X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מישהו בפרקליטות העלים קלטת חיונית מחוקרו לשעבר של מוצטפא דיראני ועמד מאחורי תצהיר כוזב לבג"ץ. הפרקליטות אומרת שזה לא שי ניצן, שטיפל אז בנושאים ביטחוניים רגישים, אך מסרבת לומר מי כן
▪  ▪  ▪
ניצן. תחת אחריותו? [צילום: פלאש 90]
הצהרה כוזבת
"תצהיר זה לא כלל הצהרת אמת במקרה הטוב, ובמקרה הפחות טוב - הוא כלל הצהרה כוזבת, עובדה שהינה חמורה להפליא, מה עוד שמדובר בהתנהלות של המדינה בהליכים בפני בג"ץ... המדינה לא טענה כי מדובר בזיוף, ואם אכן מדובר בקלטת אותנטית, הרי שמדובר בהקלטה שנעשתה על-ידי המדינה עצמה, ומשכך, הכיצד לא ידעה על קיומה?? למדינה פתרונים. התנהלות זו מותירה תחושה קשה ובלתי נעימה, במיוחד משום שמדובר בהתנהלות המדינה כלפי רשויות החוק במדינה, והנני מצרה על כך עד מאוד"

מי בפרקליטות המדינה נושא באחריות להסתרת מידע אותו הורה בג"ץ לגלות ולמסירת דיווח כוזב של המדינה לבית המשפט העליון? מדוע הפרקליטות מסרבת לומר מי אחראי למחדל כבד זה, ורק מכחישה בתוקף שהיה זה עו"ד שי ניצן, אחד המועמדים המובילים לתפקיד פרקליט המדינה ומי שטיפל אז בעניינים ביטחוניים רגישים? ואולי היה זה מישהו הכפוף לניצן, ואז יש לבחון את מידת אחריותו הניהולית?
מדובר בפרשת "קפטן ג'ורג'", רב-סרן ביחידה 504 שתבע את המדינה בעקבות טיפולו במוצטפא דיראני. קפטן ג'ורג' הופקד על חקירתו של דיראני, בכיר בארגון אמל הלבנוני שנחטף בשנת 1998 כקלף מיקוח לשחרורו של הנווט רון ארד, ואשר שוחרר ב-2004 בעסקה עם חיזבאללה. בשנת 2000 הגיש דיראני תביעה נגד המדינה בטענה שעבר התעללות מינית ועינויים, בין היתר מידיו של קפטן ג'ורג'.
קפטן ג'ורג' פוטר בשל טענותיו של דיראני, הוא עתר לבג"ץ נגד פיטוריו וביקש להורות למדינה להמציא לו את כל ההקלטות של חקירות דיראני כדי שיוכל להוכיח את חפותו. בשנת 2006 מסרה לו המדינה 46 קלטות והצהירה בפני בג"ץ שאין ברשותה קלטות נוספות. קפטן ג'ורג' טען, כי נעלמה הקלטת החשובה ביותר - זו שתיעדה את החקירה בה כביכול איים על דיראני. אולם, לנוכח הצהרתה של הפרקליטות, הוא נאלץ למחוק את עתירתו.
"עובדה שהינה חמורה להפליא"
רק בשנת 2011 הצליח קפטן ג'ורג' להשיג את אותה קלטת, ובה אכן נשמע מפקד היחידה כשהוא המאיים על דיראני. לאור זאת הגיש קפטן ג'ורג תביעה נגד המדינה, אשר נדחתה בשל התיישנות וערעורו בנושא תלוי ועומד בפני בית המשפט העליון. בפסק הדין התייחסה שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, דליה גנות, להתנהלותה של המדינה בבג"ץ:
"תצהיר זה לא כלל הצהרת אמת במקרה הטוב, ובמקרה הפחות טוב - הוא כלל הצהרה כוזבת, עובדה שהינה חמורה להפליא, מה עוד שמדובר בהתנהלות של המדינה בהליכים בפני בג"ץ... המדינה לא טענה כי מדובר בזיוף, ואם אכן מדובר בקלטת אותנטית, הרי שמדובר בהקלטה שנעשתה על-ידי המדינה עצמה, ומשכך, הכיצד לא ידעה על קיומה?? למדינה פתרונים. התנהלות זו מותירה תחושה קשה ובלתי נעימה, במיוחד משום שמדובר בהתנהלות המדינה כלפי רשויות החוק במדינה, והנני מצרה על כך עד מאוד".
ניצן היה בשנת 2006 המשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים, ועסק בין היתר בנושאים ביטחוניים רגישים. כיום הוא משמש כמשנה ליועץ המשפטי לממשלה לתפקידים מיוחדים ונחשב למועמד המועדף על יהודה וינשטיין לתפקיד פרקליט המדינה. לאור זאת, עולה השאלה האם ועד כמה היה מעורב בהתנהלות פגומה זו של הפרקליטות.
"טענה שקרית וחסרת בסיס"
משרד המשפטים מסר בתגובה: "בזמנו, בעקבות טענות שהעלה דיראני בתביעה אזרחית שהגיש נגד המדינה, לפיהן בוצעו בו מעשי סדום על-ידי חיילים במהלך חקירתו, לרבות החוקר המכונה ג'ורג', החליט הפצ"ר, על דעת פרקליטת המדינה, לפתוח בחקירה פלילית, שנוהלה ע"י מצ"ח. במסגרת פעולתם, גורמי החקירה תפסו קלטות שתיעדו את חקירת דיראני, ובאף אחת מהן, לפי מה שנמסר מגורמי החקירה, לא תועדה חקירה פסולה.
"הקלטת ששודרה לראשונה בתוכנית 'עובדה' בחודש דצמבר 2011, בה תועדו איומים שהושמעו כלפי דיראני, לא נתפסה באותה חקירה. הפעם הראשונה שגורמי החקירה, אנשי הפרקליטות הצבאית ואנשי פרקליטות המדינה, נחשפו לקיומה של הקלטת הזו, היה בחודש דצמבר 2011, לאחר שידור הקלטת ברבים.
"הטענה שהועלתה בשאילתה, כאילו עו"ד ניצן הכיר כבר בשנת 2006 את הקלטת הזו, והורה או היה מעורב בהוראה להסתיר אותה מפני קפטן ג'ורג', או שהיה מעורב במתן תצהיר כוזב לבג"ץ, היא טענה שקרית וחסרת בסיס לחלוטין".
שתי הערות שלנו. האחת: דומה שהפרקליטות מתעלמת מפסק דינה של גנות, אשר לא קיבלה את הטענה כאילו המדינה לא ידעה על קיומה של הקלטת. השנייה: טוב תעשה הפרקליטות אם תחשוף ברבים מי כן היה מעורב בטיפול בנושא, ותמנע את מה שלשיטתה הוא "טענה שקרית וחסרת בסיס לחלוטין".

