X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
יגאל זילכה ניצל לרעה את מקורביו והקליטם בסתר בעורמה ובתחבולה אחד מהם, שירי ויצמן, על-אף שויצמן התגייס וסייע לו אישית גם באמצעות יו"ר רשות ניירות ערך דאז, פרופ' זוהר גושן שיחות נפיצות אחרות מלמדות על מידע שהוסתר מרשות ניירות ערך ולא נמסר בתשקיף גיוס הון
▪  ▪  ▪
זילכה. הקליט גם את חבריו [צילום: ניר קידר]
שירי ויצמן. שוחח עם זילכה על תשלומים בעייתיים למרסל אברהם [צילום: לע"מ]

יואב יצחק
הוצאת כספים במרמה במסווה שכר טירחה

יגאל זילכה, בעל השליטה בחברת (י.ז.) קווינקו בע"מ, הוא אחד מאנשי העסקים המושחתים שנודעו בקהילת העסקים. הוא גנב 128 מיליון דולר משותפיו בקזינו פאלאס ברומניה, ביצע עבירות מס בהיקף עצום, מסר דיוחים כוזבים לרשות ניירות ערך, וגם ביצע סדרה ארוכה פעולות הונאה ומרמה. לשאלה מדוע עד עתה לא מוצה הדין עימו, מצד הרשויות החוקרות, ניתן מענה בהזדמנות אחרת.
זילכה רימה גם את חבריו הקרובים, כשהקליטם בסתר. בתקופה האחרונה חשפנו ב-News1 את דבר קיומן של ההקלטות, לרבות: הקלטת השיחה שקיים זילכה בפגישה עם איל ההון מרטין שלאף. שמעון שבס, יריבו לשעבר של זילכה, שהשתתף אף הוא באותה פגישה, נחלץ הפעם לעזרתו. משיקוליו הוא, בחר שבס להתייצב לצד יריבו לשעבר (שאותו גרר בעבר לתביעה שהוכרעה בפני בורר), בניסיון למנוע מזילכה מבוכה ו"גט כריתות" ממרטין שלאף.
ברשימה שלהלן נחשוף תוכנה של שיחה שקיים זילכה עם חברו הקרוב, חבר הכנסת לשעבר, שירי ויצמן. באותה תקופה פעל ויצמן רבות עבור זילכה, ואף התגאה בקשריו האישיים עם פרופ' זוהר גושן, יו"ר רשות ניירות ערך דאז, וביכולתו לפעול למען זילכה ו"להשתיק" בדיקות ו/או חקירות נגד זילכה וקווינקו.
קצינת הקומבינות מתייקת
אלא שזילכה, כמו זילכה, פעל בסתר והקליט את שיחותיו עם ויצמן, גם שיחות כאלה העלולות לסבך את בני שיחו בצרות לא מעטות. השיחות הרגישות תומללו לפי הזמנתם של זילכה וחברת קווינקו על-ידי "חבר המתרגמים". התמלולים שולמו על-ידי קווינקו כך שבפועל מדובר ברכושה של קווינקו שהינה חברה ציבורית. שירלי זילכה, המשמשת בפועל כ"קצינת הקומבינות", היא שפעלה לשמור את התימלולים הרגישים ואף ניהלה בפועל רישום חלק מהם.
באחת השיחות שתוכנה הובא בפני News1, שוחחו ויצמן וזילכה על הוצאת כספים שלא כדין, כביכול, כספים שניתנו באופן מפוקפק לאחד הגורמים הקשורים עם זילכה. ויצמן וזילכה דיברו באופן מרומז, אך דבר ביצוע ההקלטה, תיעודה ותימלולה הם העלולים להביך את ויצמן:
  • - ויצמן: לא משנה, ברגע שיהיה כל מיני דברים כאלה, למשל: הוא בא ואמר שהוצאת רווחים, על-חשבון החוב, ושילמת למרקו, מה השם שלו? מרקו אחד, מרסל אחד;
    - זילכה: מרסל אברהם.
    - ויצמן: שילמת כל מני כספים דברים שכאילו, בזמן שהיה החוב, לקחת את הרווחים ממרוקו שם, הוצאת על-חשבון החוב, ולא כאילו נתת לו להבין שהחוב קטן עם כל מה ש... אתה שומע?
    - כן. [...]
    - ויצמן: ועכשיו כאילו אתה מעמיד אותו במצב שאין לו מה להפסיד, אז הם לוקחים, הוא לקח עורך דין איתו, כנראה לפי ההצלחה, אתה שומע?
    - זילכה: מה הוא לקח?
    - ויצמן: ... הם לקחו, ברגע שלקחו גם את גולדבלט פישר, אתה שומע?
    [...]
    - ויצמן: בסדר. גמרת את הישיבות דירקטוריון שלך?
    - זילכה: כן, גמרתי. היה לי שתי ישיבות דירקטוריון. אני מחר מגיע לארץ, אני ארים לך טלפון.
    - ויצמן: בבקשה.
    - זילכה: אוהב אותך. ביי, חמוד.
זילכה הסתיר מידע מרשות ניירות ערך
השיחה המובאת לעיל היא אחת "הרכות" בין השניים. זילכה קיים שיחות נפיצות בהרבה עם ויצמן, אישית, וכן עם ויצמן ועם מאיר דלל, העוסק בחיתום להנפקות. מתוכנה של אחת השיחות שהובאה אף היא ל-News1 מתברר, כי בידי זילכה מידע מהותי - ערב ההנפקה של קווינקו, שאותו הוא הסתיר, ונמנע, ביודעין, מלהכלילו בתשקיף, וזאת תוך הונאת רשות ניירות ערך וציבור בעלי המניות בחברת (י.ז.) קווינקו בע"מ. בזאת נטפל בהמשך.
  • המשך יבוא

