X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
לגברים הישראלים יש הרגלי תזונה שונים לחלוטין מאשר לנשים גברים נוטים לאכול ארוחות גדולות ועשירות יותר, ממעטים לנשנש, נשים לעיתים מוותרות על ארוחות אך מנשנשות כל היום, גברים אוהבים לאכול מזונות עשירים בחלבונים במיוחד כמויות של בשרים
▪  ▪  ▪
מי מתמיד יותר? [צילום: פלאש 90]

בספרות המקצועית המשווה בין דיאטות הרזייה שוות ערך מבחינה קלורית, אך עשירות בחלבון לעומת עשירות בפחמימות, נמצא כי מבחינת הירידה במשקל - אין הבדל. מבחינת השובע יש יתרון לדיאטה עשירה בחלבון בשל מיעוט הפחמימות. יש גם פחות תנגודת לאינסולין המשפיעה על תחושת השובע לאורך זמן.
לגברים הישראלים יש הרגלי תזונה שונים לחלוטין מאשר לנשים. גברים נוטים לאכול ארוחות גדולות ועשירות יותר, ממעטים לנשנש, נשים לעיתים מוותרות על ארוחות, אך מנשנשות כל היום, גברים אוהבים לאכול מזונות עשירים בחלבונים, במיוחד כמויות של בשרים, נשים מעדיפות מזונות עשירים בפחמימות כגון: מוצרי חלב, עוגיות, פסטות וכדומה.
גברים נוטים לוותר על ארוחת הבוקר ובאופן כללי לדחות את מרבית האכילה לשעות הצהרים והערב. לעומתם, הנשים שמפזרות את תזונתן במהלך היום ואוכלות לעיתים קרובות יותר.
ההבדלים בין נשים וגברים הם רבים ומגוונים וגם כשמגיעים לדיאטה, אין אחידות בין המינים. במקרה הזה לגברים יש יתרון מעורר קנאה. הם ישילו מעליהם את הקילוגרמים המיותרים במהירות יותר. הסיבות לירידה המהירה יותר במשקל הן: ככל שיש יותר שרירים בגוף, כך גם שורפים יותר אנרגיה (אפילו אם באותו יום ישבנו במנוחה ולא ביצענו שום פעילות גופנית).
חילוף החומרים המהיר שיש לגברים נובע מכך שאחוז השרירים בגוף גבוה יותר אצל הגבר. אצל הנשים, למרבה הצער, אחוז השומן גבוה יותר. אחת הסיבות לכך שהשומן נחוץ למטרת כניסה להריון וקיום תקין של הריון.
הבדל נוסף בין נשים וגברים שתורם לקצב שונה של הפחתה במשקל, הוא מיקום שונה של תאי השומן. אצל הגברים, תאי השומן ממוקמים באזור הבטן וקל יותר להשיל שומן מאזור זה.
החומר שמשפיע על מרכז השובע במוח נקרא סרטונין. הוא גורם לתחושת רגיעה, להפחתת התיאבון, להגברת הרצון לדברים מתוקים ופחמימות. מחקרים העלו, שישנו קשר בין רמות הסרטונין לבין הורמון האסטרוגן בגוף, לכן ישנה התגברות של החשק לדברים מתוקים לפני המחזור החודשי של האישה שנובע משינויים ברמות האסטרוגן והסרטונין.
בתקופה שלפני המחזור, ישנן נשים המוצאות את עצמן בבולמוס של אכילה מכל הבא ליד ואז העלייה במשקל היא בלתי נמנעת. הפתרון הוא הגברת הפעילות הגופנית בימים שלפני המחזור החודשי. כמו-כן, היא מונעת עצבנות, תורמת לבזבוז רב יותר של קלוריות ולהחשת ההפחתה במשקל.
דיאטת הפחמימות המבוססת על תפריט עם כמות חלבונים נמוכה מאוד ולעומת זאת הרבה פסטה, לחם וגם דברים מתוקים, עשויה להוביל לעלייה ברמות הסרטונין במוח, ולכן גם להפחית את התאווה לדברים מתוקים ולפחמימות, תוך כדי הפחתת בולמוסי האכילה ויצירת תחושת רוגע.
ישנם הבדלים בין נשים וגברים, בין רזים ושמנים, מבחינת רמות הסרטונין. נמצא שרמת הסרטונין יותר נמוכה בנשים מאצל גברים ובשמנים יותר נמוכה מברזים, לכן נשים ושמנים חשים אותה משיכה לפחמימות ולמתוק. עובדה זו מחזקת את הטיעון שדיאטת חלבונים מתאימה יותר לגברים מלנשים. מזון עתיר בחלבונים, מסייע לאיזון השומנים בדם ומספק לגוף חומרים תזונתיים חשובים רבים.
מזון עתיר חלבונים יוצר תחושת שובע ארוכה יותר - אכילה של מזונות עתירי חלבון מונעת התקפי רעב. בגלל תחושת השובע שהם מקנים, תרגישו מלאים במשך זמן רב יותר, ולכן יהיה קל יותר לדבוק בדיאטה עתירת חלבונים ולא יתחשק לכם כל הזמן לצלול אל תוך קופסת העוגיות. ברוב המקרים, דיאטה שמותאמת לאישה, מכילה מעט מדי קלוריות עבור גבר. גברים צריכים בדרך-כלל דיאטה שמכילה מעט יותר קלוריות, יותר חלבון וגם מעט יותר ויטמינים ומינרלים מסוימים.

הכותבת היא דיאטנית קלינית ברשת סטודיו C
תאריך:  27/10/2013   |   עודכן:  27/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
הזנות היא, עדיין, המקור הדומיננטי לתחלואה בארץ, וזו פורחת באחרונה בבתי הבושת הרבים הצצים חדשות לבקרים בפינות-רחוב ושאינם מצויים בפיקוח רפואי
יואב יצחק
עו"ד יוסי כהן משתמש בפרסומיו בתואר דוקטור ומטעה בכך את לקוחותיו וגורמים נוספים    כהן אומנם קיבל תואר דוקטור מאוניברסיטת ניו-פורט בקליפורניה, אך אין מדובר בתואר המוכר לצורך עבודתו בישראל    לגישת משרד החינוך בישראל, כפי שנמסרה ל-News1: "האוניברסיטה אינה מוכרת בארה"ב ותאריה אינם מוערכים כשקילים לתארים אקדמיים ישראלים..."    המשך יבוא
אריה אבנרי
כיצד עלה בידי עו"ד אורי מסר שהיה שותפו העסקי של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ובידי עובד יחזקאל ששימש כעוזרו האישי להתחמק עד כה מהעמדה לדין
אלעזר לוין
המנכ"ל בת ה-50 עומדת בראש "אחוזת פולג", לכאורה בית דיור מוגן, אך למעשה שכונת קוטג'ים    1.9 מיליון שקל כדי להיכנס, עם שחיקה של עד כמעט 40%    בין הדיירים - עורכי דין, רופאים ופסיכולוג    להרים בשבת כוס יין עם הדיירים
טובה ספרא
אביגדור ליברמן יישאר בפוליטיקה הישראלית לעוד הרבה שנים    השפעת המרקורי בנסיגה על תהליך בחירת הנגיד/ה - שיעור מעניין    הליקויים שחשפו את המבוכה של הנשיא אובמה    לפנינו תקופה שבה ניחשף לאמוציות סוערות שישפיעו גם ברמה הבינלאומית    תחזית אסטרולוגית שבועית: 1.11.13-25.10.13
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il