X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
נסיעה חורגת. נהג בקו 988 נעזר במפה במהלך הנסיעה
המקרה המוזר של קו 988
מה עבר בראש לחברת נתיב אקספרס שנהגיה איחרו לצאת לדרך, לא גבו תשלום מהנוסעים והאריכו את המסלול בעשרות קילומטרים רק כדי לאסוף נוסעים שנשכחו מאחור
   עידן יוסף
פרסום ראשון: פעימת קווי הגליל ב-4.4

ניסים ונפלאות
הקנס המוטל על מפעיל תחבורה ציבורית שלא אסף נוסע מהתחנה כבד. המפעילים לומדים את הלקח על בשרם, אך מתקשים לתת לנוסעים שנפגעו חלופה באזור שאינו מצוי באשכול השירות שלהם. כך למשל, אשכול השירות של נתיב אקספרס הוא בגליל, וקשה לה להשיג אוטובוס נוסף מקרית גת שיסיע את הנוסעת שנשכחה מאחור. נהגים חייבים לשים לב היטב להכיר את התחנות במסלול הקו, אחרת החברה המעסיקה אותם תשלם ביוקר. השארת נוסע בתחנה אינה יכולה כמובן לבוא על-חשבון יתר הנוסעים שמעוניינים להמשיך הלאה בנסיעה, וחברה אחראית הייתה מוצאת עבור אותה נוסעת חלופה בטוחה בידי מסיע מורשה, גם אם מדובר במונית ספיישל שתעלה לה כמה מאות שקלים. אי-אפשר לתלות את כל "הניסים והנפלאות" שקרו לנהגי נתיב אקספרס בבוסריות הקו. זה תירוץ שאי-אפשר לקבל. חברה ותיקה ומנוסה כמותה אינה יכולה להרשות לעצמה תקלות חמורות שכאלה, שספק אם גם טירונים היו עושים.

לא מעט אירועים מתקבלים על שולחן המערכת באשר למתרחש בתחבורה הציבורית. אולם נדמה שהמקרה דלהלן הוא אחד המוזרים וההזויים שבהם.
988 הוא קו אוטובוס חדש של חברת נתיב אקספרס המסיע בסופי שבוע מקרית גת עבור בצפת וכלה בחצור הגלילית. ניחשתם נכון, לריכוזים חרדיים בעיקר.
אלא שנהגי הקו שוכחים כנראה שמדובר באוטובוס של תחבורה ציבורית וחושבים שמדובר במונית ספיישל. אחרת קשה להסביר את ההתנהלות הבאה עליה דווחנו מפי נוסעים בקו.
יום חמישי, חול המועד פסח תשע"ד. קו 988 שאמור היה לצאת לדרך בשעה 17:00 יצא מתחנת המוצא באיחור של כחצי שעה. לאחר שסיים את האיסוף בתחנות קריית גת יצא מן העיר ונסע עוד כ-25 ק"מ על כביש 6. על-פי עדויות הנוסעים, כאשר הגיע למחלף שורק סב על עקבותיו, בהוראת פקח החברה, כדי לאסוף עשרה נוסעים שנשכחו באחת התחנות. אחרי הארכת המסלול בכ-60 ק"מ, הנוסעים נאספו אחר כבוד ולא נדרשו לשלם.
הם לא היחידים שלא שילמו עבור הנסיעה 49.50 שקלים. גם יתר הנוסעים נהנו מהשירות החינמי של נתיב אקספרס, שלא היה כתוצאה ממחווה שירותית של החברה או כפיצוי על האיחור ועל הארכת משך הנסיעה, אלא פשוט בגלל שמכשיר הכרטוס של הנהג היה תקול. משרד התחבורה נוהג לראות בחומרה אי-תשלום עבור נסיעה, שכן כספי הפדיון עוברים במלואם למדינה. במקרים של מכשיר תקול מונחים הנהגים להשתמש במתקן ידני לקבלות עבור הנסיעה.
במהלך בירור פרטי המעשה, נפתחה תיבת פנדורה. התברר כי באותו קו 988, שיצא בערב חג הפסח בכיוון הנגדי מצפון אירעה תקרית דומה. על-פי עדויות הנוסעים, האוטובוס שיצא בשעה 09:00 מחצור הגלילית הגיע לצומת קדרים ושב על עקבותיו לצפת, בהוראת אותו פקח, כדי לאסוף נוסעים שנשכחו בתחנה, תוך שהוא מאריך את מסלול נסיעתו בכשעה! על-פי המסלול המקורי, אמור היה הנהג לעלות מכיוון חצור הגלילית לכיוון הר-כנען ולרדת דרומה. במקום זאת, המשיך לשערי העיר בצפת ומשם המשיך לביריה. אם לא די בכך, התברר שתחנת האיסוף עליה כביכול דילג, "בית חנה", כלל לא הופיעה ברשימת תחנות העצירה שלו או במסלול אותו הוא אמור לעבור בצפת.

