X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
דוח הבקרה התפעולית של משרד התחבורה ("דוח ריבה") חושף: היכן יש איחורים על בסיס קבוע, היכן הנהגים לא אדיבים, איזה אוטובוסים צפופים ומלוכלכים ומי מציג מידע ברור
▪  ▪  ▪
המפעיל הוותיק מאכזב באשכולות רבים [צילום: שמואל וולף]
עיקרי מבחן הבקרה
בסוגריים מופיע אחוז החריגה הממוצע
▪  ▪  ▪
הקדמה - יציאת אוטובוס מהתחנה לפני הזמן (0.1%)
איחור - של 6 דקות ומעלה (1.3%)
ביצוע - החברה לא הוציאה אוטובוס לדרך (0.5%)
תפוסה - צפיפות נוסעים שאינה מותאמת לאוטובוס (0.8%)
מסלול - סטייה ממסלול, אי-עצירה בתחנות, עצירה בתחנות שאינן במסלול וכד' (7.4%)
שילוט קו - סימון מזהה ובולט על האוטובוס (1.1%)
ניקיון - בתוך האוטובוס (1%)
טכני - ליקויים טכניים באוטובוס (1.4%)
הופעה - הופעה נאותה של נהג (0.1%)
אדיבות - נימוס מצד הנהג (1.2%)
מידע - לוח זמנים ברור ונגיש (2.7%)
ציון סופי - ככל שמדד החריגה נמוך כך הציון טוב (2.1%)

חריגות רציניות בחלק ניכר מקווי אגד, אגד תעבורה, וכן בחברת קונקס (ויאוליה), שפעילותה בתחום התחבורה הועברה לפני חודשים אחדים לידיה של חברת אפיקים.
דוח הבקרה התפעולית של משרד התחבורה הציבורית (דוח ריבה) לחציון הראשון של שנת 2013 מגלה נתונים חיוביים ושליליים כאחד על חברות התחבורה הציבורית השונות בישראל. הציון הסופי הגרוע ביותר ניתן לאשכול אגד המסיע בצפון ירושלים, ובאשכול קונקס המסיע בקו לוד-ת"א, עם חריגות של בערך פי שניים מהממוצע.
מן הדוח עולות חריגות חמורות במיוחד בכמה אשכולות הפעלה בעיקר בקווים המשרתים את המגזר החרדי, בהם הקווים של אגד תעבורה וקו אגד בקו ירושלים-בני ברק (402). בקו 402 הצפיפות אומנם אינה חריגה, אך אחוז אי-ביצוע נסיעות חמור במיוחד - 3%. אחוז החריגות ממסלול הוא 17.7% ואחוז התקלות הטכניות מגיע ל-6.4%.
חריגות קשות במסלול התגלו גם בקווי אגד באשכול אשדוד-אשקלון-ירושלים. הצפיפות בקווים אלה התגלתה כחריגה (4.8%) וכך גם אחוז האיחורים - 2.7%. צפיפות גבוהה יותר התגלתה בקווי אגד תעבורה לחרדים - 6.8% חריגה. לא התגלו איחורים, אלא דווקא חריגה של 1.7% בהקדמת ההגעה. בקווים אלה יש אחוז גבוה של תקלות טכניות וגם אדיבותם של הנהגים "לא משהו"...
גם האשכול הדרומי של אגד סובל מלא מעט בעיות טכניות, וגם השילוט על הקווים אינו מספק. האדיבות של נהגי אגד בקווים מחיפה לירושלים ולאילת אינה מזהירה ובחברת ג'י בי טורס איחורים הפכו לשגרה. למרות לא מעט חיילים, בקווי מטרופולין מתל אביב לבאר שבע חריגות הצפיפות נמוכות אך לעומתן יש לא מעט תקלות באוטובוסים וחריגות במסלול.
בחברות דוגמת קווים, אומני אקספרס וגלים נמצאו הכי מעט חריגות.
הפירוט שלהלן מחולק לפי הקבוצות השונות של החברות השולטות בשוק התחבורה הציבורית. בפסקאות שלפניכם תוכלו להתרשם מהחריגות הבולטות לפי אשכול הפעלה והחברה המפעילה אותו. בסוגריים מופיע אחוז החריגה לפי קריטריון. כדי להשוותו לממוצע ניתן להביט במסגרת משמאל (עיקרי מבחן הבקרה). לנוחיותכם, צירפנו את הדוח המלא למעוניינים להתעמק בדוח.
יצוין כי בדוח נמדדו גם נושאים שבאחריות הרשויות המקומיות, ובהם השילוט בתחנות, ולכן לא התייחסנו אליהם. הדוח לא בדק את פעילות הרכבת הקלה בירושלים המופעלת בידי חברת סיטיפס. את הביקורת שם מבצעת יחידת המהנדס הממוקמת בצוות אב לתחבורה שבירושלים.

