X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
עדויות אילמות שנותרו ברחוב רבי עקיבא בבני ברק מלמדות על מערכת בחירות יצרית ורוויית אלימות מילולית, אשר הגיעה לשיאה באיום שבכותרת. רבנים חיים ומתים גויסו למערכה, שהותירה הרהורים נוגים על מי שמתיימרים לשאת את דגל התורה והמעשים הטובים
▪  ▪  ▪
פסקי הלכה סותרים: למי להצביע?

ביום שאחרי הבחירות לרשויות המקומיות, רחוב רבי עקיבא בבני ברק מכוסה באלפי ניירות של המחנות היריבים - עדות אילמת למערכת בחירות יצרית ורוויית אלימות מילולית, שהתחמקה מן המכ"ם של התקשורת החילונית. הנה כמה דוגמאות, המשקפות כנראה רק את קצה הקרחון של מה שהתחולל בריכוזים החרדיים - והמעוררות הרהורים נוגים על מי שמתיימרים להיות נושאי הדגל של התורה, המצוות והמעשים הטובים.

"פן תיספו"

נייר קטן ועליו תמונה של תינוק בוכה פונה ל"אמא יקרה" ומזכיר לה שהיא "שופכת דמעות בתפילה" שהילדים יהיו בריאים ושלמים. "את ניגשת כרגע להצביע, אבל הפתק הזה עלול להיות משחק באש!" - מגיעה האזהרה הראשונה.
בשמו של הרב חיים קנייבסקי, ממשיך העלון, את מבטיחה לילדים "המפוחדים ממלחמה עם סוריה, מפיגועים או ערבים" שבבני ברק לא יקרה כלום. כעת הרב קנייבסקי מזהיר: "מי שמצביע לרשימה שנגד הרב שטיינמן הוא מבזה תלמיד חכם שאין לו חלק לעולם הבא, אין רפואה למכתו וצריך להתרחק מהם פן תיספו בכל אשר להם חס ושלום!!!".
זהו איום במוות, חד וחלק. לא רק שהמילה "תיספו" משמעותה "תמותו", אלא גם ההקשר בו היא מופיעה נועד לאיים בצורה הברוטלית ביותר. זהו סירוס של הפסוק "ואל תגעו בכל אשר להם פן תיספו בכל חטאתם" שנאמר רגע לפני שהאדמה פצתה את פיה ובלעה את קרח ודעתו.
אם היה ספק שמישהי לא תבין את האיום, העלון ממשיך: "את כאמא מבינה את המשמעות. את מלווה אותם יום יום בחיבוק חם ובתפילה שרק יחזרו הביתה בשלום. את מבינה את המשמעות של קפידא ברורה של גדול הדור". ואז, בתוך רקע שחור: "יש לך ילדים... שרק יהיו בריאים בס"ד. בשבילם!!!" - בסגנון המזכיר אזהרות של העולם התחתון.
העלון הזה, אולי החמור ביותר שניתן להעלות על הדעת, אינו חתום. אבל לא צריך להיות שרלוק הולמס כדי לדעת מי הפיץ אותו. "הרשימה שנגד הרב שטיינמן" היא הרשימה המזוהה עם הרב שמואל אויערבך ואשר התמודדה נגד יהדות התורה. חוץ מזה, עלון נפרד ציטט במלואו את מכתבו של הרב קנייבסקי, אשר גם הבטיח ש"כל המצביעים לרשימת ג' יתברכו ברוחניות ובגשמיות בבָנֵי חַיֵי ומזונֵי". במילים אחרות: מי שלא מצביעה בעד אגודת ישראל - מסתכנת בכך שילדיה ימותו.

