X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
ראש עיריית קריית גת חתם אתמול על חוזה לפרויקט ענק, בניית 7,600 בעיר אבל, לפני שש שנים המליצה ועדת חקירה ממשלתית להדיחו בשל ממצאים ניהוליים ואישיים חמורים לזכותו: הגיע להשגים רבים בעיר
▪  ▪  ▪
דהרי. כוחניות שלטונית

אבירם דהרי (50) ראש עיריית קריית גת, מעורב כיום בפרויקט הנדל"ן הגדול ביותר בישראל: דהרי, יחד עם שרי האוצר והשיכון ומנכ"ל רשות מקרקעי ישראל, חתם (יום ה', 5.12.13) על הסכם בין הממשלה לעירייה, שלפיו תשווק הרשות, בשנתיים הקרובות, מגרשים לבניית 7,600 דירות בצפון העיר (ועוד מגרשים לכ-12,000 דירות ישווקו בשנים שלאחר מכן). זה שנים רבות שלא זכור שיווק מגרשים בהיקף כזה, בתקופה קצרה יחסית, בעיר אחת.
דהרי מקווה כנראה לעמוד בראש העיר המוגדלת. לפני כחודש נבחר שוב, בפעם השלישית, לראש העירייה, ברוב גדול. זהו השג נאה למי ש"רץ" לפני עשר שנים בראש מפלגה עצמאית. קודם לכן רכש השכלה גבוהה, סיים לימודי תואר שני בהנדסת תעשיה ותואר ראשון (LLB) במשפטים. דהרי גאה בהישגיו העירוניים: הביא לעיר מפעלי תעשיה גדולים, בנה בריכה גדולה ומתקני ספורט, דאג לשיפור החינוך, ואפילו אירגן סדרת קונצרטים בחצי-חינם לתושבי העיר, 100 שקל לאיש לארבע הופעות. בין לבין, הספיק לשאת אישה ולהביא לעולם 5 ילדים.

ינצח על הסכם-גג לקידום תשתית ופיתוח
הדמיית כרמי גת

בשנה האחרונה היה דהרי פעיל מאוד בקידום ההסכם עם הרשות ומשרדי השיכון והאוצר. עירו, קריית גת, היא הראשונה בישראל שבה מיישמת הרשות את שיטת העבודה החדשה שלה: הסכם-גג בינה לבין משרדי ממשלה אחרים, כגון תחבורה, שלפיהם יעשו כל עבודות התשתית והפיתוח יחד עם, או אף לפני, בניית הדירות. דהרי מנצח, יחד עם רמ"י והאוצר, על כל אלו. מכרז טרי יצא לקבלני התשתית של השכונות החדשות. דהרי מקווה שהתושבים החדשים יכנסו לדירות שלידן כבישים, מדרכות, חשמל, תאורה, פארק, בתי ספר, בתי כנסת ומקוואות. זה גם יקדם, מן הסתם, את הקריירה האישית שלו.
נושא אחד יכול, אולי, להשפיע על התוכניות האישיות והציבוריות של אבירם דהרי: דוח חמור שכתבה עליו, לפני שש שנים, ועדת חקירה שמינה שר הפנים דאז, עו"ד רוני בר-און. הוועדה מצאה פגמים חמורים בהתנהלות של דהרי, והמליצה להדיחו . זהו צעד נדיר ביותר, שאכן לא אושר על-ידי שר הפנים החדש, מאיר שטרית, אולי בשל סיבות פוליטיות.
הוועדה מונתה ביולי 2007, אחרי שלמשרד הפנים הגיעו תלונות על מה שמתואר כ"ניהול קלוקל". בראשה עמד מיכה גולדמן, ראש המועצה המקומית כפר תבור. חבריה היו היועצת המשפטית של עיריית כפר סבא, עו"ד קרן קדמי, וגזבר עיריית בית שמש, רואה החשבון אריה ברדוגו. הוועדה פעלה במהירות, קיימה 25 ישיבות, שמעה עדים, בדקה מסמכים וסיירה בעיר. בתוך שלושה חודשים הגישה את הדוח, והמליצה להדיח את ראש העירייה.
ראוי שיו"ר רשות מקרקעי ישראל אורי אריאל ומנכ"ל הרשות, עו"ד בן-ציון ליברמן, יקראו בעיון את הדוח בן 28 העמודים, שהגיע לידי News1. הדוח מגלה, בין היתר, שהמגרשים בצפון העיר, שעליהן מדובר כיום, נמצאים בבעלות העירייה כבר 10 שנים ויותר, אך התוכנית לשינוי יעודם מחקלאות לבנייה ולאשר בנייה עליהם התקדמה בעצלתיים. סחבת זו מקובלת בערים רבות, והיא כנראה חלק מהתרבות הישראלית.

