X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
בפרשה שמגולל שמחה ברטר הוא חושף: כיצד הונו אותו צבי יוכט ובנו אריה יוכט, באמצעות ערבותם למכירת יהלומים לחברת לורנצי יהלומים בע"מ כיצד שיתפו פעולה עם לורנצי במרמה ובתחבולה לביצוע עסקות יהלומים ביותר מחצי מיליון דולר תמורת צ'קים כשכבר ידעו על קריסתה הקרובה של לורנצי פרק ראשון בסדרה
▪  ▪  ▪
בורסת היהלומים

בורסת היהלומים נחשבת לאחד ממוקדי העוצמה בתעשיה בישראל. סחורות (יהלומים ואבני חן) בהיקף של מיליארדים מוחלפות בין כותליה, תוך כבוד הדדי. העסקות המתבצעות בין חברי הבורסה לבין עצמם ובינם לבין צדדים שלישיים, נערכות, בדרך כלל, על-בסיס אמון הדדי והתחייבות אישית מצד המעורבים. כחבר בורסה וותיק ומוכר, ביצעתי עסקות רבות. כולל עם חברת לורנצי יהלומים בע"מ, ועם אריה וצבי יוכט, שהתגלו לימים כמי שהפרו את כללי הבורסה.
במסגרת זו ביצעתי, בין היתר, שתי עסקות, שבסופן התברר כי נפלתי כקורבן לתרגיל עוקץ:
  • הראשונה - ביולי 1998, במסגרתה מכרתי יהלומים בסך 530 אלף דולר לחברת לורנצי יהלומים בע"מ (להלן: לורנצי);
  • השנייה - במסגרתה מכרתי ללורנצי יהלומים בשווי 598 אלף דולר.
בשתי העסקות הוצג אריה יוכט, שהיה אותה עת חבר בורסת היהלומים, כמי שערב לתשלומים ולכיבוד ההמחאות שנמסרו כנגד הסחורות. יוכט נתן את ערבותו כדי לעודד את ביצוע העסקות עם לורנצי. לשם כך הוא אף קיבל שכר, עמלה. אביו, צבי יוכט, שהיה אף הוא חבר בורסה, נטל חלק פעיל בתרגיל העוקץ. באותו שלב הסתירו אריה יוכט, ואביו צבי יוכט, כי יש להם עניין ישיר בחברת לורנצי. בזאת נרחיב בהמשך.
הקריסה, התחייבות אישית
זמן קצר לאחר ביצוע העסקות הנ"ל, קרסה חברת לורנצי. ברעש גדול. נושים רבים קפצו ודרשו את כספם. לפי דרישתי, נאלץ אריה יוכט למסור לי התחייבות, בחתימתו, לפיה הוא ישלם את חובה של לורנצי שנותר תמורת אותן סחורות (474 אלף דולר). אריה יוכט נדרש לזאת מתוקף ערבותו האישית. וכך, ביום 28.09.98 הוא חתם על המסמך שלהלן:
  • לכבוד
    שמחה ברטר
    אני חייב לך סכום של 474,256 דולר עבור חוב לורנצי. תשלום עד 19/11/98.
    אריה יוכט
במקביל להתחייבות הנ"ל, חתמתי ביום 28.09.98 על מסמך, אשר נכתב בכתב ידו של אריה יוכט, המופנה לעו"ד חיים ניר מהבורסה, להעברת חובה של לורנצי לידי אריה יוכט. במקביל, הציע אריה יוכט למסור את ההמחאות שהחזקתי אותן קיבלתי מלורנצי (שלוש המחאות), ולהחליפן בהמחאה אחת ממנו אישית. וכך נעשה. ההמחאות הוחלפו בהמחאה מעותדת ליום 30.11.98.
בדיעבד התברר לי כי לא הייתה לאריה יוכט כל כוונה לפרוע את ההמחאה האישית שמסר, וכל כוונתו הייתה: לרמות ולהטעות, ובדרך זו להפחית את התביעות נגד לורנצי שקרסה, ולהגדיל את נשייתו האישית בלורנצי באמצעות ההמחאות שקיבל ממני בחזרה ואף פעל להשיבן ללורנצי. ואכן, התרמית התגלתה כבר בנובמבר 1998, כאשר נחתם הסדר ביניים בין לורנצי לבין 44 יהלומנים-נושים. התובע, שמחה ברטר, לא שותף בהסדר. בשום צורה. כספו לא הושב לו.
פסקי הדין בבוררות
בעקבות אי-כיבוד ההמחאה, ולאחר שהתגלתה התרמית בכללותה, הגשתי תביעה למוסד לבוררות של הבורסה. בפסק הבורר שניתן ביום 29.11.98 חויב אריה יוכט להשיב את ההמחאות שנמסרו לו, שניתנו בזמנו על-ידי לורנצי - כדי שאוכל להשתמש בהן, להצטרף להסדר הנושים, ולהקטין את נזקיי. אלא שאריה יוכט לא קיים את פסק הבורר. בנסיבות אלה הפקדתי ביום 30.11.98 את ההמחאה המעותדת שהחזקתי. אולם זו הוחזרה על-ידי הבנק בהערה: "א.כ.מ. (אין-כיסוי מספיק). למעשה, לא היה להמחאות כיסוי כבר זמן רב. הבנק הגביל את החשבון.
פעלתי גם בהמשך להקטנת נזקיי, ובעיקר לחשיפת התרמית שביצעו נגדי אריה יוכט ואביו צבי יוכט. פניתי למוסד לבוררות פעמיים, ובאמצעות מוסד זה צורפתי להסדר הנושים, שקבע: השבת החוב של לורנצי, ביהלומים (בסחורות), ליהלומנים אשר הינם צד להסדר הביניים. התברר ששווי היהלומים מהווה כ-50% מהחוב. ואכן, קיבלתי חלק מהחוב, תוך שאני שומר לעצמי את הזכות להיפרע מסכום-החוב שנותר, מאריה ומצבי יוכט בשל אחריותם למעילה ולתרמית.
החוב המקורי שנותר: 203 אלף דולר. בתביעה שהגשתי נגד אריה יוכט, צבי יוכט ונגד חברת זהריר יצור יהלומים שבשליטתם, תבעתי את יתרת החוב, הצמדה וריבית והוצאות. על האירועים שהתרחשו במסגרת התביעה (ת.א. 52958/05) שהתנהלה בבית משפט השלום בתל אביב, ארחיב בפרק נפרד.

