X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
על קיברה של שולמית אלוני הוקמה בימים אלה מצבה ועליה חרוטה מלבד שמה ותאריך הולדתה ופטירתה מילה אחת בלבד ובהבלטה: "אזרחית". "הבימה" באירוע לזכרה
▪  ▪  ▪
קברה של שולמית אלוני [צילום: אודי אלוני, ויקיפדיה]

לפני כחודש וחצי הלכה לעולמה שולמית אלוני, שרה לשעבר בממשלת ישראל, פעילה חברתית ולוחמת זכויות אדם ואזרח וכלת פרס ישראל על תרומה מיוחדת למדינה ולחברה.
בת 85 הייתה במותה. היא נקברה בבית העלמין בכפר שמריהו, לצד קבר בעלה ראובן אלוני. לא מכבר הוקמה מצבה על קברה הטרי ומלבד שמה ותאריך הולדתה ופטירתה חרוטה על המצבה מילה אחת בלבד ובהבלטה: "אזרחית". הדבר בא לבטא תפיסת עולמה ומשנתה של שולמית אלוני שהאזרח במדינה הוא העיקר והוא בראש ושיש לשמור ולכבד זכויותיו. דרור אלוני בנה של שולמית אישר את הדברים ושלח אלי את תצלום המצבה.
בסוף השבוע (יום ו' 7.3.13) נערך באולם "רובינא" שבתיאטרון "הבימה" אירוע לזכרה מטעם מפלגת מר"צ ששולמית אלוני הייתה ממנהיגיה. הקהל גדש את האולם הגדול בו קרוב ל-1000 מקומות ישיבה. מחוסר מקום באולם היו שנותרו מחוץ לו ועבורם הוצב מסך גדול עליו הוקרן בשידור חי מהלך האירוע.
ראשונת הנואמים הייתה ראש מפלגת מר"צ זהבה גלאון שהגדירה את שולמית אלוני "אישה אמיצה" שלא חששה לומר את אשר על ליבה ולהיאבק על דברים שבהם האמינה גם אם היה ברור לה כי הדברים לא יתקבלו באהדה מצד חלקים ומגזרים רבים בציבור. ראש עירית תל אביב רון חולדאי אמר "לפני הכל, שולה הייתה מורה. מורת דרך. לא נמניתי על מקורביה אבל הערכתי אותה. אין ספק שעיריית תל אביב תדע להנציח זכרה".
כן נשאו דברים השחקנית גילה אלמגור, שאמרה: "לא הייתה אישה כמו שולה מישהי כמוך". המשוררת, רונית מטלון, אמרה: "הייתה לה סגולה נדירה לראות ולהגיד בזמן אמת ולא למלמל ולהגיד את הדברים בצורה ברורה וחריפה. עוד בן הדוברים באירוע: חבר הכנסת לשעבר חיים ("גומס") אורון וחברת הכנסת לשעבר נדיה חילו.
בשירים ובזמר הופיעו אחינועם ניני וגילי דרור, יהודה פוליקר, קרן הדר בליווי גיל שוחט ואמנים נוספים. המשוררת אגי משעול קראה שניים משיריה, השחקן נורמן עיסה ("עבודה ערבית") אמר: "אני חייב לשולמית אלוני את נישואיי", וקרא בערבית שיר של המשורר מחמוד דרוויש ומיד לאחר שסיים קריאתו הקריאה שרית וינו אלעד את תרגום השיר לעברית.
במהלך האירוע הוקרנו סרטים וקטעי וידאו ובהם ראיונות עם שולמית אלוני. בין קטעי הסרטים שהוקרנו באירוע, הסרט "אימי הרדיקלית" (אולי על משקל "אימי הגנרלית") על שולמית אלוני שיצר במאי הסרטים אודי אלוני, בנה של שולמית אלוני. באירוע נכחו בני משפחתה המורחבת של שולמית אלוני ובראשם בנה דרור אלוני, קצין(מיל.) בכיר בצה"ל בדרגת אלוף משנה, איש חינוך, וכיום ראש המועצה המקומית כפר שמריהו. בנה, פרופ' נמרוד אלוני, הודה בשם המשפחה לקהל הרב על שהגיע לאירוע לכבד את זכרה.
הנחו את האירוע: השחקנים רמי הויברגר ושרית וינו-אלעד.

תאריך:  11/03/2014   |   עודכן:  11/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
על קברה של שולמית אלוני: "אזרחית"
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
הלאום הישראלי
אליהו מץ מיץ  |  11/03/14 17:13
2
ההבדל בין אזרח ובין יהודי
במבה  |  12/03/14 12:13
 
- לאום בית כנסת
אליהו מץ מיץ  |  12/03/14 13:56
 
- מץ מיץ, יהדות היא גם דת וגם
מגיב ותיק  |  12/03/14 19:50
 
- לאום בית כנסת
אליהו מץ מיץ  |  12/03/14 21:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צילה שיר-אל
מארס: אנו מרגישים יותר אנרגטיים וחיוניים... השפעת מארס על כל המזלות ותחזית שבועית
יעל דרור-סרוסי
פורים הבא עלינו לטובה מביא עימו את התחפושות ומשלוחי המנות (שנועדו לשמח אחרים ונעשים בהרבה רצון טוב) וכמובן איך אפשר בלי סעודת הפורים המסורתית    עבור חלק נכבד מהאוכלוסייה סעודת הפורים מסתיימת באקורד צורם מעט: הצרבת שבאה ממש אחרי
עליס בליטנטל
שחקני בית צבי תחת שרביט הבימוי של סלבה מלצב, מגישים משחק מקצועי מושלם
גלעד קובו
אתם בשיא האימון או שרק סיימתם לרוץ מרתון, כאשר פתאום יש לכם כאב גרון, נזלת והתקפי התעטשויות    אתם לא לבד    על-פי סקרים ומחקרים שונים, אצנים למרחקים ארוכים רבים מדווחים על התפתחות ההצטננות וזיהומים אחרים בדרכי הנשימה העליונים (הנקראים גם "נזלת מרתון") שבועיים אחרי המרוץ
ראובן לייב
עם יד על הלב צריך להודות שקשה, מן הסתם, למצוא במדינה מסעדה באותה הרמה שהגיעה אליה מסעדתו המיתולוגית של השף שאול בן אדרת בצהרי יום שישי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il