סיכום נתוני הבקרה התפעולית על הפעלת קווי שירות בתחבורה הציבורית באוטובוסים - מחצית ראשונה לשנת 2013 / דוח
לשם הבטחת עמידת המפעילים בתנאי רישיונות ההפעלה, הוראות הדין ותנאי הסכם ההפעלה הקיים עימם, מבצע משרד התחבורה בקרה תפעולית על פעילותם של מפעילי התחבורה הציבורית בענף ע"י חברת ריבה יחזקאל ושות'. עיקר ייעודו של מערך הבקרה התפעולית הינו לוודא את עמידתם של מפעילי התחבורה הציבורית במערך ההסכמים וההתחייבויות שנחתמו מול המשרד ובתוכם כלולה רמת השירות המחייבת שהוגדרה בהסכם ההפעלה. במקביל, מאפשרת הבקרה לאתר בעיות תפעוליות קיימות, לאכוף מנהלית חריגות קיימות, ולאפשר למפעיל השירות ולמקבלי ההחלטות במשרד, להישען על בסיס מידע אמין ועדכני ביחס לנעשה בענף התחבורה הציבורית בכלל ולכל אשכול קווים בפרט. שיטת הבקרה והליך האכיפה על מפעילי התחבורה הציבורית - כל שנה קלנדרית מתחלקת לשתי תקופות בקרה בנות שישה חודשים כל אחת (ינואר - יוני, יולי - דצמבר). הבקרה התפעולית מקיפה כשלושים פרמטרים ראשיים, בארבע סוגי בקרה עיקריים: בקרה בתחנות מוצא, בקרה לאורך מסלול הנסיעה, בקרת תשתיות, בקרה על דיווחי המפעיל. חברת הבקרה מדווחת על ממצאיה הכוללים גם חריגות מתנאי מערך ההסכמים, הן למפעילים והן למשרד התחבורה, באופן שוטף, ובסמוך למועד האירוע. מפעילי השירות מתבקשים להגיב באופן שוטף על הממצאים שהתקבלו, ובאם סברו כי דין החריגה שנתנה להימחק, הם נדרשים לצרף תימוכין ואסמכתאות לטענותיהם. אחת לחודש, מתכנסת ועדת האכיפה במשרד התחבורה, אשר דנה בממצאים שהתקבלו, וממליצה למנהל אגף תחבורה ציבורית האם לחייב את המפעיל ברישום חריגה ו/או בפיצוי כספי לאותה חריגה, וזאת בהתאם להסכם עם המפעיל. לאחר סיום הליך זה, שמורה למפעיל זכות ערר בשתי ערכאות נוספות, ובהן פנייה אל המפקח הארצי על התעבורה. מדד החריגה המשוקלל - בסוף כל תקופת בקרה מחושב אחוז החריגה בכל תבחין, ע"פ היחס בין כמות החריגות שהתגלו לבין כמות הבקרות שבוצעו בתקופה. בכדי לגבש מדד חריגה ענפי אחיד, התבקשו הן מפעילי התחבורה הציבורית והן נציגי המשרד, לתת משקל לכל תבחין במסגרת הבקרה התפעולית. התוצאה שהתקבלה היא "מדד חריגה משוקלל", המאפשר למשרד לדרג את איכות השירות של מפעילי התחבורה הציבורית. רמת השירות גבוהה יותר ככל שמדד החריגה המשוקלל נמוך יותר.
אגד

