X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
עשרה טיפים לקריאת דוחות הסיכום השנתיים של קרנות הפנסיה, קופות הגמל ופוליסות ביטוחי החיים
▪  ▪  ▪
טיפים לקראת סיכום שנה

בשבועות הקרובים נקבל את הדוחות השנתיים המסכמים את סך הפרשותינו לקופות הגמל, קרנות הפנסיה ופוליסות ביטוחי החיים לשנת 2013. עבור מרביתנו קריאת דוחות אלו מייגעת ובלתי מובנת ולרוב אנו נוטים לזרוק אותם או להתעלם מהם. אולם, יש לזכור כי מדובר במידע רב ערך על אחד הנכסים החשובים ביותר של האדם - סכום החיסכון הפנסיוני שיעמוד לרשותו ביום הגיענו לגמלאות.
גם אם לעיתים נדמה לנו שישנן שנים רבות וטובות עד לפרישה מהעבודה, הרי שאם לא נבדוק כבר היום את מצבנו הפנסיוני, אנו עלולים לגלות ביום מן הימים כי נותרנו עם קצבה זעומה, שלא תאפשר לנו לחיות בכבוד בפרישתנו לגמלאות.
להלן עשרה טיפים חשובים לקריאת דוחות החיסכון הפנסיוני:
1. ודאו שקיבלתם את כלל הדוחות מהחברות אליהם הפרשתם, בהווה ובעבר. שכירים שמפרישים דרך מקום העבודה יוכלו לראות בתלוש השכר לאילו חברות הפרישו. במידה ולא קיבלתם דוח מחברה מסוימת, אל תהססו - התקשרו אליה ובקשו זאת. הדבר נכון גם לגבי אלו המפרישים באופן עצמאי. גיליתם כי כספכם מפוזר בין כמה חשבונות, רצוי לאחדם למספר מצומצם של חשבונות, כדי שלא תשכחו בעתיד היכן הפקדתם. יש לכם חשבונות רדומים מתחת ל-7,000 ש"ח - אתם אמורים לקבל הודעה בדבר אפשרות למשיכת היתרה הנמוכה. יש לכם חשבונות אבודים - היעזרו במנוע החיפוש באתר משרד האוצר, בכדי לאתרם.
2. בדוחות שקיבלתם מופיעים פרטיכם האישיים. שימו לב שכל הפרטים אכן נכונים. החלפתם כתובת מגורים? דאגו לעדכן גם את החברה המנהלת את החיסכון הפנסיוני. התחתנתם או נולדו ילדים? מזל-טוב, לא לשכוח לעדכן.
3. בדוח השנתי יופיע ריכוז הפרשותיכם חודש בחודשו לחשבון בקופה או בקרן. ודאו שקיימת התאמה בין הרשום בדוח למה שמופיע בתלושי השכר או לסכומים שהפקדתם באופן עצמאי. חסרה הפקדה - פנו למעסיק להשלים אותה.
4. בדוח מופיע מידע על הכיסוי הביטוחי במקרה בו חלילה תאבדו את יכולתכם לעבוד. ודאו שהכיסוי מספק לכם קצבה בשיעור של לפחות שלושת רבעי השכר. במידה ולא, תוכלו לרכוש תוספת כיסוי ביטוחית. במידה והינכם רווקים - עדכנו את קרן הפנסיה לביטול הכיסוי לקצבת שארים.
5. בהזדמנות זו, בדקו מי המוטבים אשר יהיו זכאים לקבל את כספי חסכונותיכם, במידה ולא תהיו בחיים. ודאו שאכן אתם מעוניינים שמי שרשמתם את שמו בעבר כמוטב שלכם, הוא זה שיקבל את כספכם. לדוגמא: התגרשתם? עדכנו את הקופה בהתאם.
6. בדוח יהיה רשום שיעור דמי הניהול אותו אתם משלמים לחברה המנהלת את החיסכון שלכם. רובכם זכאים לדמי ניהול נמוכים במסגרת הנחה שניתנה לכם במקום העבודה. במידה וגיליתם שאתם משלמים דמי ניהול גבוהים ממה שסוכם עימכם, לא להתייאש - התמקחו.
