן, לקרוא עיתון מול הרוח, שכאילו הקדימה בגרותה את צעירותה
מרדכי קידר
למה שותקים הסעודים    הסעודים אינם יכולים לתקוף את אובמה אישית, שכן הם עדיין מסתמכים עליו בנוגע לאיום הגדול, האמיתי, הרציני הנמצא ממזרח להם - אירן
זכי הלר
לקראת חג הסוכות שיחול ביום רביעי הקרוב, במד"א מזהירים מהסכנות האפשריות במהלך בניית הסוכה, ההכנות לחג והטיולים במהלכו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il