X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
"מקימי" היא סדרה מכאיבה ומטלטלת. היא לא נועדה לשעשע והטקסטים הנשגבים מעניקים לה את ההוד והופכים אותה למה שהיא - יצירה טלוויזיונית יוצאת דופן
▪  ▪  ▪
מקימי. השאלות נשאלו במלוא העוצמה, אבל עדיין אין תשובות [צילום: מן הטלוויזיה]
לא תוכנית בידור
ב"מקימי" אין בידור והיא אינה מצועצעת. להפך, היא כבדה ורצינית, וכמעט שאינה מעלה חיוך. היא אינה מנסה לפזר את דעתם של הצופים אלא מובילה אותם בצעדים מדודים. השיח בין הדמויות עשיר במיוחד. לאוזני הצופה מן הצד זה עלול להישמע רדוד, אבל האזנה בין השורות מגלה עומק תסריטאי מדויק.

ספק אם דרמות כמו "מקימי", על-פי ספרה של נועה ירון-דיין, יכולות לשרוד בפריים טיים של ערוץ 2. יש בסדרה החדשה הזו משהו ממכר. היא נוגעת בעצבים רגישים, ונוברת בפינצטה אבל עם מלא רחמים.
הכאב אחרי הסדרה כבד מנשוא. הוא מעיק אבל במובן החיובי של המילה. כדי לעשות זאת לא מכים בך בפטיש חמש קילו, ולאורך כל התסריט שזורות מכות קלות של פטיש-פַּסָּלים. יש בה הרבה סצנות, שכל אחת מהן חושפת עוד קליפה. היא מתקלפת עד שהלב נחשף.
הכל נראה מרוחק. קטעים מרכזיים עליהם מדברת הסדרה, כלל אינם מצולמים או מצולמים מרחוק. המשקל שניתן להם קטן לעומת השיח הפנימי שבין הדמויות. אותו שיח של תהייה ותעייה שמנסה לגשש את דרכו באפלת עולם הזוהר מחד-גיסא ובאפלת הדיכאון. המשותף לשתיהן הוא תחושת הריקנות. החיפוש העצמי מגיע דרך חוויות רוחניות, שבפרק הבכורה עדיין לא ממש נחשפות לצופה.
ב"מקימי" אין בידור והיא אינה מצועצעת. להפך, היא כבדה ורצינית, וכמעט שאינה מעלה חיוך. היא אינה מנסה לפזר את דעתם של הצופים אלא מובילה אותם בצעדים מדודים. השיח בין הדמויות עשיר במיוחד. לאוזני הצופה מן הצד זה עלול להישמע רדוד, אבל הקשבה בין השורות מגלה עומק תסריטאי מדויק.
לא כל אחד בנוי ל"מקימי". היא אינה סדרה-לעם כמו "הבורר" שמשודרת מיד אחריה. מקימי היא טלוויזיה ישראלית שאי-אפשר להישאר אדיש לה. ניסיון של אחד המשתתפים לשים קץ לחייו בקפיצה ממצוק נבלם בידי גיבור הסדרה. הסצנה ארוכה במיוחד, למרות שהמלל בה מועט. במשחק מעולה על-רקע נוף אלילי, פורץ הכאב במלוא עוצמתו ומגיע כמעט עד הקצה.
את ניצני הרפואה לאותו כאב אפשר להריח כבר על ההתחלה, השאלות נשאלו במלוא עוצמתן בלי לתת תשובות. אבל רק בפרקים הבאים נדע אולי כיצד להפוך את שיא החושך לשיא האור. הכל, כמובן, בעיני המתבונן.

תאריך:  21/11/2013   |   עודכן:  21/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עד הקצה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מהמם=חובה=קראתי את הספר בנשימ
קורןנאוה טבריה  |  22/11/13 10:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
השופט אורנשטיין קבע שהצעת אלשטיין-בן-משה אינה רלוונטית עוד במסגרת ההתמודדות לרכישת השליטה באי.די.בי    השופט דחה גם את הצעתם לעכב את ההצבעות    למרות זאת ובאופן המעורר תהיות משתתפת קבוצה זו בהצבעה ומנסה לכפות עמדתה על בית המשפט
עליס בליטנטל
בטרם החל לכתוב את מחזותיו שסימנו אותו בין שלושת המחזאים האמריקנים הגדולים של המאה ה-20 (ולטעמי - הגדול מכולם), כתב טנסי ויליאמס סיפורים ושירים    "דברי אלי גשם" העולה בתיאטרון מלנקי באולם הבית שלו במרכז לגאה בגן מאיר, מחזה שעובד ע"פ שני סיפורים קצרים שלו, מכיל רמזים שיקבלו בהמשך הרחבה ודגש במחזותיו הנודעים - "ביבר הזכוכית", "חשמלית ושמה תשוקה" ועוד
רפאל בוכניק
דיפלומט אירני בכיר לשעבר קובע כי בניגוד לטענות המערב וישראל, הסנקציות נגד אירן הניבו דווקא תנופה דרמטית ביכולת הגרעינית האירנית, שכן טהרן שאפה להוכיח כי לא תיכנע ללחצים
אריה אבנרי
לא בכדי ספד ליחיאל קדישאי ליד הקבר הפתוח השר לשעבר בני בגין, בנו של ראש הממשלה המנוח מנחם בגין, שאמר בין השאר: "לאורך חיי פגשתי אנשים רבים, אבל לא פגשתי אדם ישר ונאמן כמוהו"
מנחם רהט
הפיכת העיתון שהייתה לו מדינה, לחינמון ערב, היא שלב נוסף במשבר עיתוני הפרינט העולמי, אך גם תוצאה של משגים שמעריב כשל בהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il