X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מי הם השופט יפתח הגלעדי ועוזרו ספי פרוספר העומדים במרכז הספר הסאטירי "חידת סמירנוב"? את הספר כתב רשם ההוצאה לפועל יניב הלר בחוש הומור משובח. מה שלא מצחיק הוא, האפשרות שיש בו כדי לתאר משהו מחייהם של עוזרים משפטיים
▪  ▪  ▪
משקף מציאות?

מיהו ספי אקוניס? מיהו ספי פרוספר? מיהו השופט (לא התנ"כי) יפתח הגלעדי? שאלות אלו מעסיקות לא מעטים במערכת המשפט מאז התפרסם הספר "חידת סמירנוב" לפני חודשים אחדים. הסיבה: הכותב מתאר שופט צפוני נהנתן ומושחת, שלצידו עובד עוזר משפטי מוכשר הסופג ממנו יחס מחפיר. האם הסופר הוא מישהו מתוך המערכת, המתאר את המתרחש בחדרי-החדרים שלה?
בדיקת News1 מעלה שהתשובה חיובית. מדובר ביניב הלר, רשם ההוצאה לפועל בבית משפט השלום בחדרה, שהיה בעבר עוזר משפטי, ואשר קיבל את האישורים הנדרשים לכתיבת הספר. רשות הגבייה והאכיפה סירבה להגיב בנושא.
הספר - סאטירי מאוד ומצחיק מאוד - עוסק בחידה חסידית בת 200 המתגלגלת לפתחו של בית המשפט במפרץ חיפה, אל סגן הנשיא יפתח הגלעדי שכל מעייניו נתונים לקידומו. את העבודה האמיתית עושה עוזרו המשפטי, ספי פרוספר. ספי אקוניס הוא שמו הבדוי של המחבר, שמאחוריו עומד כאמור הרשם יניב הלר.
לפי הסיפור, גלעדי מטיל על פרוספר להכין לו תקציר של התיק בתוך לילה אחד, בעוד לו עצמו אין שום מושג מי הם הצדדים ומה הן טענותיהם. גלעדי אף מסתבך בנסיעה לפולין ללא אישור הנהלת בתי המשפט, שם הוא מקבל טיפול מידי רופא שיניים מתחזה - ולבסוף משלם לו דמי-לא-יחרץ. גלעדי גם שולח את קצין הביטחון של בית המשפט לבצע עבודת תחזוקה, המביאה לפציעתו של אחד המאבטחים, ושוב הוא משלם רבבות שקלים כדי להבטיח שהסיפור לא ייצא לאור.
פרוספר, לפי הסיפור, מקבל מגלעדי יחס המתאים לעבד. הוא לא עוסק רק בתחום המשפטי (באחד המקרים גלעדי שולח אותו לכתוב פסק דין), אלא משמש גם נער שליח של גלעדי לענייניו הפרטיים. כאשר גלעדי מגלה שפרוספר, שזה עתה התגרש ואיבד את דירתו, ישן בלשכתו - הוא מפטר אותו מיידית, כמובן בניגוד לחוק. זה לא מונע מפרוספר לפענח את החידה שרבים וטובים לא הצליחו לפצח, ובסופו של הספר הוא נעלם ומותיר אחריו חידה משלו.
חשוב לציין, כי ייתכן מאוד שהלר בנה את דמותו של הגלעדי דווקא במהופך מדמותו של השופט ערן נוה - אצלו שימש כעוזר משפטי והעומד כיום בראש בית המשפט בקריות. גורמים המכירים את השניים אומרים, כי נוה הפוך לחלוטין מהגלעדי, וכי היחסים בינו לבין הלר תקינים בהחלט, שוב - לא כפי שמוצג בספר.
גורמים במערכת אומרים, כי הלר כבר הפגין כישרון ספרותי בלתי מבוטל כאשר שלח בדוא"ל שירים לעמיתיו. הוא גם שלח מייל לעוזרים המשפטיים, תחת שמו האמיתי, ובו ציין היכן ניתן לרכוש את הספר בהנחה ניכרת; המייל הגיע לידי News1.
מעבר לסקרנות שמעוררים השמות הבדויים, מעניין לראות כמה תגובות של עוזרים משפטיים שהגיעו לידי News1. אחד מהם כתב, שהספר "מתאר בצורה צינית מאוד, ואפילו קורעת מצחוק, את חייו של עוזר משפטי". אחר הגיב: "קראתי, ממליץ בחום". שלישי אמר: "אכן ספר נחמד מאוד, קליל ומהנה". מה אין בתגובות הללו? - אמירה לפיה הספר מופרז, דמיוני ובדיוני. דומה, שלמרות ההגזמה הניכרת בתיאור הדמויות והאירועים - "חידת סמירנוב" אינו מנותק ממציאות חייהם של עוזרים משפטיים. וזה כבר ממש לא מצחיק.

תאריך:  30/09/2013   |   עודכן:  30/09/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ערן נוה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חידת החידה
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
מה כתוב במייל?
הקורא המתמיד  |  30/09/13 11:54
 
- צומת ספרים 1+1
שמשון שטארק  |  30/09/13 13:21
2
יניב הלר היה עוזרו של ערן נווה
מישל  |  30/09/13 15:12
 
- והיחסים ביניהם היו מצוינים
יזי צונלוך  |  30/09/13 16:13
3
טוב שלא כתב ספר על עור משפטי
ועליליתיו  |  30/09/13 17:34
4
הלר הפנה לאתר של עובדי המדינה ל"ת
אחת שיודעת  |  1/10/13 12:01
5
יניב הלר
הופעתי אצלו  |  8/10/13 19:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מרדכי קידר
הטרוריסטים מקבלים חיזוק למאבק עד חורמה בישראל, בעידוד המשא-ומתן לשלום, המאבק בשלטון הסורי וגל מעשי האלימות בעולם שנובעים ממניעים איסלאמיים. ומי מלבה את ההסתה? אל-ג'זירה
מנחם מ' פאלק
על הספר "קלידוסקופ בגוני אפור", מאת אברהם (אברי) גלברשטט, הוצאת צור-אות, 2013, ספורים קצרים, 68 עמודים
שמחה סיאני
במלאת שנה (18.9.2013) למותו של הפזמונאי וחתן "פרס ישראל" חיים חפר
סופיה רון-מוריה
הארועים הביטחוניים ונסיעת נתניהו לוושינגטון מחזירים את השיח המדיני למרכז הבמה. שרים קוראים לנתניהו שלא לחזור על מחדלי אוסלו, החוק למניעת שחרור מחבלים צובר תאוצה, וגם המאבק על הנהגת הימין צפוי להתחמם
יאיר דקל
תערוכת מחברות ישנות בבית העירייה הישן ברחוב ביאליק בת"א. התערוכה "פושטית" מציגה איורים וציורים מיוחדים של אמנים בעלי שם ואמנים צעירים מ-45 מדינות בעולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il