תאריך:  19/04/2014   |   עודכן:  19/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העוקץ בבורסת היהלומים
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
כל הרעיון של בע"מ הוא הונאה
אהרון שחר  |  19/04/14 17:24
2
באותה שיטה פעלו לורנצי ויוכט
פקיד בבנק  |  22/04/14 12:30
3
היוכטים הורחקו לא רק מאולם
חבר בורסה  |  22/04/14 12:46
4
יוכט הסידרתי
.  |  22/04/14 16:02
5
לורנצי חברו של זיסר . ל"ת
1  |  22/04/14 17:35
6
החוב של לורנצי היה 200.000000
יהלומן  |  22/04/14 19:11
 
- אין ספק הונאת פונזי . ל"ת
שקוף  |  24/04/14 00:26
7
שימוש בהמחאה מחשבון מוגבל .
פלילי  |  23/04/14 11:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טובה ספרא
לא מתפשר על הסכמים המובילים לשום מקום    אנחנו בתוך תקופה מעניינת - לומדים מה ביכולתנו לתרום לחברה. אלה זמנים להשתנות ולהיוולד מחדש    תחזית אסטרולוגית שבועית: 24.4.14-18.4.14
עפר דרורי
בספר המתח המצוין הזה שנכתב על-ידי סופרת נורווגית בשם קארין פוסום
עליס בליטנטל
הצגת שחקני הסטודיו "אני לא גנב", עוטה בזוהרו של המחנך הנודע ד"ר יאנוש קורצ'אק    הדרמה הסוחפת מתרחשת טרם תחילת השמדת היהודים, ועיקרה - הלקח שהנוער סופג מהערכים שבאים לידי ביטוי בהצגה
אברהם בן-עזרא
מי שרוכש דירה לדוגמה סבור בדרך כלל כי זכויותיו פקעו, ומי שמוכר דירה כזו סבור בדרך כלל כי הוא פטור מאחריות לגבי הדירה    התחושה הזו מגיעה לעתים גם לבית המשפט שדוחה זכויות דיירים אשר רכשו דירה לדוגמה, ומטיל עליהם, לפחות חלקית, השתתפות בנזקיהם
יואב יצחק
במשטרה ובפרקליטות כבר מכינים טיוטה ובה עיקר הממצאים נגד אולמרט    עיקרם: שיבוש מהלכי חקירה ומשפט, תוך הפעלת גורמים-מקורבים להפעלת לחצים ו/או פיתויים על שולה זקן וגורמים נוספים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il