X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
ב-2013 יחסי ישראל-ארה"ב משולים לכביש דו-סטרי לתועלת-הדדית, כאשר תרומת ישראל לאינטרסים אמריקניים הולכת וגדלה
▪  ▪  ▪
דו-סטריות עם וושינגטון [צילום: AP]
לקחים צבאיים
לאחר מלחמת ששת הימים הגיעו ארצה 15 קצינים בכירים מארה"ב ללימוד לקחי המלחמה והנשק הסובייטי; לאחר מלחמת יום הכיפורים הגיעו ארצה 50 קצינים שהפיקו חמישה כרכים עבים של לקחים שיושמו בצבא ובתעשיה הביטחונית של ארה"ב. ב-2013 ישראל מעבירה לארה"ב מידע מודיעיני רב יותר מכל מדינות נאט"ו יחדיו

בשנות ה-50' היו יחסי ישראל-ארה"ב משולים לכביש חד-סטרי: ארה"ב נתנה וישראל קיבלה. ב-1952 נדחתה המלצת הרמטכ"ל האמריקני, בראדלי, לשדרג את ישראל לרמת בעלות הברית הבכירות כגון אירן וטורקיה.
ב-2013 אירן מהווה איום מרכזי על ארה"ב, טורקיה מנהלת מדיניות מוסלמית ולא מערבית, מצרים נחשפת כבלתי-יציבה ועוינת את ארה"ב, וסעודיה וירדן הפרו-אמריקניות (לפי שעה) חשופות להשלכות הצונאמי הערבי. ב-2013 מדגיש הרחוב הערבי הבוער את ישראל כבעלת הברית היחידה של ארה"ב שהיא יציבה, אמינה, יעילה, דמוקרטית וללא-תנאי, היכולה ונכונה להאריך את היד האסטרטגית המתקצרת של ארה"ב, כאשר האיומים מחריפים ורוסיה וסין מעמיקות חדירתן למזרח התיכון.
ב-2013 יחסי ישראל-ארה"ב משולים לכביש דו-סטרי לתועלת-הדדית, כאשר תרומת ישראל לאינטרסים אמריקניים הולכת וגדלה: הרחבת תשתית התעסוקה, המחקר, הפיתוח והייצוא בארה"ב; שירותי מעבדה בתנאי-קרב לתעשיות הביטחוניות בארה"ב; שדרוג תורות הלחימה ויכולות המודיעין, הלוחמה בטרור וביטחון הפנים של ארה"ב.
לדוגמה, למעלה מ-300 ענקיות הייטק מארה"ב פועלות בישראל וממנפות את המוח הישראלי לקידום מעמדן בתחרות העולמית. 55% מפיתוחי "היולט-פקארד" בוצעו בישראל. מרכזי הפיתוח של IBM רשמו למעלה מ-470 פטנטים, ובאוגוסט 2013 רכשה IBM את החברה הישראלית ה-13 שלה. "אינטל" חבה את יתרונה התחרותי לארבעה מרכזי פיתוח בישראל, מרכז הפיתוח הגדול ביותר של "מארוול" מחוץ לארה"ב ממוקם בישראל, ו"מיקרוסופט" רואה בישראל צינור מוביל של רעיונות חדשניים.
קידום ביטחוני
ישראל משתמשת במאות מערכות נשק של התעשיה האמריקנית, מעבירה ליצרנים לקחי קרב, שהובילו לאלפי שדרוגים (במטוסי אף-16, אף-15, ועוד), המשפרים את יתרונה התחרותי של ארה"ב, תורמים מיליארדי דולרים לכלכלה האמריקנית ומקדמים את ביטחונן הלאומי של ארה"ב וישראל.
תורות הלחימה של ישראל בטרור הפלשתיני מככבות בפורט לבנוורת' - מרכז החשיבה של הצבא האמריקני. יחידות עילית של המארינס מתאמנות בישראל בדרכן לאפגניסטן ונהנות מניסיון צה"ל בלוחמה בשטח בנוי, מטעני צד, מכוניות תופת וטרור מתאבדים. מפקדי משטרה מארה"ב מקבלים הכשרה בישראל בתחומי ביטחון פנים כגון זיהוי ופירוק חומרי נפץ. חילות האוויר של ישראל וארה"ב מקיימים תרגילים משותפים הממנפים את ניסיון הקרב הישראלי. לאחר מלחמת ששת הימים הגיעו ארצה 15 קצינים בכירים מארה"ב ללימוד לקחי המלחמה והנשק הסובייטי; לאחר מלחמת יום הכיפורים הגיעו ארצה 50 קצינים שהפיקו חמישה כרכים עבים של לקחים שיושמו בצבא ובתעשיה הביטחונית של ארה"ב. ב-2013 ישראל מעבירה לארה"ב מידע מודיעיני רב יותר מכל מדינות נאט"ו יחדיו.
