X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
כך ייראו רחובות פתח תקוה [הדמיה: N-Trance]
פרסום ראשון / אחרי אשדוד
גם פ"ת תהפוך עיר מודל לתחבורה ציבורית
אם המושבות משנה את פניה: רבע מיליארד שקלים יוקצו לצורך רישות העיר בקווי אוטובוס ישירים ומהירים רחובות שלמים ייחסמו לתנועת תחבורה פרטית, ותיאסר כניסת כלי רכב לחלק מהאזורים

העיר פתח תקוה תקבל 250 מיליון שקלים מהממשלה ותהפוך לעיר המודל השנייה לתחבורה ציבורית. מדובר במהפכה תחבורתית רצינית, שתקל משמעותית על התנועה בעיר הפקוקה. זוהי אחת המהפכות הכי גדולות שעברה העיר מאז נוסדה לפני 135 שנים.
עיר המודל הראשונה לתחבורה ציבורית הייתה אשדוד, שבימים אלה מבוצעות בה עבודות מסיביות להפיכתה לכזו. היא נבחרה מבין ערים רבות שהגישו מועמדות. הניקוד שלה ב"קול קורא" שהוגש היה דומה לזה של פתח תקוה, שהגישה תוכנית דומה, אך אשדוד זכתה בעיקר בשל מצבה הביטחוני בתקופת מבצע עמוד ענן.
כעת הבינו במשרדי התחבורה והאוצר שהתוכנית הפתח תקוואית לשדרוג התחבורה הציבורית בעיר תשפיע על מטרופולין כולו, והחליטו להשקיע בה, בעיקר לנוכח העובדה שהשינויים הנדרשים מבוססים בעיקר על פתרונות "שוליים רכים". כלומר, ישימות התוכנית גבוהה משום שהיא אינה כוללת עבודות תשתית רחבות והליכים סטטוטוריים מורכבים.

תוכנית תלת-שלבית

התוכנית כוללת קווים ישירים ומהירים, שילוביות בין אמצעי תחבורה שונים, רשת קווים ברורה ופשוטה, מעברים קלים בין אוטובוסים ותדירות גבוהה שלהם.
בכ-61 ק"מ של כביש תינתן עדיפות לתחבורה הציבורית. סך הכבישים בפתח תקוה בהם נעה תחבורה ציבורית הוא כיום 167 ק"מ. ב-53 מתוך 84 הרמזורים בעיר יותקנו מנגנונים שיתנו קדימות לאוטובוסים. 12 נתיבי תחבורה ציבורית חדשים (נת"צים) יתוספו לאלה הקיימים כיום, ותתאפשר הסעת המונים מסיבית לפתח תקוה וממנה.
חלקי העיר השונים יחוברו למסלול הקו האדום של הרכבת הקלה ולתחנות רכבת ישראל, כדי לאפשר יציאה קלה מן העיר. בצומת הרחובות שנקר וז'בוטינסקי יוקם פורטל גדול של חברת נת"ע, שיעביר נוסעים ממפלס עילי למפלס תחתי. ככלל, זמני הנסיעה בתחבורה הציבורית יתקצרו משמעותית ולתחבורה הציבורית תינתן עדיפות על זו הפרטית, שחלק מן הדרכים ייחסמו בפניה לאורך כל היום או בשעות מסוימות, בעיקר בשעות השיא של הבוקר (09:00-06:30).
חלק מן השינויים צפויים להתחיל בעוד שנה וקצת ומקצתם בעוד כשנתיים. התוכנית מורכבת משלושה שלבים עיקריים: בשלב הראשון, תינתן עדיפות לתחבורה ציבורית על פני זו הפרטית, ייפתחו נת"צים, התחבורה הציבורית תעבור לטכנולוגיה מתקדמת וייפתחו ארבעה מסופים לתחבורה ציבורית; בשלב השני, ייפתחו שבילים לאופניים ושבילים להולכי רגל בכל רחבי העיר; בשלב השלישי, יוקמו חניות גדולות מחוץ לעיר למגיעים אליה משאר הארץ ומשם הם יוסעו בשירות הסעיות חינמי ("שאטלים") לתוך העיר.

