X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
שופט התעבורה רועי פרי שם לב לפרטים הקטנים העולים תוך כדי הדיון ומפגין אנושיות והתחשבות. יש לקוות, שהללו לא באים על חשבון האינטרס הציבורי של טיפול מתאים בנהגים עבריינים
▪  ▪  ▪
בית המשפט לתעבורה בתל אביב

השופט: רועי פרי, בית המשפט לתעבורה בתל אביב
המועד: יום שלישי, 6.8.13, שעה 09:15
הנושא: תיקים פליליים
כאשר נכנסתי לאולמו של השופט רועי פרי, הוא היה בעיצומו של דיון עם סניגורית שאמנם הגיעה להסדר בעניינו של הנאשם, אך לא הצליחה לאתר אותו. לכן היא מבקשת דחייה לחודש ספטמבר, פרי מציע שייפגשו שוב בעוד יומיים - כאשר הוא עדיין תורן - אך היא מסבירה שזה לא נוח לה. כעת מתחילים התיאומים הכל כך אופייניים, עד שלבסוף קובע פרי את הדיון ל-15.9.13 בשעה 15:00. הסניגורית מבטיחה שזה עניין של דקה ואומרת שתיכנס כבר ב-14:00, אז פרי כבר קובע מראש ל-14:00. הוא מכתיב לפרוטוקול את בקשתה לדחייה ולאיחוד תיקים, מוודא שהתובעת מסכימה ולא שוכח להכניס את חובת התייצבותו של הנאשם.
התיק הבא מעסיק את פרי לא מעט. מדובר בנהג מונית, המואשם שנהג ברמת-גן במהירות של למעלה מ-70 קמ"ש במקום בו המהירות המירבית היא 50 קמ"ש. לנהג יש טענה מקורית: אני מאשדוד, הוא אומר, הכביש שם מבלבל וחשבתי שמותר 70. "אי-ידיעת החוק אינה פוטרת", משיב לו פרי, אבל הוא רוצה להתקדם ופונה לתובעת: "נתחיל מהסוף - אתם שוחחתם לסיים את התיק?". ולנאשם הוא אומר בחיוך: "אתה מתחיל לטעון, וזה בסדר גמור, אבל בדרך כלל תיקים כאלה מסתיימים [בהסדר]".
כאן צצה בעיה. הנאשם אומר שהיה בעבר נהג מונית עצמאי, הסתבך בחובות של 150,000 שקל וכעת הוא נהג שכיר - ומשלם לבעלי המונית 250 שקל ביום, אפילו אם אינו נוהג. לכן, הוא מסביר, אין ביכולתו להסכים להסדר שיכלול שלילת רישיון, משום שהמכה הכלכלית תהיה קשה מדי. האיש מציג מסמכים, פרי מעיין בסבלנות, חושב לרגע שהאיש משלם מזונות ומחייך כאשר מגלה את טעותו, ומגיע לתכל'ס: "מה אדוני מבקש?" - לקבל בחזרה את הרישיון.
כמו בקדם-משפט אזרחי
פרי שולח את הנאשם לשבת ומבקש מהתובעת את עברו של הנאשם. מתברר שיש לו 15 הרשעות קודמות, כולל אחת ממרס השנה על מהירות מופרזת. פרי מנסה לרכך את התובעת: "ביום הקראות רגיל, לא הייתם מבקשים פסילה על מהירות של 2 קמ"ש [מעל ברירת המשפט]. השבוע שמעתי 100 תיקי הקראות, ובית משפט זה ידוע כמי שמקפיד מאוד על עבירות מהירות, אבל לא שמעתי שעם 2 קמ"ש ועבר כזה ביקשתם פסילה [בפועל]. השאלה היא האם אפשר להגיע להסכמה בתוך הפסילה המינהלית [כלומר: עד 30 יום], על תנאי וקנס".
