X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
כבספריו האחרונים של פיליפ רות, גם בספרו החדש, "מפלה", יש לגיבור המזדקן אהובה צעירה. רות הוא אמן גדול בתיאור התשוקה וההתלהבות של הגבר המבוגר ברומן האהבים החדש שלו
▪  ▪  ▪
"מפלה" / פיליפ רות

אני אוהבת לקרוא את פיליפ רות. סופר שנון, רהוט, ציני וקולח עם מעיין סיפורים מרתק שקשה לעזוב את הקריאה בהם עד לסיום. אני לא היחידה. יש מיליונים שקונים וקוראים את ספריו מזה ארבעים וחמש שנה. פיליפ רות נולד ב-1933 בניוארק, ניו ג'רסי, למשפחה יהודית שהגיעה מגליציה. הוא יהודי אמריקני, סופר שלא יורד מהכותרות, מקושר, מקבל כל פרס אפשרי פרט לפרס נובל וחלק מ-35 ספריו שימשו סיפור לסרטים הוליוודיים.
בין פרטי הביוגרפיה שלו: גירושיו הסוערים מהשחקנית קלייר בלום שאף כתבה ספר על חייהם המשותפים, סיפרה על בעליה ומאהביה; בין האחרים: רוד שטייגר, ריצ'ארד ברטון ולורנס אוליבייה; ויצרה דמות ספרותית של פיליפ רות שלא החמיאה לו בלשון המעטה, כגבר וכאדם. כנקמה, כתב רות ספר על דמותה של גרושתו בשם "נישאתי לקומוניסט", שזכה להצלחה כמו רוב ספריו.
ספרו השני שיצא לאור ב-1969 "מה מעיק על פורטנוי", הפך אותו לסופר ידוע בכל העולם, ספרו תורגם לעשרות שפות והמכירות של הספר הפכו אותו לאיש אמיד. הספר, שתיאר את ייסוריו של מתבגר הנמצא ביחסים מעורערים עם הוריו, הפך לסקנדל בשל תיאורים "נועזים" בתחום המיני הקשור לנער מתבגר. הספר "מה מעיק על פורטנוי" נמכר בחודש הראשון להופעתו, בסוף שנות השישים, ב-350 אלף עותקים.
כפי שרק פיליפ רות יודע לתאר
החל משנת 2000 כתב פיליפ רות כשישה ספרים שהגיבור בהם הוא גבר מזדקן או זקן, מתייסר בפחדים מהמוות וממחלות. כל גיבוריו הם בעלי קריירות מצליחות בתחומי הספרות, האקדמיה והתיאטרון, כל אחד מהם מנהל מערכות יחסים עם נשים צעירות ממנו בהרבה. כל ספר הוא קינה על הזיקנה ומכאוביה וכשליה. הספר האחרון, "מפלה", שיצא בהוצאת כנרת זמורה ביתן (ההוצאה לאור של רוב ספרי רות בעברית בתרגום מעולה של אמיר צוקרמן), הוא ספר שנכתב בשנת 2009, שהגיבור בו הוא שחקן תיאטרון רב-תהילה, שביצע תפקידים קלאסיים מהטובים יותר, נערץ על הקהל, שחש בגיל מתקדם כי הוא "מאבד את זה" ובכמה הצגות עוקבות לא מצליח להגיד את הטקסט ומאבד את התחושה, את הזיכרון ואת האנרגיה שלו כשחקן. הטרגדיה מתוארת במישור האישי ובמישור המקצועי. הבמה שהייתה ציר חייו ומקור הכבוד והקיום שלו, הופכת למקום מלא אימה שהוא חייב להתנתק ממנו.
כרגיל בספריו האחרונים, לכל גיבור מזדקן יש אהובה צעירה. גם במקרה הזה, השחקן, שמחשבות אובדניות מתרוצצות במוחו והפסימיות לופתת אותו, פוגש אישה צעירה ממנו ב-25 שנה שניהלה עד אותה תקופה בחייה זוגיות לסבית על כל הכרוך בה. הצעירה, שהיא בתם של מכרים של השחקן, "מנסה" יחסים עם גבר, במקרה זה הגבר המזדקן, חבר של הוריה. פיליפ רות הוא אמן גדול בתיאור התשוקה וההתלהבות של הגבר המבוגר ברומן האהבים החדש שלו. הרומן ממלא את נפשו וזמנו, כאשר בין השאר יש לו הזדמנות לעצב את האישה מחדש (לפחות מבחינה חיצונית) לפי טעמו. ההמשך הוא כצפוי. שום "הפי-אנד" לא מתרחש בספר "מפלה".
פיליפ רות בן השמונים, הודיע לאחרונה כי פרש מכתיבה. האיש תאב הכתיבה (שבשנים האחרונות כתב בעמידה בגלל כאבי הגב שלו) החליט שזהו. קוראיו והוצאת הספרים שמוציאה את ספריו בארה"ב, מקווים שיצר הכתיבה יגבר על החלטתו. בינתיים יש לפחות עוד ספר אחד, אחרי "מפלה", שלא תורגם לעברית. אוהבי ספריו מחכים.

תאריך:  24/10/2013   |   עודכן:  24/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אחד זקן ואהובתו הצעירה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כתב בעמידה בגלל כאבי גב
לדעתי לא   |  27/10/13 13:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנחם רהט
סיפור רכישת מערת המכפלה בכסף מלא, מקפל בתוכו מסר לדורות: לא די בבעלות, אם זו אינה ממומשת בפועל    בצל המערה טבחו ערביי חברון ב-1929 עשרות יהודים תמימים, חסרי מגן, עוד בטרם צצו שאלות 'אכיבוש', הפליטים וההתנחלויות    מתי החלה האיבה האיסלאמיסטית?
גילעד ושדי
גישור במשפחה הינו אחד ההליכים המוכחים כמוצלחים ביותר לפתרון סכסוכים או קונפליקטים בין בני זוג בפרט ובמשפחה ככלל
ראובן לייב
מסעדת "שיזן בר" הכשרה שבמלון "דניאל" בהרצליה פיתוח מציעה, אומנם, לאורחיה תפריט עסקי מגוון, באווירה אינטימית קסומה, אבל זקוקה לעצמאות קולינרית משלה, ללא כל תלות במלון
אפרת אהרוני
גם מי שמתלונן על מחירי הירקות הגבוהים, מתקשה לוותר על סלט טרי    "גלובס" בודק איך אפשר לשלם פחות על ירקות, ומי גורף את הרווחים ממחיריהם הגבוהים    וגם: קונים ירקות אורגניים? בקרוב תוכלו לדעת שהם אכן כאלה
עליס בליטנטל
את האמת מסתירים רבים במעטה של הצגה, העמדת פנים והחצנת אישיות לא אמיתית    הדרמה הקומית של ביל מנהוף, "הינשוף והחתלתולה" בתיאטרון הספריה, מעמידה שני צעירים בסיטואציות נעימות יותר או פחות, גורמת להתלקחות ולהדגשת הסתרת ה"אני"    אך הסוף מלא הפתעות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il