X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
הצגה עם משחק מעולה של נדב נייטס, נער בן 15 אוטיסט היוצא לחקור מי רצח כלב בקלשון כדאי מאוד לראותה ולא רק בגלל משחקו הנהדר של נדב מומלצת בפה מלא ובחום
▪  ▪  ▪
[צילום: אלי ליאון]

כוכב חדש זרח בשמי התיאטרון בארץ ושמו נדב נייטס. הוא למד בבית צבי, בוגר ניסן נתיב, שחקן תיאטרון בית ליסין, שנתן לו הזדמנות לשחק בתפקיד ראשי של נער בן 15. זהו תפקיד קשה ביותר לשחקן ונדב ניצל בעזרת כישרונו הרב את ההזדמנות שניתנה לו עד סופה ולא איכזב אפילו לרגע.
כל הכבוד לציפי פינס מנהלת התיאטרון וגלעד קימחי-במאי ההצגה "המקרה המוזר של הכלב בשעת לילה" על הליהוק המעולה.
בשנת 2011 נדב נייטס זכה בפרס התיאטרון כשחקן המבטיח ואכן הצדיק במלואו את הפרס.
גאון במתמטיקה
משחקו בהצגה זו, כל התנהגותו, צורת הדיבור, הרעידה הכמעט לא מורגשת בגוף שלו, הבעות הפנים, תנועות הידיים, הצורה בה הוא החזיק כל הזמן את ידו השמאלית, בכל זה הוא שיחק את התפקיד של כריסטופר במחזה שלא במהרה ישכח. אין לי ספק שהדמות שיצר נכרתה עמוק בזכרון הצופים.
בתפקידו הוא גאון במתימטיקה אך אינו יודע איך לקנות כרטיס לרכבת או להוציא כסף מכספומט. הוא מקבל קריזה כאשר נוגעים בו.
כריסטופר הוא נער חולה בתסמונת אספרגר שהיא מחלה מתוך מחלות הקשת האוליסטית. החולים במחלה זו מצטיינים במיעוט הפרעות בשפה המדוברת, הם בעלי אינטליגנציה גבוהה, יכולים להבין את הנקרא ובעלי זכרון מעולה במיוחד. עיקר הליקוי שלהם הוא בתקשורת עם הסביבה וקושי בהבנת מצבים חברתיים וקשרים אינטימיים.
המחזה נכתב בעיקבות ספר בשם זהה שכתב מארק האדון, סופר בריטי שכתב גם את "דובי הקוטב", הצגה המוצגת כעת בבית צבי בבימויו של גילי אמיתי. האדון כתב את הספר לאחר שעבד תקופה ממושכת עם ילדים מוגבלים. על ספרו זה זכה בפרס ספר השנה.
חוויה
לראות את ההצגה הנה הזדמנות שלא ניתנת כל יום לקהל צופי התיאטרון לראות התנהגות של נער הסובל מהפרעה זו. אומנם קשה לראות בהצגה אדם חולה, בייחוד נער, אך זאת חוויה לראות את נדב עושה תפקיד זה.
נדב מעולה. הוא נמצא כל הזמן על הבמה. אך לא רק הוא מעולה. כל מרכיבי ההצגה מיוחדים ומעולים. המתרגם דנאל אפרת הגיש לנו תרגום קולח ונהדר שתענוג לשמעו. התפאורה שעיצב ערן עצמון מלאכת מחשבת בעיצובה וברעיונות המגולמים בה. היא מורכבת מתיבות המכסות את כל קירות הבמה וביניהם מתרחשת העלילה. התיבה מאכסנת סודות, זכרונות. התוכן שבה עוזר לנו להזכר בדברים, לשמור אותם ולהשתמש בהם בעת הצורך, בדיוק כפי שקורה בעלילת המחזה. יש שימוש נכון ויעיל ביותר בתפאורה ובקופסאות המאכסנות כל האביזרים והחפצים הדרושים בעלילה.
התאורה נהדרת. היא עוצבה על-ידי קרן גרנק. היא מורכבת מאורות המרצדים לעתים קרובות, מווידאו ארט שעיצב יואב כהן והמקרין על התפאורה נוסחאות מתמטיות, מלל ומספרים. עיצוב וידאו מאוד מעניין ועשוי היטב. התלבושות של אולה שבצוב נאות ומתאימות למעמדים השונים. המוזיקה שכתב אמיר לקנר מתאימה ביותר בעוצמתה ובמה שהיא מביעה בהתאם לתמונות השונות.