"הסתכסך עם רבים, יוצר אנטגוניזם"

נקודות בולטות מתוך הדוח, המתייחסות לדהרי הן כאדם והן כפעיל בנושאי נדל"ן:
  • התנהגות אישית - "דהרי הצליח בתוך תקופה קצרה להסתכסך ולריב עם גורמים רבים מספור, לרבות משרדי ממשלה...הוא עורר את חמתם של אלו שעמם הוא אמור לעבוד...נוקט, כדבר שבשגרה, בלשון משתלחת כלפי רבים, יוצר אנטגוניזם. התנהלותו וסגנונו - ספק אם מקומם יכירם אצל כל עובד ציבור, קל וחומר ראש רשות מקומית".
  • איומים על חברי ועדת החקירה - "קיבלנו הדגמה חיה של סגנונו, כשאיים על חברי ועדת החקירה".

אין כבוד לשופטת אלישבע ברק

  • איומים על השופטת ברק - הדוח מצטט עדות של דהרי בפני הוועדה, שבה אמר לאלישבע ברק (רעייתו של אהרן ברק), אז שופטת בבית הדין הארצי לעבודה: "אני לא אחכה 18 שנים! [לפסק דין] כתבתי לה: אני יודע שאני מפריע לך בשנת הצהריים!" הוועדה מגיבה: "דהרי אינו יכול לסכור לשונו ולהביע מעט כבוד ודרך-ארץ בפני שופטת".
  • עוד תכונות של דהרי - "כשל מלהתוות חזון, ואינו מתפקד כראש רשות בעל חזון ומנהיגות...הוליך שולל...נכשל כישלון חרוץ [בנושאים מסוימים]".
  • עמלה מופרזת לעורכי דין - דהרי שכר את משרד עורכי הדין צומן-רוקח, כדי שיגבו ארנונה מחייבים. הוא התחייב לשלם להם עמלה של 32% מהסכום שיגבו. הוועדה מצאה שזהו סכום מופרז, ודי היה בעמלה של 15% עד 20%.

"התקשרויות בעייתיות עם קבלנים"

  • קשרים עם קבלנים - "התקשרויות בעייתיות עם קבלנים, מחלוקות שגרמו לעיכובים לא סבירים בבנייה, תמונה בעייתית של ניהול בכלל וניהול פרויקטים בפרט, שגרמו נזק לציבור".
  • בעיות באגף ההנדסה - מצבו של אגף זה חשוב לענייננו, כי הוא מעורב בבניית אלפי דירות. הוועדה מצאה מחסור אדיר בכוח אדם. בין היתר, מנע דהרי מעובדי האגף להיכנס לארכיון האגף.
  • פיקוח על הבנייה - הוועדה מצאה, שדהרי התיר להציב באוגוסט 2006 מבנים חדשים על מגרש העירייה ליד בית ספר, וסירב להוציא צו הריסה על בניה בלתי חוקית באתר.
מנכ"ל רשות המקרקעין, בנצי ליברמן, אמר בתגובה כי הרשות אינה חותמת על חוזה עם אדם בודד, אלא עם העירייה. הוא הביע אמון בדהרי ובהשגיו הכלכליים והאחרים בקריית גת. אבירם דהרי עצמו חזר והצביע, בתגובה, על השגיו והשגי העירייה בשנים האחרונות בנושאי כלכלה, תעסוקה, פיתוח, תקציב, חינוך ואחרים.
דהרי עצמו הגיב: "זה דוח יזום!". בשיחה עם News1 הכחיש מיכה גולדמן לחלוטין טענה זו.

