X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
אבי כץ, הבעלים של קופיקס, מדבר בראיון לא מעונב על המשפט של הדוד מארה"ב ששינה לו את החיים ועל הקטעים שריגשו אותו בספר "המרד" של מנחם בגין "אני מת על כנסיות. אני יודע שזו אנטיתזה לאדם הדתי"
▪  ▪  ▪
אבי כץ, בעלי קופיקס [צילום: יח"צ]

את אבי כץ פגשתי חמש דקות לפני הסערה, ערב פתיחת הסניף הראשון של קופיקס, מעשה שיקנה לאמירה שלו: "אני הולך לשגע את המדינה" תוקף מעשי. אפשר היה לצפות מיזם סדרתי שערב השקת המיזם החדש שלו יהיה טרוד, אבל כץ נראה דווקא נינוח, וכמעט שלא נתן לטלפון, שלא הפסיק לצלצל, להטריד אותו.
עוד מעט תתחיל מלחמת הקפה, כשהמיגים של כץ יחלפו מעל לראשי המתחרים ההמומים במעוזים שעל גדות מדרכות העיר, אבל בינתיים הוא מרשה לעצמו לשחרר ולשבת איתי לשיחה שמצליחה לחסל בקבוק של "גרייגוס" על הבר הנחשב של "מלון מונטיפיורי". למרות ששירות החניה שמטפל בב.מ.וו איקס-5 של הלקוחות הקבועים מפריע לי תמיד לזגזג עם האופנוע בין המכוניות ברחוב, אני אוהב את המקום הזה. אני אוהב אותו למרות כל גינוני הטקס האופייניים למיזמי האוכל של הקבוצה (רוב הלקוחות אוהבים אותם מאוד דווקא בגללם: מהקופי בר, דרך הבראסרי, רוטשילד 12, המעדנייה ביהודה הלוי ועוד), אני אוהב אותו כי האוכל כאן הוא ממש נפלא, גם אם מטעמי כשרות (של כץ) אנחנו מסתפקים הפעם במנות פתיחה חלביות בלבד - העיקר שיהיה עם מה לסחוב את הוודקה.
כץ, צריך לומר, הוא ססגוני בדיוק כמו עסקיו: האיש שהיה לו את "הכל בדולר", "כפר השעשועים" והיום את קרן "הגשמה" וכמובן "קופיקס", נראה צעיר בהרבה מ-51 שנותיו: במראה - לפחות בעשור, בראשו הקודח - לפחות ב-20 שנה. בהתלהבות של ילד, הוא מדלג מנושא לנושא: "אם אתה מתעייף מהדיבורים שלי - רק תגיד", הוא מזהיר מדי פעם וממשיך לפטפט בעליזות מדבקת.
"בגיל צעיר, הייתי תלמיד גרוע. הכול השתנה כשביקר אותנו בארץ דוד שלי מארצות-הברית, הסתכל עליי בזלזול ושאל אותי אם זה מה שאני רוצה לעשות בחיים. הייתי אז רק בכיתה ד', אבל נעלבתי עד עמקי נשמתי והמשפט הקטן הזה הפך לי את החיים. מאז אני טיפוס אוטודידקטי, שלא מפסיק ללמוד.
"בגיל 40, הייתה לי מרצדס חדשה, משפחה, בית יפה. זה עורר אותי לחשוב על 'מה חסר לבן-אדם' על-פי תורת המוסר של רבי ישראל מסלנט".
ומה שהיה חסר לכץ, היה קרן שתגשים לו ולמשקיעים חלומות, כך חבר לגיל אונגר בהקמת קרן "הגשמה" שמשקיעה כ-500 מיליון שקל בכ-60 מיזמים שונים.
מי המשקיעים בקרן?
"כולם. מזה שישב לידי בבית הכנסת ועד לאנשי עסקים, מחמי וגיסי ועד לרופא השיניים שלי".
אלא שעם כל הכבוד ל"הגשמה" ואפילו ל"קופיקס" שכמה ימים אחרי השיחה הזאת תצליח להרעיד כאן את האדמה בענף בתי הקפה, לא באנו לכאן כדי לדבר על עסקים.
אמרת שאתה אוטודידקט, אתה אוהב לקרוא?
"מאוד. יש שלושה סוגי ספרים שעיצבו אותי: ספרים כמו 'זעקת הקרב' של ליאון יוריס שגרם לי בשעתו לרצות להתגייס או 'כמעיין המתגבר' של איאן רנד, שעיצב אותי כאינדיבידואליסט. יש ספרות היסטורית או ביוגרפית שאני מאוד אוהב, כמו למשל 'המרד' של מנחם בגין. יש בו קטע מקסים שבו בגין עומד מול חוקר בווילנה ומרצה לו למה ברית המועצות לא תשרוד: 'שרוכי הנעליים יפילו אותם' מתנבא בגין שבדיעבד צדק. יש גם ספרות יפה כמו 'הבושם', למשל, של פטריק זיסקינד, ספר שנתן לי בוקס בבטן עד שהיה קשה לי לאכול. הרגשתי כמו ילד שעלה על רכבת הרים בלונה פארק".
טלוויזיה אתה רואה?
"מעט. אני אוהב סדרות מקומיות כמו 'פולישוק' או 'עבודה ערבית' וגם סדרות שמבוססות על מקרים היסטוריים, כמו למשל 'הבורג'ס' שהורדתי ב-VOD ומעניינת אותי כי אני מכיר את ההיסטוריה שמאחוריה".
קולנוע? תיאטרון? אתה הולך לראות סרטים והצגות?
"כמעט שלא. אני חושב שלמי שניחן בדימיון עשיר, אין יותר טוב מספר".
מה עם מוזיקה?
"אני אוהב מאוד. כמעט הכול. שומע מזרחית, אוהב מאוד יוונית, אבל גם את הגבעטרון למשל, שהמוזיקה שהם שרים היא למעשה מוזיקה רוסית. אפילו מוזיקה ערבית אני אוהב - מעמיר בניון בתחילת דרכו ושמאלה. אני אוהב מוזיקה חסידית וגם מוזיקת כנסיות".
כנסיות?
"כן. אני מת על כנסיות. למשל בכנסיית סן-פטרוס בוותיקן הייתי כבר שלוש פעמים ובכל פעם בכיתי".
זו תשובה קצת מפתיעה ממי שמסתובב עם כיפה על הראש.
"כן, אני יודע שזו אנטיתזה לאדם הדתי, אבל אתה שאלת אותי מה אני אוהב ולא במה אני מאמין".