  • אילת (עירוני ובין-עירוני)
  • שילוט קו - 2
  • טכני - 3.3
  • ציון סופי - 1.8
  • אשדוד-אשקלון-ירושלים
  • הקדמה - 0.4
  • איחור - 2.7!
  • אי-ביצוע - 1
  • תפוסה - 4.8!
  • מסלול - 24.6!
  • שילוט - 2.3
  • טכני - 4.8
  • ציון סופי - 3.1!
  • אשכול דרומי
  • תפוסה - 1.8
  • מסלול - 12.3!
  • שילוט קו - 5.2!
  • טכני - 4.8!
  • אדיבות - 3!
  • ציון סופי - 2.1
  • חדרה פרברי
  • מסלול - 9.2
  • ציון סופי - 1.5
  • חולון עירוני ומטרופוליני
  • ציון סופי - 1.7
  • חיפה-ירושלים-אילת
  • איחור - 2.2
  • מסלול - 8.6
  • שילוט קו - 4.5
  • אדיבות - 3.6!
  • ציון סופי - 2.3
  • חיפה-שרון-ירושלים
  • איחור - 3.2!
  • תפוסה - 1.7
  • טכני - 1.9
  • ציון סופי - 2.5
  • חיפה עירוני
  • ניקיון - 1.4
  • ציון סופי - 1.9
  • חיפה פרברי
  • אי-ביצוע - 1.3!
  • אדיבות - 2.1
  • ציון סופי - 1.4
  • ירושלים - בני ברק (קו 402)
  • אי-ביצוע - 3!
  • מסלול - 17.7!
  • טכני - 6.4!
  • אדיבות - 2.3
  • ציון סופי - 3!
  • ללא חריגות צפיפות
  • ירושלים - באר שבע
  • איחור - 1.9
  • אי-ביצוע - 0.9
  • תפוסה - 1.6!
  • מסלול - 12.6
  • אדיבות - 4.5!
  • ציון סופי - 2.7
  • ירושלים - בית שמש
  • מסלול - 8.9
  • ציון סופי - 1.2
  • ירושלים - שפלה
  • איחור - 2.1
  • תפוסה - 4.1!
  • מסלול - 13.7
  • שילוט קו - 2.3
  • הופעה - 0.9
  • ציון סופי - 2.4
  • ירושלים - תל אביב
  • הקדמה - 0.8
  • איחור - 3.2!
  • ביצוע - 1
  • מסלול - 30.4!
  • שילוט קו - 3
  • טכני - 4.2
  • ציון סופי - 3!
  • ירושלים עירוני
  • איחור - 1.7
  • תפוסה - 1.7
  • אדיבות - 2
  • ציון סופי - 2.3
  • ירושלים צפון (ציר מזרחי) [אולי הכוונה למעלה אדומים ומרכז יו"ש]
  • הקדמה - 0.4!
  • איחור - 3.1!
  • אי-ביצוע - 1.2!
  • תפוסה - 11.8!
  • מסלול - 8.6
  • שילוט - 5.8
  • טכני - 5.7!
  • ציון סופי - 4.5!
  • כרמיאל עירוני, כרמיאל - חיפה, חיפה - טבריה
  • מסלול - 16.3!
  • שילוט - 2
  • טכני - 2.5
  • ציון סופי - 2.5
  • מרכזית המפרץ - קריות
  • תפוסה - 1.6
  • מסלול - 9
  • טכני - 2.1
  • אדיבות - 1.8
  • ציון סופי - 1.8
  • קריית שמונה - חיפה
  • הקדמה - 0.6
  • מסלול - 26.3
  • שילוט קו - 1.9
  • אדיבות - 2.3!
  • ציון סופי - 2.9!
  • קריית שמונה עירוני
  • ציון סופי - 1.4
  • ראשון לציון עירוני
  • שילוט - 2.1
  • ניקיון - 1.4
  • אדיבות - 1.6
  • ציון סופי - 2
  • ראשון לציון פרברי
  • איחור - 1.9
  • מסלול - 9
  • שילוט - 2.1
  • טכני - 2.4
  • ציון סופי - 2.8!
  • רחובות עירוני
  • מסלול - 15
  • ציון סופי - 1.5
  • רחובות פרברי
  • איחור - 2
  • ציון סופי - 1.6
  • צפת
  • מסלול - 20.1
  • טכני - 2.5
  • ציון סופי - 2.3
  • נהריה - חיפה
  • ביצוע - 0.7
  • תפוסה - 1.4
  • ציון סופי - 2.9
  • נתניה - חדרה
  • אי-ביצוע - 0.7
  • שילוט קו - 2.4
  • אדיבות - 2.5
  • ציון סופי - 3.3!
  • קווי 500
  • טכני - 1.9
  • ציון סופי - 1.5
  • קווי חרדים
  • איחור - 2.5!
  • מסלול - 12.5
  • שילוט - 2.5
  • טכני - 3.2
  • ציון סופי - 2.4
  • אין חריגות בצפיפות
  • כפרי אזור שפרעם
  • איחור - 2.8
  • מסלול - 14.3!
  • שילוט - 4.1
  • ציון סופי - 2.7
  • אשדוד - תל אביב
  • איחור - 3.7!
  • אי-ביצוע - 1.7!
  • מסלול - 12.5
  • שילוט קו - 4.3
  • טכני - 5.8!
  • ציון סופי - 2.5
  • תל אביב - אשקלון
  • איחור - 2.3!
  • אי-ביצוע - 1!
  • תפוסה - 2.6!
  • מסלול - 10.8
  • שילוט קן - 3.3
  • טכני - 5.3!
  • ציון סופי - 2.4
  • תל אביב - גליל - עמקים
  • תפוסה - 1.3
  • מסלול - 19.1!
  • טכני - 8.2!
  • ציון סופי - 3.3!
  • חדרה - תל אביב
  • אי-ביצוע - 0.8
  • מסלול - 17.3
  • טכני - 3.6
  • ציון סופי - 3.3
  • תל אביב - שרון - חיפה
  • מסלול - 18.1
  • שילוט קו - 1.7
  • טכני - 7.3
  • ציון סופי - 3.2!

