X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
כאחד מאתרי הקניות הגדולים ביותר בעולם, eBay עלול למשוך אליו לא מעט סכנות ואיומי אבטחה שמירה על כמה טיפים פשוטים תשמור עליכם בטוחים בזמן שאתם נהנים ממגוון המוצרים, האפשרויות והמציאות שלאתר יש להציע לכם
▪  ▪  ▪
זהירות [צילום: AP]

יוקר המחיה, חיסכון בזמן, זמינות ונוחות. בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים מגלים את האלטרנטיבה של רכישה דרך האינטרנט בכלל ודרך ה-eBay בפרט. עד לפני כמה שנים נחשבו הקניות באינטרנט לנחלת ה"מבינים במחשבים" בלבד, אבל יוקר המחיה וסיבות אחרות הביאו את הצרכנים לחפש אלטרנטיבות שיחסכו להם בזמן ובכסף.
אך כמו בכל אתר אחר שמושך אליו קהל גולשים גדול - ישנן גם הונאות וסכנות. לכן הכנו לכם כמה טיפים שיעזרו לכם לקנות ב-eBay מבלי לוותר על הפרטיות או הביטחון שלכם.
1. השתמשו ב-PayPal בלבד
כלל מפתח לקניות בטוחות ב-eBay הוא לשלם באמצעות PayPal בלבד, ולעולם לא לרכוש שום דבר אם ניתבו אתכם אל מחוץ לאתר. ה-Paypal הוא שירות חינמי, זמין ומהיר ובדומה למדיניות של חברות האשראי הוא מספק הגנה מפני הונאות. כך שגם אם משהו השתבש, אתם תמיד תוכלו לקבל את הכסף שלכם בחזרה. יתרון חשוב נוסף, כאשר אתם משתמשים ב-PayPal ברכישות באינטרנט המוכר לעולם לא נחשף למספר כרטיס האשראי או לפרטי הבנק שלכם, והמספרים שלכם נשארים חסויים.
2. בדקו את הפידבקים ואת ההיסטוריה של המוכר
כאשר אתם עושים קניות ברשת אין לכם אפשרות לראות את הפרטים אותם אתם מעוניינים לרכוש - למעט התמונות שסיפק המוכר בדף המכירה - מה שמאלץ אתכם לסמוך על המוכר - שאותו, מן הסתם, אינכם מכירים. לפני שאתם מבצעים רכישה כלשהי, מומלץ לבדוק את הביקורות והפידבקים שהמוכר קיבל מרכישות קודמות. בנוסף, מומלץ לבדוק גם את היסטורית המכירות של אותו מוכר וכדי לראות אם הוא כבר מכר בעבר פריטים דומים לאלה שאתם מעוניינים לקנות. אך שימו לב שלמוכרים יש דרכים לעשות מניפולציה להיסטוריית המכירות שלהם, אז קחו את הזמן ובדקו היטב את הפרטים.
3. השוו מחירים ואת מפרט המוצר
לפני שאתם ממהרים לרפד את הכיס של מוכר אלמוני כלשהו ב-eBay, כדאי לבצע מעין סקר שוק קטן ולחפש את המוצר באתרים להשוואת מחירים כמו Price Runner, Kelkoo או זאפ. בדקו גם את מפרט המוצר לעומת המחיר ושימו לב שלא מדובר בזיוף. זכרו - אם עסקה ב-eBay נראית טובה מדי מכדי להיות אמיתית, כנראה שזה בדיוק כך.
4. קראו את האותיות הקטנות
לפני שאתם מבצעים את הרכישה עצמה, חשוב שתחפשו אחר כל האותיות הקטנות ואחר מדיניות הזיכוי וההחזרה של המוכר ממנו אתם מתכוונים לקנות. היזהרו מפסקאות סמויות או 'פטור מאחריות' שאולי מסתתר לו אי-שם מתחת לתיאור המוצר, ולחצו על "רכישה" רק כשאתם מרגישים בנוח ומוכנים לקניה.
5. עקבו אחר המשלוח
לאחר ביצוע הרכישה אתם אמורים לקבל הודעת אישור לאי מייל שלכם המכילה מידע על-אודות הרכישה והמשלוח. אם לא קיבלתם את ההודעה אתם יכולים להיכנס ל-"My eBay" בחשבון ה-eBay שלכם ולשלוח למוכר בקשה לקבלת הפרטים. המידע על-אודות המשלוח יעזור לכם לוודא שהמוצרים שרכשתם נמצאים בדרכם אליכם או לאתר אותם במידה והם לא הגיעו.

הכותב הוא מנכ"ל ESET ישראל, בעל תואר ראשון בפילוסופיה וסוציולוגיה ותואר שני במנהל עסקים. ב 10 השנים האחרונות כיהן נוילנדר במגוון תפקידים בחברה, ביניהם ניהול תיקי לקוחות ושותפים אסטרטגיים ועד ניהול מערך השיווק של ESET בישראל.
תאריך:  23/04/2014   |   עודכן:  23/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
מה עבר בראש לחברת נתיב אקספרס שנהגיה איחרו לצאת לדרך, לא גבו תשלום מהנוסעים והאריכו את המסלול בעשרות קילומטרים רק כדי לאסוף נוסעים שנשכחו מאחור
איתמר לוין
תביעות נגד הביטוח הלאומי זוכות לאוזן קשבת אצל השופט תומר סילורה, לצד תפיסה מהירה ודייקנות. הוא מפעיל את קדם המשפט בדיוק למטרה לה נועד: קיצור הליכים ואף ניסיון לייתר אותם
עליס בליטנטל
אופרת רוק ישראלית, שאינה רק אוסף מקצבים סוחפים ומלודיים כאחד, אלא גם בעלת תוכן מילולי בעל מסר, עולה בתיאטרון צוותא    יוני זיכהולץ ושי להב כתבו את הטקסטים ויוני רכטר את המוזיקה    מתכון של הצלחה
ארתור בלאייר , יצחק פרנלדס
חוק הערבות משנחקק בשנת 1967 עבר שינויים ניכרים, במגמה מתמדת להעניק הגנות צרכניות מיוחדות לערבים
שושנה ויג
מואיז בן הראש מבטא געגועים למקומות ולאנשים בספר שירים חדש שמבטא כאבים על אובדן ערכים ומראות שאין אפשרות להשיב אותם ואין אפשרות לשוב אליהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il