X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
הבחירות לרשויות המקומיות בישראל בפתח וברוב הערים, המועצות האזוריות כבר מנהלות מערכת בחירות חיה, שהולכת ומתחממת, שאפשר לזהות אותה על-פי שלטי החוצות המוצבים בכל פינת רחוב
▪  ▪  ▪
אפליקציות ברשויות [צילום: AP]

הבחירות לרשויות המקומיות בישראל בפתח וברוב הערים המועצות האזוריות כבר מנהלות מערכת בחירות חיה, שהולכת ומתחממת, שאפשר לזהות אותה על-פי שלטי החוצות המוצבים בכל פינת רחוב.
באופן לא מפתיע, בחרו מספר עיריות בארץ להשיק דווקא לאחרונה אפליקציות שמעניקות שירותים ושומרות על קשר עם התושבים, תוך שימוש בטכנולוגיה הזמינה והשימושית של הטלפונים הניידים החכמים. בכל עיר האפליקציה מעט שונה ומציעה שירותים מעט אחרים, אך העיקרון מאחורי כולן דומה - הנגשת שירותים ועידכונים עירוניים לתושבים והפיכת הקשר עם העירייה לנוח ובלתי אמצעי מתמיד.
האפליקציות, שחלק מהן יסוקרו פה בקצרה, בהחלט שימושיות ואפקטיביות, למרות מגבלות ובעיות טכניות, כחלק מחבלי הלידה של חלק מהן - וגם ההגיון הפוליטי ברור: האפליקציות קורצות לקהל בוחרים צעיר יחסית שידע להשתמש ולהעריך עירייה שיודעת להשתמש בטכנולוגיה לרווחת התושבים וזמינות לאייפון, לגלקסי ולסמארטפונים נוספים.

דיגיתל של עיריית תל אביב

טבעי שסקירת אפליקציות מקומיות תתחיל בתל אביב, למרות שהאפליקציה 'דיגיתל', הושקה רק לאחרונה, בתזמון לא מפתיע לקראת הבחירות הקרובות.
ראש העיר המכהן, חולדאי, שזוכה לביקורת ציבורית מצד צעירי העיר, ינסה לקרב אותם אליו, על-רקע ניצן הורוביץ, איש מר"צ שמתחרה בו ואהוד על הצעירים. האפליקציה מאפשרת דיווח מיידי על מפגעים למוקד 106, אך לא פחות חשוב, מציגה על בסיס זיהוי מיקום של הסמרטפון מקומות בילוי, אטרקציות ומקומות חנייה בסביבה הקרובה. בעיר שיש בה כל-כך הרבה מה לעשות, השירות הזה יעיל לתושבים ולמבקרים באחד.
בהמשך, דיגיטל צפויה להתרחב ולהציג שירותים נוספים. בינתיים טוענים תושבים, שיש עדיין באגים ומגבלות לתוכנה ויקח כנראה עוד כמה זמן עד שתתייצב ותפעל בצורה מלאה.

Keep it city בראשון לציון

האפליקציה שמציעה עיריית ראשון לציון לתושביה, די דומה לזו של תל אביב והיא באוויר כבר מראשית השנה. היא מאפשרת מציאת שירותים שונים על מפת העיר כבתי מרקחת, סניפי דואר, מקלטים ציבוריים וכדומה וגם לעקוב באופן מקוון אחר פניות שהופנו לעירייה.

מוגבלת: האפליקציה הירושלמית

גם עיריית ירושלים מיהרה להעלות לאוויר, רק לפני כשבוע, אפליקציה עירונית, שכנראה תשרת בעיקר את מיעוט החילוניים הצעירים בעיר. האפליקציה, צריך לומר, מצומצמת ואטרקטיבית פחות מהקודמות לה ומשמשת בינתיים לדיווחים ועידכונים הדדיים ומעקב אחר פניות לעירייה.