אגד תעבורה

  • ירושלים פרברי
  • שילוט - 1.6
  • ציון סופי - 1.6
  • איחור - 2.2
  • א-ביצוע - 0.9
  • מסלול - 10.1
  • שילוט קו - 3
  • אדיבות - 1.8
  • ציון סופי - 2.1
  • קווי חרדים
  • הקדמה - 1.3!
  • אי-ביצוע - 0.7
  • תפוסה - 6.8%!
  • מסלול - 25.2!
  • שילוט קו - 5.2
  • טכני - 7!
  • אדיבות - 3.6!
  • ציון סופי - 3.1
  • לא נמצאו חריגות איחורים
  • אלעד
  • איחור - 2.1
  • תפוסה - 5!
  • מסלול - 31.8!
  • שילוט קו - 4.3
  • ניקיון - 2.2!
  • טכני - 4.7!
  • אדיבות - 2.5!
  • מידע - 14!
  • ציון סופי - 3.6!
  • אשדוד
  • ניקיון - 3.1
  • מידע - 9.1
  • ציון סופי - 1.6
  • נתניה עירוני
  • מידע - 3.3
  • ציון סופי - 1.1
  • עוטף ירושלים
  • מידע - 9.1
  • ציון סופי - 1.5
  • צפון הנגב
  • איחור - 1.7
  • אי-ביצוע - 0.8
  • מסלול - 10.3
  • ניקיון - 3.1!
  • טכני - 3.2
  • מידע - 4
  • ציון סופי - 2.4