7. בדוח יהיה רשום סכום יתרת החיסכון ושיעור קצבה צפויה. יכול מאוד להיות שהסכומים שצברתם נמוכים, וכך גם הקצבה החזויה נמוכה. ייתכן כי שכרכם ישתפר בעתיד, כך שתוכלו לחסוך יותר. זה הזמן לפנות למנהל ההסדרים הפנסיוניים במקום העבודה או ליועץ פנסיוני בבנק, שיערוך סימולציה לחישוב הקצבה הפנסיונית העתידית, ובמידת הצורך הגדילו את הפרשותיכם בהתאם.
8. בפוליסות ביטוח חיים, קופות גמל וקרנות השתלמות יהיה רשום החלק ההוני הניתן למשיכה. זכרו, הכסף אמור לשמש אתכם לתקופה בה לא תהיה לכם הכנסה. אם לא חייבים - עדיף להשאיר את הכסף בקופה.
9. בדוח יצוין חלוקת ההשקעות שהקופה מבצעת בכספכם. בדקו עם עצמכם האם אתם מעדיפים קופה אגרסיבית או סולידית בהשקעותיה. החלטתם לשנות את אפיק ההשקעה? אין בעיה - ניתן לנייד את כספי החיסכון הפנסיוני לקופה אחרת או מסלול השקעה אחר, בפשטות וללא עלות.
10. המדינה מעודדת חיסכון ארוך טווח ומעניקה הטבות לחוסכים. בדוח ישנו ספח אישור למס הכנסה שמרכז את הסכומים שהפרשתם במהלך השנה לקופה. ניתן לפנות עם הספח, יחד עם טופס 106 ממקום העבודה ולבקש ניכוי או זיכוי על הפרשותיכם. הפנימו: המדינה מחזירה לכם כסף. אתם רק צריכים לקחת!

הכותב עוסק בתחום פיננסים ושוק ההון באיגוד לשכות המסחר
תאריך:  07/04/2014   |   עודכן:  07/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טיפים לקריאת דוחות הסיכום השנתיים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים נוי
עולם האגדות המופלא הופך לפנינה תיאטרלית קטנה - בית צבי - יצירת אנסמבל מקורית
שולמית קיסרי
אחרי שנה בקדנציה השלישית, ראש הממשלה מעך כבר את כולם, את בנט, את לפיד, את ציפורה, את זהבה, את בוז'י ואת מי לא    בשכבת הנדפקים המשמשת בסיס לקיום מדינת ישראל, מעמד הביניים העובד משלם על פרוטתו האחרונה עבור יוקר המחיה, מהגבוהים בעולם למדינה שמשתייכת לעולם השלישי ואין לה בעצם שום תוכנית בתחום הדיור, התחבורה, יחסי החוץ, החינוך, הרווחה וזכויות האזרח
אתי אמיר
בימי חג הפסח חשוב להמשיך לאכול בריא בארוחות מסודרות ומגוונות, אך עלינו לדעת כיצד משפיעים מאכלי החג המיוחדים על רמת הסוכר על-מנת לשמור על האיזון
גלית פרי
ברצוני להקל עליכן בתחום הניקיון על-מנת לעבור את ניקיונות הפסח עם חיוך על הפנים    בעזרת כמה עצות יעילות, אנו נהפוך את משימת הניקיון לקלה יותר
יוסף כהן אלרן
בשני שלבים צריך ללמוד להגות - שלב ראשון שם העיירה: פְרוּמוּשִיקָה, ואז, משמבינים זאת, אפשר להגות את כנויַם של אנשיה: הפְרוּמוּשִיקָאִים    אבל קשה למצוא כיום את המקום, מה שהיה עיירה נידחת, וכך הוא הופך בספרו של משה גרנות, "הפרוּמוּשיקאים", למעין אגדה הכתובה בקולמוס שיש בו קסם לא מועט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il