ישראל מהווה מוצב-קדמי אמריקני כפי שהופגן במלחמת 1967 שטרפדה את הניסיון המצרי להפיל את המשטרים הערבים הפרו-אמריקניים במפרץ הפרסי. ב-1970 גרם כושר ההרתעה הישראלי לנסיגת הפלישה הסורית הפרו-סובייטית לירדן הפרו-אמריקנית. ב-1981 הרסה ישראל את הכור הגרעיני בעירק והסירה מעל סעודיה, ירדן וכווית הפרו-אמריקניות איום חיסולי. ב-2007 וב-2013/2012 הפציצה ישראל את הכור הגרעיני ומערכות נשק מתוחכמות בסוריה ומנעה תרחישים מסוכנים יותר במלחמת האזרחים שם.
בזכות ישראל
לדברי הגנרל הייג, שהיה מפקד נאט"ו ומזכיר המדינה האמריקני: "ישראל היא נושאת המטוסים האמריקנית הגדולה ביותר שאינה זקוקה לחיילים אמריקנים, עוגנת באזור חיוני לארה"ב ואי-אפשר להטביעה. אלמלא ישראל, היה על ארה"ב להציב באזור עוד נושאות מטוסים עם עשרות אלפי חיילים בעלות של כ-15 מיליארד דולרים, הנחסכים עקב קיומה של ישראל".
בניגוד לתובנה המקובלת, שיתוף הפעולה ישראל-ארה"ב נוסק למרות חילוקי דעות בנושא הפלשתיני. כמו-כן, ישראל אינה נתמכת סיוע-חוץ כמו פקיסטן, מצרים וירדן. היא בעלת-ברית בכירה ושותפה להשקעה אמריקנית בישראל, הנהנית מתשואה חסרת-תקדים, גבוהה מהשקעה בכל מדינה אחרת.

תאריך:  21/10/2013   |   עודכן:  21/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מיקרוסופט
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הכביש הדו-סטרי בין ירושלים לוושינגטון
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ביבי מקים מדינת אסלם נאצי כימי ל"ת
הג'יהאד מחייך  |  22/10/13 10:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לאה טרן
מוזיאון העיצוב בחולון מתכבד בתערוכת הכובעים המיוחדת של המעצב האגדי סטיבן ג'ונס    תסריט הסרט "דיאנה" רדוד ובו קלישאות לרוב; לא מעניין בעליל    המיצב 'קִפסול' של אילנה סלמה אורתר במוזיאון ת"א הוא ארכיון חי המורכב ממיכלי זיכרון עתידיים הגונזים, 'מְקפסלים', עבודות על נייר שנוצרו לאורך השנים
איילת נדיב
מחקרים מוכיחים כבר 30 שנה, שישנו קשר גומלין בין שעות שינה לירידה או עלייה במשקל    שעות שינה מועטות ושאינן איכותיות, נדודי שינה מסיבות כלשהן, גורמים להרעה בחילופי החומרים
עידן יוסף
שר התחבורה פורס את תוכניותיו לקידום התחבורה הציבורית, מבהיר שאינו רק שר הרכבות והכבישים, מפרט על תוכניותיו בעניין אוטובוסים רבי-קיבולת ונתיבי תחבורה ציבורית ומגלה מתי סוף-סוף תהיה הפעימה השלישית בגוש-דן
יואב יצחק
בעקבות החשיפות ב-News1 פנו כמה מלקוחותיו של עו"ד יוסי כהן אל הח"מ וביקשו מידע נוסף בשאלה האם נהג יוסי כהן להקליט שיחות עם לקוחותיו    כשקיבלו תשובה חיובית, הודיעו שיפנו למשרדו לקבל את ההקלטות ואת תיקיהם ולא יעבדו עימו    שרה ובנימין נתניהו, לימור לבנת ויורם גלובס חוששים גם הם שמא הוקלטו    עו"ד יוסי כהן ממשיך לשקר ללקוחות: עכשיו הוא מצהיר בפניהם על 14 עורכי דין במשרדו, בעוד שמשרדו מונה רק 6 עורכי דין, כולל הוא עצמו ובתו מיכל    המשך יבוא
אברהם בן-עזרא
המומחה עצמו קובע כיצד תיראה חוות דעתו מבחינת התוכן, והוא אמור לנהוג לפי מיטב שיקול דעתו. זו הסיבה להבדלים תהומיים בין חוות דעת שונות של מומחים שונים - אף באותו עניין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il