X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
[צילום: ליאון אלי]
קונצרט הרצאה - מזרח ומערב
קונצרט-הרצאה בו שולבו כלים שונים-בארוק,מערב ומזרח שניגנו ביחד תפילות, פיוטים ושירים בצורה נפלאה
אורית וולף [צילום: ליאון אלי]

[צילום: ליאון אלי]

[צילום: ליאון אלי]

בוקר נפלא, שונה, מיוחד, חריג, מקסים. כל המילים הללו נכתבו כסופרלטיבים על בוקר נהדר שהתקיים במוזאון תל אביב במסגרת סדרת ההרצאות-קונצרט שעורכת ומגישה הפסנתרנית ד"ר אורית וולף.
ההשראה להגיש תוכנית זו באה לאורית וולף כאשר שמעה תפילות של דתות שונות בבתי כנסת, כנסיות ועוד, בהם רגעים של מוזיקה יהודית, פעמונים כנסיתיים וניגונים שונים. באותה הזדמנות כשפגשה בלונדון את דוד ד'אור הרגישה חיבור קוסמי לו וללהקתו- אנסמבל נאיה עם הכלים והקולות המיוחדים ותפילות מכל הסוגים והחליטה לשלבם ולקיים קונצרט איתם.
בסדרה זו הנקראת "בחותם אישי" וולף עושה חיבורים שונים בין כלים, מלחינים, ביצועים, שלמראית עין נראים בלתי אפשריים אך התוצאה תמיד מפתיעה, מעניינת ומוצלחת ביותר. תוכנית זו הנה הוכחה שאפשר לשלב בין סגנונות, תקופות, מזרח ומערב לפחות במוזיקה.
היש הגיון לחבר בין העוד, כלי ערבי שהגיע לאירופה דרך ספרד שם שינו אותו ללאוטה. ויולה דה גמבה, כלי בארוקי הנראה כמו צ'לו אך ללא רגלית ושמחזיקים אותו בין הרגליים ואפשר לנגן בו עם קשת כצ'לו ועם האצבעות כגיטרה, סיטאר, כלי מיתר עתיק הודי עם מיתרים ממתכת רבים, כ-20 הפורטים עליו עם "מיזרב", דרבוקה-כלי הקשה מזרח תיכוני הבנוי בצורות שונות ופסנתר. כמובן שאין הגיון. אך וולף ניסתה והתוצאה הייתה נפלאה.
המופע התחיל עם הזמר יניב ד'אור ששר בלוי הפסנתר עליו ניגנה אורית וולף. ליניב קול מקסים, זך, גבוה (הוא קונטראטנור), מיוחד; קולו נשפך מגרונו ללא כל מאמץ וקושי. הוא נכנס לבמה בלבוש רגיל יום יומי אך יחף. שמענו בביצועו שירים שיש בהם מהתפילה כגון אדון עולם, אלי אלי, אבינו מלכנו, הנך יפה רעיתי, מישהו דואג לי שם למעלה ועוד.
הסקרנות של וולף והרגשתו של ד'אור שיש בו חלק שלא מומש עדיין החזירו אותנו אחורה אל בית אבא ואימא של ד'אור ושמענו מוזיקה קלאסית של תרבויות אחרות. מאימו הוא למד לשיר ולסלסל בלאדינו.
עמית טיפנברון ניגן בויולה דה גמבה ותוך כדי הנגינה גם התברר לנו שהוא בנוסף שהוא נגן נהדר ומנהל מוסיקלי של אנסמבל בארוקדה, הוא גם בונה כלי נגינה ככינורות עתיקים, הכלי שהוא מנגן בו, נבל עתיק ואחרים. בנוסף לכך הוא למד גם מכונאות רכב בהולנד, שם אירח אותו הולנדי שלימד אותו גם את בנית הכלים המוסיקליים. התחברותו למוזיקה המזרחית חדש בישבילו אך השתלב נהדר עם הכלים האחרים.
להקתו של יניב-אנסמבל נאיה עושה איתו חיל בחו"ל וחברת "גרמופון" בחרה בדיסק שלהם כאחד מ10- הדיסקים הטובים ביותר שיצאו בשנת 2013. מטרת הלהקה להביא את הפאן הקלאסי במוזיקה המזרחית. אנחנו שמענו יצירות שונות בביצועה כגון פיוטים מעירק, מרוקו, השיר שהתפרסם בעולם שחרחורת-מורניקה, אדיו קרידה ועוד רבים. השילוב בין הכלים והמנגינות שנוגנו היה נהדר וזכה לקבלת פנים חמה ביותר על-ידי הקהל שכמעט ולא נתן ללהקה לרדת מהבמה.
השתתפו בתוכנית פרט לאורית ווף ויניב ד'אור גם חברי הלהקה יאיר דלאל, ארז מונק, עירא גבעול ויותם חיימוביץ.
היה זה קונצרט מיוחד ונפלא שלא במהרה ישכח.
הקונצרט הבא בסידרה יערך ב-27.3.14 וכותרתו "רומנטיקה וינאית".
לראות או לא לראות:
כל קונצרט בסידרה פנינה ויהלום, שונה אחד מהשני ואסור להפסיד אפילו אחד.

[צילום: ליאון אלי]
הכותב הוא עיתונאי-מבקר אמנות, חבר אגודת העיתונאים ת"א ותא המבקרים שליד האגודה
תאריך:  10/03/2014   |   עודכן:  10/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
כמה עובדות על הבובה הפופולרית בעולם 55 שנה אחרי יציאתה לשוק    ברבי אשת עסקים - אך עדיין רזה
דפנה מור
במידה וההורה צלול בדעתו, שתפו אותו בהחלטה על המעבר לבית אבות עד לפרט האחרון    אספו מידע כללי ככל הניתן על בתי אבות באזור הגאוגרפי בו אתם גרים
רפי מן
עם ההודעה על הפסקת הדפסתו של מעריב, נקודות במסלול ההתרסקות של העיתון שהיה הנפוץ במדינה
איתמר לוין
חוסר יושרה, חוסר אוביקטיביות, חוסר דיוק - כל אלו מצויים בספרה של דינה זילבר על היועץ המשפטי לממשלה. זה מטריד מאוד, כאשר זוכרים שהכותבת היא המשנה ליועץ המשפטי
ארי בוסל
בשולחנות ההרשמה באירוע בו נאם ראש הממשלה בנימין נתניהו באולפני פרמאונט בהוליווד קיבלו המשתתפים צמיד פלסטיק אדום או צהוב. ימין או שמאל. אנשי הפדרציה קירקרו סביב אנשי הצמידים הצהובים, ואף ליוו חלק מהם כך שלא יאלצו לעמוד בתור לבדיקה הביטחונית כמו כל שאר בני תמותה. ישנם אנשים חשובים (כל המוזמנים להקרנה פרטית עם ראש ממשלת ישראל), וישנם אנשים חשובים עוד יותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il