דן

  • עבר הירקון
  • ציון סופי - 2.1
  • פתח תקוה - תל אביב
  • אי-ביצוע - 0.7
  • מסלול - 9.3
  • ניקיון - 1.3
  • ציון סופי - 2.7
  • הצפיפות ירדה מ-2.4% חריגה ל-0.9%
  • תל אביב
  • אי-ביצוע - 0.9
  • ציון סופי - 2.1
  • בני ברק
  • איחור - 2.5
  • אי-ביצוע - 1.2!
  • ניקיון - 2.3!
  • ציון סופי - 2.8!
  • רמת גן
  • ציון סופי - 2.5
  • בת ים - רמת גן
  • אי-ביצוע - 1.3!
  • שילוט קו - 1.6
  • ניקיון - 1.7
  • הופעה - 1
  • ציון סופי - 2.8!
  • אשכול דרומי בת ים
  • אי-ביצוע - 1
  • שילוט קו - 1.7
  • אדיבות - 2.2
  • ציון סופי - 2.2
  • אשכול דרומי ראשון לציון - חולון
  • אי-ביצוע - 0.9
  • שילוט קו - 1.5
  • ניקיון - 1.7
  • אדיבות - 3
  • ציון סופי - 2.6

קווים

  • עפולה - בית שאן
  • ציון סופי - 1.2
  • קריית אונו, פתח תקוה
  • מידע - 4.2
  • ציון סופי - 1.8
  • ביתר עילית
  • תפוסה - 1.6
  • ציון סופי - 1.2

מטרופולין

  • באר שבע - תל אביב
  • תפוסה - 1.9
  • מסלול - 13.5!
  • טכני - 3.4!
  • ציון סופי - 2
  • השרון
  • ציון סופי - 1.6

סופרבוס

  • רמלה - לוד עירוני
  • תפוסה - 2.3!
  • שילוט קו - 2
  • ניקיון - 4.7!
  • טכני - 3.6
  • מידע - 8.6
  • ציון סופי - 2.9!
  • פרוזדור ירושלים
  • מידע - 6.8
  • ציון סופי - 1.2
  • מודיעין עילית
  • תפוסה - 1.3
  • מסלול - 11.2
  • ניקיון - 2.1
  • מידע - 4.9
  • ציון סופי - 1.7

ויאוליה (קונקס)

  • מודיעין
  • איחור - 3!
  • אי-ביצוע - 1.1
  • מסלול - 8.9
  • שילוט קו - 5.5
  • ניקיון - 4!
  • טכני - 2.6
  • מידע - 31.9
  • ציון סופי - 3.4!
  • ירושלים - בני ברק (כביש 4)
  • הקדמה - 0.4
  • איחור - 1.6
  • אי-ביצוע - 2.6
  • מסלול - 20.1
  • ניקיון - 1.4
  • אדיבות - 1.7
  • מידע - 9.1
  • ציון סופי - 3.3!
  • לוד - תל אביב
  • הקדמה - 0.3
  • איחור - 4.3!
  • אי-ביצוע - 3.4!
  • ניקיון - 5.7!
  • מידע - 19.6!
  • ציון סופי - 4.2!
  • יבנה - אשדוד - תל אביב
  • איחור - 2
  • אי-ביצוע - 1.2
  • מסלול - 11.1
  • שילוט קו - 2.2
  • ניקיון - 1.4
  • טכני - 1.8
  • מידע - 7.4
  • ציון סופי - 1.8
  • טבריה
  • מסלול - 8.3
  • אדיבות - 2.6
  • מידע - 5.6
  • ציון סופי - 1.9