תאריך:  29/03/2014   |   עודכן:  29/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מרטין שלאף  שמעון שבס
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חשיפה: זילכה הקליט שיחה עם שירי ויצמן על כספים שניתנו שלא כדין למרסל אברהם
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מזעזע
אהרון שחר  |  29/03/14 20:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
כלי התקשורת שתמכו באולמרט הציגו את הח"מ כאדם הזוי הטעון טיפול    עתה הם מצטרפים למאבק    אולמרט בדרכו לכלא לזמן לא מועט    פרקליט המדינה עו"ד שי ניצן קיבל החלטה אמיצה, מתחייבת: פתיחת חקירה נגד אהוד אולמרט על-בסיס מידע מפיה של שולה זקן    עכשיו צריך שי ניצן לקבל מענה גם לשאלות הקשות שנותרו בפרשות כרמיה, בנק לאומי ואחרות; ולהוציא משולה זקן: מי האישים מאנשי הפרקליטות והמשטרה שסייעו לאולמרט בשיבוש החקירות
ספיר פרץ-זילברמן
לא רק רשתות המזון או האופנה - גם איסתא, אשת טורס, קשרי תעופה וסוכנויות נסיעות אחרות מתחזקות מועדוני לקוחות    "גלובס" בדק אילו הטבות והנחות מקבלים חברי המועדון    וגם: תמשיכו להתמקח על מחיר החופשה
אלעזר לוין
ראש העיר הנמרץ, שזכה ב-92% מהקולות בבחירות האחרונות, עשה מהפך בנדל"ן: 7,000 קוטג'ים חדשים, "לא" למשקיעים בדירות, 200 אלף ועוד 200 אלף מ"ר נכסים מניבים, קניונים    "אני רוצה אוכלוסייה צעירה ואיכותית"
אריה אבנרי
הולכים ומתרבים הסימנים שהפעם לא יעלה בידו של הטפלון אהוד אולמרט לצאת יבש מהבוץ הפלילי המצחין שהוא שקוע בו עד צוואר    שוב: התנהלות בעייתית של היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין    וכיצד נכשל פרקליט המדינה שי ניצן במבחן המשפטי המשמעותי שלו
אלדד יניב
בנימין בן-אליעזר מאמין שבפוליטיקה כל האמצעים כשרים לגבור על המתחרים ובלי להשאיר סימנים. האם השיטה של פואד עדיין עובדת?    מבוסס על הפרק ה-15 מתוך הספר האינטרנטי ״פניית פרסה״ של אלדד יניב, שיראה אור בקרוב ושצונזר באתר וואלה!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il