חריגות רציניות בחלק ניכר מקווי
אגד,
אגד תעבורה, וכן בחברת קונקס (ויאוליה), שפעילותה בתחום התחבורה הועברה לפני חודשים אחדים לידיה של חברת אפיקים.
דוח הבקרה התפעולית של
משרד התחבורה הציבורית (דוח ריבה) לחציון הראשון של שנת 2013 מגלה נתונים חיוביים ושליליים כאחד על חברות התחבורה הציבורית השונות בישראל. הציון הסופי הגרוע ביותר ניתן לאשכול אגד המסיע בצפון ירושלים, ובאשכול קונקס המסיע בקו לוד-ת"א, עם חריגות של בערך פי שניים מהממוצע.
מן הדוח עולות חריגות חמורות במיוחד בכמה אשכולות הפעלה בעיקר בקווים המשרתים את המגזר החרדי, בהם הקווים של אגד תעבורה וקו אגד בקו ירושלים-בני ברק (402). בקו 402 הצפיפות אומנם אינה חריגה, אך אחוז אי-ביצוע נסיעות חמור במיוחד - 3%. אחוז החריגות ממסלול הוא 17.7% ואחוז התקלות הטכניות מגיע ל-6.4%.
חריגות קשות במסלול התגלו גם בקווי אגד באשכול אשדוד-אשקלון-ירושלים. הצפיפות בקווים אלה התגלתה כחריגה (4.8%) וכך גם אחוז האיחורים - 2.7%. צפיפות גבוהה יותר התגלתה בקווי אגד תעבורה לחרדים - 6.8% חריגה. לא התגלו איחורים, אלא דווקא חריגה של 1.7% בהקדמת ההגעה. בקווים אלה יש אחוז גבוה של תקלות טכניות וגם אדיבותם של הנהגים "לא משהו"...
גם האשכול הדרומי של אגד סובל מלא מעט בעיות טכניות, וגם השילוט על הקווים אינו מספק. האדיבות של נהגי אגד בקווים מחיפה לירושלים ולאילת אינה מזהירה ובחברת ג'י בי טורס איחורים הפכו לשגרה. למרות לא מעט חיילים, בקווי מטרופולין מתל אביב לבאר שבע חריגות הצפיפות נמוכות אך לעומתן יש לא מעט תקלות באוטובוסים וחריגות במסלול.
בחברות דוגמת קווים, אומני אקספרס וגלים נמצאו הכי מעט חריגות.
הפירוט שלהלן מחולק לפי הקבוצות השונות של החברות השולטות בשוק התחבורה הציבורית. בפסקאות שלפניכם תוכלו להתרשם מהחריגות הבולטות לפי אשכול הפעלה והחברה המפעילה אותו. בסוגריים מופיע אחוז החריגה לפי קריטריון. כדי להשוותו לממוצע ניתן להביט במסגרת משמאל (עיקרי מבחן הבקרה). לנוחיותכם, צירפנו את הדוח המלא למעוניינים להתעמק בדוח. יצוין כי בדוח נמדדו גם נושאים שבאחריות הרשויות המקומיות, ובהם השילוט בתחנות, ולכן לא התייחסנו אליהם. הדוח לא בדק את פעילות הרכבת הקלה בירושלים המופעלת בידי חברת סיטיפס. את הביקורת שם מבצעת יחידת המהנדס הממוקמת בצוות אב לתחבורה שבירושלים.