מלכת האפליקציות: הוד השרון

יכול להיות שבהוד השרון אין הרבה מה לעשות כמו בתל אביב, אבל מבחינת ישומים לסמרטפון, היא אחת המובילות בארץ. האפליקציה של הוד השרון פשוטה ונעימה לשימוש וניתן לבצע בה כמעט כל שירות עירוני שאפשר להעלות על הדעת: לדווח על מפגעים, להתעדכן, להוריד טפסים, לבדוק מכרזים עירוניים, לפנות למחלקות העיר השונות והכי חשוב לשלם חשבונות בקלות ובמהירות מכל מקום ומבלי לבזבז זמן. אגב, גם עיריית חיפה ומספר רשויות נוספות, מאפשרות תשלום חשבונות דרך הסמרטפון.

עם הפנים לתייר - צפת

אפליקציה אחרונה וחביבה לסקירה זו תהיה זו של עיריית צפת. האפליקציה אולי לא מהמורכבות והמתקדמות שראינו, והעיצוב נראה זול ומיושן, ובכל זאת האפליקציה חיננית וציורית כמו העיר.
האפליקציה מתבססת על שירותים ועידכונים לתושבים, לצד שירותים ומידע לתיירים המבקרים בעיר. כך, בשירות אחד, עונה צפת שהיא עיר תיירות לכל דבר ועניין על הצרכים של שני הקהלים ונותנת שירות טוב לשניהם.
רוב האפליקציות המקומיות שקיימות נכון להיום, הן של רשויות מקומיות גדולות וחזקות וכמעט ולא תמצאו כאלה בפריפריה המוחלשת. נדמה שבירושלים ותל אביב נעשה מאמץ 'להראות שיש אפליקציה', לקראת הבחירות ויש לצפות שבהמשך יהיה בהם הרבה יותר מאשר היום. לעומת זאת, יש כמה ערים שקראו נכון את המעבר ההמוני לסמרטפונים וכבר חודשים ארוכים נותנים שירותים מגוונים ומעניינים לתושבים.

תאריך:  23/09/2013   |   עודכן:  29/09/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לקראת הבחירות - אפליקציות ברשויות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אפליקעציות שמעפליקציות
הבוחר האומלל  |  23/09/13 22:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות - רשויות מקומיות
עידן יוסף
ישראל היום: הרב יצחק יוסף השתתף בפתיחת מערכת הבחירות של שס בבני ברק    לפי תקנון שירות המדינה, נאסר על הרב הראשי הספרדי "להשתתף באסיפות פומביות של מפלגות"
אריה אבנרי
עמדתו החריגה של נשיא ביהמ"ש העליון אשר גרוניס יצרה מצב אבסורד: בעוד שראשי הערים רמת השרון ונצרת עלית הודחו בפקודת בג"ץ בהרכב מורחב בראשותו, ממשיך ראש עיריית רמת גן בתפקידו בעקבות הסדר שהושג ע"י אותו הרכב מורחב בראשותו של גרוניס
עידן יוסף
מודעות ניתלו ע"י חלק מהסיעות ומהמועמדים בניגוד לכללים ובתגובה עלולה העירייה לאפשר תליית שלטי בחירות רק על בתי מגורים    במחלקה המשפטית מבהירים לפקחים את גבולות הסמכות שלהם
הרב אליהו קאופמן
חזרתו לאחר ימי הכלא, והרצון לשינוי תדמיתו ותדמיתה של שס היו אמורים להניב שידוד מערכות חדש, לבנות "קאדר" של אישי מופת ולהשכיח מהציבור את אותה שס האפורה עם ראשייה המושחתים. אבל דרעי - ערב הבחירות המוניציפליות הקרובות, מעדיף את משחק ה"בונקר" עם אותם שחקנים אפורים
עו"ד חיים שטנגר
למרות לוח הזמנים הקצר עד לקיום הבחירות לרשויות המקומיות, חייב וראוי שבג"ץ יפרסם ברבים נימוקיו למתן פסק-הדין בדעת רוב, כמו-גם ימציא נימוקיו למתן פסק-הדין קודם לקיום הבחירות לרשויות המקומיות    תושבי רמה"ש ונצרת זכאים לשמוע הנימוקים קודם שישלשלו את פתק הבחירה לקלפי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il