X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
הסכם הגג בין משרדי הממשלה לשיווק 7,000 דירות בקריית גת "מבטא תפיסת עולם חדשה", אומר בנצי ליברמן, מנהל רשות מקרקעי ישראל
▪  ▪  ▪
מנהל רשות מקרקעי ישראלי, בנצי ליברמן [צילום: יח"צ]

ביום חמישי בשבוע שעבר נחתם "הסכם הגג" ראשון בין משרדי הממשלה, לשיווק 7,000 יחידות דיור בקריית גת. ההסכם מבטיח מימון עבודות פיתוח ותשתיות, וזאת במקביל לשיווק הקרקע, במטרה למנוע עיכוב בהיתרי הבנייה. "זה הסכם ראשון מסוגו שמבטא תפיסת עולם חדשה" אומר בנצי ליברמן, מנהל רשות מקרקעי ישראל. הוא מאמין שנוסחת השיווק החדשה תחולל שינוי מהותי: "הגענו למסקנה שאם אנחנו רוצים להיות אחראים, צריך לא רק לשווק את הקרקע אלא גם להבטיח היתרי בנייה, והבנו שצריך לשווק קרקע רק אחרי השגת הסכמות עם הרשות המקומית".
מה יתרונם של הסכמי הגג?
"רשות מקרקעי ישראל יכולה רק לשחרר קרקע, ואז הכי קל להאשים אותה, כשיש עיכוב בהיתרי בנייה. אבל הרשות לא יכולה לכפות על משרד התחבורה להקים מחלף, או להכריח את משרד התשתיות לחבר קו ביוב, ואת זה משרד האוצר יכול. הסכם הגג מחבר את כל החוליות הרלוונטיות, וכך כשמשווקים קרקע שאין בה חסמים, ועבודות פיתוח משביחות את הסביבה, זה מונע כישלון מכרזים".
מה דחף את משרד האוצר להסכים להסכם?
"ההכרה בכך שהמדינה אחראית על כל הסיפור יחד, הייתה דבר שלמשרד האוצר היה קשה להבין. אבל גם האוצר הבין בסוף שזו הדרך, והרי עוד תקנת מס שבח פה, עוד תיקון במס רכישה שם, לא באמת פותרים את מצוקת הדיור. רק הסרת החסמים. ולכן כל משרדי הממשלה הבינו בסוף שהסכמי הגג אומנם עולים כסף למדינה, אבל יותר חשוב להוריד את מחירי הקרקע".
באיזה היקפים מדובר?
"קבינט הדיור נתן את ההסכמה לצאת לדרך עם 7,000 יחידות דיור בקריית גת, מתוכן נשווק בתוך שנה וחצי 3,000 יחידות, והיתרה ב-2015. בראש העין נשווק 10,000 יחידות דיור בשלוש שנים במנות של 3,000 יחידות דיור כל שנה, ואנחנו עומדים לחתום על הסכמים לגבי מודיעין וקרית ביאליק. בקריית גת דירה תעלה 850 אלף שקל, ולא 1-1.2 מיליון שקל כמו בראש העין. סליחה, אבל זוג צעיר שאין לו מיליון שקל, ורוצה דירה, שירוץ לקריית גת, ויואיל לנסוע 35 דקות ברכבת. קריית גת תהיה החריש של החילונים".
מה לגבי הכוונה להקים תחנת כח מול השכונה המדוברת בקריית גת?
"תחנת הכוח היא חסם פסיכולוגי, הרי מדובר בגז נקי ואין זיהום. היא תקום במרחק 1.6 ק"מ מהבתים הקרובים ביותר ומהרבה דירות בכלל לא יראו אותה. ויש עוד יתרון: אם תחנת הכח תקום, קו מתח גבוה שעובר היום בסמוך לשכונה, ייטמן באדמה".
מה דעתך על השינויים בעיר חריש?
"חריש כבר לא עיר חרדית, אלא רק עיר שיש בה חרדים. אני מצטער שחריש לא שווקה בסוף לחרדים, כי גם הם סובלים ממצוקת דיור חמורה. ב-2014 אנחנו מתכוננים לצאת בשיווק קרקע ל-7,000 דירות בבית שמש כפתרון טוב עבורם".
מה עמדתך לגבי השיווקים ביהודה ושומרון?
"השיווקים ביהודה ושומרון לא תלויים בנו, אלא במשרד ראש הממשלה, ולכן אנחנו לא מכניסים אותם לתוכנית העבודה. התחייבנו לשווק 35 אלף יחידות דיור השנה ואנחנו נגיע לזה, עם או בלי יהודה ושומרון".

פורסם במקור: אתר "גלובס"
תאריך:  10/12/2013   |   עודכן:  10/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 משרד התחבורה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בנצי ליברמן: קריית גת תהיה חריש של החילונים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר איתן קריינר
החזאים צופים גשם זלעפות, סופות רעמים, שיטפונות וכמובן - שלג בבירה    אנחנו כבר מזמן הוצאנו את הפוך, הסדין החשמלי והצטיידנו במטרייה צבעונית    אבל מה עם הכלבים ושאר חיות הבית? איך מכינים אותם לימי החורף הקשים?
זכי הלר
היזהרו מאמצעי חימום, שימו לב במיוחד לתינוקות וקשישים ושמרו על עצמכם בדרכים    לקראת סערת החורף הצפויה לפקוד את ישראל החל מיום רביעי, במגן דוד אדום מזהירים מפני הפגיעות האופייניות למזג אוויר קר במיוחד
איתמר לוין
השופט יואב עטר הדגים בצורה חיה כיצד רשויות אכיפת החוק מתקפלות בפני לחץ בדואי    הוא אפשר לחשוד בן העדה לנאום דקות ארוכות באולמו, ואף עדכן את הפרוטוקול לאחר שחתם את החלטתו כדי לתת לחשוד את מבוקשו
גילעד ושדי
למותו של אדם יש השלכות רבות על האנשים שהשאיר אחריו    במרבית המקרים עדיף כי בטרם לכתו ישאיר אדם "הוראות הפעלה" לממון ולרכוש שהשאיר
הרצל חקק, בלפור חקק
מקאמה על חגית הלפרין כלת האור תשע"ד    ברחוב שפינוזה הסמוך היו רק שׂדה נטוש וחמציצים/שָם הילדים תפסו פרפרים ועשו קומזיצים/ועוד מוסיפה ומספרת חגית כדי להקסים/"עָבר שם לא פעם רועה עם כבשׂים".../המשפחה אומרת מיד, שזה ממש לא סָביר, זה סתם לוקש/מה יכולה הילדה חגית לזכור מגיל שלוש.../ אך חגית שבה על כך חזור והתעקֵש/שהיא זוכרת דברים מגיל שלוש כמו מגיל שֵש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il