תאריך:  22/10/2013   |   עודכן:  22/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מי הסתיר ושיקר לבג"ץ?
תגובות  [ 18 ] מוצגות  [ 18 ]  כתוב תגובה 
1
למה קשה לי להשתחרר מההרגשה
עת"א  |  22/10/13 08:49
 
- היא טיפוסים אכזריים כמו ג׳ורג׳ ל"ת
התועיבה האמיתית  |  22/10/13 09:45
2
אם יְתחקרו את משה לדור
עידןסובול   |  22/10/13 09:56
 
- כנופיית מצהירי תצהירי-שקר
הנ"ל  |  22/10/13 10:38
3
לא ראיתי, לא שמעתי, לא אדבר. ל"ת
שלושת הקופים  |  22/10/13 09:58
4
רק משוב עם שיניים יבלום קריסה
יש שם שקרנים ?  |  22/10/13 09:58
5
שופטות בג"ץ "חיות" עם
שקרים  |  22/10/13 10:46
6
פשיסטים. חורבן לדמוקרטיה. ל"ת
jdt  |  22/10/13 12:49
7
שי ניצן היה תמיד "תכשיט"
שלא אמר אמת  |  22/10/13 12:50
8
ומי אחראי על ה- "מעלים" והשקרן
נתן דר  |  22/10/13 14:35
9
שי ניצן ודומיו, הם הרס מוסרי.
מדמוני אסף  |  23/10/13 05:26
10
בין כל המסמרים עובר חוסר אמון
עוד מסמר?  |  23/10/13 11:09
11
חובת עורך הדין שלא להטעות
ירון זכאי 1  |  23/10/13 11:27
12
תגובה
צנחן  |  23/10/13 14:47
 
- אני מבין את תחושתך
אורח  |  23/10/13 15:26
 
- תגובה
צנחן  |  24/10/13 02:21
13
זה לא שי ניצן
ניצנוש משכנתוש  |  23/10/13 19:41
14
הניצן הזה תועבה מושלמת. הביתה! ל"ת
קורצ'אק  |  23/10/13 20:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
דיוני המעצרים אצל דנה כהן-לקח, בבית משפט השלום בירושלים, אומנם מזכירים לעיתים בזאר טורקי, אך התוצאה היא איזון בין האינטרס הציבורי לבין הצבת תנאים שהעצורים יוכלו לעמוד בהם
יוסף כהן אלרן
"בין המיתרים", ספר שיריה הראשון של גברת מרקמן, מציף בין דפיו את התת-חרדה המוסווית הזאת, ואולי לאו-דווקא החורף או החשיכה לכשעצמם הם אלה שמעוררים בה את אותן התחושות
קרן נוימן
שילוב של צבעים חמים על כל הגוונים יחזק ויתמוך בבית וביושביו, הקשר של חום לאימא אדמה עוזר לתחושה התומכת שהעולם הסובב אותנו יכול לספק לנו ואת האנרגיה והכוח להמשיך ולהתקדם
ד"ר מוניקה אלמן
הגעת להחלטה ומבחינתך, הגיע הזמן לחזור לגוף נטול שומנים, הקעקוע כבר מיותר והקמטים שניבטים מהמראה הובילו אותך לשלב הטיפול    מה כדאי לברר טרם הטיפול וכיצד נחליט לאיזה רופא לפנות?
בלפור חקק
סיפור מצוקתו של שבוי, קְצין חיל הים המצרי, שהיה מפקד בסיס חיל הים במַארסָה מַטרוּךְ, שאשתו הייתה בחודשי הריונה האחרונים ושלא הסתיר ממני את עצבונו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il