קבוצת עפיפי

  • מסלול - 12.6
  • טכני - 3
  • אדיבות - 2.1
  • מידע - 17.9!
  • ציון סופי - 2.9!
  • חדרה - נתניה (נתיב אקספרס)
  • איחור - 2.5!
  • מסלול - 14.2
  • מידע - 11.2!
  • ציון סופי - 2.4
  • יקנעם - קריית טבעון (אומני אקספרס)
  • תפוסה - 1.3
  • מידע - 3.3
  • ציון סופי - 1
  • נהריה - צפת (נתיב אקספרס)
  • מידע - 8.2
  • ציון סופי - 1.2
  • קווי נצרת – נסיעות ותיירות
  • ציון סופי - 1
  • נצרת (שאמ)
  • ציון סופי - 1.5

החברות הקטנות

ג'י בי טורס
  • מרחב נצרת
  • איחור - 3.3!
  • מסלול - 10.5
  • שילוט - 3.3
  • טכני - 3.8!
  • אדיבות - 2.4
  • ציון סופי - 2.8!
מטרודן
  • באר שבע
  • תפוסה - 1.5
  • אדיבות - 2
  • ציון סופי - 1.9
אפיקים
  • השומרון
  • איחור - 2
  • מסלול - 9.3
  • שילוט - 2.5
  • מידע - 7.4!
  • ציון סופי - 2.2
גלים
  • רהט
  • אדיבות - 2.6
  • ציון סופי - 0.8
רמה
  • רמת הגולן
  • איחור - 2.3!
  • מסלול - 13.3
  • אדיבות - 1.7
  • מידע - 8.3
  • ציון סופי - 2.5
בשל אי-סדרים, מזה כמה חודשים שלא מתנהלת בקרה בתחבורה הציבורית, והדברים מתבטאים בשטח בשירות שנותנות מקצת החברות. בימים אלה עוברים חלק מאשכולות ההפעלה לידי מפעילים אחרים, וכל זאת, כאמור, ללא פיקוח הדוק ומרתיע.

תאריך:  06/01/2014   |   עודכן:  06/01/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דוח: חריגות שירות קשות בקווי אגד
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מסכנים הנהגים
מתעניין  |  6/01/14 20:57
2
דו"ח חצי שנתי ראשון 2013 ...?
בעל עניין  |  7/01/14 07:18
3
למה אין איסור על שיחות סלולארי
הניה  |  7/01/14 08:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
נוסעים בחיפה ובקריות שטענו את הכרטיסים לפני אוקטובר ומעוניינים לממש את זכאותם הן באגד והן במטרונית נקראים לעמדות השירות של אגד כדי להמיר לקוד חדש
יצחק דנון
יזם הפרויקטים בתחום הנדל"ן טען כי הנתבעים עימם התקשר בהסכם תכנון חדשני של שכונת מגורים גזלו ממנו את המידע השייך לו והעבירו אותו לחברת שיכון ובינוי
אלעזר לוין
וגם: מדווחים על תחנה שאינה פעילה    מחביאים את לוח הזמנים החדש
עופר וולפסון
לאחר שנה וחצי של מו"מ, טוענים בהסתדרות ובוועד העובדים כי הגיעו למבוי סתום    טוענים לפגיעה צפויה של 1,000 שקל בחודש למשכורת הנהגים ומאיימים בשביתה
עידן יוסף
הסכמה בין שרי התחבורה והאוצר הייתה עשויה למנוע התייקרות הנסיעה. יחימוביץ' בעד תחבורה ציבורית בחינם ומסבירה גם מאיפה יגיע הכסף. ארגון נוסעים מגלה עיוות: יש מקומות בפריפריה בהם התעריף גבוה בכאחוז מהממוצע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il