מנהלת מחלקת החינוך פרצה בבכי

אם אכן אבירם דהרי שינה בשנים האחרונות את התנהגותו ודרכיו אזי הכל תקין. אבל האם באמת כך היה? שני אירועים מעוררים, לפחות, סימני שאלה ומשמשים חומר למחשבה:
מנהלת מחלקת החינוך בעירייה, זהבה גור, פוטרה לאחר 13 שנים. הרקע, כנראה: חשדות נגדה, שהגיעו עד תלונה במשטרה. גור הגישה תביעה נגד העירייה בבית הדין לעבודה, וזה קבע בפסק דינו, לפני כארבע שנים: "ראש העיר גמר בלבו להדיחה ויהיה מה, ולא בחל בשום אמצעי". בהחלטה אחרת אומר בית הדין לעבודה כי "נעיר על התנהגות ראש העיר". בישיבת מועצת העירייה נזף דהרי בגור בפומבי, עד שפרצה בבכי. אחד מחברי המועצה החזיר נזיפה לדהרי, והאשימו בהלבנת פני אדם ברבים - עבירה חמורה לפי כל קנה מידה.

ניסה לגרש את הרב

ב-27 באוגוסט השנה נערך באולם אירועים בקריית גת טקס דתי נדיר של פדיון פטר חמור. הרב חיים אברג'ל עלה לבמה, אך לפתע דרש ממנו דהרי, בנוכחות מאות אורחים, לרדת מהבימה. הרקע, ככל הידוע, הוא מחלוקת פוליטית, אך היא גררה העלבת רב בפני מאות מוזמנים (מקרה דומה לזה של זהבה גור!(. הרב אברג'ל סירב לרדת מהבימה, ולאחר ויכוח שבו השתתפו כמה מהנוכחים, נשאר במקום עד לסוף הטקס.

תאריך:  06/12/2013   |   עודכן:  06/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אבירם דהרי: הפרויקט ודוח ועדת החקירה
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
לפי הכתבה שלך הדוח אכן יזום.
אורי... .  |  6/12/13 20:07
2
בלוגר נכבד: עפ"י התמונה והתוכן
מדמוני אסף  |  7/12/13 12:37
3
חוסר מידע והבנה בלתי נסבלים
איציק בלוי  |  7/12/13 21:51
4
כתבה מוזרה ביותר
דוד נפתלי  |  7/12/13 22:36
5
כמו במשטרים אפלים .
שחר אביב  |  18/01/14 13:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טובה ספרא
פסקי הדין שיגיעו בהמשך השנה ינטרלו את הפופולריות הציבורית שלו ויקשו עליו לחזור לבמה הציבורית    התערערות בנושא השקעות הפנסיה וביטוחי חיים שתצריך ביצוע שינויים    תחזית אסטרולוגית שבועית 06.12.2013-13.12.2013
צבי גיל
מרכז הארגונים של ניצולי השואה זקוק בדחיפות לשינוי אג'נדה ולשילוב דור ההמשך
אורן פרסיקו
מעריב ממשיך לעקוב אחר אנשים שהציתו את עצמם בשל מצוקה כלכלית | ישראל היום מצניע דיווח על תוצאות מבחני פיז"ה | רזי ברקאי, עיתונאי-גבר-אשכנזי-חילוני, נוזף במזרחים, דתיים, נשים וטוקבקיסטים
ראובן לייב
ספי ריבלין, קומיקאי רב-כישרון ומקסים, הפך בחייו מושא-הערצה לרבים. הוא הותיר אחריו חותם בל-יימחה ובלתי-נשכח על התרבות הישראלית
מחלקת מיסים, KPMG סומך חייקין
התקן מחליף את המבחנים הכמותיים הקיימים כיום לעניין בחינת אפקטיביות במבחנים צופי פני עתיד בלבד, הבודקים את קיומו של קשר כלכלי, מבלי לקבוע סף כמותי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il