X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
לקראת דרום אדום [צילום: ישראל מלובני]
לקראת דרום אדום
מכלול תיירות נחנך בנחל הבשור
המכלול כולל מצפור על גדת הנחל המאפשר תצפית בזמן שיטפונות, מצפור נוף מוגבה הצופה על כל החבל החקלאי ושלושה מאגרי מים
הדר פרבר עיתונאית עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מצפור המאגרים מלמטה [צילום: ישראל מלובני]

גשר הצינורות [צילום: ישראל מלובני]

מצפור המאגרים [צילום: ישראל מלובני]

   רשימות קודמות
  השביל הזה מתחיל כאן
  אח תאום למחנה המעפילים יוקם באיטליה
  אימון לקידום אישי
  עשרות נרתמו לארח כלבים נטושים מהצפון
  זהירות - חוזה שכירות

לקראת "דרום אדום" נחנך השבוע מכלול תיירות בנחל הבשור אשר יאפשר תצפית יפה על האזור. גשר הצינורות החדש שעבודתו תושלם בשבועות הקרובים, נבנה על צינורות מים השייכים למערך מאגרי הבשור ומעניק למטיילים נקודת תצפית נוספת, נוחה ובטוחה בעת שיטפונות. במרכז הגשר, ממש מעל ערוץ נחל הבשור, הוקמה מרפסת תצפית שיכולה להכיל עשרות מטיילים.
גשר הצינורות ממוקם סמוך לגשר התלוי הארוך בארץ המושך אליו מדי שנה עשרות אלפי מטיילים בכל עונות השנה ובמיוחד בעת שיטפונות, כאשר נחשולים אדירים של מים זורמים בנחל ומספקים מחזה מרהיב; הוא יעניק זוית נוספת לתצפית ויהווה אטרקציה חדשה ומרעננת למגיעים לטייל באזור. בין שני הגשרים ניתן לטייל במסלול מעגלי לאורך ערוץ נחל הבשור, ברגל או באופניים. המרחק ביניהם עומד על כ-4 ק"מ מסלול מעגלי יימשך כ-7 ק"מ.
אטרקציה תיירותית
מצפור המאגרים שנחנך הוא אטרקציה תיירותית נוספת שתקדם את אלפי המטיילים במקום. המצפור מאפשר תצפית על מערך שלושת מאגרי הבשור אשר מימיהם משמשים להשקיית שדות הנגב המערבי.
המאגרים אוגרים מי קולחים מטוהרים ומי שיטפונות ומימיהם מנצנצים סמוך למצפור ומעניקים חוויה ייחודית לצופים בהם. המצפור, מאפשר תצפית רחבה צפונה על אזור יתיר ובאר שבע, ועד אשקלון. מהמדבר ועד ים. בשעות הערב נדלקים אורות הערים באר שבע, אופקים, נתיבות, שדרות, אשקלון ועשרות רבות של ישובים, מושבים וקיבוצים. כולם מנצנצים כיהלומים באמצע המדבר.
פיתוח המתחם כולו הוא פרי יוזמה והובלה של מועצת אשכול ומנהלת נחל הבשור. מצפור המאגרים הוקם על-ידי קק"ל בשיתוף עם משרד החקלאות ורשות ניקוז שקמה בשור.
יו"ר קק"ל אפי שטנצלר: קק"ל מעניקה למרחבים הנהדרים שלפנינו, לרמת הנגב, לערבה ולאילת מעטפת רחבה של שירותים ותשתיות, שיהפכו את האזור הזה למנוע צמיחה חדש של ישראל. יער בארי וממשק המרעה שלנו יצרו את משטחי הכלניות האדירים, שהם התשתית לפסטיבל דרום-אדום. שלושת מאגרי המים אליהם צופה המצפור חוללו מהפכה לא רק לחקלאות האזור שמי המאגרים הם יסוד קיומה, אלא גם בהיבטי התיירות והכלכלה המהווים בסיס לפיתוח האזור כולו".
נחל הבשור
נחל בשור הוא הגדול בנחלי ישראל שנשפך לים התיכון. אגן הניקוז של הנחל משתרע על כ-3,600 קמ"ר. יובלי הנחל יוצאים לדרכם מרמת עבדת, ערד, הרי להב ומערב הר חברון. כתפי הנחל, לאורך כ-44 ק"מ, משפך נחל באר שבע לנחל בשור ועד רצועת עזה, כלולים בשמורת טבע הבשור. בתחום השמורה יש נביעות השופעות מים כל השנה, על כן חשיבותן רבה לקיומן של חיות בר כגון צבאים, תנים, שועלים, קרקלים וצבועים. הנחל והשדות שמסביבו משמשים מקומות מנוחה ו"תדלוק" לעופות נודדים ובהם עגורים, חסידות ושפע של דורסים. בתחום השמורה כלולים האתרים הארכיאולוגיים תל שרוחן (תל פאירעה) ותל גמה.

מצפור המאגרים [צילום: ישראל מלובני]
תאריך:  05/02/2014   |   עודכן:  05/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אפי שטנצלר
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זיו ביילין
אגוז מוסקט יכול להשפיע על המוח שלכם בדיוק כמו אקסטזי במינון נמוך    שוקולד גורם לאופוריה בדומה להרואין    קפה מאט את קצב הזדקנות המוח בדומה למריחואנה    כמעט לכל סם יש מקבילה תזונתית. תשאלו את חוקר המוח גרי וונק
שיה מלכין
נשיאת ויצ"ו הודו    "בני ישראל, אליהם אני שייכת, צמחו מעשרת השבטים והגיעו להודו לפני 2,000 שנה. הם הגיעו מאזור הגליל כאשר נמלטו מגזירות אנטיוכוס במאה השנייה לפני הספירה"
קובי כהן, עינת קדם
נראה כי נמאס לביטוח הלאומי או למי מקברניטי האוצר או הממשלה המנהלים אותו והוא לא רוצה להמשיך ולשלם קצבאות נכות מלאות לנכים עובדים העומדים בתקרת השכר שנקבעה להם. הוא רצה לקבוע מצבים מוחלטים ובלתי הפיכים המקבעים לצמיתות את זכאותו של הנכה
נעמה בן-דוד-טרבלסי
קניות באינטרנט - אני חושבת שגיליתי ונדלקתי על הטרנד קצת באיחור    בשנים האחרונות יש מגמה גוברת לטרנד בכל מקום אליו אני פונה    אחת המשימות הראשונות שאני נותנת למטופלים שלי היא להחליף את רשימת הקניות הרגילה שלהם, ולמלא את הבית במוצרים בריאים יותר
לאה טרן
צוות סולנים ישראלי ובינלאומי יוביל את ההפקה ב"דון פסקואלה"    הזמנה לתערוכות ציור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il