"פרסומי זדון"

הקירות במרכז בני ברק כוסו ביום הבחירות במודעות של אגודת ישראל, היוצאות נגד "זיוף נורא" של מכתב בכתב ידו של הרב חיים קנייבסקי. המודעות לא אומרות מה נכתב שם, אך לא צריך להתאמץ יותר מדי כדי לדעת זאת. עלונים קטנים בחתימתו של ראש ישיבת מיר, הרב אליעזר יהודה פינקל, מבארים.
הרב פינקל התבקש בידי הרב קנייבסקי "לפרסם בשמו שכל פרסומי זדון שכתבו בשמו כאילו חזר בו מדעתו בשקר יסודם. אוי לנו שכך עלתה בימינו. וחוב גדול לציית לדברי מאורי הדור שליט"א לפעול ולהצביע עבור רשימת יהדות התורה שסימנה ג' ולראשות העיר מר משה ליאון, ואין להימנע מזה בשום אופן, והיזהרו מלהיסחף בוויכוחים ויעשה המוטל עליו ויחזור לתלמודו".
למרות שהרב קנייבסקי הוא בני-ברקי, הוא הביע דעה על הבחירות בירושלים ונתן את תמיכתו למשה ליאון, מה שלא סייע לו לנצח. מכל מקום, המכתבים והשמועות סביב הנושא מאפיינים גם הם את האינטנסיביות של הבחירות במגזר החרדי ואת האופי שלבש המאבק.

"חובה גמורה"

מובן שתומכיו של הרב שמואל אויערבך לא הותירו את הזירה פנויה ליריביהם, אם כי את הפרסומים שלהם כמעט ולא ניתן לראות בבני ברק. עלון קטן נוסף, שבראשו תמונה של הרב אויערבך, קורא להצביע בעד רשימת "בני תורה" בירושלים, בני ברק ומודיעין עילית. הרב אויערבך מתייחס במפורש לסיבת הקמתה של הרשימה: "אחים תועים הרימו יד על כל הקדוש לנו, על הישיבות הקדושות לב ליבו של עם ישראל ועל החינוך הטהור ועל כל הדרך המסורה לנו מרבותינו מצוקי ארץ" - דהיינו: סוגיית גיוס בחורי הישיבות.
כל מטרתה של הרשימה, ממשיך הרב אויערבך, היא "להעמיד התורה על תילה כדרך רבותינו וכל הנהגתה מיסודה על-פי דעת תורה". לכן "בוודאי חובה גמורה על כל אחד ואחד לעשות יותר מכדי יכולתו" להצלחתה. ככל שיהיו לרשימת "בני תורה" יותר מצביעים, מדגיש הרב אויערבך, "יראו שיש ציבור גדול של בני תורה אשר לא ייכנעו ולא יוותרו ולא יתפשרו על קוצו של יו"ד בעניינים שהם יסוד וקיום היהדות, לעמוד על המשמר במסירות נפש".
שתי הערות בשולי הדברים. האחת: מכלל הן אתה שומע לאו - אם "בני תורה" קמה לצורך מאבק זה, יש להבין שלדעת מקימיה אין לסמוך על יהדות התורה שתעשה זאת, מה שמסביר את עוצמת המאבק ביניהן. השנייה: אם שניים מגדולי הדור חלוקים בשאלה במי יש לבחור, חייבים להגיע למסקנה שאין בזה הלכה ודעת תורה.

"להודות למרן"