לאחר שמתברר שהרישיון נלקח מן הנאשם לפני שישה ימים, מציע פרי לתובעת: "אפשר בהחלט להסתפק בפסילה מתוך המינהלית, האדם למד את לקחו, ולסיים את התיק כבר עכשיו". התובעת ניגשת לנאשם ומשוחחת איתו בקצרה, עד שפרי מפסיק אותם ומסביר לנהג:
"אדוני יכול לעמוד על בקשתו [לקצר את הפסילה המינהלית] ואני אתן החלטה. אפשר [במקום זה] לעבור לתיק העיקרי, כי אדוני נוטל אחריות, ואני תוהה למה לא לעבור לתיק העיקרי". פרי מסביר לנאשם שבית המשפט אינו כבול להסכמות בין הצדדים, אם כי בדרך כלל מכבד אותן. הוא מציע שהם יסכימו על הפסילה על תנאי ועל הקנס, ויטענו למשך הפסילה בפועל בתוך מתחם 30 ימי הפסילה המינהלית. "גבירתי לא שמעה על טיעון מסגרת?", הוא פונה לתובעת.
הנאשם מסביר שאין לו כסף לקנס, ופרי ממשיך לתווך ביניהם בצורה המזכירה קדם-משפט בתיקים אזרחיים. הוא מציע שהתובעת תטען ל-15 ימי פסילה, אבל היא אומרת שאין לה סמכות לטעון לפחות מ-30 יום אם אין הסדר טיעון. פרי מנסה את מזלו מול הנאשם: "בית המשפט לא שותף להסכמות בין הצדדים, כי אני שוקל קודם כל את האינטרס הציבורי. חבל [שתהיה] עוד דחייה ושאדוני יגיע שוב ובינתיים אתה מרצה את הפסילה". התובעת והנאשם שוב משוחחים ופרי שוב ממתין. לאחר מכן הוא מסביר לנאשם מה הן האפשרויות הדיוניות - אך דומה שהנהג, כמו רוב מי שאינם משפטנים, מתקשה להבין במה מדובר.
תנועות יד והרמת קול
בשעה טובה מסכימים שני הצדדים לעבור לתיק העיקרי, ופרי מכניס את הסכמתם לבקשת הנאשם לקצר את הפסילה. הוא פונה לתובעת: "תציגי את ההסכמות", אך היא עומדת על כך שלא מדובר בהסכמות, אם כי מבטיח שהמדינה לא תערער. "בית המשפט הזה לא מפחד מערעורים", מגיב פרי, שעדיין אינו מבין את התעקשותה של התובעת, אך נאלץ לזרום איתה. התובעת יוצאת כדי לבקש מהמזכירות לפתוח את התיק העיקרי במחשב של פרי, ובינתיים הוא מתפנה לתיק אחר.
מעשה בנהג שרשיונו נשלל ולאחר מכן נדון לשלילה נוספת. בית המשפט קבע שהשלילות יהיו מצטברות, דהיינו בזו אחר זו, אך הנהג טוען שלא ידע שעליו לקבל את הרישיון ולהפקידו שוב בבית המשפט. התוצאה היא, שלאחר שסיים את השלילה השנייה - גילה שמבחינה משפטית הוא כלל לא ריצה אותה. כעת הוא מבקש את רשיונו בכל זאת.
פרי בקיא בפרטי התיק, מה שמלמד שהתכונן כיאות לדיון. התובעת מתנגדת: הנהג היה מיוצג, הוא לא הפקיד את הרישיון כחוק ולכן לא ריצה את העונש. הנהג הזכיר בדרך אגב שיש לו ילד נכה ופרי מבקש שירחיב. האיש נענה וגם מציין שכבר שנתיים אינו נוהג בשל שלילת רשיונו.
פרי מכתיב החלטה בו במקום בצורה דרמטית למדי, תוך שהוא מדגיש קטעים מסוימים בתנועות יד, ואחרים - בהרמת קול. הוא מקבל במלואה את עמדת המדינה: הנהג היה מיוצג בהליך השני, השופט אמר במפורש שעליו להפקיד את הרישיון, ויש לו 66 הרשעות מאז 1992. פרי מנסה לנהוג עימו לפנים משורת הדין מתוך התחשבות בבנו הנכה ולקצר את שנת הפסילה השנייה, אך אז הוא מגלה שאין חפיפה בין ההפקדות ולכן הדבר אינו אפשרי.