שדרוג לשוק

נתיב התחבורה הציבורית הראשון צפוי להיפתח במרס 2014. הוא יעבור באזור השוק, וצפוי לגרור התנגדות לא פשוטה מצד אנשי השוק העירוני. מי שיצטרך לעמוד בלחץ הוא ראש העירייה החדש יצחק ברוורמן, שדוחף במרץ ליישום התוכנית, שתשחרר את השוק ואת העיר כולה מהפקקים. המטרה היא להפוך את השוק, שכבר היום נחשב מהטובים ביותר בישראל, לנגיש לתחבורה ציבורית טובה. כלי רכב פרטיים יופנו לרחובות סמוכים ובשוק צפויות להיפתח מסעדות בדומה לשוק מחנה יהודה בירושלים.
פתח תקוה היא כיום העיר החמישית בגודלה בישראל. עד לפני קצת יותר מעשור סבלה העיר מהגירה שלילית, אך המצב התהפך לטובה. העיר הגדילה משמעותית את אוכלוסייתה, בעיקר בשל פיתוח מרכזי תעסוקה באזור קריית אריה ואחרים. שכונות חדשות הולכות ונבנות והעיר גם משמשת מוקד בילוי גם לתל אביבים, שמגיעים לאזור המסעדות במרכז יכין סנטר ורחוב השחם.

בדרך להיות השלישית בגודלה

על-פי התחזיות, העיר צפויה להגדיל את אוכלוסייתה משמעותית בעשור הקרוב בכעוד 100 אלף תושבים. בעיר מקדמת הממשלה את תמ"א 35 (תוכנית לבנייה באזור מחנה סירקין שיפונה), שמבקשת להוסיף לעיר עוד 18 אלף יחידות דיור (בערך חדרה ורבע) למרות התנגדות העירייה - ולהפוך לעיר הרביעית בגודלה ואולי אפילו לעיר השלישית בגודלה ולעקוף את חיפה.
ל-News1 נודע כי צפויה לקום בה קריה אקדמית גדולה באזור דרך רבין, קונסרבטוריום באזור בניין העירייה ומרכז הדרכה ארצי לקורסים של השלטון המקומי ליד שכונת אם המושבות. אחד הדברים המפתיעים שגילו הסוקרים הוא שרוב תושבי פתח תקוה עובדים בתוך העיר עצמה.
את התוכנית מובילים מנכ"ל העירייה אבי בן-חמו ומנהל המיזמים בה צביקה הרפז. הבנייה נטולת התכנון התחבורתי ממנה סבלה פתח תקוה יצרה את אחת הבעיות הקשות ביותר בעיר, והיא היציאה מפתח תקוה והחזרה אליה. חניה, פקקים, בעיות גישה ותחבורה ציבורית זוחלת היו טעוני שיפור. התוכניות המפורטות לתיקון המצב כללו את רישות העיר בנתיבי תחבורה ציבורית רציפים, תשתיות שבילי אופניים, שדרוג תשתיות התנועה ועוד. ההצעה זכתה להד חיובי מצד משרד התחבורה. לאחרונה הוסרו החסימות הזמניות בנתיב התחבורה הציבורית ברחוב ז'בוטינסקי, שכונה "ציר המוות" לנוכח המספר הרב של התאונות שהיו בו. זאת, לאחר כשנה בה עיריית פתח תקוה (בעלות של מאות אלפי שקלים) שמרה על הנתיב בכוחות עצמה כדי למנוע תאונות. משרד התחבורה נענה לקיים סדרה של "שולחנות עגולים" ולאחר לחץ רב, אישר הסדרי בטיחות קבועים לנתיב והחל לדאוג להסדרי בטיחות קבועים בנתיב עד שיימצא לו פתרון, שיעמוד בכל תקני הבטיחות החמורים שהעירייה מציבה מאז, לפתיחתו.

תאריך:  26/11/2013   |   עודכן:  26/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גם פ"ת תהפוך עיר מודל לתחבורה ציבורית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ככה הורסים את התחבורה הציבורית
אלמוני  |  26/11/13 23:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
איתן שם-טוב
קו חדש ומהיר של מטרופולין ייסע ישירות מאזור השרון לב"ש - דרך כביש 6    תל אביב מעולם לא הייתה קרובה יותר עבור תושבי מצפה רמון, רמת הנגב וירוחם
עידן יוסף, יצחק דנון
עיצומי ועד עובדי הרכבת מאיימים על הפעילות השוטפת של רכבת ישראל ועל הפעלת קו הרכבת החדש לשדרות    ועד העובדים: ההנהלה מתנכלת לנו
עידן יוסף
מספר הנוסעים בשעות השיא מאז תחילת הרפורמה הציבורית עלה ב-20 אלף    מקלב: זה לא מדד, חייבים לשתף את הציבור    זנדברג: חובה להעמיד תוכנית מקיימת
עידן יוסף
עובדי חברת קווים שהמחיזו את טקס הזיכרון לחללי מערכות ישראל תוך שהם מדמים חלל של צה"ל ושמים את השכול ללעג פוטרו לאחר שימוע אצל המנכ"ל
עידן יוסף
תופעה: חיילים רוכשים כרטיסים לתחנה הקרובה ויורדים בתחנה רחוקה    המשטרה הצבאית ונציגי הרכבת יבצעו בשבועות הקרובים אכיפת נהלי נסיעת החיילים בימי א'
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il