X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מסלול הליכה חדש, המשלב טבע עירוני ומורשת, שיתחיל במתחם המנורה, מול הכנסת, ויעבור באתרי טבע ומורשת שמסביב למתחם הכנסת
▪  ▪  ▪
שביל הכנסת [צילום: דב גרינבלט/החברה להגנת הטבע]

הכנסת חנכה היום (ה', 16.1.14), ט"ו בשבט, במעמד יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין ובשיתוף החברה להגנת הטבע, את "שביל הכנסת" - מסלול הליכה חדש, המשלב טבע עירוני ומורשת, שיתחיל במתחם המנורה, מול הכנסת, ויעבור באתרי טבע ומורשת שמסביב למתחם הכנסת. השביל נחנך לרגל 65 שנה לכנסת ו–60 שנה לחברה להגנת הטבע.
טקס חנוכת השביל היה במתחם המנורה, מול בניין הכנסת, שם כבר הוצב השבוע שלט מאבן, המסמן את תחילת השביל.
השביל החדש, מסלול קל להליכה, ייצא משער הכנסת ויעבור באתרי טבע ומורשת שמסביב למתחם הכנסת ויהיה פתוח לציבור וללא תשלום. השביל יעבור בין אתרי טבע עירוני ומורשת, כמו התחנה לחקר ציפורי ירושלים של החברה להגנת הטבע, הגן היפני, חורשת המיש, שער גן הוורדים ועוד. תוואי השביל יאפשר למטיילים להתחיל בכל אחת מנקודות העניין במסלול ולסייר בו במסלול מעגלי. המסלול כולו סומן בסימון שבילים בצבעי דגל המדינה – לבן, כחול, לבן, ונקודות העניין בשביל יסומנו באופן אחיד. את המסלול החדש סימנו השבוע אנשי הוועדה לסימון שבילי ישראל של החברה להגנת הטבע.
אדלשטיין: "שביל הכנסת מהווה מסלול ייחודי, דרכו משתלבת הכנסת במרחב העירוני הטבעי, ככנסת ירוקה, המאמצת את עקרונות הקיימות. שביל הכנסת יחשוף את המטיילים לא רק לנעשה בתוך בניין הכנסת, אלא לאופן בו היא משתלת בסביבתה ומהווה בית מוגן לצמחייה ולחי הייחודיים של ארץ ישראל וירושלים. אני רואה בעיני רוחי בני נוער, צעירים ומבוגרים, מסיירים בשביל החדש ורואים בירוק ובפריחה את המחויבות הלאומית לבניין האומה, כיבוש השממה ואהבתנו הכנה לאדמת הארץ".
את החברה להגנת הטבע ייצגו באירוע יו"ר החברה, חבר הכנסת לשעבר, חיים (ג'ומס) אורון, מנכ"ל החברה, קושה פקמן, אנשי קהילת ירושלים, אנשי התחנה לחקר ציפורים ובעלי תפקידים נוספים. בחברה להגנת הטבע מציינים כי טבע עירוני שונה מטבע בשטחים הפתוחים, בעיקר בגלל חשיבותו לציבור החי בערים הצפופות. "טבע בעיר צריך להיות נגיש ושמיש לציבור", מסביר עמיר בלבן, רכז תחום הטבע העירוני בחברה להגנת הטבע. "הכרת הטבע העירוני בעיר, טיפוחו וניהול מושכל שלו, יבטיחו לתושבים הנאה רבה ממה שיש לעיר להציע".
החברה להגנת הטבע מציינת השנה 60 שנה להיווסדה. החברה להגנת הטבע פועלת לשמירת ערכי הטבע והנוף בישראל, להכרת וידיעת הארץ ולחיזוק הקשר שבין הציבור לצומח ולחי, במגוון רחב של כלים, בהם חינוך, ניהול והובלה של מאבקים סביבתיים, פעילות מול מקבלי ההחלטות, פעילות משפטית, פעילות במוסדות תכנון, הסברה, טיילות ועוד. יש לציין, כי במהלך שישה עשורים של פעילות, קיבלה החברה להגנת הטבע הכרה בינלאומית, זכתה בשורה של פרסים ורשמה הישגים סביבתיים רבים, שבזכותם ניצלו חבלי ארץ ושטחים פתוחים בכל רחבי המדינה, נמנעה פגיעה בערכי טבע ונוף ייחודיים ונותרו לציבור אתרי פנאי, טיול ונופש, נגישים ופתוחים.

תאריך:  16/01/2014   |   עודכן:  16/01/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 הארץ / Haaretz
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביבה קפלן
אדם יוצא לגמלאות, או מוצא אליהן, לעיתים קרובות גם בעל כורחו, כאשר הוא עדיין במלוא כוחותיו ויכולותיו    בחברה זו, שבה ניטלים מן האדם תפקידיו החברתיים, בשמה של קידמה מפוקפקת - לשאלת המשמעות בחיים לקראת קיצם הקרב, יש נפח וחשיבות שלא היה לה קודם לכן
אלעזר לוין
יו"ר ועדת הפנים של הכנסת הזהירה ש"אנשים יזרקו לרחוב" בגבעת עמל - שלוש שעות אחרי שאותם אנשים קיבלו 1.75 מיליון שקל, פינו מרצונם את הדירות הלא-חוקיות, עברו לבית מלון וכמובן לא הופיעו לישיבה    ח"כים תקפו מבלי לדעת פרטים
הרצל חקק
פסטיבל שירה במדרשת שדה בוקר    בפסטיבל יוחד ערב מיוחד לשירים בעקבות שירת הים
מנחם רהט
מורשת שרון: גם 'אריק מלך ישראל', גם 'אכזר מכל, המלך'
יותם רוזנר, עינב יוגב, יורם שווייצר
בשנת 2013 נאלצו אזרחי 18 מדינות ברחבי העולם לספוג את התוצאות הקטלניות של טרור המתאבדים    בשנה זו בוצעו כ-291 פיגועי התאבדות, אשר גרמו למותם של כ-3,100 בני אדם    מאז ראשיתם בשנות השמונים הגיע חלקם של ארגונים אלו ליותר מ-85 אחוזים מכלל פיגועי ההתאבדות ברחבי העולם ובשנת 2013 – לכמעט 95% מהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il