מסיים בעצה אבהית
כעת חוזר פרי לתיקו של נהג המונית. הוא מוודא שהאיש מודה באשמה, ומסביר לו שעליו לחזור על הטיעונים שהשמיע קודם לכן, "רק לאט כדי שהקלדן יספיק". פרי מעיין שוב במסמכים על מצבו הכלכלי של הנהג, שואל על פירוט חובותיו וממקד את הטענות. לבסוף הוא שואל מה הנאשם מבקש, והלה עונה בכנות: "אני לא מבין בזה כל כך, אולי תנאי ארוך מהרגיל וקנס, רק שלא תהיה לי פסילה".
פרי מכתיב את גזר הדין, לא בצורה לגמרי רהוטה, אך בהחלט תמציתי וממצה. הוא מטיל על הנאשם קנס של 800 שקל ופסילה ל-15 יום, כך שנותרו לו תשעה ימי פסילה. "אדוני הבין את גזר הדין?", הוא שואל אותו. הנאשם משיב בחיוב, אך תוהה כיצד זה שגם קיבל דוח מהשוטר וגם הועמד לדין. "אין לזה קשר", מסביר פרי, "הדוח הוא כתב האישום".
פרי מסיים בעצה אבהית: "הכי חשוב - שתהיה לך נהיגה זהירה. אדוני ישמור על עצמו ועל בטיחות הנוסעים. יש עליך הרבה אחריות. בכל מקום להסתכל על השילוט ולנהוג כמו שצריך, ושתהיה לך הצלחה בדרך החדשה כשכיר".
השורה התחתונה:
שופט סבלני אם כי לעיתים יותר מדי, ומצד שני - לעיתים נדמה שהוא לא שם לב די הצורך לכך שלא כולם מבינים את המתרחש באולמו. מפגין אנושיות ותשומת לב לפרטים העולים כמעט בדרך אגב.
יעילות: 8.
מזג שיפוטי: 8.

תאריך:  08/10/2013   |   עודכן:  08/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר המשפט
איתמר לוין
ראיון של הרמן רוזנפלד עם אילן פרנקו הסתיים באשפוזו; אהרון פרנקו החליט לפטרו אחרי ראיון בן שלוש דקות    בכירים במחוז ירושלים העלו טענות בלתי מבוססות על תפקודו    אפשרות שאהרון פרנקו פברק את דיווחו על הראיון
איתמר לוין
בית המשפט לתעבורה מחייב את השופטים לנהוג במהירות גבוהה, אך כמו בכביש - גם פה חייבים לשמור על החוקים כדי למנוע תאונות. השופט דן סעדון עושה זאת בצורה מרשימה
איתמר לוין
העובדה שלקוחות תובעים אותו, לא מביאה את אורן זריף לבית המשפט: הוא כמעט תמיד שולח נציג, שמדי פעם טוען שזריף חולה    כאשר מתקיימים דיונים לגופן של התביעות, עולים פרטים מעניינים, כמו למשל החתמת הלקוחות על התחייבות שלא לתבוע את זריף
איתמר לוין
לאורן זריף יש מנהג: לאיים על מי שתובעים אותו בכך שיתבע אותם בחזרה. סביר להניח שרוב התובעים אינם יודעים, שזהו איום שלא ניתן כלל למימוש    יש לו גם טכניקה קבועה: בחשבוניות נרשם שהתשלום הוא תמורת תכשירים ומוצרים, ולפיכך לא ניתן לטעון שלא ניתנו הטיפולים המובטחים
איתמר לוין
עשרות תביעות הוגשו בשנים האחרונות נגד אורן זריף בידי לקוחות לא מרוצים, אך תמיד נתקלו התובעים באותה תגובה: זריף הוא רק שכיר בחברה השייכת לו ולכן לא ניתן לתבוע אותו אישית. בדרך כלל קיבלו בתי המשפט את הטיעון הזה
רשימות נוספות
שאמה-הכהן גורר כתב אישום מ-2008  /  איתמר לוין
גרוניס: המחוזי בת"א ידון במעצר עובד בו  /  איתמר לוין
השוטר המקלל הוצב במחלק הנוער  /  איציק וולף
סחיט ולחיץ  /  יואב יצחק
התרומה והתמורה  /  יואב יצחק
חלם בכלא חרמון  /  יואב יצחק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il