עוד שעה נסיעה בגלל בלבול

ממש היום, רגע לפני פרסום הכתבה, הגיעה למערכת פנייה נוספת על קו 980 של נתיב אקספרס, שיצא הבוקר אך נהגו לא הכיר את מסלול הנסיעה מצפת לבני ברק, והוכוון בידי אחד הנוסעים. אלא שהנוסע הדריך את הנהג פחות או יותר במסלול של קו 978, שחולף בדרכו בכרמיאל ובאזור המושבות, וכך התארכה הנסיעה בקצת יותר משעה!
דובר חברת קווים זאב סוננזון אמר כי נהג אחד עשה את שתי הנסיעות בקו 988. לדבריו, אותו נהג זומן לשימוע לפני פיטורים. מבירור ראשוני עולה כי בדרך לצפת נקרא לאסוף משפחה בת שמונה נפשות שעל התחנה בה ישבו דילג, ובדרך לקריית גת דילג על תחנות וחזר לאסוף נוסעים מיד אחרי שיצא מהעיר ולא בצומת קדרים, כפי שטוענים הנוסעים. עוד אמר כי ייתכן שהייתה תקלה במכשיר הכרטוס, אך אין כזה דבר שלא גובים כסף מהנוסעים בשלב כלשהו של הנסיעה [הנוסעים מתעקשים כי לא שילמו, ע.י.]. עוד הוסיף כי נהגי החברה עוברים הכרת מסלולים לפני הנהיגה ובעקבות המקרים התקיימה הדרכה שכזו גם היום. מטבע הדברים, הנהג בקו 980 לא נכח באותה הדרכה וגם עניין זה יבורר ויטופל.
כאן המקום להעיר שבקרב נהגי נתיב אקספרס קיימות טענות על כך שלא מתאפשר להם ללמוד כראוי את מסלול הנסיעה. לדבריהם, במקום ללמד את הנהגים את המסלול בקבוצות קטנות או בבודדים, מסיעה החברה אוטובוס מהצפון עם 50 נהגים ולצפות מנהג שיזכור בתנאים הללו את המסלול זו דרישה מוגזמת.

תאריך:  22/04/2014   |   עודכן:  22/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המקרה המוזר של קו 988
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מבירור שערכתי עולה
הכה את המומחה  |  23/04/14 00:20
2
נתיב אקספרס נהריה
שגב  |  23/04/14 11:24
3
חברה חדשה
נועם הקטן  |  24/04/14 09:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
הכרטיסים החכמים נמכרו בחצי לעולים לירושלים    בכרטיס היו טעונות מראש שתי נסיעות
עידן יוסף
המנהרות שאורכן 4.6 ק"מ, הן חלק מתוואי נסיעה באורך 23 ק"מ    ביום רביעי הבא, צפויה הפריצה במנהרה השנייה    2.8 מיליארד שקל מושקעים בהקמת קו הרכבת החשמלית הראשונה בארץ
איתמר לוין
מטיל על התחנה המרכזית, בעליה ואגד את האחריות לזיהום האוויר המתמשך בתחנה ומורה על צעדים ספציפיים לצמצומו ולהבטחת בריאות הציבור    ישלמו 1.3 מיליון שקל לתובעים ולעורכי דינם
עידן יוסף
במקום לאשר קווי אוטובוס חדשים ותגבור הקו הקיים לתחנת הרכבת באשדוד, החליט משרד התחבורה לתמרץ הפעלת מוניות שירות    למרות שמדובר באירוע שולי הגיע שר התחבורה לגזור את הסרט
עידן יוסף
הפעלתו מתעכבת בשלושה חודשים נוספים    המועד החדש להפעלתו - יוני 2014    החשש: שלב ב' יבוא על-חשבון האוטובוסים הרגילים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il