הבימוי של גלעד קימחי מעולה. קיצבי ביותר, מעניין מלא תנועה, ומלא הפתעות קטנות וגדולות. יש שימוש נכון בכל המרכיבים של ההצגה בנוסף למשחק הטוב של השחקנים.
שעתיים ורבע
יש תנועה רבה על הבמה. אין רגע סטאטי. השחקנים שאינם משתתפים באותו רגע יושבים כל הזמן על הבמה ומתבוננים במתרחש. מדי פעם הם נעים בשורות, בקבוצות, ביחידים, בזוגות ויוצרים מחול אחד מתמשך.
זאת הצגה לא קלה, אך הבמאי הצליח באתנחתות קצרות משעשעות כגון שפת דיבור עילגת של מורת בית הספר, הופעת כלבלב חמוד קטנטן ועוד, לקטוע את הכבדות ולתת מרגוע רגעי לצופה. על-ידי כך הוא שמר על הדריכות וריכוז הקהל לאורך ההצגה הנמשכת כשעתיים ורבע כולל ההפסקה.
משחק כל צוות השחקנים נהדר. יורם טולדנו כאביו של כריסטופר משתדל לעזור לילד שלו ולמנוע ממנו בעיות מיותרות, דאגות ועוד. הוא מתחשב במצבו ואם שמר בסוד ממנו דבר מסוים לא עשה זאת רק לתועלתו הפרטית אלא גם למען הנער ושלוות נפשו. ליאת גורן השכנה עושה תפקיד מלא רגש של אישה בודדה הרוצה בקירבת אנשים. היא ידידותית ביותר ומוכנה לעזור ולתת אוזן קשבת לכל.
דרור טפליצקי בכמה תפקידים אפיזודיים היה חביב ביותר. יעל שרוני - האם, הייתה אם אוהבת. אימא דואגת שהייתה מוכנה לפגוע בחייה השקטים למען הילד שבנסיבות מסוימות לא יכלה להיות בקרבתו.
מומלצת ביותר
עוד השתתפו, נעה בירון, דני גבע, ליז רביאן, טל דנינו ואביבה נגוסה.
ההצגה כאמור לא קלה אך אינטליגנטית, שוטפת ומעניינת. ימצאו בה ענין כל אוהב תיאטרון טוב, משחק מעולה, בימוי חריג ונהדר. זאת הפקה שכל צופה יהנה ממנה ויזכור אותה זמן רב לאחר שראה אותה.
לראות או לא לראות: מומלצת ביותר בפה מלא ולו רק בגלל משחקו של נדב נייטס.

[צילום: אלי ליאון]
[צילום: אלי ליאון]
[צילום: אלי ליאון]
[צילום: אלי ליאון]
[צילום: אלי ליאון]
[צילום: אלי ליאון]
הכותב הוא עיתונאי, מבקר אמנות, חבר אגודת העיתונאים ת"א ותא המבקרים שליד האגודה.
תאריך:  25/03/2014   |   עודכן:  25/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ציפי פינס
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לאה טרן
הצגת הדיבוק, בין שני עולמות בתיאטרון גשר    מחברת העברית וסיפורים אחרים מאת פרנץ קפקא    תיאטרון חיפה מציג: רוח ים    תרבות, רבותיי, תרבות
צביקי פילו
לקראת המועד בו אמורים העלים לנשור נחלשת נקודת החיבור של העלה לענף ונפסק יצור הכלורופיל בעלה    רוח סתיו קלה תנתק את העלים ובדרך כלל גם תוציא אותם מהגינה שלנו
איתמר לוין
מדוע יש לבזבז את זמנו של בית המשפט על רבבות תביעות ביטוח בכמה רבבות שקלים לכל היותר כל אחת? זה המצב, והרשם אבי כהן מנסה להפיק ממנו את המיטב
חיים נוי
ביקורת למחזה מופלא בביצוע משובח, בבית לסין    הצגה שכולה הנאה צרופה
ג'פרי א. ברקוביץ
התוכניות יכולות לסייע למבקשים לבנות תיקים הכוללים פטנטים רשומים בעלי היקף מועיל וסביר, בתוך זמן קצר יותר, ועם היסטוריית הגשות קצרה יותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il