פורסם במקור: אתר "גלובס"
תאריך:  29/11/2013   |   עודכן:  29/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"בגיל 40 היו לי מרצדס ובית יפה, משהו היה חסר"
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
תעזבו את הקופיקס תבואו לקופיקו
י.ש  |  30/11/13 01:24
 
- מה אתה מנסה להשיג?..... ל"ת
י.ש  |  30/11/13 11:18
2
גם אני מת על כנסיות
אייל ביטון (גולן)  |  30/11/13 10:05
3
כל הכבוד לו ל"ת
נועעה  |  1/12/13 07:21
4
קופיקס זה שטות
אלוני חיפה  |  2/12/13 07:04
 
- אם טיפשות היתה כואבת - היית צו
קורא בעיון  |  2/12/13 09:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקת מיסים, KPMG סומך חייקין
משקיעים רבים עדיין אינם נותנים את הדעת להשפעה המיידית של עסקת רכישה על הדוחות הכספיים של הרוכשת, ובמיוחד על נתוני רווחיותה
חגית כהן
גם לחופש עגמומי וריקני, שאין בו אידיאלים או אהבה - יש ניחוח משכר. לא משהו שההומו-בורגניסמוס יבין
אורן פרסיקו
סקר: רוב הציבור היהודי בישראל תומך בהפעלת צנזורה על התקשורת בישראל ודורש מהעיתונאים לצנזר את עצמם. עורך הסקר: הממצא המפתיע הוא האמינות הרבה שמייחסים לישראל היום למרות היותו שופר שלטוני
טובה ספרא
הסכם ז’נבה - עוד הזדמנות אירנית להונות את המערב    ההתנהלות השקרית של האירנים תעזור למדינת ישראל להוכיח את עמדתה    לפנינו תקווה נעימה העוזרת להתפתחות האישית    תחזית אסטרולוגית שבועית: 6.12.13-29.11.13
הרצל ובלפור חקק
השבת קראנו בפרשת "וישב" בספר בראשית - והלב יצא אל יוסף, אל חלומותיו, אל כתונת הפסים שלו. בחרנו לכתוב על כתונת ילדותנו, כותונת הלידה שקיבלנו מאימא, כיצד הפכה הכותונת לציר חיינו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il