רבנים מן העולם הזה ומעולם שכולו טוב גויסו לקמפיין. בראשם עומד, באופן צפוי, הרב עובדיה יוסף. ש"ס פיזרה ברחבי בני ברק מודעות ובהן תמונתו וקראה: "היום זה הזמן להודות למרן". מודעות אחרות כללו פסק הלכה, שניתן בחודש שעבר, ובו מורה הרב עובדיה להצביע בעד ש"ס. האם אכן נתן אותו שבועות אחדים לפני פטירתו - זו שאלה שעליה כנראה לא יינתן מענה.
עלון אחר פרט על הרגש ותקף את הרשימה המתחרה שסימנה היה קץ ואשר האשימה את נציגי ש"ס בעיריית בני ברק במעשים פסולים. הכותב האנונימי מספר, שבשבוע שעבר נכנס לקברו של הרב עובדיה "וכך רצות לי המחשבות... כי בגלל שאני כועס על אנשים מסוימים, אני אצער אותך מרן. וכי אני אבגוד בתנועה שאתה הקמת בעשר אצבעותיך ומסרת נפשך עליה, ואני לא אשמע לפסיקותיך?! וכי אני אהיה שותף למפלגה של אנשים שרוצים לפלג את הציבור הזה שעל זה אתה מרן מסרת את נפשך לאחד את כולנו, מסרת על נפשך בשבילנו.
"וכי בשביל הדמיונות של חברי המתמודדים (קץ) אני יותר לא אגיע להתפלל על קברך, ואיך אני אהיה מסוגל ללמוד לעילוי נשמתך הטהורה והקדושה, איך אני אדליק נר... אני כל כך מתבייש". והמסקנה ברורה: "החלטתי ש"ס בלי להרהר אחריה".
גם בציבור החרדי האשכנזי גייסו רבנים מעולם האמת. הרב שמואל אויערבך הסתמך על הרב אלעזר מנחם שך, אשר אמר עליו: "אין להרהר אחר דבריו". ביהדות התורה לא נותרו חייבים והזכירו, שהרב אליעזר שטיינמן "זכה והעמיד את פעולותו של מרן הגראמ"מ [הגאון ר' אלעזר מנחם מן] שך זצוק"ל על מתכונתה, באופן שבני התורה יכולים כבר לשקוד על תורתם באין מפריע". ושוב - איום חריף ביותר: "קבוצה זו שייכת למה שאמרו חז"ל 'למה נתחייבו נדב ואביהוא מיתה - על שהורו הלכה בפני רבם'".

תאריך:  23/10/2013   |   עודכן:  23/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הילדים ימותו אם לא תצביעי ג'
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
חסידים שוטים
אוונגארד  |  23/10/13 23:33
2
חסידי בג"ץ אינם שונים
כנניהו המיסר  |  24/10/13 00:37
 
- איזה חושך !!!
דין וחשבון  |  24/10/13 07:58
3
מסכים נחרצות עם 2 התגובות לעיל ל"ת
ער אחיאונן  |  24/10/13 02:05
4
"גדולי ישראל" מתבררים כגמדים
שוחר-שלום  |  24/10/13 09:02
5
איתמר, אתה עתונאי מוכשר ביותר
שפינוזה  |  25/10/13 14:50
6
אם זה נכון=זה מזעזע=והפושעים ח
קורןנאוה טבריה  |  27/10/13 04:26
7
ג
לוי  |  27/10/13 08:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות - רשויות מקומיות
יצחק דנון
טוען כי הלה הכפישו במסגרת פרסום בעיתון "עובדה" על-מנת לפגוע במעמדו כראש העיר ובסיכוייו להיבחר לקדנציה נוספת
רפי לאופרט
כאשר מניחים לפני הציבור סוגיה הטעונה הכרעה קונקרטית, וברור לציבור שהחלטתו תהיה פסיקה מחייבת בסוגיה האמורה, הוא מתערב, יוצא להצביע ומציג עמדה    כשיש רוב ברור, התוצאה מראה זאת וכשקיימת מחלוקת חוצת-מחנות, גם אז הדבר משתקף היטב בתוצאה
יצחק דנון
שמעון גפסו שנבחר שוב לתפקידו תובע מחבר מועצת העיר לפצות אותו בטענה להוצאת דיבתו רעה באתרי האינטרנט, בין היתר על-מנת לפגוע בסיכוייו להיבחר לקדנציה נוספת
איתמר לוין
האם מי שמואשם בשחיתות יכול לעמוד בראש עירייה? מצד אחד, הוא עדיין חף מפשע. מצד שני, יש עניין של הגינות ויושרה. הפתרון הוא ביצירת תפקיד של שופט חוקר, אשר יוכל להכריע בזמן אמת מי יכול להיבחר ומי צריך להתפטר - הן בשלטון המרכזי והן בשלטון המקומי
ליאורה קוזלובסקי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il