X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
אסופת דברים שרשמתי לעצמי ולאחרים בתקופת השלושים לרב עובדיה יוסף
▪  ▪  ▪
בשיפולי גלימתו [צילום: AP]
סטירות
הסטירות של הרב עובדיה לפעמים כאבו. אבל כשאין סטירות כואב הרבה יותר.

1. לפני שהרב עובדיה נפטר, היו אנשים שקיבלו על עצמם לתרום שנים לרפואתו (אני תרמתי את 1986), אבל זה לא ממש עזר, ולא בגלל הקמיע מבחירות 99' שהשסניקים שכחו לשים לו ליד הראש.
2. גם הרב עצמו חזה שיחיה עוד 15 שנים. לא מאמינים? בבקשה: "וגם אני אומר לכם אתם רואים זקן שלי לבן, חושבים שאני תכף יילך מהעולם. לאאאא, מבטיח לכם: עשרים שנה אני אהיה למענכם. עשרים שנה" [הרב עובדיה יוסף בדרשה למוצאי שבת, 15.12.2007].
3. חכם עובדיה. פנומן. ענק שבענקים שהוריש עושר רוחני אדיר לדורות הבאים. רק חבל שהשאיר אותנו עם גמדים שהופכים את תורתו לעבודת אלילים.
4. שסניקים שברו את האייפון כדי שהרב עובדיה יתרפא. בסוף גם איבדו את האייפון וגם איבדו את הרב. על זה נאמר "יצא קרח מכאן ומכאן".
5. ציטוט מרדיו ללא הפסקה: מבול הטלפונים והמסרונים תפס את יוסי שריד מיד עם פרסום המאמר נגד הרב עובדיה יוסף ביום שישי האחרון, ולדבריו, ניחם את עצמו שעם כניסת השבת יחזור מן הסתם השקט לקדמותו. "קיבלתי מאות טלפונים ומאות SMS, חלקם היו בסדר גמור וחלקם הזכירו לאימא שלי את המקצוע העתיק שלה וגם איחלו לי כל מיני מיתות משונות. זה נראה לי די לגיטימי", הוסיף שריד, "שאנשים תובעים את עלבון מורם ורבם, אבל תהיתי לעצמי איך יכול להיות שיש כל כך הרבה מסרונים, הרי הם ניפצו שם את כל הטלפונים הסלולריים למען הצלת חייו של המרן...?"
6. רוצים להנציח? בבקשה. אבל כביש סואן על שם רב גדול שיסעו בו בשבת? כי אם זו כן הנצחה - זה כנראה אומר שאני יכול לקרוא לאייפון שלי ע"ש הרב. לייסד על שמו של הרב שיעור תורה במשרד התחבורה היה הנצחה הולמת יותר שמן הסתם הייתה גורמת לעילוי נשמתו.
7. יש טעויות ושקרים שאם חוזרים עליהם כמה פעמים הם הופכים לאמת היסטורית. כזה הוא למשל השקר על 800 אלף משתתפים בלוויה. בפועל היו לכל היותר 450 אלף, ואף על-פי כן - הלוויה הכי גדולה בישראל.
8. בחייו קבעו בני ביתו של הרב עובדיה מי ייכנס ומי יישאר בחוץ. על אפם וחמתם, עכשיו הוא מקבל את כולם.
9. על קבלת הפנים שנערכה לו בגן-עדן, את מי פגש ומה נאמר לו שם, היו שהכבירו תיאורים. אבל איש לא הקליט ואיש לא צילם (ולא בגלל שאסור להביא למעלה אייפונים). מי שמביא דיווחים מגן-עדן הוא סתם שרלטן. ביהדות קוראים לזה "אונאת דברים".
10. מרן ולא מרן. כלומר, מורנו. אבל מה לעשות שהיחיד שנקרא מרן הוא רבי יוסף קארו, בגלל שנסמך על-ידי 200 רבנים. אומנם החזון אי"ש קרא לרב קוק מרן, אבל צריך עיון אם מביאים ראיה מאשכנזים... על כל פנים. בכל הכבוד, ויש המון כבוד, גם אם 200,000 שסניקים יקראו למנהיג שלהם מרן, עבורי ועבור רבים הוא יישאר הרב עובדיה יוסף.
11. עצרת השבעה לזכרו של הרב עובדיה יוסף הסתיימה באשכבה של רב ספרדי. הנוסח משום מה היה אשכנזי. כך מחזירים עטרה ליושנה?
12. קודם לעצרת, דובר המשטרה למגזר החרדי שבתי גרברצ'יק התראיין ברדיו קול ברמה ונשאל כמה אמורים להגיע. הוא השיב שהמשטרה אינה יכולה להעריך לפני האירוע, אבל מהמארגנים נמסר לה שצפויים להגיע כמה עשרות אלפי בני אדם, שמספרם עשוי להגיע ל-100 אלף. זה כמובן לא מנע מקריין החדשות לדווח במהדורה על כך שהמשטרה נערכת להגעתם של מאות אלפי בני אדם.
13. רבות דובר על הניצול הציני שנעשה במערכת הבחירות לרשויות והשימוש לשווא בשמו של הרב עובדיה, כאילו הוא מסתכל עליך בקלפי כדי לראות אם הצבעת שס. אז בשביל אלה הנה ציטוט מפיו של הרב: "מורי ורבותי, בשעה שאדם מצביע אין אף אחד רואה אותו. רק הקדוש ברוך הוא".

תאריך:  04/11/2013   |   עודכן:  04/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
30 לרב עובדיה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
הרב עובדיה ברא סוס טרויאני
המשפט המדוייק  |  5/11/13 02:10
2
זלזול מתוך קנאה???
שינשין  |  5/11/13 11:41
3
מי אתה שתדבר סרה?
המוכיח  |  5/11/13 12:42
4
מח
ממממצ  |  15/11/13 06:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פטירת הרב עובדיה
יוסף קנדלקר
בטור זה אביא חלק מתוך ההקדמה והסיכום לעבודת סמינר על אודות פסיקת הרב יוסף זצ"ל שנכתבה והוגשה בשנת 2006    טור זה תכננתי להוציא כבר בעבר לקראת אירועים אחרים הנוגעים לרב עובדיה, אך לצערי הדבר לא התאפשר, ואני מוציא אותו לקראת פקודת השלושים של הרב
משה יונתן
עבור חלק ניכר בעם היהודי, המאפיין והמגדיר של היותם יהודים הוא התורה. ואין זה משנה כמה הם שומרים עליה. כמו בן שמכיר את הוריו, גם אם אינו מדבר איתם
איתן קלינסקי
מי שכורך את קדושת הרב עובדיה יוסף עם מחויבות להצביע רק בעד משה ליאון ולא בעד ניר ברקת לראשות עיריית ירושלים עושה מעשה פגאני
דרור אידר
א"ב יהושע הכביר מילים ב"ליברסיון" הצרפתי על "הנזק שנגרם" מהלווייתו של הרב עובדיה יוסף    אלא שרצונו "לחלן" נכסי צאן ברזל של היהדות והישראליות, עלה לו ב"גול עצמי" של שטחיות
עמי דור-און
בפעם הראשונה בתולדותיה ניצבה ישראל במסע הלוויה המדהים של הרב עובדיה יוסף אל מול מראה שהציגה תמונת מציאות המוכיחה באופן הברור ביותר, כי בישראל חיים שני עמים יהודים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il